Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 20:04
tanne
tanne is offline
Ik heb een vraagje en kom er zelf niet uit. Ik heb deze zomervakantie 2 baantjes. Toen ik bij beide het contract moest tekenen kreeg ik een papiertje over loonheffingskorting. Aangezien ik bij het ene baantje Nee heb aangekruist, stond er dat als je meerdere baantjes heb je daar Ja aan moet kruisen. (misschien net andersom, dat ja en nee)
Nu vraag ik me af wat het eigenlijk inhoud? Bij het ene baantje is Bruto=Netto maar bij de ander is het verschil daar tussen best groot. Kan ik dat later nog terug krijgen? Wel staat op me loonstrookje mijn vaste netto loon en dat klopt met het bedrag wat ik netto heb gekregen. Alleen bruto is het dus veel meer.. Kan iemand het mij uitleggen want ik snap er zelf niet zo veel van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 20:57
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik wil het antwoord hierop ook graag weten, heb deze vraag -of iets dat er op lijkt- namelijk net al in het 'algemene' loonheffingskorting-topic gesteld.
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 18:32
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
dat verschil van bruto-netto kan je aan het eind van het jaar/begin volgend jaar terug vragen bij de Belastingdienst met een Tj-biljet en dan krijg je alles (misschien op een paar euro na) terug.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:01
tanne
tanne is offline
Citaat:
Breg schreef op 17-08-2004 @ 19:32 :
dat verschil van bruto-netto kan je aan het eind van het jaar/begin volgend jaar terug vragen bij de Belastingdienst met een Tj-biljet en dan krijg je alles (misschien op een paar euro na) terug.
Is dat zeker? Ook als je dus 2 baantjes hebt in dezelfde periode? Want dan ben je eigenlijk beter uit toch want bij dat baantje waar ik bruto=netto heb, Krijg ik hetzelfde loon per uur als bij me andere baantje. Alleen volgens jou krijg ik bij die ander dus nog dat verschil tussen bruto + netto terug, dus dat betekend dat ik zo'n 200 euro meer krijg bij dat baantje? Het klinkt wel leuk, als het nu ook maar echt zo is..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:20
jazzmuzikant
jazzmuzikant is offline
Citaat:
tanne schreef op 16-08-2004 @ 21:04 :
Ik heb een vraagje en kom er zelf niet uit. Ik heb deze zomervakantie 2 baantjes. Toen ik bij beide het contract moest tekenen kreeg ik een papiertje over loonheffingskorting. Aangezien ik bij het ene baantje Nee heb aangekruist, stond er dat als je meerdere baantjes heb je daar Ja aan moet kruisen. (misschien net andersom, dat ja en nee)
Nu vraag ik me af wat het eigenlijk inhoud? Bij het ene baantje is Bruto=Netto maar bij de ander is het verschil daar tussen best groot. Kan ik dat later nog terug krijgen? Wel staat op me loonstrookje mijn vaste netto loon en dat klopt met het bedrag wat ik netto heb gekregen. Alleen bruto is het dus veel meer.. Kan iemand het mij uitleggen want ik snap er zelf niet zo veel van?
dit is iets wat veel mensen lastig vinden. Als je maar 1 baantje hebt(en je werkt maar een paar uur ) zal je werkgever niets inhouden en is bruto dus nagenoeg gelijk aan netto. Zou je echt fulltime gaan werken dan houd je opeens veel minder over.

In principe kijkt de belastingdienst gewoon op het eind van het jaar hoeveel je aan heffingen afgedragen hebt. Heb je teveel afgedragen krijg je terug en te weinig moet je betalen. Als scholiier krijg je meestal terug. maar als je baas bijna niets heeft ingehouden krijg je uiteraard ook niets terug! Dus kijk wat je bruto verdiend om te bepalen wat je werkelijk verdiend. En maak gebruik van het T biljet.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 20:32
tanne
tanne is offline
Het gaat bij allebei over 1 maand, het 1 in Juli en het ander in Augustus. Nu is het zo dat in juli mijn bruto loon rond de 700 is, en netto 500. Dat scheelt dus 200 euro.. Dus volgens jullie kan ik dat terug vragen?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:00
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
Citaat:
jazzmuzikant schreef op 17-08-2004 @ 21:20 :
dit is iets wat veel mensen lastig vinden. Als je maar 1 baantje hebt(en je werkt maar een paar uur ) zal je werkgever niets inhouden en is bruto dus nagenoeg gelijk aan netto. Zou je echt fulltime gaan werken dan houd je opeens veel minder over.

In principe kijkt de belastingdienst gewoon op het eind van het jaar hoeveel je aan heffingen afgedragen hebt. Heb je teveel afgedragen krijg je terug en te weinig moet je betalen. Als scholiier krijg je meestal terug. maar als je baas bijna niets heeft ingehouden krijg je uiteraard ook niets terug! Dus kijk wat je bruto verdiend om te bepalen wat je werkelijk verdiend. En maak gebruik van het T biljet.
gemeen hoor... zoiets wilde ik net antwoorden
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.