Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2003, 17:07
Rosie
Rosie is offline
Wat denken jullie als iemand uyit je klas zomaar haar polsen laat zien, waar flinke sneden zitten en heel vrolijk roept: Ja, het was net niet ver genoeg, leuk weekend gehad??

Ik snap het namelijk niet.. zulke dingen zijn niet op trots op te zijn en niet iedereen kan het aan om die te zien, ze deed er zo luchtig en grappig over.. ik weet niet wat ik ervan moet vinden, wat vinden jullie??


Kus
__________________
...TsJaAkkKkaAaA PoWerRrRr......!....
Advertentie
Oud 22-04-2003, 17:10
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
hmm ja de meeste mensen die zon poging ondernemen zijn erg onzeker
het feit dat ze haar polsen laat zijn en vrolijk reageert is ook een teken van onzekerheid

gewoon niet al te veel op in gaan en proberen te vermijden dat ze het weer doet
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 22-04-2003, 17:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 22-04-2003 @ 18:10:
hmm ja de meeste mensen die zon poging ondernemen zijn erg onzeker
het feit dat ze haar polsen laat zijn en vrolijk reageert is ook een teken van onzekerheid

gewoon niet al te veel op in gaan en proberen te vermijden dat ze het weer doet
agree

Maare ik vind het zelf echt niet kunnen... Dat gaat gewoon net te ver...
__________________
Oud 22-04-2003, 17:13
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
1) ik denk dat die persoon een gebrek aan zorg en liefde en aandacht heeft. ze "schreeuwt" om aandacht, ze wil blijkbaar dat mensen zich met haar gaan bemoeien, om het op te lossen dat ze zichzelf niet meer snijd.

2) ze vin het enorm komisch en krijgt er een enorme kick dat ze haar wonden laat zien, in de hoop dat ze zo populaire aandacht krijgt.

maar waarom vraag je dit? je weet niet wat je er zelf van moet vinden dus vraagt onze meningen, maar wat heeft dat voor nut? ga je er anders over denken dan, of denk je dat het iets zal helpen? onze mening is voor ons, hoe wij denken, en niet hoe jij denkt, dus ik denk dat je beter je eigen gedachtes hierover kunt hebben...maarja het is wel goed dat je het vraagt daarnie van..maar tog..ff..njah....
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 22-04-2003, 17:17
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Misschien als een schreeuw om aandacht?

Ze doet er heel luchtig over, maar wil wel dat iedereen het ziet. Ze wil dus blijkbaar dat mensen weten dat het niet goed met haar gaat. Dus jah, misschien een schreeuw om aandacht, een teken van "het gaat echt niet meer, zien jullie dat nu niet?".
Niet dat ik het goed wil praten, ik vind het zelf een verkeerde manier om duidelijk te maken dat het niet gaat.

Bovendien denk ik dat ze een averechts effect kan krijgen. De manier waarop ze het laat zien, lokt eerder pesterijen uit ipv medelijden of steun. Gewoon, omdat ze het niet op een serieuze manier laat zien.

Ik wil je er nog wel even op wijzen dat topics met snijden als onderwerp gesloten worden, en jou onderwerp hangt er sterk mee samen, dus ik hoop voor je dat hij open blijft.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Oud 22-04-2003, 17:21
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 22-04-2003 @ 18:13:
maar waarom vraag je dit? je weet niet wat je er zelf van moet vinden dus vraagt onze meningen, maar wat heeft dat voor nut? ga je er anders over denken dan, of denk je dat het iets zal helpen? onze mening is voor ons, hoe wij denken, en niet hoe jij denkt, dus ik denk dat je beter je eigen gedachtes hierover kunt hebben...maarja het is wel goed dat je het vraagt daarnie van..maar tog..ff..njah....
Jou mening is niet jou eigen mening, maar een mening die je zelf hebt gevormd aan de hand van allemaal meningen van mensen om je heen.
Hoe weet je of jou mening de juiste is, als je nooit de mening van anderen hoort?

Door de mening van anderen te vragen, is het misschien makkelijker om zelf een mening te vormen. Je kunt zelf bepalen met welke punten van anderen je het eens bent en met welke niet. Bovendien zien andere mensen misschien iets van een hele andere kant, op een manier zoals je het zelf nog niet had bekeken. Het vergroot je inzicht dus.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Oud 22-04-2003, 17:21
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
hmm het is idd wel raar. Op het eerste gezicht lijkt het alsof iemand er stoer mee wil doen, maar als die sneën echt diep waren denk ik dat het misschien toch wel een echte schreeuw om hulp was.
Als je haar goed genoeg kent zou ik er met haar over proberen te praten of zo, probeer haar te laten stoppen.
Oud 22-04-2003, 17:27
gothicje
gothicje is offline
Citaat:
mleen schreef op 22-04-2003 @ 17:21:
hmm het is idd wel raar. Op het eerste gezicht lijkt het alsof iemand er stoer mee wil doen, maar als die sneën echt diep waren denk ik dat het misschien toch wel een echte schreeuw om hulp was.
Als je haar goed genoeg kent zou ik er met haar over proberen te praten of zo, probeer haar te laten stoppen.
daar ben ik mee eens

ik zou het zelf nooit maar ook nooi doen, ik verberg mijn sneden en mij littekens ook voor de mensen die er vanaf weten
er is 1 meisje met wie ik het er toch een beetje open kan hebben maar zelfs tegenover haar vindt ik het moeilijk
dus ik snap niet hoe ze het kan

vraag het haar dan kom je het echte antwoord te weten?
denk dat ze wel zal antwoorden aangezien ze vrij open doet over het snijden (zolang het denk ik maar niet te diep gaat, het gesprek dus)
__________________
since you've been gone
Oud 22-04-2003, 17:29
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef op 22-04-2003 @ 18:21:
Jou mening is niet jou eigen mening, maar een mening die je zelf hebt gevormd aan de hand van allemaal meningen van mensen om je heen.
Hoe weet je of jou mening de juiste is, als je nooit de mening van anderen hoort?

Door de mening van anderen te vragen, is het misschien makkelijker om zelf een mening te vormen. Je kunt zelf bepalen met welke punten van anderen je het eens bent en met welke niet. Bovendien zien andere mensen misschien iets van een hele andere kant, op een manier zoals je het zelf nog niet had bekeken. Het vergroot je inzicht dus.
jep, geef ik je 100% gelijk in, maar over dat stukje van "Hoe weet je of jou mening de juiste is, als je nooit de mening van anderen hoort?"

een mening is nooit juist, een mening geef je (wat mij logisch lijkt) op een vorm van levensvragen ofzo (hoeft niet), bij levensvragen, bijv: Waarom is híj het die dood ging, en niet zij?
daarbij heeft iedereen andere meningen daarover, de een zegt : ja dat zal zijn straf wel zijn, de ander zegt dat hij niet goed had opgelet.

sorry da ik het nie goed uitleg wat ik bedoel maar ik kan het niet echt perfect in woorden zeggen
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 22-04-2003, 17:38
Verwijderd
Topic gaat half half over am...ik ga ff overleggen met de andere forumbazen.
Oud 22-04-2003, 17:50
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 22-04-2003 @ 18:29:
jep, geef ik je 100% gelijk in, maar over dat stukje van "Hoe weet je of jou mening de juiste is, als je nooit de mening van anderen hoort?"

een mening is nooit juist, een mening geef je (wat mij logisch lijkt) op een vorm van levensvragen ofzo (hoeft niet), bij levensvragen, bijv: Waarom is híj het die dood ging, en niet zij?
daarbij heeft iedereen andere meningen daarover, de een zegt : ja dat zal zijn straf wel zijn, de ander zegt dat hij niet goed had opgelet.
Ja ik snap wel wat je bedoelt denk ik. Een mening is altijd subjectief, je kunt nooit bewijzen of jou mening de juist is of niet.

Maar iedereen wil voor zichzelf wel een zo goed mogelijke mening vormen. Een mening, die jij de juiste vindt. En door de mening van anderen te vragen, kun je je eigen mening als het ware controleren. Had jij het ook op die manier bekeken? Komt het een beetje overeen met jou mening, of verschilt de mening van de ander totaal? En hoe komt het dat jullie meningen verschillen? etc etc

En een mening is inderdaad altijd subjectief, maar iedereen probeert voor zichzelf een mening te vormen, waar hij of zij in gelooft. En wil je een zo goed mogelijke mening vormen, dan moet je ook de mening en argumenten van anderen weten.
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Oud 22-04-2003, 18:52
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Reactie voor slimmieslak

Ik had al een reactie op je topic getypt voor deze werd gesloten. Ik was alleen te laat met posten, en aangezien Leonoor zei dat je hier eerst terecht kon, post ik hem hier dus even

Als je wilt weten of ze zichzelf verwond, zul je het haar moeten vragen. Misschien wil ze er niet over praten, geeft ze het niet toe, en is ze heel erg afhoudend. Maar jij bent dan in ieder geval eerlijk met je verdenking. En misschien lukt het haar wel je te overtuigen van je ongelijk.

Alle vragen die je verder stelt, verschillen van persoon tot persoon.

Ja, er zijn mensen die zichzelf verwonden, en hun wonden aan iedereen laten zien. Maar ik denk dat een grote meerderheid dat niet doet, en de wonden verbergt.

Waarom mensen zulke dingen doen, dat verschilt ook van persoon tot persoon. Sommige mensen kicken er gewoon op, anderen doen het om hun geestelijke pijn even minder (of niet) te voelen. En anderen hebben weer een andere reden, het verschilt van persoon tot persoon.

Aangezien de redenen van mensen om zichzelf te verwonden verschillen, verschillen ook de problemen van alle mensen.

En hoe je erachter kunt komen of ze het express doet of niet; haar vragen. Praat er met haar over. Of praat met haar over zelfverwonding, en bekijk dan eens haar reactie. Hoe denkt ze erover, hoe reageert ze op het onderwerp.

succes
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Oud 22-04-2003, 18:54
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
volgens mij zijn er twee categoriën in mensen die in zichzelf snijden
de mensen die aandacht trekken
dit is de ergste soort vind ik
die dit alleen doen om aandacht te krijgen
(kan natuurlijk ook zijn dat dit een soort ziekte bij hem of haar is en dan is het natuurlijk weer zeer anders)
en je hebt mensen die dat doen omdat ze hun geestelijke pijn en woede ergens in willen omzetten
en automutulatie de beste manier vinde

je mag raden welk van de twee dat meisje is met die sneden die jij beschrijft
Oud 22-04-2003, 19:13
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Snap het best als iemand aandacht vraagt
dmv van littekens, maar niet op zo'n.. opzichtige.. manier.
__________________
Drie.
Oud 22-04-2003, 19:35
Verwijderd
Na enig 'overleg' met mijn collega's, heb ik besloten deze topic toch ook te sluiten. Het hoe en waarom is te vinden in het announcement. Evenals links naar andere sites en hulpinstanties. En waarschijnlijk kom je al een heel eind met de reacties die je tot nog toe gehad hebt.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.