Oud 07-07-2009, 12:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik wil ooit nog een zeilcursus doen Zit dat inbegrepen?
offtopic: ehm ja, mijn onderwijsinstelling heeft een eigen zeilschip
http://www.delifrans.nl/images/stori...0Eendracht.jpg
nu is zeilen voor mietjes natuurlijk maar het kan
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2009, 13:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En natuurlijk hoeft Nederland niet raszuiver, cultureel homogeen te wezen. Nederland moet in de eerste plaats gewoon weer voor de Nederlanders worden.
Dat is het dan ook. Er wonen hier vrijwel alleen maar Nederlanders.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 13:12
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dat is het dan ook. Er wonen hier vrijwel alleen maar Nederlanders.
Waarom kost het dan tegenwoordig zoveel moeite om jezelf in Amsterdam verstaanbaar te maken in het Nederlands?
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Waarom kost het dan tegenwoordig zoveel moeite om jezelf in Amsterdam verstaanbaar te maken in het Nederlands?
Ik woon in Amsterdam en ik heb nooit moeite om mezelf verstaanbaar te maken. Misschien ligt het aan je uitspraak?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 13:32
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik woon in Amsterdam en ik heb nooit moeite om mezelf verstaanbaar te maken. Misschien ligt het aan je uitspraak?
Aan mijn perfect gearticuleerde, accentloze en qua volume foutloos in balans zijnde überNederlands? Kleine kans.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Aan mijn perfect gearticuleerde, accentloze en qua volume foutloos in balans zijnde überNederlands? Kleine kans.
probeer het dan eens in het plat-Amsterdams. Succes gegarandeerd
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 13:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
probeer het dan eens in het plat-Amsterdams. Succes gegarandeerd
Bijna niemand spreekt dat nog.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:11
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Jawel, in Almere en het Gooi.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 14:16
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Het zijn niet alleen arabieren/moslims die weg willen hoor, geloof me. Meeste vrienden van me zijn op en top westers (en de meesten overwegen op zijn minst om weg te gaan.)

Persoonlijk wil ik eigenlijk echt niet weg, maar de toekomst van onze politiek (+ burgerrechten) zal veel bepalend zijn of die wil in stand blijft. Ik ben in ieder geval heel ongerust.
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:49
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel, in Almere en het Gooi.
Ik doelde op plat Amsterdams.

En in 't Gooi spreken ze bepaald geen ABN; dat tuig kan niet eens een R.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom kost het dan tegenwoordig zoveel moeite om jezelf in Amsterdam verstaanbaar te maken in het Nederlands?
Er wonen weinig Ieren in Ierland.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Aan mijn perfect gearticuleerde, accentloze en qua volume foutloos in balans zijnde überNederlands? Kleine kans.
Hey! Zo doe ik het ook
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 20:39
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik doelde op plat Amsterdams.

En in 't Gooi spreken ze bepaald geen ABN; dat tuig kan niet eens een R.
Er wonen veel mensen in Almere die uit de Jordaan komen. En over de correcte uitspraak van de R is het volk het nog niet eens. In het zuiden is het meer een harde G, in het noorden rolt ie te ver door en van een Leidse R gaan je oren klepperen.

Citaat:
Er wonen weinig Ieren in Ierland.
Slechte zaak.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2009, 23:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Er wonen veel mensen in Almere die uit de Jordaan komen. En over de correcte uitspraak van de R is het volk het nog niet eens. In het zuiden is het meer een harde G, in het noorden rolt ie te ver door en van een Leidse R gaan je oren klepperen.
Ach, een rollende R en een harde G is gewoon hoe het hoort, je bent niet voor niets Nederlander.

Het punt is, vrijwel iedereen die in Nederland woont is Nederlander, dat is wat Commando leek te vergeten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 11:44
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ach, een rollende R en een harde G is gewoon hoe het hoort, je bent niet voor niets Nederlander.
tell em
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik prop het hier maar even in

Citaat:
PVV wil weten hoeveel allochtonen kosten

(Novum) - De PVV in de Tweede Kamer wil precies weten hoeveel geld allochtonen de Nederlandse staat kosten en hoeveel ze opbrengen. De partij van Geert Wilders heeft een groot aantal ministeries gevraagd een kosten-batenanalyse uit te voeren en voorspelt alvast dat onevenredig veel geld wordt uitgegeven. Daarover schrijft Trouw woensdag.
PVV wil weten hoeveel allochtonen kosten

Alle kabinetsleden die iets te maken hebben met migrantenbeleid hebben een bombardement aan Kamervragen gekregen van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma. Hij wil onder meer van de Belastingdienst weten hoeveel allochtonen minder aan de fiscus afdragen dan autochtone Nederlanders, doordat zij vaker werkloos zijn en minder verdienen.

Het ministerie van Onderwijs moet van de PVV inzicht geven in de budgetten die specifiek worden gespendeerd aan allochtone leerlingen terwijl zij volgens Fritsma juist een groot deel vormen van de spijbelaars. Ook wil de partij weten welke extra druk allochtonen uitoefenen op de gezondheidszorg, doordat zij vaker naar de huisarts gaan en meer aandoeningen kennen door kinderen die worden geboren uit huwelijken tussen familieleden.

Aan Sociale Zaken vraagt de PVV hoe het zit met uitkeringen, Volkshuisvesting moet duidelijkheid verschaffen over het beroep op de sociale woningbouw en Justitie moet cijfers overleggen over de kosten van de rechtspraak en terrorismebestrijding. De partij wil alle kosten en baten zien over de afgelopen vijf jaar en een voorspelling voor de komende vijf jaar.

De krant wijst erop dat Fritsma vorige maand in een debat met minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) al schermde met de schatting dat allochtonen de Nederlandse staat door een extra beroep op sociale voorzieningen honderd miljard euro kosten. Van der Laan zei 'op geen enkele manier' onder de indruk te zijn door het argument van kosten, maar beloofde een globaal lijstje van kosten en baten. Dat gaat de PVV kennelijk niet ver genoeg.

Onduidelijk is of de betrokken bewindslieden de vragen van de PVV afzonderlijk zullen beantwoorden, schrijft de krant. Mogelijk spreken ze samen een antwoordstrategie af.
http://binnenland.nieuws.nl/563173/p...chtonen_kosten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:20
Verwijderd
Geldt dat voor de hele populatie of slechts de werkende populatie? Hopelijk nemen ze niet het koningshuis mee in hun berekening .
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol @ Kenjirro

ik denk de hele populatie.

Incl. studerenden dan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:34
Verwijderd
Citaat:
lol @ Kenjirro

ik denk de hele populatie.

Incl. studerenden dan
Ja beetje oneerlijk aangezien niet-westerse allochtonen relatief meer kinderen hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 09:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja beetje oneerlijk aangezien niet-westerse allochtonen relatief meer kinderen hebben.
Rare oplossing, minder kinderen nemen, drukregel; kinderbijslag verminderen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:05
Verwijderd
De Chinese oplossing?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
1 kind beleid, replacement value for yourself, kan...

maar lijkt het je niet eerlijk om juist in een kosten-baten analyse ook kinderaantallen mee te nemen, even los van het gegeven waar een kosten-baten analyse precies nodig voor is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja beetje oneerlijk aangezien niet-westerse allochtonen relatief meer kinderen hebben.
Hoezo oneerlijk? Ook dat is gewoon een keuze.

Ik kan me op zich wel voorstellen dat de PVV op die manier het naadje van de kous wil weten. Wie ooit een discussie heeft gezien over integratie weet dat mensen die tegen integratie zijn zeer vervelende ontkenningstechnieken toepassen.
Jammer dat het zo moet zijn, maar kennelijk is zo'n cijferdossier de enige manier waarop die discussie gevoerd kan worden. Nou, dan moet dat maar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:17
Verwijderd
Als je dan onderzoek doet, doe dan goed onderzoek. Je kunt het niet aan kinderen wijten dat ze nu de maatschappij meer kosten dan opleveren. Zelfs jij als student kost "ons" meer dan dat je nu oplevert.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:33
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Mja, je moet het inderdaad berekenen hoeveel een persoon in de toekomst gaat kosten danwel opleveren aan de maatschappij.

Vraag me ook af hoeveel bejaarden kosten. Misschien moeten we die maar eens uitzetten naar Bejaardië.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Als je dan onderzoek doet, doe dan goed onderzoek. Je kunt het niet aan kinderen wijten dat ze nu de maatschappij meer kosten dan opleveren. Zelfs jij als student kost "ons" meer dan dat je nu oplevert.
das onzin, zo lang ze kind zijn kosten ze, als ze tiener worden kunnen ze baten gaan worden, en als ze seniel worden kosten ze weer.

maar ook hier weer geldt dat geld nooit "kost" of "baat" het rouleert, verder vind ik het geboorterecht al recht geven op voldoening van behoeften (vraag is weer een ander verhaal)

ik zie het nut van zon onderzoek dan ook niet echt in, liever zie ik ze eens wat doen aan de manier waarop asielaanvragen afgehandeld worden anders zitten we zo weer met een generaal pardon (waar belgie nu in navolging van ons ook op af stevent)

bovendien verwijt niemand de kinderen iets; ik verwijt de ouders dat ze "een onverantwoord aantal kinderen nemen"
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:50
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Mja, je moet het inderdaad berekenen hoeveel een persoon in de toekomst gaat kosten danwel opleveren aan de maatschappij.

Vraag me ook af hoeveel bejaarden kosten. Misschien moeten we die maar eens uitzetten naar Bejaardië.
bejaarden hebben hun bijdrage aan de maatschappij al geleverd (als het goed is). die verdienen het om op hun lauweren te rusten.

kinderen gaan in de toekomst hun bijdrage aan de maatschappij leveren (als het goed is), die verdienen dus zoveel mogelijk ondersteuning ter voorbereiding hierop.


echter, jammer dat het in sommige culturen gewoon een sport is om er maar zoveel mogelijk van die mormels uit te poepen, terwijl het gezin niet goed in staat is deze fatsoenlijk te onderhouden. en dan maar handje ophouden en klagen bij meneertje overheid.
de ondersteuning die een keurig gemiddeld gezinnetje met twee kinders zou moeten kunnen ontvangen moet opeens gedeeld worden met zo'n zigeunerfamilie van tien.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 10:52
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
de ondersteuning die een keurig gemiddeld gezinnetje met twee kinders zou moeten kunnen ontvangen moet opeens gedeeld worden met zo'n zigeunerfamilie van tien.
dat zou je willen, de bijslag is per kind.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 11:00
Rationeel
Rationeel is offline
ik bedoel meer dat als elk gezin zich zou beperken tot, laten we zeggen, twee kinderen, de bijlage (per kind) (in theorie) hoger zou (kunnen) zijn
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 11:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
ik bedoel meer dat als elk gezin zich zou beperken tot, laten we zeggen, twee kinderen, de bijlage (per kind) (in theorie) hoger zou (kunnen) zijn
ach als 90% van de wereldbevolking minder dom zou zijn dan zou de gehele wereldbevolking een leven van overvloed kunnen hebben.

__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 11:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bejaarden hebben hun bijdrage aan de maatschappij al geleverd
My point exactly

Citaat:
kinderen gaan in de toekomst hun bijdrage aan de maatschappij leveren (als het goed is), die verdienen dus zoveel mogelijk ondersteuning ter voorbereiding hierop.
Daarvoor is de kinderbijslag.

Citaat:
echter, jammer dat het in sommige culturen gewoon een sport is om er maar zoveel mogelijk van die mormels uit te poepen, terwijl het gezin niet goed in staat is deze fatsoenlijk te onderhouden. en dan maar handje ophouden en klagen bij meneertje overheid.
de ondersteuning die een keurig gemiddeld gezinnetje met twee kinders zou moeten kunnen ontvangen moet opeens gedeeld worden met zo'n zigeunerfamilie van tien.
Zijn kinderen nou individuen (en moeten dus kinderbijslag krijgen) of deel van een gezin (en moeten ouders zelf voor de kosten opdragen)?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 11:41
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Zijn kinderen nou individuen (en moeten dus kinderbijslag krijgen) of deel van een gezin (en moeten ouders zelf voor de kosten opdragen)?
? ik snap je vraag n.a.v. de quote niet helemaal.

kinderen zijn onderdeel van een gezin en kinderbijslag wordt aan het gezin (ouders) uitbetaald als bijdrage/steun voor het onderhouden van de kinderen. het is goed dat
dit op kinderbasis gebeurt en niet op gezinsbasis, maar ik ben voor een maximum.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als je dan onderzoek doet, doe dan goed onderzoek. Je kunt het niet aan kinderen wijten dat ze nu de maatschappij meer kosten dan opleveren.
Ik geloof niet dat iemand daar mee bezig was. Meestal wordt dat verwijt richting de ouders gemaakt als er sprake is van fokken voor de armoe.

In deze zaak ging het om een totaal kostenplaatje krijgen en is je opmerking al helemaal irrelevant.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:17
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
? ik snap je vraag n.a.v. de quote niet helemaal.

kinderen zijn onderdeel van een gezin en kinderbijslag wordt aan het gezin (ouders) uitbetaald als bijdrage/steun voor het onderhouden van de kinderen. het is goed dat
dit op kinderbasis gebeurt en niet op gezinsbasis, maar ik ben voor een maximum.
Dat zou betekenen dat kinderen uit grotere gezinnen daar onder te lijden hebben.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:19
Verwijderd
Nou wat voor zinnige conclusies kun je dan uit het onderzoek trekken? Vrij weinig, want je hebt bepaalde verklarende factoren er niet uitgefilterd. Maargoed PVV-stemmers schreeuwen nu ook dat 55% van de Marokkanen crimineel is zich baserende op statistieken, terwijl dat gewoon niet waar is.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Dat zou betekenen dat kinderen uit grotere gezinnen daar onder te lijden hebben.
True, doch 8 kinderen nemen als je het niet financieel kan ondersteunen zónder de bijslag is dan ook een slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 13:08
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nou wat voor zinnige conclusies kun je dan uit het onderzoek trekken?
Dat de integratie-sahafisten hun grote waffel moeten houden tegenover o.a. de PVV.

Zoals gezegd triest dat zoiets nodig is voordat dat debat op normale manier gevoerd moet worden, maar goed, wat moet dat moet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 13:56
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Met welke oplossing zal de PVV dmv de uitkomst van het onderzoek komen? Verlaging van de uitkering, afschaffen van de huursubsidie, minimumloon omlaag, afschaffen van vakantiegeld van mensen, die niet veel bijdragen aan de maatschappij? Dan lijkt mij het prima. Verder moet de PVV eens een kosten en baten analyse op hun eigen stemmers uitvoeren. Lijkt me namelijk stug dat er een significant verschil is de betreffende groepen. Beiden aanpakken: als je laag opgeleid bent, niet werkt o.i.d. dan moet je m.i. gewoon inleveren en als je beter wilt maak je er op eigen kracht maar wat van.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:25
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat zou betekenen dat kinderen uit grotere gezinnen daar onder te lijden hebben.
in dat geval is de 'schuld' opgeschoven naar de ouders imho.
zoals reverend zegt.


misschien een kut voorbeeld, maar stel dat je later je kind op zijn of haar 18e verjaardag vertelt dat hij of zij een feest mag geven voor ongeveer 20 vrienden. als dat mormel er dan 50 uitnodigd, dan denk jij ook van: lik m'n ballen.

de overheid zou dus ook moeten zeggen bij gezinnen met, laten we zeggen, meer dan 4 kinderen: wij dragen bij aan 4, maar alles daarboven is voor jezelf. als ouders draag je dan de verantwoordelijkheid en kun je besluiten om 10 kinderen te nemen, maar zorg dan wel dat je het je kunt veroorloven.

sowieso snap ik mensen niet die meer dan 2/3 van die opdonders zouden willen hebben
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:32
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Ze moeten de kinderbijslag helemaal schrappen. Gewoon weinig uitgeven aan dergelijk nonsense en de belasting zsm verlagen.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ze moeten de kinderbijslag helemaal schrappen. Gewoon weinig uitgeven aan dergelijk nonsense en de belasting zsm verlagen.
Zodat kinderwens alleen nog maar mogelijk word voor degenen die rijk zijn?
Newsflash voor Christa: het feit dat je rijk bent, wil niet zeggen dat je ook goed kinderen kan opvoeden.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:57
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Zodat kinderwens alleen nog maar mogelijk word voor degenen die rijk zijn?
Wat is jouw definitie van ''rijk''? Ik heb bijvoorbeeld niet de indruk dat ''rijken'' alleen de mogelijkheid hebben om het economisch goed rond te krijgen zonder kinderbijslag.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zodat kinderwens alleen nog maar mogelijk word voor degenen die rijk zijn?
Wat een onzin. Daaronder staat toch dat dat gebruikt moet worden voor een belastingverlaging? Weinig verhoging van de kosten dus. Het heeft bovendien als inverdieneffect dat men meer te besteden heeft, en de economie dus versterkt wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
in dat geval is de 'schuld' opgeschoven naar de ouders imho.
zoals reverend zegt.


misschien een kut voorbeeld, maar stel dat je later je kind op zijn of haar 18e verjaardag vertelt dat hij of zij een feest mag geven voor ongeveer 20 vrienden. als dat mormel er dan 50 uitnodigd, dan denk jij ook van: lik m'n ballen.

de overheid zou dus ook moeten zeggen bij gezinnen met, laten we zeggen, meer dan 4 kinderen: wij dragen bij aan 4, maar alles daarboven is voor jezelf. als ouders draag je dan de verantwoordelijkheid en kun je besluiten om 10 kinderen te nemen, maar zorg dan wel dat je het je kunt veroorloven.

sowieso snap ik mensen niet die meer dan 2/3 van die opdonders zouden willen hebben
Mij maakt het niet zo uit wie er precies schuld heeft, een maatschappij waarin kinderen onder de armoedegrens leven lijkt me sowieso niet nastrevenswaardig.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Wat een onzin. Daaronder staat toch dat dat gebruikt moet worden voor een belastingverlaging? Weinig verhoging van de kosten dus. Het heeft bovendien als inverdieneffect dat men meer te besteden heeft, en de economie dus versterkt wordt.
belasting -> redistributie.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Wat is jouw definitie van ''rijk''? Ik heb bijvoorbeeld niet de indruk dat ''rijken'' alleen de mogelijkheid hebben om het economisch goed rond te krijgen zonder kinderbijslag.
Nou, ik zou er voor zijn dat de mensen die 50.000 en meer verdienen geen kinderbijslag meer krijgen. Dat zou ook al flink schelen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Met welke oplossing zal de PVV dmv de uitkomst van het onderzoek komen? Verlaging van de uitkering, afschaffen van de huursubsidie, minimumloon omlaag, afschaffen van vakantiegeld van mensen, die niet veel bijdragen aan de maatschappij? Dan lijkt mij het prima. Verder moet de PVV eens een kosten en baten analyse op hun eigen stemmers uitvoeren. Lijkt me namelijk stug dat er een significant verschil is de betreffende groepen. Beiden aanpakken: als je laag opgeleid bent, niet werkt o.i.d. dan moet je m.i. gewoon inleveren en als je beter wilt maak je er op eigen kracht maar wat van.
je kent de correlatie tussen armoe en geen beschikking hebben over genoeg mogelijkheden tot onderwijs?
verder ken je het fenomeen van kapot gaan?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:48
Verwijderd
Zo'n onderzoek naar de "kosten" van allochtonen is natuurlijk pure luchtfietserij. Alsof je alle effecten nauwkeurig mee kan nemen in zo'n "berekening".
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 15:53
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
is ook lastig daar iemand krijgt een uitkering noem je kosten, koopt er brood van noem je baten, bakker betaald zijn turks personeelslid zijn weer kosten, turks personeelslid koopt een auto (geen idee of dat kosten of baten zijn)

wordt een beetje moe van kuifje laatste tijd.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 17:15
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
je kent de correlatie tussen armoe en geen beschikking hebben over genoeg mogelijkheden tot onderwijs?
verder ken je het fenomeen van kapot gaan?
In Nederland heeft volgens mij ''bijna'' iedereen beschikking tot onderwijs.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discrimatie in eigen land.
Artic King
129 01-10-2007 22:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokko is een tweede Thailand
Aeries
57 17-08-2005 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.