Oud 22-04-2006, 18:17
Verwijderd
Heeft iemand dit boek gelezen? Ik hoor er veel goeie verhalen over, dus ik wil hem misschien wel kopen

Als die man bijvoorbeeld de Big Bang echt zo duidelijk kan beschrijven dat zelfs ik het snap, dan is hij wel een groot schrijver
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2006, 18:44
Verwijderd
Niet gelezen, maar idd wel geïnteresseerd ernaar. Ook leuke dingen over gehoord.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 21:58
Verwijderd
Tof boek.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 09:41
Ndimension
Ndimension is offline
Ik heb het gelezen. Het is een interessant boek, waar zo'n beetje van alles wordt behandeld. De moeilijkste onderwerpen komen aan bod, maar de schrijver legt het allemaal heel duidelijk uit.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 12:21
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik ben nu in het boek bezig. Van natuurkunde, scheikunde en geologie heb ik, als studente geschiedenis, niet veel verstand maar Bryson weet het allemaal vrij duidelijk op te schrijven. Er zitten wel een paar stukken in die ik niet zo een, twee, drie snapte. (De Big Bang begreep ik overigens wel. )
Als je de humor van Bryson ca. 500 bladzijden lang kan verdragen, is dit boek een aanrader.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 18:42
planckton
planckton is offline
Ik vond het minder, heb het niet eens uitgelezen. Het is al een tijdje geleden, maar volgens mij was het omdat
-ik al aardig wat wist van natuurwetenschappen (of iig de basis dan)
- Het zo ontzettend probeert niet te zwaar te zijn dat het niet meer wetenschappelijk was/leek.

Maar een vriendin van mij die geen bèta-pakket heeft vond het wel erg leuk, dus ik denk dat het er maar net aan ligt wat je nu al weet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
planckton schreef op 23-04-2006 @ 19:42 :
Maar een vriendin van mij die geen bèta-pakket heeft vond het wel erg leuk, dus ik denk dat het er maar net aan ligt wat je nu al weet.
That would be me.
Ik vond het wel leuk inderdaad, vooral omdat ik zo'n leek was. Een nadeel vond ik dat die man wel een aparte schrijfstijl heeft, die je soms een beetje de keel gaat uithangen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:44
planckton
planckton is offline
Citaat:
Quis schreef op 23-04-2006 @ 19:54 :
That would be me.
Ik vond het wel leuk inderdaad, vooral omdat ik zo'n leek was. Een nadeel vond ik dat die man wel een aparte schrijfstijl heeft, die je soms een beetje de keel gaat uithangen.
Oh ja ik weet het weer.. dan ging ie opnoemen dat de zon huppeldepup kilometer van de aarde is, en dan komt er daarna zo'n hele vergelijking hoe ver dat dan wel is (denk aan: x aantal keer van groningen naar maastricht en terug) Jahaa we weten het, het is vér..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:53
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik heb het boek hier liggen, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Heb je 'A Brief History of Time' / 'Het Heelal' al gelezen van Stephan Hawking? Ook wel interessant, denk dat het wel vergelijkbaar is met het boek van Bryson....

Achja, ik merk het wel...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:02
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Bill Bryson Ik heb dit boek niet gelezen maar wel een ander boek van hem en kots. Of nou, de eerste twee hoofdstukken zijn vermakelijk, maar daarna kun je de flauwe grappen van die man wel door z'n strot slaan .
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 16:46
Verwijderd
Ik heb nog nooit iets van hem gelezen nee.. Nouja, misschien dan toch ff kijken of ik bij de bieb iets van hem kan vinden voordat ik tot aanschaf overga
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 17:20
Parachutes
Parachutes is offline
Dat iemand zich eraan waagt en er in slaagt de complexiteit zelve eenvoudig te verklaren is toch bewonderenswaardig?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 00:40
Verwijderd
Het probleem is dat je in woorden alleen een idee krijgt waar het over gaat, en dat je dit soort dingen alleen met wiskundige beschrijvingen helemaal kan doorgronden. Hawking kan de algemene relativiteitstheorie wel uitleggen door ballen op een trampoline te leggen en daar een vlieg over heen te laten lopen, pas als je de energie-impuls-tensor begrijpt heb je Einstein echt door. 'A brief history of time' leverde me alleen maar meer vragen op, misschien wel omdat Hawking geen enkele keer een strakke definitie of formule geeft, waar je zelf mee kan spelen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:28
planckton
planckton is offline
Citaat:
Parachutes schreef op 25-04-2006 @ 18:20 :
Dat iemand zich eraan waagt en er in slaagt de complexiteit zelve eenvoudig te verklaren is toch bewonderenswaardig?
Ja is ook zo! Maar dat maakt het nog niet leuk voor iedereen om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 20:20
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 25-04-2006 @ 17:46 :
Ik heb nog nooit iets van hem gelezen nee.. Nouja, misschien dan toch ff kijken of ik bij de bieb iets van hem kan vinden voordat ik tot aanschaf overga
En, hoe bevalt het?
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welk boek lees jij nu? Deel XXII
Larry Flint
500 09-05-2010 14:02
Verhalen & Gedichten De titel van een boek.
Verwijderd
28 15-08-2008 13:03
Verhalen & Gedichten Laatste boekenaanwinsten, deel III
lukas15
500 06-06-2007 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.