Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 13:40
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nogmaals: hou eens op met ogenblikkelijk in de verdediging te schieten. Kom eens met iets constructiefs. Tot nu toe hoor ik alleen maar veel ge welles-nietes.

Wat gaan gewone moslims doen tegen hun radicalere broeders, die het voor iedereen verpesten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:33 :
Kom eens met iets positiefs, iets opbouwends, en hou eens op met alleen maar in de verdediging schieten.
Ik vraag waarom er onderscheid moet worden gemaakt onder de religies. Noem je dat verdediging?
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:33 :

Er is een probleem in de westerse wereld met import moslms. Niet met import hindoes, niet met import boeddhisten, niet met import christenen.
Import moslims? Wonen die hier niet al een tijdje? Is een grote meerderheid hier nu niet geboren?
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:33 :

Er zijn spanningen wereldwijd tussen moslims en het westen. Er zijn geen spanningen tussen het westen en hindoes of boeddhisten.
Omdat het er de TIJD voor is ? Nee, om voor spanningen te zorgen, heb je twee 'groepen' nodig, om de schuld bij moslims te leggen, getuigt niet echt van rechtvaardigheid. (Zorg je er immers zo niet voor dat we ons wel 'moeten' verdedigen, op deze manier?
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:33 :

Waarom is er geen politiek boeddhisme of hindoeisme? Maar wel een politieke islam, en waarom ontkennen jullie dat?
Door wie wordt dat ontkent?
Ik kan trouwens niet weten of er een politiek hindoeisme is. Jij wel?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:33 :
Kom eens met iets positiefs, iets opbouwends, en hou eens op met alleen maar in de verdediging schieten.

Er is een probleem in de westerse wereld met import moslms. Niet met import hindoes, niet met import boeddhisten, niet met import christenen.

Er zijn spanningen wereldwijd tussen moslims en het westen. Er zijn geen spanningen tussen het westen en hindoes of boeddhisten of joden.

Waarom dan wel met moslims? Waar ging dat fout? Moslims zijn een minderheid zoals er zoveel zijn. Waarom is er geen politiek boeddhisme of hindoeisme? Maar wel een politieke islam, en waarom ontkennen jullie dat? En wat hebben jullie toch tegen joden?
wat hebben Jullie tegen Moslims? wat hebben Joden tegen Moslims?

Een politieke Islam bestaan niet. Die gasten die aanslagen plegen doen dat niet om niet-moslims uit te roeien en de macht over de wereld te krijgen. Die doen dat omdat ze vinden dat hen onrecht wordt aangedaan en dat ze daarmee wraak willen nemen of een signaal willen afgeven.

De Eta is niet Islamitisch. De Ira is niet Islamitisch. De Tamil tijgers in Sri-Lanka zijn niet islamitisch. Maar zij plegen wel aanslagen om een politieke reden. Ze willen onafhankelijkheid of een eigen staat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:43
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :

Wat gaan gewone moslims doen tegen hun radicalere broeders, die het voor iedereen verpesten?
Behoort de AIVD ze niet op te sporen en ze te veroordelen?
En dan heb ik het niet over radicalen, maar over terroristen.

Ik geef, denk ik, een andere invulling voor radicalisme dan jij doet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:46
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :

Wat gaan gewone moslims doen tegen hun radicalere broeders, die het voor iedereen verpesten?
Ik ga geen verantwoording afleggen voor de daden van een ander met hetzelfde geloof als ik. Ik ben er tegen ja maar ik voel me niet aangesproken als het radicale moslims betreft, maar als de normale moslim erover aangesproken word dan word ik getroffen ja.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :
Nogmaals: hou eens op met ogenblikkelijk in de verdediging te schieten. Kom eens met iets constructiefs. Tot nu toe hoor ik alleen maar veel ge welles-nietes.

Wat gaan gewone moslims doen tegen hun radicalere broeders, die het voor iedereen verpesten?
Daar is Justitie voor. Die moet misdadigers oppakken en straffen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :
Ik vraag waarom er onderscheid moet worden gemaakt onder de religies. Noem je dat verdediging?
Import moslims? Wonen die hier niet al een tijdje? Is een grote meerderheid hier nu niet geboren?
Omdat het er de TIJD voor is ? Nee, om voor spanningen te zorgen, heb je twee 'groepen' nodig, om de schuld bij moslims te leggen, getuigt niet echt van rechtvaardigheid. (Zorg je er immers zo niet voor dat we ons wel 'moeten' verdedigen, op deze manier?

Door wie wordt dat ontkent?
Ik kan trouwens niet weten of er een politiek hindoeisme is. Jij wel?
Ik weet niet van een politiek hindoeisme, je hoort er nooit oiver, dus lijkt het mij dat het er niet is.

Ik ben atheist, en alle religies zijn wat mij betreft een pot nat hoor, laten we dat voorop stellen. En ik heb je net duidelijk proberen te maken dat ik niks heb tegen de islam als geloof, maar wel tegen de politieke pendant. Een geloof is iets persoonlijks, hoe kan ik er last van hebben als jij in een God gelooft?

Ik kan er alleen niet tegen als er mensen hier komen wonen of geboren worden die onze wet niet accepteren en hun zusje vermoorden omdat ze een nederlands vriendje heeft. Dat is moord, en dat mag hier niet. Ik mag geen moslims vermoorden, moslims mogen mij of elkaar ook niet vermoorden. De wet geeft iedereen dezelfde vrijheden, rechten en plichten.

Dat is onze westere wet, in ons westerse land, en die gaan we niet veranderen omdat een aantal mensen het er niet mee eens is omdat het indruist tegen hun geloof. Dan ga je maar wonen in een land waar de wet wel aansluit op jouw normen en waarden..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:50
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 14:25 :
je bent niet de enige
Toch zal ik eens mijn mening geven

Ik word echt misselijk van die figuren die de Islam als een bedreiging zien, als de oorzaak van een probleem.
Het probleem, als er al sprake is van een serieus probleem, dat wij met moslims hebben is geen cultureel probleem, maar een sociaal probleem. Aangezien de meeste moslims in europa emigranten of de afstammelingen van emigranten zijn hebben zij nooit de kans gehad zich op enig sociaal niveau serieus omhoog te werken in veel gevallen. Die mensen wonen in achterstandsbuurten, worden gediscrimineerd, en zijn veelal ook niet de hoogopgeleiden van onze maatschappij. De Islam is daarvan niet de oorzaak, maar de maatschappij waarin wij ons bevinden.

De Islam is nooit een serieus probleem geweest in het westen totdat een stel proleten met een grote bek er een probleem gingen maken, zichzelf gingen polariseren van de islamieten, en de Islam als een minderwaardige slechte cultuur/geloof gingen afschrijven. Defacto is de polarisatie tussen de Islamieten en de andere burgers in het leven geroepen door intolerante facistoide malloten die absoluut geen verstand ervan hebben.

Dat geklets over de politieke Islam is ook gewoon idioot. Er is niet zoiets als de politieke Islam, er is namelijk ook niet zoiets als het politieke christendom. Hoe wil je anders het bestaan van tientallen christelijke politieke partijen binnen europa verklaren, of de grote verscheidenheid van kerk gemeenschappen. Het kan niet iets universeels zijn, maar er is gewoon een gigantische verscheidenheid aan uitleg mogelijkheden.
Waarom zouden we een probleem hebben met de "politieke islam?" Er is ook geen serieus probleem met christelijke partijen. Politiek kenmerkt zich door het hebben van een maatschappelijke visie en een daarbij behorend beleid. Normen en waarden uit een geloof kunnen daarbij een zekere grondslag bieden, niet meer en niet minder. Geloof is alleen veelzijdig uitlegbaar, en iedereen kan er zijn eigen dingen uit interpreteren. Dit geld voor ieder geloof. Er is dus niet zoiets als een algemeen islamitische (politieke) opvatting, er zijn slechts verschillende groepen mensen die uit het geloof een normen en waarden patroon halen.

Ik zie ook absoluut niet in wat voor probleem er ook zou moeten zijn met de Islam, het enige wat ik zie zijn vooroordelen, zeer massieve vooroordelen, geschapen door westerlingen die xenofoob zijn voor alles wat vreemd is, en die zelf een niet bestaand probleem proberen te creeren door bepaalde aspecten op te blazen tot proporties in welke deze nooit bestaan hebben.

Kortom: Er is geen cultureel probleem met de Islam, maar wel een sociaal probleem tussen de Islamieten en de niet Islamieten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:49 :
Ik weet niet van een politiek hindoeisme, je hoort er nooit oiver, dus lijkt het mij dat het er niet is.

Ik ben atheist, en alle religies zijn wat mij betreft een pot nat hoor, laten we dat voorop stellen. En ik heb je net duidelijk proberen te maken dat ik niks heb tegen de islam als geloof, maar wel tegen de politieke pendant. Een geloof is iets persoonlijks, hoe kan ik er last van hebben als jij in een God gelooft?

Ik kan er alleen niet tegen als er mensen hier komen wonen of geboren worden die onze wet niet accepteren en hun zusje vermoorden omdat ze een nederlands vriendje heeft. Dat is moord, en dat mag hier niet. Ik mag geen moslims vermoorden, moslims mogen mij of elkaar ook niet vermoorden. De wet geeft iedereen dezelfde vrijheden, rechten en plichten.

Dat is onze westere wet, in ons westerse land, en die gaan we niet veranderen omdat een aantal mensen het er niet mee eens is omdat het indruist tegen hun geloof. Dan ga je maar wonen in een land waar de wet wel aansluit op jouw normen en waarden..
Dan moeten Nederlanders ook niet zeuren en huilen als ze in sri Lanka opgepakt worden met drugs en daar voor de rest van hun leven in de cel belanden. Dat zijn ook de wetten van dat land.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 13:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Radicale moslims zijn niet hetzelfde als terroristen. Alleen sommige radicale moslims zoekemn hun toevlucht tot zoiets laags als terrorisme, en denken dat ze daarmee in de hemel komen omdat ze hun geloof verdedigen door onschuldige burgers op te blazen. Radicale moslims accepteren de westere waarden niet en willen hun eigen moslimwaarden ook in het westen kunnen navolgen en vinden eigenlijk dat die westerse waarden van democratie en pluralisme ook hier niet zouden moeten gelden. Dat kan niet. In het westen heersen de westerse waarden, en dat verandert niet.

Als in Nigeria een vrouw wordt gestenigd omdat ze sex heeft gehad buiten het huwelijk, dan is dat hun zaak. Daar kan ik mij niet mee bemoeien, het is hun land. Maar ik vind het een vreselijke uitwas van vrouwenhaat, en ik wil pertinent niet dat die vrouwenhaat en minachting ook hier voet aan de grond krijgt.

Een Nigeriaan mag dus niet eisen dat zijn zwangere ongetrouwde zuster door hem gestenigd mag worden zonder dat hij daar straf voor krijgt. Hier is het moord.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:02
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:58 :
Radicale moslims zijn niet hetzelfde als terroristen. Alleen sommige radicale moslims zoekemn hun toevlucht tot zoiets laags als terrorisme, en denken dat ze daarmee in de hemel komen omdat ze hun geloof verdedigen door onschuldige burgers op te blazen. Radicale moslims accepteren de westere waarden niet en willen hun eigen moslimwaarden ook in het westen kunnen navolgen en vinden eigenlijk dat die westerse waarden van democratie en pluralisme ook hier niet zouden moeten gelden. Dat kan niet. In het westen heersen de westerse waarden, en dat verandert niet.

Als in Nigeria een vrouw wordt gestenigd omdat ze sex heeft gehad buiten het huwelijk, dan is dat hun zaak. Daar kan ik mij niet mee bemoeien, het is hun land. Maar ik vind het een vreselijke uitwas van vrouwenhaat, en ik wil pertinent niet dat die vrouwenhaat en minachting ook hier voet aan de grond krijgt.

Een Nigeriaan mag dus niet eisen dat zijn zwangere ongetrouwde zuster door hem gestenigd mag worden zonder dat hij daar straf voor krijgt. Hier is het moord.
Wat is je probleem, die paar honderd geweldadige mafkezen op die honderden miljoenen westerlingen waartussen ook minstens hetzelfde aantal geflipte christenen zit. Damn, dat jij je daarover serieus zo druk gaat maken.

Weet je wat het probleem is. Jullie zetten alle moslims op een lijn met de enkelingen die niet sporen, en dat deugt niet, maar lijkt verdacht veel op xenofobie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:09
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 24-01-2005 @ 14:51 :
Dan moeten Nederlanders ook niet zeuren en huilen als ze in sri Lanka opgepakt worden met drugs en daar voor de rest van hun leven in de cel belanden. Dat zijn ook de wetten van dat land.
*kuch* mensenrechten. Sommige dingen gaan boven het nationale recht. Het Verdrag voor de Rechten van de Mens bijvoorbeeld.

Amerika kent de doodstraf, en dat vind ik ook een grof schandaal. Een beschaafde samenleving hoort geen doodstraf of lijfstraffen te kennen. Een nederlander die in Amerika on death row zit kan rekenen op alle mogelijke gelobby en druk om hem weer terug te halen naar nederland waar hij zijn straf in een nederlandse gevangenis kan uitzitten. (Datzelfde doen we voor alle mensen die in andere landen in de cel zitten, maar die willen meestal niet meewerken. Ze vinden onze gevangenissen te luxe.) Hij zal ook niet uitgeleverd worden als Amerika daarom verzoekt. Netzomin als naar Sri Lanka.

De reden dat mensen zo graag in het westen willen leven is juist omdat wij de mensenrechten respecteren en niemand vervolgen of inhumaan behandelen en iedereen wettelijke bescherming geniet. En een uitkering krijgt natuurlijk.

Met uitzondering van Amerika, die zijn ook zo hypocriet als de neten. (Guantanamo Bay is een aanfluiting van iedere vorm van fatsoen. Het gaat er overigens niet slechter aan toe dan in de standaard gevangenis van een wilekeurig derde wereldland, en juist daarom hoort dit niet in een land te geschieden wat zo'n hoge pet opheeft van mensenrechten..)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-01-2005 @ 15:02 :
Wat is je probleem, die paar honderd geweldadige mafkezen op die honderden miljoenen westerlingen waartussen ook minstens hetzelfde aantal geflipte christenen zit. Damn, dat jij je daarover serieus zo druk gaat maken.

Weet je wat het probleem is. Jullie zetten alle moslims op een lijn met de enkelingen die niet sporen, en dat deugt niet, maar lijkt verdacht veel op xenofobie.

Ik ben absoluut niet tegen mensen met een ander geloof. Iedereen die in God gelooft is wat mij betreft niet helemaal lekker, maar dit terzijde. Dus moslim of hindoe of christen, allemaal geschift, maar goed, zolang je dat binnenshuis doeten de wet niet overtreedt vind ik het best.

Ik zou gematigde moslims nooit op een lijn zetten met hun radicale geoofsgenoten, als ze zelf niet zo verdomde solidair zouden zijn met die paar debielen, en de kritiek konden verdragen zonder meteen te gaan janken dat we moslims discrimineren. Ik word doodziek van die martelaarsstatus die zij zichzelf aanmeten. Nee, dat doe ik niet, ik wil gewoon geen mensen hier die hun zusje vermoorden omdat ze niet netjes genoeg meer is in hun ogen maar integendeel een paar westerse verworvenheden heeft omarmd. (lees: een vriendje heeft)

Hoe moeten moslims nou ooit integreren als ze elkaar afmaken zodra ze datwel doen?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 15:24 :
Ik ben absoluut niet tegen mensen met een ander geloof. Iedereen die in God gelooft is wat mij betreft niet helemaal lekker, maar dit terzijde. Dus moslim of hindoe of christen, allemaal geschift, maar goed, zolang je dat binnenshuis doeten de wet niet overtreedt vind ik het best.

Ik zou gematigde moslims nooit op een lijn zetten met hun radicale geoofsgenoten, als ze zelf niet zo verdomde solidair zouden zijn met die paar debielen, en de kritiek konden verdragen zonder meteen te gaan janken dat we moslims discrimineren. Ik word doodziek van die martelaarsstatus die zij zichzelf aanmeten. Nee, dat doe ik niet, ik wil gewoon geen mensen hier die hun zusje vermoorden omdat ze niet netjes genoeg meer is in hun ogen maar integendeel een paar westerse verworvenheden heeft omarmd. (lees: een vriendje heeft)

Hoe moeten moslims nou ooit integreren als ze elkaar afmaken zodra ze datwel doen?
Het probleem met de kritiek is dat momenteel de normale huis tuin en keuken moslim een heleboel kritiek krijgt te verduren waar deze helemaal niets mee te maken hebben en ook niets mee te maken wil hebben. Desondanks worden ze erop aangesproken en erop aangekeken. Ik vind dat daar wel dergelijk sprake is van xenofobe neigingen jegens die moslims, en een zekere mate van discriminatie.

Waar slaat die martelaarsstatus opmerking op?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:00
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Als ik zie hoeveel Marokkaanse en Turkse jongeren erop losneuken, drugs gebruiken, en alcohol drinken, dan kan ik het me eigenlijk niet voorstellen dat dezelfde moslimjongeren zich bezighouden met het ondermijnen van de liberale democratie. Volgens mij zal de Islam nooit een vaste grond in Europa krijgen, laat staan het islamisme. De westerse verlokkingen zijn daarvoor te groot voor de gemiddelde moslim.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:03
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 15:09 :
*kuch* mensenrechten. Sommige dingen gaan boven het nationale recht. Het Verdrag voor de Rechten van de Mens bijvoorbeeld.

Zoals jij het verdrag vvoor de rechten van de mens, hogerop stelt aan de nationale recht, stellen de echte moslims het woord van Allah (koran, sharia etc.) boven de nationale recht. Dat jij als atheist je gedrag alleen basseert op normen en waarden van nederland, betekent nog niet dat deze beter ofzo zijn dan islamitische normen en waarden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 24-01-2005 @ 14:23 :
Toestand

Volgens mij ben ik de enige die dat geneuzel over de Islam echt zat is.
Hier nog een
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:20 :
Hoe willen de moslims hier op dit forum hun toekomst in Nederland vormgeven? Wat willen jullie? Welke rechten en plichten willen jullie en accepteren jullie?
Gosh zeg ik zie mezelf niet als een minderheid ofzo hoor

Citaat:
Daar ben ik wel eens benieuwd naar, en graag zo concreet mogelijk.
Een hint het staat in ieder geval los van mijn religie
Citaat:
Het enige wat ik van jullie hoor is dat de islam zo geweldig is. Prachtig, maar hoe wil je dat hier voncreet aan vormgeven> Hoe zien jullie de positie en de inhoud van de europese islam?
Europese islam?Mijn geloof is iets tussen mij en god daar staan anderen buiten. Jouw generaliserende geblaat is echt te triest voor woorden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :
Nogmaals: hou eens op met ogenblikkelijk in de verdediging te schieten. Kom eens met iets constructiefs. Tot nu toe hoor ik alleen maar veel ge welles-nietes.
Hou dan ook op om met nonens te komen.

Citaat:
Wat gaan gewone moslims doen tegen hun radicalere broeders, die het voor iedereen verpesten?
Het recht in eigen handen nemen?

Wat zouden zij daar in vredesnaam aan kunnen doen en waarom zouden zij er wat aan moeten doen?!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eraser schreef op 24-01-2005 @ 16:03 :
Zoals jij het verdrag vvoor de rechten van de mens, hogerop stelt aan de nationale recht, stellen de echte moslims het woord van Allah (koran, sharia etc.) boven de nationale recht. Dat jij als atheist je gedrag alleen basseert op normen en waarden van nederland, betekent nog niet dat deze beter ofzo zijn dan islamitische normen en waarden.
Dat lijkt me ook niet correct te stellen. Maar zolang ik persoonlijk niet in een islamitische staat wil leven en met mij de meerderheid van Europa, zie ik niet graag dat een paar gefreakte lui de macht gaan overnemen en de boel gaan omdraaien.

Ik vind het een verrijking dat er moslims zijn in Europa. Maar zodra er mensen zijn die menen dat ze even de boel anders moeten gaan doen om op te treden tegen het verderfelijke westen, dan zeg ik toch: wacht eens even,.. dat kan zomaar niet.

En daarom pleit ik er net zoals de auteur ervoor om te streven naar een politieke en sociale ideologie vanuit de islam waarin pluriformiteit een hoge waarde heeft en dat gestoeld is op een liberale democratie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 16:23 :
Dat lijkt me ook niet correct te stellen. Maar zolang ik persoonlijk niet in een islamitische staat wil leven en met mij de meerderheid van Europa, zie ik niet graag dat een paar gefreakte lui de macht gaan overnemen en de boel gaan omdraaien.

Ik vind het een verrijking dat er moslims zijn in Europa. Maar zodra er mensen zijn die menen dat ze even de boel anders moeten gaan doen om op te treden tegen het verderfelijke westen, dan zeg ik toch: wacht eens even,.. dat kan zomaar niet.

En daarom pleit ik er net zoals de auteur ervoor om te streven naar een politieke en sociale ideologie vanuit de islam waarin pluriformiteit een hoge waarde heeft en dat gestoeld is op een liberale democratie.
Ik zeg toch ook niet dat er de sharia moet worden ingevoerd in een gebied waarin de meerderheid niet-moslim is. Alleen ikzelf volg eerst de wetten van God en dan de grondwet....en het lijkt me zwaar overdreven dat "een paar gefreakte lui de macht overnemen en de boel gaan omdraaien".
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:19
Verwijderd
Natuurlijk is het slecht dat religie en politiek mengen, maar ik denk niet dat het islamisme in deze vorm een bedreiging vormt voor onze samenleving.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Eraser schreef op 24-01-2005 @ 16:46 :
Ik zeg toch ook niet dat er de sharia moet worden ingevoerd in een gebied waarin de meerderheid niet-moslim is. Alleen ikzelf volg eerst de wetten van God en dan de grondwet....


erm
die willen nog wel eens flink botsen.

Citaat:
en het lijkt me zwaar overdreven dat "een paar gefreakte lui de macht overnemen en de boel gaan omdraaien".
het gaat hier dan ook om evt. toekomstmuziek. Politieke islam moet Europeser of Europa moet islamitischer a la politieke islam zoals bekend in het Midden-Oosten en Afrika.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:06 :
het gaat hier dan ook om evt. toekomstmuziek. Politieke islam moet Europeser of Europa moet islamitischer a la politieke islam zoals bekend in het Midden-Oosten en Afrika.
Niet realistisch - te weinig electoraat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 18:07 :
Niet realistisch - te weinig electoraat.
"Tibi verwacht dat t aantal moslimmigranten in West-Europa, ong. 17 miljoen, binnen enkele decennia zal verdrievoudigen. Komt Turkije binnen 10 jaar bij de EU, dan wordt de moslimpopulatie nog groter. De Turkse bevolking groeit volgens prognoses van 70 tot 80 miljoen, terwijl de West-Europese bevolking afneemt. Aan het eind van deze eeuw zal de meerderheid vand e Europeanen uit moslims bestaan, voorspelt Bernard Lewis, een gerenommeerde islamspecialist. Tibi is dat met zijn Amerikaanse vriend eens."
[dit staat ook in t artikel van het NRC handelsblad]
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:17
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:12 :
"Tibi verwacht dat t aantal moslimmigranten in West-Europa, ong. 17 miljoen, binnen enkele decennia zal verdrievoudigen. Komt Turkije binnen 10 jaar bij de EU, dan wordt de moslimpopulatie nog groter. De Turkse bevolking groeit volgens prognoses van 70 tot 80 miljoen, terwijl de West-Europese bevolking afneemt. Aan het eind van deze eeuw zal de meerderheid vand e Europeanen uit moslims bestaan, voorspelt Bernard Lewis, een gerenommeerde islamspecialist. Tibi is dat met zijn Amerikaanse vriend eens."
[dit staat ook in t artikel van het NRC handelsblad]
Al zou over 100 jaar het merendeel van Europa uit Moslims bestaan, zouden het grotendeels turken zijn, die maar weinig verschillen zijn qua st4rafrecht, als in het Westen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:12 :
"Tibi verwacht dat t aantal moslimmigranten in West-Europa, ong. 17 miljoen, binnen enkele decennia zal verdrievoudigen. Komt Turkije binnen 10 jaar bij de EU, dan wordt de moslimpopulatie nog groter. De Turkse bevolking groeit volgens prognoses van 70 tot 80 miljoen, terwijl de West-Europese bevolking afneemt. Aan het eind van deze eeuw zal de meerderheid vand e Europeanen uit moslims bestaan, voorspelt Bernard Lewis, een gerenommeerde islamspecialist. Tibi is dat met zijn Amerikaanse vriend eens."
[dit staat ook in t artikel van het NRC handelsblad]
Tegen die tijd zijn de moslims al zo geliberaliseerd dat van islamisme geen sprake meer kan zijn.

De gristenen van nu zijn ook niet meer te vergelijken met de gristenen uit 1905.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 18:17 :
Al zou over 100 jaar het merendeel van Europa uit Moslims bestaan, zouden het grotendeels turken zijn, waar maar weinig verschillen zijn qua st4rafrecht, als in het Westen.
Dan zou je verwachten dus dat er een "Europese islam" ontwikkeld wordt, waar meneer Tibi t ook over heeft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:19 :
Dan zou je verwachten dus dat er een "Europese islam" ontwikkeld wordt, waar meneer Tibi t ook over heeft.
Europese islam is ook maar een term, maar ok in Turkije zijn ze daar al mee bekend
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:22
Verwijderd
Persoonlijk hoop ik dat over 100 jaar religie nog maar een zeer beperkte rol speelt in de samenleving, maar het zal wel mijn optimistische aard zijn die hier nu spreekt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:22
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:12 :
Aan het eind van deze eeuw zal de meerderheid vand e Europeanen uit moslims bestaan, voorspelt Bernard Lewis, een gerenommeerde islamspecialist. Tibi is dat met zijn Amerikaanse vriend eens."
Zelfs al zou dat zo zijn, dan lijkt me dat niet echt een probleem. Moslims zullen liberaler worden. En niet-moslims zullen niet accepteren dat moslims de macht grijpen, oid.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:23
professor2
professor2 is offline
Citaat:
S. schreef op 24-01-2005 @ 14:40 :

Omdat het er de TIJD voor is ? Nee, om voor spanningen te zorgen, heb je twee 'groepen' nodig, om de schuld bij moslims te leggen, getuigt niet echt van rechtvaardigheid.
o please
''het is zijn schuld hoor''

iedere keer als ik jullie hoor word ik bezorgder ove het probleem van moslims in europa vooral mdat jullie vallen onder geintergreerde goed opgeleide ? en gematigde moslims
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:26
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 24-01-2005 @ 18:23 :
o please
''het is zijn schuld hoor''

iedere keer als ik jullie hoor word ik bezorgder ove het probleem van moslims in europa vooral mdat jullie vallen onder geintergreerde goed opgeleide ? en gematigde moslims
Iedere keer dat ik dat paranoide gewauwel van je hoor doet het mijn beeld van de gemiddelde forumscholiertje niet bepaald goed
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:26
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:19 :
Dan zou je verwachten dus dat er een "Europese islam" ontwikkeld wordt, waar meneer Tibi t ook over heeft.
ik heb het niet gelezen, maar ik vermoed dat het weer eens nergens op slaat.
het is gewoon hip geworden om met de Islam te sollen, of in een kwaad daglicht te stellen. Als je dat niet doet, hoor je er gewoon niet meer bij. Ik vermoed dat als hij zou schrijven wat ik denk, hij noch de media zou halen, nog door jou zou aangehaald worden.

btw, laat me raden, (effe de kopjes gelezen) die Hannah Arendt is een Joodse?

de toon van veel Joden bevalt me echt helemaal niet. Ook al zou dit geen Joodse zijn, valt het me op dat minimaal een grote groep Joden alsmaar de Islam proberen zwart maken. Laatst had er eentje zelfs in het haarlems dagblad een stukje geschreven, vol met leugens die me broertje van 12 zou zien. Joden zouden met hun achtergrond beter moeten weten.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-01-2005 @ 18:20 :
Europese islam is ook maar een term, maar ok in Turkije zijn ze daar al mee bekend
ja idd, europese Islam slaat ook nergens op, men is in Turkije zelf gekomen tot waar men nu is, wat betreft de Islam. De hervormingen die Turkije van de Eu moet maken, hebben en niks met de Ilsma te maken, en Erdogan zei dat wanneer Europa turkije de rug toekeert, deze op de zlefde weg zal wandelen wat betreft hervormingen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:29
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 18:26 :
ik heb het niet gelezen, maar ik vermoed dat het weer eens nergens op slaat.
het is gewoon hip geworden om met de Islam te sollen, of in een kwaad daglicht te stellen. Als je dat niet doet, hoor je er gewoon niet meer bij. Ik vermoed dat als hij zou schrijven wat ik denk, hij noch de media zou halen, nog door jou zou aangehaald worden.

btw, laat me raden, (effe de kopjes gelezen) die Hannah Arendt is een Joodse?

de toon van veel Joden bevalt me echt helemaal niet. Ook al zou dit geen Joodse zijn, valt het me op dat minimaal een grote groep Joden alsmaar de Islam proberen zwart maken. Laatst had er eentje zelfs in het haarlems dagblad een stukje geschreven, vol met leugens die me broertje van 12 zou zien. Joden zouden met hun achtergrond beter moeten weten.
omg en dan durf je andere mensen te beschuldigen van anti islamisme
besef je misschien dat je een beetje anti semitisch over kan komen ?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:30
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-01-2005 @ 18:26 :
Iedere keer dat ik dat paranoide gewauwel van je hoor doet het mijn beeld van de gemiddelde forumscholiertje niet bepaald goed
ach paranoide ?

waar

jammer dat je niet wat beter kan reageren dan te jij bakken

en ik ben verre van gemiddeld wees gerust
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-01-2005 @ 18:29 :
omg en dan durf je andere mensen te beschuldigen van anti islamisme
besef je misschien dat je een beetje anti semitisch over kan komen ?
ik besef dat ik zo overkom, maar dat is niet mijn bedoeling, en ik weet geen andere manier om me te uiten.

Ik probeerde er een punt te maken, namelijk dat ik het niet begrijp dat bepaalde joden meedoen aan de anti-islam hype, terwijl zij aan den lijve hebben gevoeld wat dat teweeg brengt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 24-01-2005 @ 18:30 :
ach paranoide ?

waar
Citaat:
iedere keer als ik jullie hoor word ik bezorgder ove het probleem van moslims in europa vooral mdat jullie vallen onder geintergreerde goed opgeleide ? en gematigde moslims


Citaat:
jammer dat je niet wat beter kan reageren dan te jij bakken


Citaat:
en ik ben verre van gemiddeld wees gerust
Ik merk het
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:36
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 24-01-2005 @ 18:34 :






Ik merk het
als jij een uiting van bezorgt heid verward met paranoia is dat jou probleem

?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 18:33 :
ik besef dat ik zo overkom, maar dat is niet mijn bedoeling, en ik weet geen andere manier om me te uiten.

Ik probeerde er een punt te maken, namelijk dat ik het niet begrijp dat bepaalde joden meedoen aan de anti-islam hype, terwijl zij aan den lijve hebben gevoeld wat dat teweeg brengt.
én, als ik de behandeling van Palestijnen zie, denk ik ook
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:44
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-01-2005 @ 18:40 :
én, als ik de behandeling van Palestijnen zie, denk ik ook
israel =! joden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
professor2 schreef op 24-01-2005 @ 18:44 :
israel =! joden
Ja.
je bedoelt Joden= Israel zeker. Maar volgens mij heb ik dat nergens beweerd.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:56
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Bernard Lewis is wél een radicale jood. Hannah Arendt ook.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 24-01-2005 @ 18:12 :
"Tibi verwacht dat t aantal moslimmigranten in West-Europa, ong. 17 miljoen, binnen enkele decennia zal verdrievoudigen. Komt Turkije binnen 10 jaar bij de EU, dan wordt de moslimpopulatie nog groter. De Turkse bevolking groeit volgens prognoses van 70 tot 80 miljoen, terwijl de West-Europese bevolking afneemt. Aan het eind van deze eeuw zal de meerderheid vand e Europeanen uit moslims bestaan, voorspelt Bernard Lewis, een gerenommeerde islamspecialist. Tibi is dat met zijn Amerikaanse vriend eens."
[dit staat ook in t artikel van het NRC handelsblad]
Ja, en? De turken zijn juist heel westers en modern. Radicale vormen van de Islam zullen daar zo goed als geen enkele basis vandaan halen. Dit slaat echt helemaal nergens op. Doe aub normaal.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:00
Mujahideen
Mujahideen is offline
Als Turkije zo seculier is waarom is er dan een hoofddoekjesverbod?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:04
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Madfet schreef op 24-01-2005 @ 18:56 :
Bernard Lewis is wél een radicale jood. Hannah Arendt ook.
ik wist het gewoon aan de manier van schrijven. Ik zweer het, ik heb niks opgezocht ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:06
Verwijderd
Het maakt mij niet uit of het joden zijn of niet, maar die gehele opvatting deugt gewoon niet in zijn essentie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:08
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 24-01-2005 @ 19:00 :
Als Turkije zo seculier is waarom is er dan een hoofddoekjesverbod?
Een van Ataturks vage hersenspinsels. ik had ook gehoord dat hij had geprobeerd om alle kurans te verbranden, om het arabisch uit te bannen hij heeft heel veel goede dingen gedaan, maar sommige dingen

Maar wat betreft seculariteit, ziet niemand het als een bezwaar, wanneer een Moslim wordt aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 18:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-01-2005 @ 19:06 :
Het maakt mij niet uit of het joden zijn of niet, maar die gehele opvatting deugt gewoon niet in zijn essentie.
ben ik het ook helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.