Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2007, 15:30
Verwijderd
in jouw ogen dan, noem ze hier op en vertel ook meteen even waarom! mijn top 10 of hoeveel dan ook volgt nog, want dat vereist enig denkwerk ;p
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2007, 15:35
Verwijderd
Diablo is mijn inziens de beste game serie ooit gemaakt.
Voor mij is het de perfecte balans tussen RPG en hack 'n slash. Het verhaal is goed, uitgebreide game, zeer goede multiplayer mogelijkheden (Diablo I was de 1e game die ik ook online speelde).
Het was de 1e game waar ik echt compleet 'hooked' aan was.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:42
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
- Unreal Tournament
Omdat ik het een hele fijner shooter vind, altijd leuk om even paar potjes met vrienden te spelen (de oude s.com forum clan, nostalgie omg (L)). Heb er heel lang plezier van gehad.

- Age Of Empires 2
Dit spel heb ik jarenlang gespeeld, ook online tegen vrienden. Vond en vind het altijd een erg leuk spel, speel het nog steeds vaak op me laptop in bed.

- TES IV: Oblivion
Oke, misschien bestaat het spel nog niet zo heel erg lang om te kunnen zeggen dat het een van de beste games is die is gemaakt, maar ik vind het een erg diepgaand spel. De quests zijn leuk, en de replay waarde ligt erg hoog. Als ik m een keer heb uitgespeeld (en dan niet alleen de hoofdquest, maar álle) dan zou ik m zo nog een keer spelen. De wereld is erg groot, grafisch is hij mooi en de muziek er in vind ik ook niet vervelend ofzo.
Ik vind het leuk dat je je in zoveel dingen bij Oblivion kan verdiepen. (zoals potions, spreuken (kan niet opt juiste woord komen ) maken enz.)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:44
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
in willekeurige volgorde :

UFO EU


C&C red alert


CIV


Eye of the beholder


Hunter


Quake2



fallout


Planescape Torment



betrayel at krondor



rome total war
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.

Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:47
Verwijderd
- Civ 2. Gewoon geniaal.

- Doom 1, 2. Idem.

- Unreal Tournament. Ook.

- World of Warcraft. Na een tijdje gaat het vervelen, maar heb me er toch aardig mee vermaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 15:53
Verwijderd
ooke, ik ben tot het volgende lijstje gekomen:

Guild Wars - prachtige omgevingen, goede muziek, mooie sfeer en het gaat me nooit vervelen

Colin McRea (Dirt) - ben een rallyfan en dit is gewoon de beste rallyserie (en dirt dan weer de beste uit de serie) die er is

Forza 2 - meest diepgaande racegame die ik ooit heb gezien, ziet er ook leuk uit en veel te doen

Metal Gear Solid - teringvette boss-gevechten, mooie cutscenes en chars

Star Wars KOTOR - beste RPG die ik ooit heb gedaan! boeiend verhaal en heel leuke krachten

(Rome/Medieval) Total War - erg diep, moeiliijk en spectaculaire gevechten

Age Of Empires (alledrie) - eerste strategie game die ik speelde, en de serie blijft leuk

en ik wil bioshock er ook bij zetten maar die heb ik nog niet eens uit en speel ik pas een week, dus dat doe ik nog maar even niet
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 20:52
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Een kleine greep:

Morrowind - Het is Oblivion, maar dan met complexere dungeons en een betere hubworld.

Alpha Centauri - Nou, dit is gewoon zo'n spel dat tot nadenken stemt. En de game bevat sterke, volwassen dialogen. Het ziet er misschien niet al te mooi uit, maar de gameplay is zeer, zeer diep.

Secret of Mana - Het is gewoon een ouderwetse JRPG van topklasse, waar de SNES er meer dan genoeg van heeft.

Street Fighter III: Third Strike - Het is de beste 2D fighter ooit. Ik heb best wel wat obscure games in dit genre gespeeld, maar deze is nagenoeg perfect. Vooral geschikt voor de hardcore-fans van het genre, want het spel is lang niet zo toegankelijk als Street Fighter II. Hoewel die ook zeker tot de top van het genre behoort.

Civilization II - Tja. Heersch. Verslavend enzo. Jammer dat de sequels zo kut waren.

Sentinel Returns - Mja, gewoon vet. Origineel en gevarieerd. En dan met name de PC-versie.

Ocarina of Time - Behoeft natuurlijk geen uitleg.

Spectre - Mja, een beetje jeugdsentiment. Ik heb het weliswaar al ruim twaalf jaar niet gespeeld, maar toch....

Shenmue II - Zelfs met zijn idiote flaws is het een geweldig spel. Ziet er aardig uit en heeft een tof sfeertje. Verder is het, net als Resident Evil, zo'n game die het moet hebben van z'n X-factor.

(Hier moeten ze echt eens een deel drie van gaan maken!)

VF 4: Evolution - Een betere 3D fighter zul je niet vinden. De gemiddelde casual zal zich kapot vervelen, aangezien button bashen hier helemaal niets oplevert. Meest complexe beater die ik me kan bedenken.

Starcraft - Mja. Kweenie. Ik gooi het maar weer op jeugdsentiment.

Metroid Prime - Een FPS, maar dan anders. Heerlijk eenzaam en deprimerend sfeertje en een toffe control scheme. De manier waarop het verhaal zich ontvouwt is ook extreem goed gedaan.

Super Mario 64 - Er zijn in de loop der jaren natuurlijk "betere" 3D platform-adventures verschenen, maar ik heb deze met het meeste plezier gespeeld. Misschien een tikkeltje aan de makkelijke kant, though. Who cares.

Planescape Torment - Eigenlijk alleen vanwege het sterke verhaal. De gameplay is ook dik in orde, maar de plot is zeldzaam intrigerend voor een game. Het is in ieder geval beter dan die postmoderne wannabe's met hun hippe filmdialoogjes en zogenaamd coole karakters.

System Shock II - Wat mij betreft de beste FPS op de PC. Nog net een haartje beter dan Bioshock.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 21:17
Verwijderd
De Baldur's Gate serie!
Little Big Adventure serie!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 09:38
Verwijderd
Half Life
Adventure/Shooter in een film experience. Geniaal spel, lekker lang. Vrij vernieuwend, spannend. Zonde dat de vervolgen dit niveau nooit gehaald hebben.

Mafia
Topgame, onwaarschijnlijk goede graphics/geluid en verhaal voor die tijd.

Unreal Tournament
Classic, UT > UT2003/4 nog steeds. De enige game die op alle PCs heeft gestaan die ik tot nu toe heb gehad.

Doom
Niet de eerste shooter, wel de beste shotgun.

Heavenly Sword

Nieuwste game in dit lijstje, maar deze game gaf me tijdens het spelen hetzelfde gevoel als bij Half Life. Voor het eerst in lange tijd. Wel vrij korte game overigens.

Quake 2

Multi-player heaven.

TES: Oblivion

Ik ben nooit echt ver gekomen door te weinig tijd om me te verdiepen in zo'n game. Helaas. Ik vind het desondanks een topgame.

Indiana Jones & The Fate of Atlantis

Beste adventure die ik ooit heb gespeeld. Een van de eerste games waar het op meerdere manieren spelen goed uitgewerkt was.

Blade Runner

Eveneens een top adventure. Beter dan de film, imo.

GTA3

Eerste keer dat ik dat speelde kon mn PC het eigenlijk niet aan. Toch een zwaar goede game, ook als je hem nu vergelijkt met Vice City en San Andreas.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:35
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
wat jullie mij toch eens moeten uitleggen is waarom iedereen altijd voor civ 2 gaat... ik heb hem zelf nooit gespeeld, ben van civ1 direct overgestapt op civ3 en verder...
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:44
Verwijderd
haha, valt me wel op dat ik de enige ben die racegames noemt, geen liefhebbers van racers of heeft het een andere reden?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 10:54
Verwijderd
1. Warcraft III: The Frozen Throne (2003)

Een goed uitbreiding voor het orgineel met een erg leuke nieuwe battlenet optie, namelijk automatische tournaments.Ook nog een leuke actieve mod genaamd Dota die erg veel wordt gespeeld. We hebben per ras een nieuwe held en nog eens 8 neutrale helden. Het spel wordt erg onderhouden en blizzard doet erg zijn best om het steeds te verbeteren met nieuwe patches. Ik hoop bij de volgende patch dat we meer variatie zien in het gebruik van helden. Voor ik het vergeet hebben we ook nog een nieuwe leuke campaign en een boeiende Rpg. Ook worden er nog veel actieve pro tournaments gespeeld.
2. Warcraft III: Reign of Chaos (2002)

Een boeiende Campaign, een goede community en een leuke rpg om met zijn 4en te doen(niet te doen in je eentje). Minder actief dan de uitbreiding maar het niveau online is ook wat beter te doen.
3. Unreal Tournament 2004 (2004)

Ut2003 was een flop, maar 2004 voegde alles eraan toe wat 2003 misde en maakte het alsnog goed. Misschien had het net iets minder sfeer als ut99, maar het zag er wel uit om af te likken. Veel knal plezier en een fijne online community met veel nieuwe maps en mods.
4. StarCraft (1998)

Goude ouwe die nog steeds erg veel online gespeeld word. De online opties zijn naar mijn mening wat ouderwets maar tegen vrienden spelen blijf het leuk.
In Korea is starcraft wat hier voetbal is.
5. Half-Life 2 (2004)

De game is vet, maar de ongelooflijke community spreekt mij het meeste aan.
De vele mods en het aantal gebruikers van steam geven aan dat we te maken hebben met een brede community.
6. Unreal Tournament (1999)

Lekker met veel online knallen, dat was de bedoeling van deze game. En ze zijn er enorm in geslaagd. Samen ging het de strijd aan met concurrent QUAKE III Arena.
Ut won deze strijd mede door de meerdere mogelijkheden en de lekkere sfeer.
7. Quake III Arena (1999)

8. Grand Theft Auto (1997)

9 Populous (1989)
10. Bomberman (1983)
De rest komt later (editedit)

Laatst gewijzigd op 29-09-2007 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik wilde nog een viertal noemen, vanwege hun concept.

GTA 3
Uiteraard de uitvinder van het free roaming concept. Men zou kunnen zeggen dat de eerdere GTAs dit al hadden, maar in deel 3 werd het naar een prachtig 3d niveau gebracht met enorme ruimte om in te spelen.

Commandos
Door sommigen vervloekt vanwege de moeilijksheidsgraad en zelfs 'trial&error' genoemd, maar desondanks was Commandos een sprong vooruit in graphics, met name details, en was het concept nieuw. Pyro durfde zeker met deel drie ook nog eens te vernieuwen en te sleutelen aan hun toch al winnende concept. Een zeldzaamheid in een branche waar EA-uitmelken steeds meer de boventoon krijgt.

Hitman
Het is geen shooter. Het is geen stealthgame. Het is geen RPG. Het is geen strategie. Het is alle vier wellicht? Jammer dat de patronen in de oudere delen zo makkelijk te vinden zijn en je er vrij snel doorheen kunt lopen. Desondanks bieden de ratings openingen om telkens overnieuw te spelen met verschillende stijlen. En wat te denken van de bizarre held/anti-held? 47 is een vrij gedurfde creatie van een game karakter in een tijdperk waarin alles in spelletjes cup F tieten of spierballen van een vergelijkbaar formaat dient te hebben.

Max Payne
Vanwege de graphics, de manier waarop het verhaal verteld werd, en het feit dat Remedy verrekte goed door had waar shooter fans op kicken, namelijk het aanbidden van wapens en de manier waarop de badguys afgemaakt worden. De bullet time die ze introduceerden is daarna nog vaak nagemaakt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:15
Verwijderd
Zelda: Ocarina of Time, op nummer 1.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:26
Verwijderd
Hier ga ik eens goed over na denken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 11:33
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
haha, valt me wel op dat ik de enige ben die racegames noemt, geen liefhebbers van racers of heeft het een andere reden?
Nou, ik wil best Mario Kart aan m'n lijstje toevoegen hoor
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:15
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Rome total war
Beste strategiespel ooit.

Mario kart
Omdat het vreselijk spannend is, helemaal met je vrienden.

Halo I
Multiplayer, geweldige mappen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Zelda: Ocarina of Time, op nummer 1.
Die staat voor mij op plaats anderhalf of 1.1 ofzo .
Magisch spel, geweldige setting en sfeer en een supergoed verhaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-09-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Rome total war
Beste strategiespel ooit.

Mario kart
Omdat het vreselijk spannend is, helemaal met je vrienden.

Halo I
Multiplayer, geweldige mappen.
waarom niet medieval dan?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:37
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
wat jullie mij toch eens moeten uitleggen is waarom iedereen altijd voor civ 2 gaat... ik heb hem zelf nooit gespeeld, ben van civ1 direct overgestapt op civ3 en verder...
Volgens mij zaten in CIV 1 nog wat vervelende bugs enzo, CIV2 is gewoon geperfectioneerd. just my guess...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 12:45
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Transport Tycoon Deluxe ontbreekt. Beste sim/tycoon game ooit gemaakt.

Civ 2 natuurlijk.
Heroes of Might & Magic III.
Little Big Adventure.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 13:04
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
De eerste 3 games die zo in mij opkomen:
Settlers II: Geniaal spel gewoon. Weinig aan uit te leggen: als je het serieus gespeeld heb weet je het wel denk ik .

Theme Hospital: op een heel overzichtelijke maar toch heel grappige manier je eigen ziekenhuis beheren. Ondanks dat je bij ieder ziekenhuis eigenlijk ongeveer hetzelfde deed, verveelde mij dit nooit.

Rollercoaster Tycoon: de bijna eindeloze vrijheid om een succesvol pretpark te maken. De graphics waren misschien minder dan van bij voorbeeld theme park world, maar RC1 was zo ontzettend overzichtelijk en een stuk realistischer. De maps werden ook steeds uitdagender.
__________________
Life is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 15:36
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
waarom niet medieval dan?

medieval 2 of 1 ?

2 vond ik zo slecht uitgewerkt !

Iedereen vond het helemaal geweldig, terwijl het probleem van medieval 2 was dat er helemaal niks veranderd was tenopzichte van rome total war !

Als je een bepaald patroon gebruikt, zorg je er altijd voor dat je citicens happy zijn, je veel geld verdiend, en dus heel snel heel veel legers kan maken waarmee je heel snel de rest verslaat

Ook tijdens gevechten was het nog steeds heel erg simpel om een bepaald patroon te gebruiken om de computer te verslaan.

Medieval 1 heb ik nooit echt veel gespeeld.

Maar rome total war was naar mijn inziens toch net zo goed, mischien zelfs beter als medieval2 afgezien van de graphics.
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 16:21
Verwijderd
Citaat:
medieval 2 of 1 ?

2 vond ik zo slecht uitgewerkt !

Iedereen vond het helemaal geweldig, terwijl het probleem van medieval 2 was dat er helemaal niks veranderd was tenopzichte van rome total war !

Als je een bepaald patroon gebruikt, zorg je er altijd voor dat je citicens happy zijn, je veel geld verdiend, en dus heel snel heel veel legers kan maken waarmee je heel snel de rest verslaat

Ook tijdens gevechten was het nog steeds heel erg simpel om een bepaald patroon te gebruiken om de computer te verslaan.

Medieval 1 heb ik nooit echt veel gespeeld.

Maar rome total war was naar mijn inziens toch net zo goed, mischien zelfs beter als medieval2 afgezien van de graphics.
maar je noemt nu minpunten op die beide games hebben, en hoewel medieval dan misschien amper verbetert is ten opzichte van rome is ie dat wel dus zou het dan niet logischerwijze de beste zijn? ;p
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 16:24
All Out Of Love
Avatar van All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
maar je noemt nu minpunten op die beide games hebben, en hoewel medieval dan misschien amper verbetert is ten opzichte van rome is ie dat wel dus zou het dan niet logischerwijze de beste zijn? ;p
Hmm daar heb je eigenlijk wel een punt Een gedeelde eerste plek voor medieval 2 en rome total war
__________________
By law i am required to inform you: I am a registered sex offender.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2007, 18:40
Verwijderd
Een toptien, dat wordt nog best lastig..

In no particular order dan maar..
Gaan we trouwens alleen voor de pc-games? Nou ja, algemeen dan maar

Zelda, Ocarina of Time
Cliche, maar geen enkele toptien kan zonder dit spel, period


Goldeneye
Heeft het hele begrip shooter toch wel overhoop gegooid, en de meeste shooters, zowel op de pc als op de consoles zijn gebaseerd op dit spel(jaja, ook op quake en bladiebla).


Sim City 2000
Een van de weinige games die me vroeger echt lang beizg heeft gehouden.. maanden bezig geweest om mijn grote stad te bouwen. Op mn trusty 486 met 4mb ram


Kings Quest(alle delen, hoewel 1 en 6 toch wel het leukst waren vond ik)
Toch al wel best een oude game, maar wel van Sierra. Toen nog ontwikkelaar dat ECHT goede games afleverde.. (ik heb het hier wel over de oude games, niet die achterlijke 'nieuwe' 3D kingsquest)


Dungeon Keeper (2)
Wat heb ik hier veel tijd en lol mee gehad. Minions meppen, slechte dingen doen ipv goede dingen.. gangen graven, meesteressen, doden.. Bullfrog wist tenminste echt leuke spellen af te leveren..


Theme Hospital
Als we het toch over Bullfrog zijn games hebben, dan moet deze er wel bij. Jammer dat er nooit een fatsoenlijk vervolg is gekomen. Kom op, bloaty head diseases, duivels die je dode patienten zo uit je ziekenhuis trekken, dat is toch ook gewoon vet..


Rome: total war
Het spel is al eerder genoemd, dus dat behoeft geen uitleg meer. Lang geleden dat ik zo heb genoten van een strategie-spel


Super Smash Bros
Zowel voor de N64 als de Cube heb ik me er prima mee vermaakt. Nu maar hopen dat ie voor de Wii net zo goed wordt.


Warcraft 1,2 en 3..
Ik bedoel de strategy games dus, niet de online game. Die is ook niet slecht, maar heeft me niet lang genoeg geboeid om echt beste ooit genoemd te worden. Terwijl ik de gewone games toch echt errug goed vond .


Half Life
Dat was nog eens een shooter waar je voor wakker bleef, en die snachts helemaal eng was om tespelen. Dat klote monster in die pit, met die 3 tentakels, die vergeet ik echt never meer. Of de eerste keer dat j e de marines tegen kwam. Of het gigantisch omlopen om na een uur weer op dezelfde plek bijna uit te komen. Geweldig .. Half life 2 heb ik eigenlijk lang niet zo leuk gevonden..


Transport Tycoon
Deze kan eigenlijk natuurlijk niet ontbreken. Inderdaad de beste sim/tycoon-game ooit gemaakt. Alle andere tycoonspellen zijn never hier in de buurt gekomen. Laatst een versie gedownload voor op mn telefoon(pda), leuk voor in de trein
Met citaat reageren
Oud 29-09-2007, 20:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Half-Life en Goldeneye waren inderdaad zeer belangrijke innovaties op FPS-gebied. Dus ja, deze twee horen ook in mijn lijstje. Eigenlijk.

Goldeneye - Was de eerste game die wezenlijk anders was dan de rest en vroeg om een meer tactische benadering. Voor die tijd was de game echt uniek. Het leverde ons bovendien een hele rits aftreksels en opvolgers op. Dankzij Goldeneye kregen we Battlefield, Medal Of Honour, Call of Duty, Soldier of Fortune, de vernieuwde stijl van Metal Gear Solid en nog een heleboel anderen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de karakteranimaties en de A.I.

Dus ook al is het spel inmiddels sterk verouderd, hij hoort zeker in zo'n lijst.

Half-Life - Ook zeer uniek, omdat het een lans brak voor filmische, real-time verhaling in games. Het was de eerste shooter die écht creepy wist te zijn. Zo'n beetje alle moderne populaire shooters hebben een graantje meegepikt van de A.I en level design.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 10:33
Rioto
Streets of rage 1 en 2
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 11:28
Verwijderd
de link tussen goldeneye en metal gear zie ik zo even niet
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:09
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Moeilijk, merk bij mij dat hoe goed ik een game vind ook erg te maken heeft met hoe groot de stap naar die game toe is.

Zo was ik door de wars serie zo uit het veld geslagen(nooit een game die er op leek gespeeld) en hetzelfde gold voor bijvoorbeeld ssbm, sim city of dune 2. Starcraft is vind ik als ik objectief kijk wel beter, maar het gevoel wat ik had toen ik dune 2 aan het spelen was vergeet ik nooit meer

^^ wat een lul verhaal
Met citaat reageren
Oud 30-09-2007, 19:12
Makaveli
Avatar van Makaveli
Makaveli is offline
- The Elder Scrolls III en IV (Morrowind & Oblivion) (2002 & 2006)
Beste Single Player First Person RPG
- Guild Wars: Prophecies (2005)
Beste RPG voor het PvP-en. Erg leuk bij GW!
- Max Payne (2001)
Goede shooter, goed verhaal en bullettime blijft geweldig!
- Call Of Duty (2003)
Goede single player shooter, erg realistisch, mooi vormgegeven.
- Half-Life 1 & 2 (incl. CS 1.6 en CS) (1998 & 2004)
Beste allround shooters, veel gespeeld, zowel single player als multiplayer. Ook verschillende Mods gespeeld.
- Roller Coaster Tycoon (1999)
Was altijd erg leuk de meest gruwelijkste achtbaan te bouwen, die vervolgens erg populair gaat worden of juist niet...
- Prince Of Persia (1989)
Classic, 2d game. Veel bij mijn opa en oma gespeeld. Erg vermaakt hiermee.
- Need For Speed II (1997)
Via netwerk of splitscreen met mijn broertje vaak gespeeld, was erg leuk om steeds tijden te verbeteren. De tracks waren mooi voor die tijd. En je kon keihard crashen en dan weer verder rijden, altijd handig!
- Quake II (1997)
Via netwerk met/tegen mijn broertje en vrienden. Erg leuke shooter.
- 라그나로크 온라인 (Ragnarok Online) (2002)
Een RPG die ik veel gespeeld heb. Eerst op de officiële internationale server (nog een tijdje betaald ervoor), daarna even op de Koreaanse, daarna op verschillende private servers.
- Red Alert 2 (+ uitbreidingen hierop) (2000)
Erg leuke RTS, via netwerk en internet ook erg de moeite waard!
- Age Of Empires 2 (+ uitbreidingen hierop) (1999)
Ook leuk via netwerk en internet! Goed uitgebalanceerde gameplay!
- Duke Nukem I en II (1991 & 1993)
Single player, vroeger altijd leuk om te doen!
- Commander Keen series (1990-1991)
Single player, ook altijd wel leuk!
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 10:58
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Zelda OOT (Sfeer, gameplay, gewoon alles eigelijk)

Doom II (Veel gespeeld, voor gemapped etc)

Halo I (1 vd 1e 2 games game met voertuigen die ik leuk vond, en
fatsoenlijk te besturen)

UT 2004 (Idem)

Fable (ook leuk, alleen wat kort(TLC dat een jaar later uitkwam niet meegerekend, dat hedden ze er gelijk bij moeten stoppen))

Goldeneye (Mooie Shooter, veel tegen vrienden gespeeld)

Vodoo Vince Hbe ik ook wel vanm genoten

Mario 64 ook wel

Rollercoaster tycoon (1 en 2, 3 vond ik niet leuk)

En WOW dan maar dat heb ik iig ook een jaar vol gehouden
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 11:23
Reynaert
Avatar van Reynaert
Reynaert is offline
Final Fantasy 7 / Final Fantasy X nog niet genoemd?

Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 12:30
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline

Zelda OOT, mijn eerste echte verslaving ^^
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 14:05
Lenny K
Avatar van Lenny K
Lenny K is offline
ik ga voor:
- half life series
- deus ex
- commander keen series
- unreal tournament (voornamelijk ut99, maar de rest ook heel goed)
- metal gear solid series
- prince of persia
- gta vice city
__________________
Freedom is indivisible. As soon as one starts to restrict it, one enters upon a decline on which it is difficult to stop.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 17:35
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
- Quarantine
- Road Warrior (Quarantine 2)
- Lotus III
- Transport Tycoon deLuxe
- Descent
oh oh wat ben ik van het oude stempel
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-10-2007, 17:52
Verwijderd
Quarantine, dat was wel geinig ja. GTA avant la lettre.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 19:59
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
waarom niet medieval dan?
Die heb ik pas 1x gespeeld, kan er niet over oordelen. Maar RTW was echt een mijlpaal.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:32
Verwijderd
Rome was echt een vooruitgang, vernieuwend..
Medieval(2) was ook wel goed, zekers.. maar vergeleken met Rome lang niet zo baanbrekend. Het was meer gewoon voortborduren op wat er al was..
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:41
Verwijderd
tuurlijk, rome was vernieuwender, maar is dat wat voor jou een goed spel maakt? ik persoonlijk heb beide spellen veel gespeeld maar vond medieval net iets beter, wat maar sfeer, dat ie minder baanbrekend is maakt het voor mij niet minder leuk
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 20:47
Verwijderd
Tuurlijk speelt het een rol of een spel vernieuwend is of niet. Als er nu iemand Jimi Hendrix-achtige muziek gaat maken haalt iedereen zijn schouders op. En ja, de vergelijking tussen muziek en games is enorm steekhoudend.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk speelt het een rol of een spel vernieuwend is of niet. Als er nu iemand Jimi Hendrix-achtige muziek gaat maken haalt iedereen zijn schouders op. En ja, de vergelijking tussen muziek en games is enorm steekhoudend.
je vergelijking klopt sowieso niet, want medieval is de opvolger van rome en dus niet gejat en dat is dan een kwestie van smaak denk ik, want het zal me worst wezen of een spel vernieuwend is, er zitten verbeteringen in en die maken het voor mij het leukere spel van de twee
Met citaat reageren
Oud 01-10-2007, 21:13
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
I: C&C Red Alert.
ik heb deze game echt doodgespeeld, ik was toen 11 ofzo, en ik heb toen samen met mn pa de campaigns uitgespeeld

II: Warcraft III: The Frozen Throne.
Hier heb ik me ook gruwelijk veel mee vermaakt, vooral de online custom maps waren vet, erg veel variatie en creativiteit.

III: GTA Vice City.
Deze game vond ik gewoon erg vet, omdat de hele sfeer en het "Opbouwen" van je eigen imperium ook wel vet was.

IV: Black & White (alle delen)
Stoere games, imo, waar je echt úrenlang mee bezig kan zijn.

V: Age of Series
Deze zijn gewoon goed, en spelen gewoon lekker, ook age of mythologie en de expansion daarvan vind ik gewoon teringvet.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 00:49
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Alpha Centauri series
Deus Ex
Baldurs Gate series
Neverwinter Nights series
Elder Scrolls series
Final Fantasy, een paar delen iig (ps2)
Zelda (n64)
Planescape Torment
Gothic series
Divine series
Heroes of Might & Magick series
Tekken (ps2)
Dynasty Warriors series (ps2)
Fable (ps2)
Black & White series
Rage of Mages series
The Sims series
Gta series, omdat het lekker speelt.. vooral op de ps2
Settlers series
Enemy Territory
Half Life series
Counter Strike Source
Temple of Elemental Evil
Battle of the Youstrass
WWF Smackdown (ps2)
Age of series & Empire Earth series
Total War series
Unreal series, hoewel t toch niet echt mijn soort games zijn
Age of Wonders series
Heroes of Annihilated Empires
Starcraft series
Warcraft series
Civilization series
Kingdom Under Fire

en nog wel wat waar ik niet op kan komen
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 08:52
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ik vraag me af .. zijn sommige mensen hier nou serieus de "beste games ooit gemaakt" aan het opnoemen .. of eerder de "games die ik ooit heel leuk vond" .. Sommige mensen komen met hele lijsten aan, waarvan ik denk 'ja die games zijn leuk, maar of het de beste games ooit zijn?'
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me af .. zijn sommige mensen hier nou serieus de "beste games ooit gemaakt" aan het opnoemen .. of eerder de "games die ik ooit heel leuk vond" .. Sommige mensen komen met hele lijsten aan, waarvan ik denk 'ja die games zijn leuk, maar of het de beste games ooit zijn?'
Het lijkt me dat dat wel overeenkomt, hè. Er zal wel niet snel iemand denken: "ja, dat spel was echt superleuk, maar heel slecht".
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 10:17
Neworder
Neworder is offline
Cal of duty 2
battle for middle earth I I en rise of the witch king
battlefield 2142 en battlefield 2
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 13:10
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
tuurlijk, rome was vernieuwender, maar is dat wat voor jou een goed spel maakt? ik persoonlijk heb beide spellen veel gespeeld maar vond medieval net iets beter, wat maar sfeer, dat ie minder baanbrekend is maakt het voor mij niet minder leuk
Ik snap je, maar moor mij telt het wel mee. Omdat ik vind dat het een mijlpaal was die zijn tijd vooruit was. Als je ze één op één gaat vergelijken zou je misschien tot de conclusie komen dat M2 beter is, maar ik vind het ook belangrijk dat een game vernieuwend is dus.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 14:26
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik vraag me af .. zijn sommige mensen hier nou serieus de "beste games ooit gemaakt" aan het opnoemen .. of eerder de "games die ik ooit heel leuk vond" .. Sommige mensen komen met hele lijsten aan, waarvan ik denk 'ja die games zijn leuk, maar of het de beste games ooit zijn?'
je hebt allerlei genres en stijlen.. mixen en platformen.
er bestaat niet zoiets als bijv een top drie beste games.
tsja je zou kunnen spreken van de top die grafisch beste games
de top drie slimme games (met beste artificial intelligence)
de top drie gigantische games etc..

maar beste games?
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-10-2007, 16:00
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
je hebt allerlei genres en stijlen.. mixen en platformen.
er bestaat niet zoiets als bijv een top drie beste games.
tsja je zou kunnen spreken van de top die grafisch beste games
de top drie slimme games (met beste artificial intelligence)
de top drie gigantische games etc..

maar beste games?
Je kan wel degelijk, denk ik, zeggen welke game de meeste indruk op je heeft achtergelaten .. ongeacht het genre.

Je kan me ook niet wijsmaken dat *alle* games in je lijst een even goede indruk bij je hebben achtergelaten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Designer gezocht Android games.
Verwijderd
0 28-11-2013 21:42
Games Oldies but Goldies
tommiegun
142 15-11-2005 22:03
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Games Waarheid over de XBOX, PS2 is krachtiger!
Diablos
274 20-09-2003 03:34
Games waarheid over de x-box ? ps2 is krachtiger.
GpMaStEr
7 13-07-2002 01:54
Games sega
king112
8 15-05-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.