Oud 22-04-2003, 13:14
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Vind je het rechtvaardig dat als straks na je dood blijkt dat geloof in Jezus de enige weg is tot het Koninkrijk van God je deze niet inkomt ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2003, 14:17
Verwijderd
nee want god is liefde, en ziet dus dat je wel een goed mens geweest ben, en vergeeft dus dat ene kleine detail
anders zou het een lul zijn denk ik
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:07
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Hoe kun je nu gestraft worden omdat je niet in iets wilde geloven waarvan je niet wist of het waar was?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:52
Verwijderd
Indien dat zo zou zijn zou God dan denk ik zo vergeeflijk zijn om deze mensen toch toe te laten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 16:54
Verwijderd
zoals ik al eerder heb gezegd:

zodra ik een praatje kan maken met de man, kan ik er niet omheen om niet te in hem te geloven.

uiteraard geloof ik nu niet in die onzin.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:37
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
ik denk niet ooit in het koninkrijk van God te komen.

Mocht ik er onverwacht toch eens komen als ik dood ben zou ik het onrechtvaardig vinden ja. Dan had god iedereen maar een beetje meer christengeloof mee moeten geven..
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:23
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Joël schreef op 22-04-2003 @ 16:07:
Hoe kun je nu gestraft worden omdat je niet in iets wilde geloven waarvan je niet wist of het waar was?

Laten we maar zeggen dat degenen die op god vertrouwen dan waarschijnlijk ook de mensen zijn met het meeste licht en goedheid in zich.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:28
Zieke Gnoe
Avatar van Zieke Gnoe
Zieke Gnoe is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-04-2003 @ 18:23:
Laten we maar zeggen dat degenen die op god vertrouwen dan waarschijnlijk ook de mensen zijn met het meeste licht en goedheid in zich.
dat vind ik echt enorm hypocriet,
alsof mensen die een ander geloof aanhangen geen goedheid in zich hebben en geen licht,

vertel me nog eens waardoor tot nu toe de meeste oorlogen tot stand zijn gekomen........
__________________
achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 18:34
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 22-04-2003 @ 18:23:
Laten we maar zeggen dat degenen die op god vertrouwen dan waarschijnlijk ook de mensen zijn met het meeste licht en goedheid in zich.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:15
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Waar moet ik dan heen? Naar de hel? Ik geloof ook niet in de duivel.

Ik vind het niet echt rechtvaardig, je maakt een onderscheid tussen mensen dat in mijn ogen niet gemaakt zou mogen worden. Gelovigen staan niet boven ongelovigen en ook niet andersom. Ik vindt het een beetje in contrast staan met god is goed en vergevingsgezind enzo, dat soort dingen hoor ik vaak van anderen als zij god beschrijven.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 20:31
Verwijderd
Nee, natuurlijk niet. Ten eerste is het al niet rechtvaardig dat we iemand moeten aanbidden alleen omdat hij ons gemaakt heeft (we laten computers ons toch ook niet aanbidden). Ten tweede had hij zich dan wel eens kenbaar mogen maken, als hij wou dat iedereen gered werd. Blijkbaar wil hij dat niet, anders had hij dat wel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:22
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-04-2003 @ 20:31:
Nee, natuurlijk niet. Ten eerste is het al niet rechtvaardig dat we iemand moeten aanbidden alleen omdat hij ons gemaakt heeft (we laten computers ons toch ook niet aanbidden). Ten tweede had hij zich dan wel eens kenbaar mogen maken, als hij wou dat iedereen gered werd. Blijkbaar wil hij dat niet, anders had hij dat wel gedaan.
Dat van die computers vind ik een waardeloos argument, omdat deze geen greintje zelfbewustzijn en emoties hebben.

En ik vind dat jullie alles veel te vanzelf sprekend vinden, het klinkt nogal arrogant, als je zegt dat hij ons geschapen heeft vind ik niet dat je zo een toon over zo een persoon kunt aanslaan.
( okeej, dat zei je niet, want je weerlegt het zo maar toch.)

Het is iets waar veel mensen belang aan hechten en ik denk dat hoeverder je geloof gaat hoe dichter je bij je eigen illusies zult leven.

voor de topic/
Ik hoef geen koninkrijk in, want ik geloof niet. En de gedachte dat een godheid de touwtjes in handen heeft en de wereld naar de kloten heeft laten gaan staat me niet aan en daar wil ik dus niet bij in de buurt zijn.
Ik ga wel spoken..
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 22-04-2003 @ 21:22:
Dat van die computers vind ik een waardeloos argument, omdat deze geen greintje zelfbewustzijn en emoties hebben.

En ik vind dat jullie alles veel te vanzelf sprekend vinden, het klinkt nogal arrogant, als je zegt dat hij ons geschapen heeft vind ik niet dat je zo een toon over zo een persoon kunt aanslaan.
( okeej, dat zei je niet, want je weerlegt het zo maar toch.)

Het is iets waar veel mensen belang aan hechten en ik denk dat hoeverder je geloof gaat hoe dichter je bij je eigen illusies zult leven.

voor de topic/
Ik hoef geen koninkrijk in, want ik geloof niet. En de gedachte dat een godheid de touwtjes in handen heeft en de wereld naar de kloten heeft laten gaan staat me niet aan en daar wil ik dus niet bij in de buurt zijn.
Ik ga wel spoken..
Ik geloof dat ook niet, hoor. En de computers zijn misschien een slecht voorbeeld, ja. Maar het komt op hetzelfde neer (behalve dat het dan niet kán aanbidden). Als je zoiets eist, acht je jezelf hoger dan de rest, en ben je die aanbidding al niet meer waard.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 22:01
Lyra
Avatar van Lyra
Lyra is offline
Citaat:
Morgan schreef op 22-04-2003 @ 21:27:
Ik geloof dat ook niet, hoor. En de computers zijn misschien een slecht voorbeeld, ja. Maar het komt op hetzelfde neer (behalve dat het dan niet kán aanbidden). Als je zoiets eist, acht je jezelf hoger dan de rest, en ben je die aanbidding al niet meer waard.
Maar eist god dat dan? Dat je heb aanbid?
Hij eist respect en gehoorzaamheid, maar dat eist elke vorm van gezag want anders kun je niet handhaven? toch?
En als een godheid dat niet zou eisen, zo dat dan niet godelijk overkomen toch?
Maar je hebt wel gelijk, ik ben tegen aanbidding want dat is te extreem.

okeej dat van die computers klopt wel, maar ik zie het toch iets anders. Ik stel de mensheid boven elke andere levensvorm, alles moet maar voor 'ons' oppassen( uitgesloten natuurrampen uiteraard..)
__________________
isn't it ironic- play a mind game with me honey-
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 01:16
Mardrax
Mardrax is offline
"hey kijk nou, het is eehm... petrus ofzo toch?"
"ja, maar jij komt er niet in want je geloofde niet in god, daarvoor ga je naar de hel"
"geloof ik lekker toch niet"
__________________
"Inter deum et diabolum semper musica est"
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 10:48
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
lovetear schreef op 22-04-2003 @ 20:15:
Waar moet ik dan heen? Naar de hel? Ik geloof ook niet in de duivel.

Ik vind het niet echt rechtvaardig, je maakt een onderscheid tussen mensen dat in mijn ogen niet gemaakt zou mogen worden. Gelovigen staan niet boven ongelovigen en ook niet andersom. Ik vindt het een beetje in contrast staan met god is goed en vergevingsgezind enzo, dat soort dingen hoor ik vaak van anderen als zij god beschrijven.
Het probleem is ook dat geen mens het zelf kan verdienen, of zichzelf kan rechtvaardigen, omdat wij allen hebben gezondigt en daardoor de heerlijk van God derven (oftewel niet bij God (=HEILIG) in de buurt kunnen komen). Door IN Jezus te geloven, wordt je IN Hem gerechtvaardigd, alleen door in Jezus te geloven. Als het goed is verandert ook je leven hierdoor. Gelovigen staan dus niet BOVEN ongelovigen, maar zouden eerder juist een nederige en behulpzame houding moeten hebben, die jou aantrekt tot het geloof in Jezus.
En God vergevingsgezindheid IS Jezus !!!!

Groetjes Leon
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:08
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 22-04-2003 @ 13:14:
Vind je het rechtvaardig dat als straks na je dood blijkt dat geloof in Jezus de enige weg is tot het Koninkrijk van God je deze niet inkomt ??
Nee. Op die manier zouden mensen die geloven alles kunnen doen, zich uitermate slecht kunnen gedragen, onder het mom van 'we zeggen dat we geloven, dus we zijn goed'. Terwijl mensen die misschien aan het bestaan van God twijfelen, en wel volgens christelijk normen en waarden leven, er niet inkomen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Lyra schreef op 22-04-2003 @ 22:01:
Maar eist god dat dan? Dat je heb aanbid?
Hij eist respect en gehoorzaamheid, maar dat eist elke vorm van gezag want anders kun je niet handhaven? toch?
En als een godheid dat niet zou eisen, zo dat dan niet godelijk overkomen toch?
Maar je hebt wel gelijk, ik ben tegen aanbidding want dat is te extreem.

okeej dat van die computers klopt wel, maar ik zie het toch iets anders. Ik stel de mensheid boven elke andere levensvorm, alles moet maar voor 'ons' oppassen( uitgesloten natuurrampen uiteraard..)
Ja toch? "Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-04-2003, 13:01
Just Johan
Just Johan is offline
Ik zou in de lach schieten van verbazing en hem dan uitleggen waarom een verstandig mens zonder indoctrinatie of inzinking nooit in hem zou kunnen geloven onder de omstandigheden zoals hij die heeft gecreëerd. Aangezien God me een intelligent wezen lijkt zou hij het waarschijnlijk wél snappen zonder zelf met drogredenen en dreigend en indoctrinerend gezeik aan te komen ter verdediging of hij zou snappen waar ik precies fout zat en me uitleggen wat ik al die tijd over het hoofd heb gezien. Dan zouden we tot de conclusie komen dat ik het in de hemel waarschijnlijk niet erg naar m'n zin zou hebben en dat hij ook niets aan mij zou hebben (of samen met god een wiskundeclubje oprichten en samen meisjes versieren, nouja daar komen we nog wel uit ) dus dan moet ie me maar alsnog deleten.
En als God niet zo begrijpend is (wat ik me haast niet voor kan stellen omdat je best wel slim moet zijn om iets als dit hier zelf te maken, en met intelligentie neemt doorgaans ook het algemeen begrip en de vredelievendheid toe), dan kan ie de tering krijgen, dan ga ik ook niet z'n goddelijke hielen likken om maar niet in z'n hel te komen. Nee, zo'n god en ik zijn gewoon niet voor elkaar gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 14:44
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
als ik diegene moet aanbidden die mij geschapen heeft. moet ik zeker ook mn ouders aanbidden
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 15:44
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Just Johan schreef op 23-04-2003 @ 13:01:
Ik zou in de lach schieten van verbazing en hem dan uitleggen waarom een verstandig mens zonder indoctrinatie of inzinking nooit in hem zou kunnen geloven onder de omstandigheden zoals hij die heeft gecreëerd. Aangezien God me een intelligent wezen lijkt zou hij het waarschijnlijk wél snappen zonder zelf met drogredenen en dreigend en indoctrinerend gezeik aan te komen ter verdediging of hij zou snappen waar ik precies fout zat en me uitleggen wat ik al die tijd over het hoofd heb gezien. Dan zouden we tot de conclusie komen dat ik het in de hemel waarschijnlijk niet erg naar m'n zin zou hebben en dat hij ook niets aan mij zou hebben (of samen met god een wiskundeclubje oprichten en samen meisjes versieren, nouja daar komen we nog wel uit ) dus dan moet ie me maar alsnog deleten.
En als God niet zo begrijpend is (wat ik me haast niet voor kan stellen omdat je best wel slim moet zijn om iets als dit hier zelf te maken, en met intelligentie neemt doorgaans ook het algemeen begrip en de vredelievendheid toe), dan kan ie de tering krijgen, dan ga ik ook niet z'n goddelijke hielen likken om maar niet in z'n hel te komen. Nee, zo'n god en ik zijn gewoon niet voor elkaar gemaakt.
Zoals jij het beschrijft is het net alsof je nix kan weten...
En dat dreigend is wellicht nodig om de mens die zo eigenwijs en
en verdorven is weer gehoorzaam en op het rechte pad te krijgen..? En God heeft zichzelf getoont door Jezus Christus, maar als je dat niet WILT/KUNT zien...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 15:44:
Zoals jij het beschrijft is het net alsof je nix kan weten...
En dat dreigend is wellicht nodig om de mens die zo eigenwijs en
en verdorven is weer gehoorzaam en op het rechte pad te krijgen..? En God heeft zichzelf getoont door Jezus Christus, maar als je dat niet WILT/KUNT zien...
Nou, ik heb hem niet zichzelf kunnen zien tonen aan Jezus, noch jij, noch iemand anders. (hoe weten die apostelen dat eigenlijk? Heeft Jezus hen vertéld dat hij God heeft gezien? Anders is het dus zeker weten verzonnen)
Als hij mensen nu wil overtuigen van zijn bestaan moet hij niet komen opdraven met een actie van 2000 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 19:00
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 15:44:
Zoals jij het beschrijft is het net alsof je nix kan weten...
En dat dreigend is wellicht nodig om de mens die zo eigenwijs en
en verdorven is weer gehoorzaam en op het rechte pad te krijgen..? En God heeft zichzelf getoont door Jezus Christus, maar als je dat niet WILT/KUNT zien...
Nou laat ik het zo zeggen: Ik heb zelf het idee dat ik eerlijk ben en dat ik oprecht probeer om objectief te zijn (de drijfveer van elke geboren wiskundige annex wetenschapper; ik wil graag weten hoe dingen in elkaar zitten zonder bewust dingen te negeren of even snel een andere kant op te kijken als iets me niet uitkomt), en dat zou god ook moeten weten van mij, dat ik dat denk van mezelf. En vanuit die vermeende objectiviteit van mij alles in beschouwing genomen (alle kennis die ik in m'n leven heb opgedaan over de wereld inclusief best wel heel veel over het geloof en wat daar mee samenhangt) denk ik op dit moment dat het vrijwel uitgesloten is dat er iets bestaat dat lijkt op de god van het christendom.

Dat dreigende helpt zeker om mensen op het rechte pad te krijgen; dat wel, maar ik vraag me wel af wat God aan meerwaarde ziet in mensen die dreiging nodig hadden om op het rechte pad te blijven op aarde en daar zelfs een eeuwig hemels leven tegenover zet, terwijl ik wel goed snap dat het voor aardse machtshebbers (of mensen die dat graag willen zijn) handig kan zijn om mensen (in naam van een god) onder de duim te krijgen.

Zo las ik laatst bijvoorbeeld van iemand die had opgemerkt dat Saulus die (door een visioen Paulus werd met een heel andere missie en) in dienst was van de romeinen, het voor elkaar kreeg om door het christendom te verspreiden een deel van de opstandige joden (die zich tegen de romeinen verzetten) te bekeren tot christen en netjes belasting te laten betalen aan de romeinse keizer! Hier is daar een tekst die nog meer bijzonderheden aangeeft en de motieven van Paulus in een heel ander daglicht stelt: http://www.groene.nl/2002/0214/rz_paulus.html

En ik kan vooralsnog dus niet zien dat God zich door Jezus heeft getoond helaas, maar ik denk terecht.

Laatst gewijzigd op 05-11-2008 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:07
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 19:43:
Als jij niet denkt dat God of een schepper boven jou staat, ga je ook niet op zoek.. Toch vind ik het niet meer dan logisch dat de hele schepping de creatie van een Schepper moet zijn.
Tja, daar zie ik toch nog wel andere mogelijkheden, maar dat is een ander topic.

Wie oren heeft die hore, het gaat volgens de Bijbel echt niet om macht (maken sommige mensen er van), maar om liefde geloof en hoop.
Ja, het is de kunst om het kaf van het koren te scheiden; en ik houd er voorzichtig rekening mee dat dat meer zou kunnen zijn dan wat ik zou aannemen wanneer ik het christendom klakkeloos over zou nemen.

Accent helemaal verlegd en klopt totaal niet naar de Boodschap van Paulus. Jezus zei trouwens zelf (mbt netjes belasting betalen) geef de keizer wat de keizer toekomt en God wat God toekomt. Het gezag is volgens Hem door God gegeven dus moet gerespecteert worden.Echt geniaal.
Hier moet ik als wiskundige toch een kleine kanttekening plaatsen:
* Stel dat paulus een bedrieger is, dan is niets hierin in tegenspraak met het feit dat paulus een bedrieger is.
* Stel dat paulus eerlijk is, dan is niets hierin in tegenspraak met het feit dat paulus eerlijk is.
-> gevolg: we kunnen dus niet uit de woorden van paulus opmaken of het waar is of niet, en ook niet uit die van jezus omdat die via paulus en z'n kornuiten tot ons zijn gekomen (dus als paulus eerlijk was heeft ie het zo gelaten en klopt het nog steeds; en als paulus oneerlijk was heeft ie het zelf aangepast en klopt het niet meer).

Al is dit dus geen bewijs, vind ik het levensverhaal van paulus wel zo opmerkelijk dat ik er toch wel wat wantrouwig tegenover sta en het niet blind kan aannemen.

Er zijn heel veel dwaalleraren ja, tis erg betreurenswaardig dat dat jou oom moest zijn. Mijn opa was ook predikant, waar ik heel erg trots op ben.

Wie zoekt die zal vinden Johan, maar als je het zeker weet en niets met God te maken wilt hebben...
Merk wel op dat het vanuit mijn perspectief niet zo is dat ik niks met god te maken wil hebben, maar dat ik niks met hem te maken kán hebben omdat ik denk dat hij er niet is. Dat klinkt opeens heel anders dan wanneer het lijkt of ik ruzie met god heb.

Laatst gewijzigd op 23-04-2003 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 20:59
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 10:48:
Het probleem is ook dat geen mens het zelf kan verdienen, of zichzelf kan rechtvaardigen, omdat wij allen hebben gezondigt en daardoor de heerlijk van God derven (oftewel niet bij God (=HEILIG) in de buurt kunnen komen). Door IN Jezus te geloven, wordt je IN Hem gerechtvaardigd, alleen door in Jezus te geloven. Als het goed is verandert ook je leven hierdoor. Gelovigen staan dus niet BOVEN ongelovigen, maar zouden eerder juist een nederige en behulpzame houding moeten hebben, die jou aantrekt tot het geloof in Jezus.
En God vergevingsgezindheid IS Jezus !!!!

Groetjes Leon
Zoals jij het zegt lijken het allemaal feiten, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Ik begrijp je wel denk ik, maar ik vind het nog steeds niet rechtvaardig. Het komt op mij toch over alsof mensen die wel in jezus geloven, het bij het juiste eind hebben. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ook niet dat het wel zo is. Ik vind niet dat je mensen die zo iets, wat op het eerste gezicht ongelovelijk is, niet geloven, geen dingen mag ontzeggen vanwege hun onwetendheid. Dat vind ik onrechtvaardig.
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 18:42
~Third Day~
Avatar van ~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
Morgan schreef op 23-04-2003 @ 11:39:
Ja toch? "Heb je naaste lief als jezelf en God boven alles."
1e gebod
Heb God lief met heel je verstand en al je kracht
Het 2e hieraan gelijk is:
Heb je naaste lief als jezelf
__________________
De slak bereikte de ark door volharding.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 18:44
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Euh...

Ikzelf ben vrij gelovig, maar geen christen, ik ben joods.
Wij zijn te nuchter om te geloven in 'een koninkrijk van g-d' of 'de hemel' of 'het paradijs' (respect voor degene die dit wel geloven).
Wij geloven in de terugkeer van de Messias.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Zieke Gnoe schreef op 22-04-2003 @ 18:28:
dat vind ik echt enorm hypocriet,
alsof mensen die een ander geloof aanhangen geen goedheid in zich hebben en geen licht,

Als mijn theorietje waar is bedoel ik dat die mensen als ze werkelijk goed zouden zijn geweest zich al lang bekeert hebben omdat ze open staan voor de waarheid, ervan uitgaande dat het christendom de waarheid is.
Citaat:

vertel me nog eens waardoor tot nu toe de meeste oorlogen tot stand zijn gekomen........
(Ten eerste is oorlog niet altijd slecht) O, door een hoop zondaren die in naam van een of andere onchristelijke godheid
de leugen verspreidde dat zei Christenen waren en dat hun god die van het Christendom is.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 28-04-2003 @ 18:44:
'een koninkrijk van g-d'
Grappig dat je g-d zegt en niet god.
Is dat omdat jullie spreken van Jahweh? Of zoiets als: dat waar niet over gesproken kan worden?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 21:44
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 28-04-2003 @ 19:50:

Als mijn theorietje waar is bedoel ik dat die mensen als ze werkelijk goed zouden zijn geweest zich al lang bekeert hebben omdat ze open staan voor de waarheid, ervan uitgaande dat het christendom de waarheid is.[/B]
Misschien arrogant dat ik mezelf als goed beschouw, maar ik zou niet weten waarom ik het niet zou zijn en geloof niet in god.

Maar je hebt wel een punt.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 28-04-2003 @ 21:20:
Grappig dat je g-d zegt en niet god.
Is dat omdat jullie spreken van Jahweh? Of zoiets als: dat waar niet over gesproken kan worden?
Dat lijkt me logisch... De naam van god mag in het jodendom niet uitgesproken worden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 23:44
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als het werkelijk zo is dat je in God moet geloven om de hemel in te mogen, sta je daar in een lange rij voor de hemelpoort, kijk te tussen de spijlen door en zie je iets dat niets anders kan zijn dan God. Dan kan je er niet meer omheen dat hij bestaat en geloof je in hem. Boem, je mag erin!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 15:30
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 28-04-2003 @ 18:44:
Euh...

Ikzelf ben vrij gelovig, maar geen christen, ik ben joods.
Wij zijn te nuchter om te geloven in 'een koninkrijk van g-d' of 'de hemel' of 'het paradijs' (respect voor degene die dit wel geloven).
Wij geloven in de terugkeer van de Messias.
Ik ben een christen en ik geloof ook in de terugkeer van de Messias. Ik geloof echter ook dat de Messias al 1 keer geweest is en dat dit Jezus is. En waarom geloof jij niet in een paradijs en wat heeft dat met nuchterheid te maken ??
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 10:17
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Joël schreef op 22-04-2003 @ 16:07:
Hoe kun je nu gestraft worden omdat je niet in iets wilde geloven waarvan je niet wist of het waar was?
Leonkorn, kun je mij een antwoord geven op deze vraag?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 11:04
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Joël schreef op 22-04-2003 @ 16:07:
Hoe kun je nu gestraft worden omdat je niet in iets wilde geloven waarvan je niet wist of het waar was?
--------------------------------------------------------------------------------

Je geeft zelf wel al een beetje een antwoord in je vraagstelling alhoewel het wel een HEEL pittig onderwerp is waar ikzelf ook heel erg mee worstel. Als ik denk dat al mijn vrieden die NIET Christelijk zijn verloren gaan, vind ik heel erg moeilijk. Toch geef jij al aan: niet in iets W I L D E geloven . Dus het heeft ook iets met willen te maken, dat geloof ik ook, als je n.l. gelooft, heeft dit gevolgen voor je leven en zal je de strijd aan moeten gaan met dingen opgeven die God niet wilt dat je die doet. Toch is het voornamelijk een kado om het offer van Jezus voor jou aan te nemen en bij Hem te willen horen. Ik ben zo blij dat ik Jezus heb leren kennen en een relatie met Hem kan ik iedereen aanraden !!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2003, 18:09
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 23-04-2003 @ 19:43:
Wie zoekt die zal vinden Johan, maar als je het zeker weet en niets met God te maken wilt hebben...
En als je nu na het zoeken iets anders vindt? Sommige moslims zijn er net zo heilig van overtuigd dat zij gelijk hebben, als dat jij ervan overtuigd bent dat jij gelijk hebt. Anderen zeggen dat weer andere goden/geloven zich aan hen geopenbaard hebben.

Tweede probleem: Wat doe je met alle mensen die nooit in Jezus hebben kunnen geloven, omdat ze hem niet kenden? Nl. alle mensen die buiten Europa woonden toen wij als enigen nog van Jezus gehoord hadden. Of alle mensen die vóór Jezus zijn gestorven? Gaan die meteen naar de hel?
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 01:29.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2003, 11:40
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 01-05-2003 @ 11:04:
Toch geef jij al aan: niet in iets W I L D E geloven . Dus het heeft ook iets met willen te maken,
Juist. Ik wil niet in iets geloven waarvan ik niet weet of het waar is. Dat is toch logisch? Het is toch onrechtvaardig om daarvoor gestraft te worden?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 12:05
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 11:40:
Juist. Ik wil niet in iets geloven waarvan ik niet weet of het waar is. Dat is toch logisch? Het is toch onrechtvaardig om daarvoor gestraft te worden?
Beste Joël, ik weet dat ik jou geen geloof kan geven, maar als jij het wilt weten moet je gaan zoeken. De Bijbel zegt dat je door geloof in Jezus voor God gerechtvaardigd wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 12:28
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 02-05-2003 @ 12:05:
Beste Joël, ik weet dat ik jou geen geloof kan geven, maar als jij het wilt weten moet je gaan zoeken.
Precies... Het probleem is dat ik niet wil geloven in iets onzekers. Ik wil weten. En als ik morgen onder een auto terecht kom, denk ik niet dat een rechtvaardige God mij voor mijn onwetendheid zal straffen.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 14:36
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 12:28:
Precies... Het probleem is dat ik niet wil geloven in iets onzekers. Ik wil weten. En als ik morgen onder een auto terecht kom, denk ik niet dat een rechtvaardige God mij voor mijn onwetendheid zal straffen.
Wat geeft jou zekerheid dan ??

Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 14:39.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 15:30
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 02-05-2003 @ 14:36:
Wat geeft jou zekerheid dan ??
Zekerheid heeft niet veel te maken met feiten. Feiten bestaan niet, alleen interpretaties, zei Nietzsche. Misschien bestaat objectieve waarheid wel, maar we zullen nooit zeker weten dat we die objectieve waarheid kennen zolang wij mensen zijn.

In ieder geval kan ik zeggen dat logica mij een vorm van zekerheid geeft. Misschien kun je logica niet rechtvaardigen, maar dat maakt niet uit. Logica sluit aan bij mijn verstand, en is intellectueel bevredigend. Misschien is de objectieve waarheid geheel anders, maar da's dan jammer voor de waarheid. (Net zoals Hegel zei: "Dat is dan jammer voor de feiten")
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 15:42
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 15:30:
Zekerheid heeft niet veel te maken met feiten. Feiten bestaan niet, alleen interpretaties, zei Nietzsche. Misschien bestaat objectieve waarheid wel, maar we zullen nooit zeker weten dat we die objectieve waarheid kennen zolang wij mensen zijn.

In ieder geval kan ik zeggen dat logica mij een vorm van zekerheid geeft. Misschien kun je logica niet rechtvaardigen, maar dat maakt niet uit. Logica sluit aan bij mijn verstand, en is intellectueel bevredigend. Misschien is de objectieve waarheid geheel anders, maar da's dan jammer voor de waarheid. (Net zoals Hegel zei: "Dat is dan jammer voor de feiten")
En toch ben ik ervan overtuigd dat zowel je gevoel als je verstand (ratio) je tot geloof in Jezus kunnen brengen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 15:53
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 12:28:
Precies... Het probleem is dat ik niet wil geloven in iets onzekers. Ik wil weten. En als ik morgen onder een auto terecht kom, denk ik niet dat een rechtvaardige God mij voor mijn onwetendheid zal straffen.
Toch zei Jezus heel vaak: uw geloof heeft u gered en daarna wisten ze het pas zeker...

Je bent niet onwetend, want je weet wie Jezus is en waar Hij voor staat en waarvoor Hij op aarde geleefd heeft.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:01
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 02-05-2003 @ 15:53:
Toch zei Jezus heel vaak: uw geloof heeft u gered en daarna wisten ze het pas zeker...
Ben je het dan niet met me eens dat het onrechtvaardig is om gestraft te worden omdat je niet wilde geloven, maar weten?

[edit: woordjes vergeten ]
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Laatst gewijzigd op 02-05-2003 om 17:41.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 16:49
leonkorn
Avatar van leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 02-05-2003 @ 16:01:
Ben je het dan niet met me eens om gestraft te worden omdat je niet wilde geloven, maar weten?
Ik hoop dat iedereen die uiteindelijk Goed WIL doen ook gered ZAL worden, dat HOOP ik. De Bijbel vertelt ons echter dat elk mens zondig is en het loon van de zonde de dood is. Jezus voorkomt dat je deze berechting moet ondergaan
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:10
Verwijderd
Dat is balen als je joods, islamitisch, hindoestaans of boeddhist bent. Heb je je hele leven de verkeerde goden aanbeden :/

Ik ga gewoon dood.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm niet rechtvaardig, maar t zal niet zo zijn als dit geloof is zoals t is. want God is nu eenmaal een eerlijke man en die zal nooit onschuldige mensen enkel alleen omdat ze niet geloven laten branden in de hel.

trouwens, daarintegen is niemand onschuldig. maar je snapt wel wat k bedoel.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 16:44
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 22-04-2003 @ 16:45:
Als God zou bestaan dan heeft hij, volgens het christendom, genoeg bewijzen gegeven om te laten zien dat hij bestaat. Als je daar niet in gelooft en je komt de hemel niet in, tja, dat is dan je eigen schuld hè.

Waarom is het toch altijd dat zodra het over de hemel gaat....christenen beweren dat je niet de hemel in komt als je niet geloofd....dit is tot daar aan toe.....maar altijd dat 'nananana....wij lekker wel, jij lekker niet....lekker puh!!! toontje erachteraan?!?!?!?!?

Realiseer je gewoon dat god niet bestaat, en dat ook JIJ als gelovige gewoon lekker dood gaat, met als enig vooruitzicht crematie of begraven worden. PUNT

Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 18:21
Whitey
Whitey is offline
Citaat:
Jadie schreef op 02-05-2003 @ 20:10:
Dat is balen als je joods, islamitisch, hindoestaans of boeddhist bent. Heb je je hele leven de verkeerde goden aanbeden :/

Ik ga gewoon dood.
Misschien is dit wel dezelfde God... Wat zijn nou echt de wezenlijke verschillen tussen God en Allah, behalve hun naam en enkele technische details die uit een of ander onbetrouwbaar boek komen?

Trouwens, ik denk dat iedereen in de hemel komt, en dat dat niet alleen gelovigen hoeven te zijn. Immers, wat kunnen de ongelovigen er nou aan doen dat God ze geschapen heeft met een minder intellect, waardoor ze niet slim genoeg waren om in Hem te geloven ?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 14:00
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Whitey schreef op 09-05-2003 @ 18:21:
Misschien is dit wel dezelfde God... Wat zijn nou echt de wezenlijke verschillen tussen God en Allah, behalve hun naam en enkele technische details die uit een of ander onbetrouwbaar boek komen?
slechts klein detail off je al perfect bent voor of na je heiliging
en je hele toegang tot die hele hemel

of wil je dat structurele vertaalfouten noemen ofzo?
feit: in het christendom is je redding voor elkaar op het moment dat je beleid en daar volgt een heilig leven uit
feit: andere religies moet je een heilig leven leiden en dan pas kan je in de hemel komen
__________________
-|-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom bestaat er geen god?
wolle19
500 23-03-2011 23:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zwitserland verbiedt bouw nieuwe minaretten.
Verwijderd
500 05-12-2009 22:28
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof ik....?
Sjarlot
62 27-01-2009 20:19
Films, TV & Radio [FILM] The Skeleton Key
Verwijderd
48 25-08-2005 18:40
Levensbeschouwing & Filosofie De dood
KELLY777
65 03-07-2003 21:07
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe nemen we debotjuh serieus?
Upke
26 01-07-2003 22:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.