Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 09:49
lieselotte
lieselotte is offline
hoe kijken jullie aan tegen het ruimingsbeleid??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2003, 09:55
Verwijderd
voorlopig is het verstandig IMO
wel zo handig om de vogelpest in te dammen : \
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
die hoort geloof ik op flora en fauna..

tja ik kijk er maar gewoon tegenaan.. ik bedoel.. het moet gebeuren.. we willen natuurlijk niet dat straks heel europa de vogelpest heeft, maar ik vind het wel zielig dat ze ook de hobbykippen afslachten die neit eens besmet zijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
dit hoort hier, want het betreft een beleid over dieren.

Ik vind het een erg moeilijk vraagstuk. Aan de ene kant zou ik zeggen: vanwege gezondheidsrisico's voor de mens...

maar aan de andere kant:... waarom in godsnaam vind ik het leven van een mens zoveel erger dan die van een kip (een mens is een goede moordenaar en dat kan ik bv van een kip niet zeggen)?
En waarom dan op deze manier?
En hoe in godsnaam is het zover gekomen?

Hobbyboeren in Limburg hebben geloof ik een actie opgezet tegen de bio-industrie omdat ze de bio-industrie mede-verantwoordelijk houden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:18
Verwijderd
Wat zijn nu precies de bezwaren tegen inenten?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-05-2003 @ 11:18:
Wat zijn nu precies de bezwaren tegen inenten?
Misschien niet genoeg?
Ze hebben wel de eenden in de vijvers ingeent, dacht ik.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:28
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-05-2003 @ 11:18:
Wat zijn nu precies de bezwaren tegen inenten?
ik DACHT (het kan fout zijn) hetzelfde als bij MKZ: ingeente dieren zijn niet te onderscheiden van besmette dieren, en daarom niet te verkopen in het buitenland. Dus enten ze ze niet in; er is dan geen economische schade, behalve natuurlijk als de ziekte ook daadwerkelijk uitbreekt, zoals nu. En dan is die schade ook gelijk enorm.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-05-2003 @ 11:23:
Misschien niet genoeg?
Ze hebben wel de eenden in de vijvers ingeent, dacht ik.
Dan kunnen ze de hobbykippen, -eenden en -ganzen ook wel inenten.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-05-2003 @ 11:33:
Dan kunnen ze de hobbykippen, -eenden en -ganzen ook wel inenten.
inderdaad. Die gaan niet in de "food chain"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 10:58
lieselotte
lieselotte is offline
nee dat vind ik dus ook. wij thuis hebben zelf kippen en we zitten net in het buffer gebied: onze dieren moeten dus geruimt worden. het is zo;n zonzin, want de dichtsbijzijnde besmetting van de vogelpest is op zeker 15 km afstand. en 500 meter verder zouden onze kippen gewoon verder mogen leven. ik begrijp werkelijk niet waarom de hobbydieren niet ingeënt kunnen worden? hobbyboeren hebben dat geld er echt wel voor over en voor de overheid zal het ook goedkoper zijn./.... ik begrijp het gewoon NIET!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 11:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lieselotte schreef op 23-05-2003 @ 11:58:
nee dat vind ik dus ook. wij thuis hebben zelf kippen en we zitten net in het buffer gebied: onze dieren moeten dus geruimt worden. het is zo;n zonzin, want de dichtsbijzijnde besmetting van de vogelpest is op zeker 15 km afstand. en 500 meter verder zouden onze kippen gewoon verder mogen leven. ik begrijp werkelijk niet waarom de hobbydieren niet ingeënt kunnen worden? hobbyboeren hebben dat geld er echt wel voor over en voor de overheid zal het ook goedkoper zijn./.... ik begrijp het gewoon NIET!
Zet ze 500 meter verderop neer
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 11:23
lieselotte
lieselotte is offline
dat is dus het probleem. iedereen uit de buurt weet dat wij kippen hebben, als we ze gaan verplaatsen en de ruimers komen weten ze dat we ze illegaal vervoert hebben en dan krijgen we een boete van €900 euro. dus.. ik weet echt niet was we moeten doen...
__________________
ben jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
lieselotte schreef op 23-05-2003 @ 12:23:
dat is dus het probleem. iedereen uit de buurt weet dat wij kippen hebben, als we ze gaan verplaatsen en de ruimers komen weten ze dat we ze illegaal vervoert hebben en dan krijgen we een boete van €900 euro. dus.. ik weet echt niet was we moeten doen...
Waanzinnig hard gaan krijsen als 'ze' een kip aanraken en je aan 'ze' vastklampen. Ik doe wel mee als je wil. Misschien is er nog meer animo? Van tweehonderd krijsende mensen krijg je namelijk heel erge zin om vandaag eens geen kippen te ruimen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
lieselotte schreef op 23-05-2003 @ 12:23:
dat is dus het probleem. iedereen uit de buurt weet dat wij kippen hebben, als we ze gaan verplaatsen en de ruimers komen weten ze dat we ze illegaal vervoert hebben en dan krijgen we een boete van €900 euro. dus.. ik weet echt niet was we moeten doen...
verstop er een paar?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-05-2003 @ 13:33:
verstop er een paar?
Het lijkt wel een kippenrazzia.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 23-05-2003 @ 13:41:
Het lijkt wel een kippenrazzia.
Daar moest ik ook aan denken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 23-05-2003 @ 11:16:
dit hoort hier, want het betreft een beleid over dieren.

Ik vind het een erg moeilijk vraagstuk. Aan de ene kant zou ik zeggen: vanwege gezondheidsrisico's voor de mens...

maar aan de andere kant:... waarom in godsnaam vind ik het leven van een mens zoveel erger dan die van een kip (een mens is een goede moordenaar en dat kan ik bv van een kip niet zeggen)?
En waarom dan op deze manier?
En hoe in godsnaam is het zover gekomen?

Hobbyboeren in Limburg hebben geloof ik een actie opgezet tegen de bio-industrie omdat ze de bio-industrie mede-verantwoordelijk houden.
Dieren worden tegenwoordig als gebruiksvoorwerpen gezien, en gruwelijk mishandelt. Dat ziektes als de vogelpest, BSE en varkenspest hebben kunnen uitbreken komt door de bio-industrie, dat is niet te ontkennen. Het woord zegt het ook al: bio-industrie. Kippen worden gezien als ei-producent, koeien als melk-producent en varkens als vlees-producent. Om een zo hoog mogelijke winst te behalen worden de dieren vetgemest en met zoveel mogelijk bij elkaar gehouden. De dieren worden uitgebuit. Ik ben een groot voorstander van dierenrechten, iig voor dieren waarvan onomstotelijk bewezen is dat ze bewustzijn en pijn kennen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:53
lieselotte
lieselotte is offline
ja idd. die dieren voelen zeker pijn. ik heb ergens gehoord dat als kippen vergast worden ze zeker een minuut naar adem snakken en da ze niet meteen dood zijn zoals wordt beweerd. als onze kippen dood moeten, hoop ik dat het gewoon met een spuitje kan en dat we ze niet leven mee hoeven te geven, want je weet niet hoe ze dan dood gaan en ik wil niet dat ze een vreeselijke dood hebben.
__________________
ben jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
lieselotte schreef op 23-05-2003 @ 13:53:
ja idd. die dieren voelen zeker pijn. ik heb ergens gehoord dat als kippen vergast worden ze zeker een minuut naar adem snakken en da ze niet meteen dood zijn zoals wordt beweerd. als onze kippen dood moeten, hoop ik dat het gewoon met een spuitje kan en dat we ze niet leven mee hoeven te geven, want je weet niet hoe ze dan dood gaan en ik wil niet dat ze een vreeselijke dood hebben.
Echt vreselijk hoe mensen met dieren om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine vogelpest/vogelgriep
phmpruim
26 07-02-2004 12:07
Flora & Fauna Vogelpest
C'est moi
46 25-05-2003 13:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vogelpest in Belgie: preventieve ruimingen...
Quantes
1 10-05-2003 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vogelpest breidt zich uit naar Limburg
Quantes
18 06-04-2003 19:19
Lichaam & Gezondheid Vogelpest Vaccin
Evito
4 05-04-2003 19:16
Lichaam & Gezondheid m'n oog is raar
Daantje_0705
29 29-03-2003 19:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.