Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2010, 02:27
Verwijderd
wtf wat een nieuwe zooi forumers
en ik kan niet slapen, as uuuusual..
ik voel me vreemd

bijna al mijn vrienden zijn 5 of 6 jaar jonger dan mij..echt idioot als je erover nadenkt.
niet dat ik me 22 voel, integendeel, meer 15 of 16, nooit anders geweest. maar bah, ik wil weer even een onwetende gelukkige puber zijn, in het gras met een fles rose en 0 verplichtingen.
gewoon..even wat jaartjes inhalen..
*zucht* ik moet genieten van nu en niet hoe ik het heel even heb gehad, maar .. zo oneerlijk
och, sommige mensen volwassenen blijven altijd een kind
Advertentie
Oud 02-01-2010, 11:02
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Iedereen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik ben het nieuwe jaar begonnen zoals ik dat het liefste zou willen, leuke avond gehad. Was ook meteen voornemen 1, wat vaker leuke dingen doen, en ook al heb ik niet altijd dezelfde interesses als m'n vriendengroep, neem dan initiatief bij andere mensen die ik ken. En dat is wat ik gedaan heb. Ben er blij mee en wil er mee door gaan. Verder, wat was 2009 een topjaar. Ik ben veel gegroeid en positiever geworden, en actiever en eerlijker, alsin zeggen wat ik vind. En natuurlijk afgestudeerd en een baan gevonden enzo. Mja het was top en 2010 gaat ook weer top worden wat mij betreft.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 02-01-2010, 15:12
Verwijderd
Buh wat een leerwerk, heb echt het idee dat ik tijdloos ben ofzo. En dan volgende week weer naar school zodat ik nóg minder gelegenheid heb. Jippie... >__<
Oud 02-01-2010, 17:04
Verwijderd
Fuckfuckfuck. Ik heb nog geen ov-chipkaart. Blijkbaar had ik die al aan moeten vragen en ik dacht met mijn stomme hoofd dat ik die gewoon toegestuurd zou krijgen? Heb namelijk wel ooit een extra pasfoto ingeleverd. Anyway, heb m nu aangevraagd maar dat duurt een paar weken en tot die tijd heb ik dus geen OV Wordt een duur geintje en ik had al geen geld..
Oud 02-01-2010, 17:17
Heksjuh
Avatar van Heksjuh
Heksjuh is offline
Ave: ik heb gelezen dat je de eerste weken ook nog met je OV-kaart van 2009 mag reizen. Woon je dicht bij een station, want dan zou ik het even na vragen als ik jou was voordat je treinkaartjes koopt.
__________________
I'm not afraid of happy endings. I'm just afraid my life won't work that way.
Oud 02-01-2010, 17:25
Verwijderd
Thanks Heksjuh! Ik hoorde net ook dat ik bij mn aanvraagformulier een tijdelijke chipkaart krijg, daar hoop ik dan maar op. Al deze dingen kan ik trouwens niet op de site vinden, stom!
Oud 02-01-2010, 20:07
Verwijderd
ik ben tot de conclusie gekomen dat ik beter af ben zonder hem, ook al voelt dat nou helemáál niet zo. Maar hij hintte alleen maar op seks, en verder kwam er niet veel van zijn kant. Door mijn onzekerheid bleef ik toch maar bezig met hem, en spookte hij continu door m'n hoofd. Nu nog steeds, maar ik zie het nu ook opeens rationeel. Geen interesse van zijn kant, behalve lichamelijke, is voor mij geen relatie en kwetst me zelfs. Ik heb nooit meegemaakt dat iemand me leuk vond en dan komt er iemand en die doet zich zo leuk voor. Jammer dan dat dat sprookje niet echt was, maar liever daar nu achter komen dan te laat

en verder loop ik natuurlijk way achter met schoolwerk en staat mijn hoofd er totaal niet naar, maargoed, dat is een bekend verhaal Als ik toch maar wat minder moe was dan zou dat misschien beter gaan.
Oud 02-01-2010, 20:14
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Ik
voel
me
KUT
¬¬

SUPER GOED!
__________________
mijn handtekening
Oud 02-01-2010, 20:17
Bright Blue
Bright Blue is offline
@regendruppel: Goed dat je die stap hebt gemaakt! Iemand puur om de seks van je 'houd', is ook niet goed voor je. En je bent zeker beter af zonder hem..
__________________
mijn handtekening
Oud 02-01-2010, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Thanks Heksjuh! Ik hoorde net ook dat ik bij mn aanvraagformulier een tijdelijke chipkaart krijg, daar hoop ik dan maar op. Al deze dingen kan ik trouwens niet op de site vinden, stom!
Die heb ik ook, omdat er iets met mijn aanvraag mis was gegaan (mogelijk het feit dat ik hem niet ingestuurd had, maar dat weten ze bij de klantenservice niet ). Er nog ff achteraan bellen voor de zekerheid, maar als het goed is komt ie mee, ja!

Vakantie bijna afgelopen Kan ik niet geld krijgen voor vakantie vieren ofzo? Leuke baan is dat, vakantietester! Kijken wanneer vrije dagen het beste uitkomen. Wat de leukste uitjes zijn. Hoe lang uitslapen optimaal is voor je energiepeil.
Oud 02-01-2010, 23:33
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
oke, nu weet ik dus zeker waar het aan lag en ik raak dat spul nooit meer aan. Wat een vreselijk gevoel was dat zeg, pure angst.
Ik heb dus geblowd en weer is het volledig mis gegaan. Ik doe het never nooit meer. Zal ook wel aan de combinatie met mijn medicatie zijn.
ik ben veilig thuis gebracht en toen was het een kwestie van verdragen, alleen zijn met tommy en kyra.. die 2 zijn mijn engeltjes... maar ik ben er weer doorheen.
Verder heb ik 5 jan. mijn 2e intakegesprek en gek genoeg kijk ik er gewoon naar uit, omdat ik hoop dat het de goede plek voor me is en ik eindelijk weer met therapie kan beginnen.

oh, een blond vraagje... Kan je vanaf 1 jan alleen maar met ov chipkaart reizen dan?
Oud 03-01-2010, 00:33
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@dolce dat is eventjes geleden dat je hier was.

ot.
ik ben blij dat ik toch maar geen alcohol heb gepakt.
en ik pak zometeen toch maar me seroquel.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-01-2010, 08:57
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Dingen verpesten, het lijkt of ik daar ineens heel goed in ben.
Een muur om mij heen, terwijl het wel leuk is... Ik snap het niiieeeeet : /
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 03-01-2010, 12:19
Verwijderd
Ik ga proberen er een niet te lang verhaal van te maken want daar heb ik zelf ook geen zin in.
Sinds vorig jaar, begin zomer heb ik gemerkt dat ik steeds minder goed eet. Ik eet al mijn hele leven niet overmatig veel maar ik heb gemerkt dat ik sinds die periode echt weinig eet.
Het komt merendeels door prive redenen die ik hier niet allemaal neer wil zetten, o.a. met teleurstellingen denk ik eigenlijk.
Nu is mijn goede voornemen dit jaar, beginnen met aankomen. Maar hoe moet ik dat in godsnaam doen?
Aan de ene kant hou ik toch het liefst mijn oude patroon vast, en eigenlijk wil ik het doorbreken
Oud 03-01-2010, 12:47
Verwijderd
kuttyfusklotedag
Oud 03-01-2010, 17:57
Verwijderd
^idd een stel nieuwe forummers? ik houd het allemaal niet meer bij, maar nu ben ik hier ook niet meer elke dag te vinden.
Iedereen nog de beste wensen, en voor ieder hopelijk een goed 2010!

ot: gaat redelijk, vrij wisselend.
Oud 03-01-2010, 17:57
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Hij was er weer niet. Ik heb niet veel geduld, niet genoeg geduld tot (misschien ook donderdag) zaterdag. I know, geduld is het antwoord op alle vragen.
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 03-01-2010, 18:46
Verwijderd
Nog de beste wensen.

Ik ben oud en nieuw wel goed doorgekomen. Daarna een weekendje in de kliniek gebleven omdat het de afgelopen week niet zo goed ging. Overdag wel van alles ondernomen (of nouja, vooral met vriendlief in bed hangen). Film wilde niet echt lukkken. Nu is het nieuwe jaar begonnen en wat gaat dat me brengen? Ga ik in staat zijn weer te studeren? en zo ja wat dan? of wordt het allemaal een nog grotere mislukking en maak ik er eeen eind aan...
Oud 03-01-2010, 19:00
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
^idd een stel nieuwe forummers?
Hehe, hoop niet dat je degene bedoelt waar dat pijltje naar wijst. Die heeft namelijk een dikke 70 keer jouw aantal posts geplaatst.

Koppijn.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 03-01-2010, 20:28
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
morgen weer naar boekel toe tot 14:30.
s'morgen's yoga.
en dan van 13:00 tot 14:15 EMDR
want dan komt de taxi komtom 14:30.
omdat ik met me moeder een gesprek van begeleid wonen heb.
om 16:00 in schijndel.
en ik ben er best wel benieuwd naar wat ze te zeggen hebben.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 03-01-2010, 20:49
Verwijderd
Morgen weer aan de bak.
Het leven begint weer. Stilstaan hoort er niet bij.
Bah bah. Eenzaamheid kruipt alweer omhoog.
Nu ga ik een poging wagen tot slapen als het lukt, want gisteren was ik een van de kerstvlokjes op de grond.
Beetje hard van de fiets gevallen op mijn knie.
Oud 03-01-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Hehe, hoop niet dat je degene bedoelt waar dat pijltje naar wijst. Die heeft namelijk een dikke 70 keer jouw aantal posts geplaatst.

Koppijn.
Nee
( he ben al wel 2 jaar lid geloof ik?) 3,5 jaar zie ik nu.
Ik bedoelde diegene met de eerste post op deze pagina.
Oud 03-01-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Nee
( he ben al wel 2 jaar lid geloof ik?) 3,5 jaar zie ik nu.
Ik bedoelde diegene met de eerste post op deze pagina.
'diegene'

en ik ben happy ofzo

het schaapje was inderdaad vervloekt, ik hem 'm in een vuilniszak gedaan.
ik zei al tegen d'r, 'ik voel me net een ghostbuster'
mja, soms heb je dat ..
en iedereen scheen vakantie te hebben ofzo, lol, ik werk gewoon het hele jaar voor 2 weken vakantie ..
Oud 03-01-2010, 21:01
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Ook hier nog voor iedereen een gelukkig 2010 . Mijn vakantie is ook bijna afgelopen en ik sluit me dan ook helemaal aan bij Freyja.

Citaat:
Vakantie bijna afgelopen Kan ik niet geld krijgen voor vakantie vieren ofzo? Leuke baan is dat, vakantietester! Kijken wanneer vrije dagen het beste uitkomen. Wat de leukste uitjes zijn. Hoe lang uitslapen optimaal is voor je energiepeil.
Ik wil echt nog wel dagen puzzels maken, foto's plakken, sneeuwpoppen bouwen, schaatsen (dat kan althans bijna), wandelen door de besneeuwde bossen, lekker binnen thee drinken en boeken lezen (!), kerstfilms kijken, mailen met oude vriendinnen, musea bezoeken, uitslapen met vriendje en vooral vooral vooral níet aan school denken (ook al heb ik de leukste studie die er is).
Maargoed, morgen weer beginnen. Onvoorstelbaar dat ik over 12 uur alweer in de collegebanken zit...
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 03-01-2010, 22:04
kroot
kroot is offline
Vanmorgen moest ik een koor begeleiden in de kerk: koud dat het daar was! En als je dan heel veel snelle loopjes hebt, is dat best vervelend.
Daarna vanmiddag concert met mijn eigen orkest. Ik speelde solo in een stuk voor xylofoon en orkest. Het ging best lekker, veel complimentjes gekregen! Leuk!
En ook ik wil een week rust, geen werk, geen school, niets....
Oud 04-01-2010, 01:36
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Vakantie bijna afgelopen Kan ik niet geld krijgen voor vakantie vieren ofzo? Leuke baan is dat, vakantietester! Kijken wanneer vrije dagen het beste uitkomen. Wat de leukste uitjes zijn. Hoe lang uitslapen optimaal is voor je energiepeil.
Hoe zou je het vinden om samen met mij voor de Lonely Planet te reizen? ^^
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 04-01-2010, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Hoe zou je het vinden om samen met mij voor de Lonely Planet te reizen? ^^
Prrrrrrima. Alleen, niet vliegen hè

(Gister ook weer, dat reisprogramma van rtl, zit die Floortje nogwat zo van "Oooh, aaah, wat erg, we varen nu langs een gletscher die heel hard smelt, oh nee oh nee broeikaseffect, wat jammer nouuuuuu waarom doen we daar niks aan." En vervolgens stapt ze in een vliegtuig om naar haar volgende stop te vliegen Goed als het je niks kan schelen wat er met het milieu gebeurt, a la, vlieg een end weg. Maar doen alsof je het erg vind, en wekelijks naar een volgende verre bestemming vliegen, dat raakt natuurlijk kant nog wal. Zelfde met al die politici bij de klimaattop, trouwens, echt ronduit belachelijk.)
Oud 04-01-2010, 10:50
Verwijderd
pff ik moet een collage maken die de sfeer van een tuin weergeeft in combinatie met chaos geen idee hoe ik dat moet doen
oftewel, vandaag is een kutdag

edit. tien minuten later sta ik verbaasd te kijken naar mijn collage. Geen idee waar de inspiratie opeens vandaan kwam

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 11:06.
Oud 04-01-2010, 11:14
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hm, toen ik 2009 overdacht werd ik ineens heel erg blij. Wat een goede dingen heb ik meegemaakt dat jaar: ik kon weer verliefd worden terwijl ik al dacht apathisch te zijn, een ijskonijn, maar het blijkt toch nog in me te zitten, thank God . Decentrale selectie gehaald op een relatief goede plaats, terwijl ik gelijktijdig ook mijn vak volgde, en in het weekend van het leren van de toets nog heb gewerkt én naar een familiebijeenkomst ben geweest. Ik heb ook in die paar dagen de practica van Biomedische Wetenschappen gedaan en voorbereid, en alsnog mijn decentraal gewoon gehaald! (terwijl heel veel mensen het vak gewoon niet deden omdat ze decentraal gingen doen)
Toen behaalde ik mijn propedeuse (vrij onverwacht i.v.m. dat laatste vak tijdens decentraal) en ook nog de decentrale selectie, waardoor ik nu kan doen wat ik wil: Geneeskunde!!
Voor mezelf heb ik veel bereikt. Oja en ik heb ook nog drie keer aan een tv-programma meegedaan als spreker aan de tafel, wat als een overwinning voor mezelf voelde (ook al wordt het laat uitgezonden).

Nu nog lekker een weekje vakantie, ik heb er zin helemaal NIKS te doen, en hoe raar het ook klinkt: even niemand te zien. Lekker alle rust voor mezelf, heerlijk.
Oud 04-01-2010, 15:40
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zou zij dan drachtig zijn? Ze is nog eventjes bij ons. En ik kan het niet helpen, maar ik hou gewoon van drie honden hier. En zij kon hier gewoon niet blijven. Ze viel iedereen aan. En ik ben zo verliefd geraakt op het ras zwitserse herder. Ik ben echt niet van het inruilen. En als zij drachtig is dan is ze nog zeker tot eind Maart hier. En ik ga helemaal voor die pups. En ik ga echt niet morgen een nieuwe halen als ze niet drachtig is. Maar men.. ik weet ook niet hoe ik het moet uitleggen. En valt het dan niet op dat als zij drachtig is ik niet sta te springen om een pup van haar? En ik niet NU staat te springen om NU een puppy? Die tepels van zij (de hond he) is wel schattig om te zien, helemaal roze en opgezet. Ik word echt maf als ze schijnzwanger is. Ook al is ze nog superdun. Maar dit is pas week vijf. Ik kan niet wachten op de echo!
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 04-01-2010, 16:16
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
*springt een gat in de lucht* Net even naar het winkelcentrum geweest voor wat boodschapjes op wandel-afstand, een bezoekje aan de apotheek en de bibliotheek, loop ik langs het aanbiedingsrek van de schoenenwinkel en wat vind ik daar? Een paar fatsoenlijke, neutraal gekleurde laarzen in mijn maat, die nog passen ook! En afgeprijsd, dat is helemaal een mooie meevaller. Twee weken terug ontdekte ik een scheur in mijn laarzen (de enige winterschoenen die ik had, ik heb lastige voeten en dit jaar was het niet gelukt om schoenen te kopen) en ik vreesde dat ik dus de rest van de winter op mijn zomerschoenen zou moeten lopen... Ik ben er zo blij mee .
Nu is de vakantie echt voorbij. Morgen komt vast de volle lading weer op me af. We zien het wel. Ik heb nu echt nog even helemaal geen zin in werken, al vind ik het er superleuk. Komt morgen wel weer, hoop ik.
Oh, en ik dacht vanmiddag slim te zijn en mijn auto even sneeuw/ijsvrij te maken (als dat laagje sneeuw vastvriest vannacht moet ik lang krabben morgenvroeg), maar ik had geen handschoenen aan. Mijn handen deden zo zeer dat ik het gevoel kreeg flauw te vallen en het heeft 3 uur geduurd voor ik weer gevoel in de topjes van mijn vingers had. Ik ben amper 5 minuten bezig geweest met die sneeuw...

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 17:06.
Oud 04-01-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
'diegene'

en ik ben happy ofzo

het schaapje was inderdaad vervloekt, ik hem 'm in een vuilniszak gedaan.
ik zei al tegen d'r, 'ik voel me net een ghostbuster'
mja, soms heb je dat ..
en iedereen scheen vakantie te hebben ofzo, lol, ik werk gewoon het hele jaar voor 2 weken vakantie ..
wat is er mis met dat woord?

__

Het viel allemaal mee gelukkig, en vandaag en half jaar met vriendlief
Oud 04-01-2010, 16:57
Verwijderd
ik moet morgenvroeg met de bus en kom er net achter dat ik vergeten ben m'n chipkaart te laden nou hoop ik echt dat ik de gewone kaart nog even mag laten zien. Ik neem gewoon de hele handel mee en hoop dat ik de bus in mag, anders ben ik dik bezeikt
Oud 04-01-2010, 18:25
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ik moet morgenvroeg met de bus en kom er net achter dat ik vergeten ben m'n chipkaart te laden nou hoop ik echt dat ik de gewone kaart nog even mag laten zien. Ik neem gewoon de hele handel mee en hoop dat ik de bus in mag, anders ben ik dik bezeikt
OV-Studentenchipkaart?

Je OV van vorig jaar is in januari nog geldig en je hebt nog de hele maand januari om de nieuwe op te laden (er zit al een tijdelijk product op dat tot en met 31 januari geldig is) omdat ze zelf alles ook lang niet voor elkaar hebben

Als het goed is tenminste...
Oud 04-01-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
OV-Studentenchipkaart?

Je OV van vorig jaar is in januari nog geldig en je hebt nog de hele maand januari om de nieuwe op te laden (er zit al een tijdelijk product op dat tot en met 31 januari geldig is) omdat ze zelf alles ook lang niet voor elkaar hebben

Als het goed is tenminste...
ja de ov-studentenchipkaart. En ik had 't nieuwe product al opgeladen maar ik ben vergeten er geld op te zetten. Ik weet niet eens of dat echt moet als je gratis rijdt maargoed. Ik neem m'n gewone kaart wel mee, die was tenminste echt handig. Gewoon even met je kaartje wapperen

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 19:17.
Oud 04-01-2010, 19:09
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
yoga ging goed op me onrust na.
en EMDR was heel vermoeiend.
maar ik had het dan ook al een tijdje niet gehad.
en vandaag kreeg ik het de laatste keer van me psycholoog.
want hij gaat binnenkort ergens anders werken.
en dat is wel jammer want ik heb hem al vanaf het begin.
de intake /opname tot en met nou dagbehandeling.
en dat is al meer dan een jaar.
ik heb gehoord dat de nieuwe een vrouw is.
en ze kan ook EMDR zei hij.
dus dat is wel fijn dan kan ik met haar verder gaan.
en het gesprek van begeleid wonen ging goed.
dat wonen zijn ze mee bezig.
maar we gaan nou eerst kijken voor leuke dingen in het weekend.
zoals weekend opvang en dan met een groep leuke dingen doen.
ik hoop dat dat wel gauw geregeld is.
ik vind het alleen moeilijk.
dat me moeder op een moment begon te huilen bij het begeleid wonen gesprek.
want ze heeft al zoveel voor me gedaan.
en daar ben ik haar ook dankbaar voor.
en ik ben bang dat me enkel en been vanavond of morgen weer is ontstoken.
want op sommigen plekken is het rood en warm.
en dat herken ik er van.
dat heb ik net ook maar verteld aan de verpleging van de afdeling.
toen ik opbelde om te vertellen hoe het gesprek van begeleid wonen ging.
maarja ik hoop maar dat ik niet weer een ontsteking heb/krijg.
en ochtend gewoon naar de afdeling.
en morgen middag zowiezo standaart naar de huisarts toe.
ik ben blij dat ik bij haar ook elke week me verhaal kan doen.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Oud 04-01-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Prrrrrrima. Alleen, niet vliegen hè

(Gister ook weer, dat reisprogramma van rtl, zit die Floortje nogwat zo van "Oooh, aaah, wat erg, we varen nu langs een gletscher die heel hard smelt, oh nee oh nee broeikaseffect, wat jammer nouuuuuu waarom doen we daar niks aan." En vervolgens stapt ze in een vliegtuig om naar haar volgende stop te vliegen Goed als het je niks kan schelen wat er met het milieu gebeurt, a la, vlieg een end weg. Maar doen alsof je het erg vind, en wekelijks naar een volgende verre bestemming vliegen, dat raakt natuurlijk kant nog wal. Zelfde met al die politici bij de klimaattop, trouwens, echt ronduit belachelijk.)
Qft! En zo mee eens! Maar, vlieg jij zelf niet dan (omdat het er boven staat)? Je kunt er natuurlijk ook tussenin zitten, zoals de meeste mensen doen: je wel zorgen maken en je reisgedrag minderen, maar niet tot nul brengen. Lukt mij ook niet, maar nu heb ik alweer 1,5 jaar niet gevlogen. Toch best okee

OT: Jaaa, waarom heeft iedereen nou nog minstens een week vakantie? Da's niet eerlijk! Maar ik ben goed bezig dus ik ga even verder. Studeren, yay!
Oud 04-01-2010, 19:32
Verwijderd
bah waarom blijft hij in m'n gedachten. Ik móet leren!!! en niet steeds aan hem denken en al het leuks herinneren om daarna de minder leuke dingen weer helemaal opnieuw te beleven en en en .. BAH
Oud 04-01-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
wat is er mis met dat woord?

__
het was gemeen ik heb een nickname!
Oud 04-01-2010, 20:18
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
ja de ov-studentenchipkaart. En ik had 't nieuwe product al opgeladen maar ik ben vergeten er geld op te zetten. Ik weet niet eens of dat echt moet als je gratis rijdt maargoed. Ik neem m'n gewone kaart wel mee, die was tenminste echt handig. Gewoon even met je kaartje wapperen
Hoeft volgens mij niet, ik heb het ook niet, dat doe ik wel eens een keer als het echt bij alle vervoerders verplicht wordt om zo'n ding te hebben en ze zelf de boel ook goed voor elkaar hebben. Ik zie nog genoeg mensen met strippenkaarten en anderhalfeurokaartjes hier en als ik met korting met de trein wil reizen moet ik volgens mij ook nog gewoon een kortingskaartje kopen dus ik ga er vanuit dat dat nog lang niet hoeft
Oud 04-01-2010, 21:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Jasper heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllllllllllllllllp!!!!

Ben zo bang voor mijn stemmen. Gister heeft het onderbewuste het van het bewustzijn gewonnen. Nu staat er "not alone" in mijn arm gekrast.
Ik ben zo bang...bang dat ie het weer van me over gaat nemen.

Ik wil verdomme een normaal leven! Ik wil me druk maken over studeren, niet om uit de separeer te blijven!

Sorry dat ik jullie hier mee opscheep, maar ik weet het niet meer
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 04-01-2010, 22:57
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Knuffel voor Eend }

OT: het gaat op zich wel goed. Op zich, omdat ik het werk echt helemaal zat ben. En ik heb leuk vrijwilligerswerk gezien op hbo-niveau, maar dat is niet te combineren met mijn werktijden van nu en verder is er ook geen partime werk waar ik voor in aanmerking kom. Wat moet ik nu? Blijven zitten en wachten totdat de economie weer aantrekt en me nog weken psychisch dood vervelen op m'n werk of stoppen met dit werk en vrijwilligerswerk gaan doen en hopen dat ik een andere partime baan vind. Het is alletwee niks. Ik moet toch inkomen hebben. Misschien maar op zoek naar vrijwilligerswerk dat wél te combineren is. En blijven rondkijken naar een andere baan natuurlijk. Gister nog geattendeerd op een vacature van de UvA voor promovendi. En dan ga ik weer helemaal twijfelen of ik niet kansen laat liggen als ik daar niks mee doe. Maar wil ik überhaupt wel promoveren? Het enige dat me er nu van aanspreekt, is dat ik weer op niveau aan de slag kan binnen mijn vakgebied. Er zitten volgens mij altijd dingen vast aan zo'n promotieonderzoek die ik helemaal niet wil. En de informatie erover is summier.
Ik weet het niet, het enige dat ik weet is dat ik snel een andere dagbesteding wil.

Nu maar eens gehoor gaan geven aan m'n goede voornemens voor dit jaar: een normaal ritme en meer boeken lezen.
Oud 04-01-2010, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Qft! En zo mee eens! Maar, vlieg jij zelf niet dan (omdat het er boven staat)? Je kunt er natuurlijk ook tussenin zitten, zoals de meeste mensen doen: je wel zorgen maken en je reisgedrag minderen, maar niet tot nul brengen. Lukt mij ook niet, maar nu heb ik alweer 1,5 jaar niet gevlogen. Toch best okee

OT: Jaaa, waarom heeft iedereen nou nog minstens een week vakantie? Da's niet eerlijk! Maar ik ben goed bezig dus ik ga even verder. Studeren, yay!
Offtopic: Met vriendinnetje 'afgesproken' dat we iig niet meer vliegen binnen Europa. Dat doe je zó snel, omdat het zo ontzettend goedkoop is, oh eventjes weekendje London, midweekje Kreta, waarom niet, kost geen drol. Maar dat is nou net vreselijk slecht voor het milieu... en die afstanden kun je ook wel met de bus of trein doen. Goed, dag bussen is geen bal aan, maar dan reis ik iig zonder schuldgevoel. En als een plek echt zo de moeite waard is om te bezoeken, kom je er ook wel op andere manieren. Liftend naar Parijs Met de boot naar Engeland

Maar goed die paar keer in mijn leven dat ik echt naar een ander continent wil, mag ik van mezelf nog wel vliegen (of beter gezegd, heb ik gevlogen - de aankomende jaren heb ik toch geen geld voor dat soort reizen). Maar dan niet voor een weekendje naar New York, dat vind ik ronduit belachelijk, als ik zo ver weg ga, blijf ik ook minstens een maand. De volgende vérre reis die ik graag zou willen maken is naar Afrika (of evt de Himalaya), en dat is in theorie allemaal met auto/trein/bus/fiets/te voet te doen.. en dan zie je ook nog eens héél wat meer onderweg .

Nja als iedereen dat zou doen, zou het vast wel iets helpen (net als als iedereen gewoon 1x per week vlees zou eten ipv elke dag), maar ik zie om mij heen dat het vrijwel niemand iets kan schelen. Iedereen wil een beter milieu, maar niet als ze er ietsje minder gemakkelijk hun pleziertjes door kunnen krijgen. En dat terwijl het grootste deel van de mensen alleen maar op zulke tripjes gaat om precies dezelfde dingen te doen die ze thuis (kunnen) doen (kroegentocht of voor het zwembad hangen of, shoot me now, winkelen), alleen dan in een andere taal ofzo

Laatst gewijzigd op 04-01-2010 om 23:10.
Oud 05-01-2010, 07:44
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ben het met Freyja eens. Naar Hamburg heb ik bewust de trein genomen: wat is nou 6 uur? Een vlucht is soms goedkoper dan met de trein gaan, als je daar goed over nadenkt slaat dat eigenlijk nergens op. Vliegen heeft alleen zin als het intercontinentaal is, als er extreme spoed bij is oid. Paul Theroux (reisboekenschrijven) reist bewust nooit met het vliegtuig want: geen jetlag, je reist geleidelijker waardoor overgangen veel minder abrupt en daarmee natuurlijker zijn, haastige spoed is zelden goed en inderdaad: het milieu.

Zometeen weer werken, waarom ben ik daar verdomme altijd zo zenuwachtig voor? Geen idee waarom, maar ik denk altijd dat ik ontzettend veel dingen fout heb gedaan, waardoor er dingen mis zijn gegaan, en dat ik dat straks allemaal over me heen krijg. Terwijl ik mezelf niks kan bedenken wat ik fout gedaan heb. En ik ben 'bang' voor vervelende telefoontjes van klanten: volgens mij heb je die binnen ieder bedrijf. Alleen hoeft het dan niet in het Chinees... Die taal spreek ik toch gewoon? Waarom maak ik me dan zo zenuwachtig als ik de telefoon op moet nemen waar collega's bij zijn? Ze hebben me niet aangenomen omdat ik niks kan, verdomme. Ik moet mezelf daar echt overheen zetten. Of gewoon wennen. Of mezelf niet zo aanstellen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 05-01-2010, 08:41
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Opzich ben ik het wel met Freyja eens, ik vind het ook ronduit onzin om met het vliegtuig naar Parijs te gaan en kies voor dat soort tripjes (zeker omdat die vaak ook maar een paar dagen duren en het dan helemaal belachelijk is) dan ook graag de trein. Maar voor andere dingen vind ik het weer heel erg moeilijk om grenzen aan te geven, bijvoorbeeld op vakantie naar de Canarische Eilanden, in feite zou je dan tot zuid-Spanje met de trein moeten reizen en vanaf daar de boot moeten pakken, daar ben ik dan weer te lui voor.. Of op vakantie naar New York voor een week, ik ben toen wel met het vliegtuig gegaan, achteraf bedenk ik me dan pas wat voor onzin het eigenlijk is en hoe slecht voor het milieu, maar ik ben denk ik toch te egoistisch om mijn eigen gemak daarvoor achterwege te laten. Met het vleeseten ben ik het wel helemaal eens, ik ben niet voor niets vegetariër geworden en sindsdien eten mijn ouders/familie ook nog maar 1-2x per week vlees, toch leuk om zoiets te bereiken

Knuffel voor Eend!
@ Missy1-0: Probeer bij de universiteit wat meer informatie in te winnen over het promoveren, zoek iemand op die daar echt verstand van heeft en je kan vertellen hoe dat precies in z'n werk gaat, wat je ervan moet verwachten enz. Verder, als je vrijwilligerswerk leuk is en je gewone baan niet, zou ik niet zomaar ander vrijwilligerswerk zoeken om in je gewone baan in te passen. Natuurlijk wil je genoeg geld verdienen om rond te komen maar of dat nou ten koste moet gaan van je plezier.. Misschien een stomme vraag maar is het geen optie om tijdelijk bij te lenen naast je vrijwilligerswerk en ondertussen op zoek te gaan naar een andere leukere baan?
@ Blurred: Probeer wat meer vertrouwen in jezelf te krijgen meis, want zo gaat de lol er natuurlijk wel af als je je altijd druk moet maken over wat je wel of niet fout hebt gedaan. En bovendien, dan zal je eens iets fout doen, denk maar niet dat je collega's altijd alles goed doen, of dat je daardoor meteen ontslagen wordt. Werkze

OT: Hm ja, vanavond tentamen en ik moet nog zoveel doen. De eerste keer dat ik weet dat ik het waarschijnlijk niet ga halen en het kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Het is maar een keuzevak, ik heb die punten niet zo hard nodig als ik mijn andere vak maar haal. Ben in mijn hoofd veel te druk bezig met verhuizen en inrichten en ik kan niet wachten tot het eindelijk zover is, hoewel het me ook enorm bang maakt. Gisteren weer voor het eerst therapie sinds half december, dat was wel fijn om even goed te relativeren enzo. Goede dingen besproken en volgens mij kan ik weer vooruit, ben ik klaar voor de volgende stap en moet ik proberen mezelf weer goed bij elkaar te krijgen. Tja, het moet ook wel want straks moet ik echt voor mezelf gaan zorgen. Brr.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 05-01-2010, 09:30
Verwijderd
Imho is vliegen als co2 per passagier de schoonste manier van reizen hoor?
Oud 05-01-2010, 10:22
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Nikkor dat is niet waar..
__________________
never get old
Oud 05-01-2010, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Offtopic: verhaal
Offtopic: . Helemaal mee eens en precies wat ik hoopte. Sta ik zelf ook achter, al heb ik niet echt een afspraak om niet te vliegen binnen Europa. Want een zomervakantie van 6 weken, met de tijd dus om per trein/auto-boot-huurauto naar bv midden-Sardinië te reizen heb ik niet, maar het moderne 'oh laten we een weekendje Rome doen!' met het vliegtuig veracht ik.
Het blijft wel jammer dat vliegen zo vervuilend is, want ideaal is het soms wel.


@ Nijn*: wel hartstikke tof dat je binnenkort je eigen kamer hebt! (Of heb je 'm nu al?, iig, dat het dan af is ) Hoop dat je je gedachten een beetje kunt parkeren

OT: maar ik weet hoe lastig dat is! Toch fijn dat ik gisteren heb doorgezet.
Oud 05-01-2010, 11:09
Verwijderd
Pst, ik vind het hele vliegen-is-vervuilend-verhaal wel heel interessant dus voel je vrij om er ergens een apart topic voor te openen, maar hier past het niet helemaal dus weer on-topic nu?
Oud 05-01-2010, 12:12
darkfairy
Avatar van darkfairy
darkfairy is offline
@eend kom op volhouden he een *dikke knuffel*.

ot.
en ja hoor volgens mij heb ik weer een ontsteking.
__________________
(8)je vecht nooit alleen(8)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.