Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2005, 20:52
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Oke, volgensmij is het illegaal dat broer en zus gaan trouwen, maar hoe zit het met stief zus en stief broer?

Tja, dat vroeg ik me namelijk af, omdat mijn ouders gaan scheiden, en mn vader een nieuwe vriendin heeft, namenlijk de moeder van mijn ex,
Waar ik een best wel goede vriendschappenlijke relatie mee had.
En wat eigenlijk meer is. Alleen wouden we het rustig aandoen.

Alleen kwamen mijn ouders en zn moeder gisteren met wel hel apart nieuws
__________________

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 21:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2005, 20:53
zus en zo
Avatar van zus en zo
zus en zo is offline
volgens mij mag je dan gewoon trouwen, je hebt dan allebei een andere naam, geen bloedverwantschap...

een vriendin van mn moeder is voor de 2e keer getrouwd en hun kinderen zijn ook met elkaar getrouwd dacht ik
__________________
Geen mens is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:54
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
mag volgens mij ook jah
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 20:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat is helemaal geen probleem.
Jullie hebben niet dezelfde bloedlijn enzo..
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:02
Verwijderd
Dat mag. Tussen stiefbroers en -zussen bestaat geen familierechtelijke betrekking.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
ik vind het echt heel raar allemaal.
Het is net 1 week uit met mijn vriend, (andere) omdat ik dacht dat ik toch meer gevoelens had voor B. , en nog meer problemen enz. wisten we allebei dat het niet meer kon doorgaan. Ook omdat ik terug in huis ben gaan wonen, ondertussen dat ik veel problemen thuis had, maar die wil ik oplossen ipv. weg te lopen.

En tussen B. en mij was al een tijdje intiem, maar ik ging niet vreemd ofzo.
Dus maandag hebben we meteen afgesproken en gepraat. (Als vrienden waren we altijd al heel open tegen elkaar, dus waarom nu ok niet)
Dinsdag en woensdag hadden mijn ouders heel erg veel ruzie, maar ik dacht dat het aan mij lag, omdat ik nu net 2 weken weer in huis woon..
woensdag nacht hoorde ik mijn vader boos vertrekken, en is de hele dag niet meer teruggekomen.
Pas Donderdagavond zaten , papa,mamma en de moeder van B. bij mij thuis en er moest iets verteld worden.

Toen opeens B. het huis binnen kwam stormen, en wij huilent tegenover elkaar stonden, was het helemaal compleet.

Hoe zoiets ooit heeft kunnen gebeuren, we waren in een klap, onze ouders kwijt.. (zijn ouders waren ook nog getrouwt) zo voelde het.

Mijn vader en zijn moeder hebben voor elkaar gekozen. En ze gaan samenwonen.

Ik weet niet hoe dit verder moet gaan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:06
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
allemaal zo snel, hoeveel kan er binnen 2 weken gebeuren
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 21:46
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
jeetje wat een verhaal

heel erg veel sterkte en misschien kunnen jij en B heel veel steun aan elkaar hebben omdat jullie hetzelfde meemaken?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 08:37
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Wat een rotsituatie voor je zeg.
Wel goed dat je nog goed omgaat met B., dan kunnen jullie elkaar nog steunen en heb je iemand die hetzelfde meemaakt als jij.
Iig veel sterkte
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:36
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Hij was nog heel close met zijn ouders. Hij is ook net pas 1 maand 18. En woont nog thuis omdat hij in Eindhoven op school zit, en dat best makkenlijk te doen is vanuit Roermond.

We wouden net samen een relatie beginnen, maar er waren nog een beetje twijfels, (zo snel na dat mijn vorige relatie gestopt is, en als het uitgaat willen we allebei vrienden bijven, omdat we van elkaar houden, en dat zal ook altijd zo blijven. (we hebben op 16 jarige leeftijd ook wat gehad. En toen dat uitging heeft onze vriendschap een deuk gehad, maar het is allemaal weer goed gekomen.)

Mja, nu doet mn vader en zijn moeder zoiets..

Mijn moeder is naar een Hotel, en gaat door naar haar ouders in Engeland. En mijn vader is gisteren de hele dag weggeweest, en vandaag vroeg ook, om huizen te gaan bekijken. En toen ik met hem prate was hij kei aardig. en zei sorry, en dat hij ons gezin niet kon kapot maken. En dat hij graag wou dat ik bij hem ging wonen en bij mn moeder (ik hoefde niet te kiezen,), ook al was ik 18. Ik zou welkom zijn net zoals mijn zusje. Die volgensmij het liefste naar Engeland emigreert
Hij wil ook alles zo snel mogenlijk geregelt hebben.

En op een of andere manier was ik niet boos op hem, het is meer verdrietig.. Omdat ik weet dat er mensen pijn hebben. Maar ik zie de geluk in zn ogen.
En het is de eerste keer in mn leven dat hij iets liefs tegen mij zei..

Maar daarna was hij weg, en heb ik gevraagt of we mischien met zn alle kunne praten, (de 2 gezinnen met elkaar.) en dat vond hij een goed idee.
De laatste keer dat ik hun allemaal gezien heb was donderdag avond en toen was iedereen eigenlijk in schok.
En nu wil ik weten wat er verder gebeurd.
Dus ik heb iedereen opgebelt, behalve mijn moeder, en B. zal dan zijn vader opbellen. (dat word nog het moeilijkste)

B. en ik spreken vanmiddag nog even af, we hebben gewoon behoefte om elkaar te zien.
En hebben al af gesproken dat hij bij mij blijft slapen, en gaan we gewoon zoals vanouds, een zuipfeestje maken, omdat wij vinden dat we daar allebei rechtb op hebben..

[ pfoe, lang verhaal ]
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 10:00
Verwijderd
moeilijk verhaal zeg..

nja bekijk het het van de positieve kant, je krijgt er iig een leuke stiefbroer bij..
Verder is het gewoon klote.. heel veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 17:40
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
gniffel
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:16
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Over een 20 minuten komen ze.. B. is de hele dag bij me gebleven. We hebben gepraat en veel gelachen, toch nog..
We hebben ook gehad over wat er nu tussen ons twee moest gebeueren,
We waren eerlijk naar elkaar, dat we zonder dat dit allemaal gebeurde zeker een stel zijn.
En we wisten niet of het wel zo kon,
Daarna zijn we drank gaan halen voor vanavond,

Mja, hij is nu aan het douchen en klaarmaken voor het stappen (onze smoes om als het gesprek te lang duurt weg te komen), en net voordat hij wegging heb ik hem gekust en gezegt dat k niet zonder hem kan.
En hij kuste terug, en zei dat hij ook niet zonder mij kon.

dusja, ,
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:21
Verwijderd
Wat een bizar verhaal...

Sterkte, ik hoop dat jij en B veel steun aan elkaar zullen hebben!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:27
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Eerlijk gezegt is het ook allemaal gewoon heel raar,
Het is al een schok als je ouders gaan scheiden enz.
Maar dit bij elkaar is het gewoon echt Bizar,
Ik heb ook een beetje het gevoel of ik in een hele slechte speelfilm terecht ben gekomen

.. en ze leefde nog lang en gelukkig
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 29-01-2005 @ 19:27 :
Eerlijk gezegt is het ook allemaal gewoon heel raar,
Het is al een schok als je ouders gaan scheiden enz.
Maar dit bij elkaar is het gewoon echt Bizar,
Ik heb ook een beetje het gevoel of ik in een hele slechte speelfilm terecht ben gekomen

.. en ze leefde nog lang en gelukkig
\

jaa

maar eigenlijk is hetenige rare mss later dat de kinderen een opa en oma hebben waarbij er ipv 2 getrouwde koppels, mss 3 stellen of 1 stel en 2 lossen etc. is
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 18:44
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Oke, het is stom, ik wil dat die mensen praten. Maar ze gaan beleeft netjes zitten doen, met hun kopjes koffie en hun vlaai,
B. is laat.
Hij heeft me net gebelt
Maar ik heb maar even gezegt dat het iemand van mijn school was, omdat ik maandag een presentatie had, en ik daarom iets uit moest zoeken op de pc,
Oke en ik word echt gek, ik denk dat als dadenlijk iedreen er is, dat ik maar met mijn grote mond even alle feiten wil horen.
wat gebeurd er, en wat word van ons verwacht..
(daarvoor wil ik dit hele gesprek ook)

Ow, de bel gaat.. zal B. zijn.

(sorry voor mijn gezeur, maar ik moet het even van mij af typen, voordat k dadenlijk echt het gevoel heb dat ik in een foute speelfilm terecht kom)

dag,
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:16
Verwijderd
veel succes!!

en wat er al gezegd werd: je hebt er iig een leuke stiefbroer bij, en stappen vanaaf zou ik zowieso doen!! lekker alles van je af feesten!!

maar niet zoveel drinken (om het te verwerken) dat je een alcoholvergiftiging oploopt!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2005, 19:24
Verwijderd
je bent totaal geen (biologische) familie.. dus kun je trouwens wat je wil! volgens mij is het zelfs mogelijk met je neef/nicht te trouwen.. en dat ligt toch wel veel dichter bij elkaar qua bloedband..

succes
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 19:54
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Get Psycho schreef op 29-01-2005 @ 20:16 :

maar niet zoveel drinken (om het te verwerken) dat je een alcoholvergiftiging oploopt!!
nee, we houden ons in
Ook omdat we bij elkaar blijven slapen, en nee.. om nu meteen met elkaar naar bed te gaan in een zatte bui is niet echt handig

Het was een raar gesprek, maar voor mezelf is een hoop duidenlijk geworden.
Hoe alle zaken er nu voor staan.
Mijn moeder gaat naar Engeland, mijn vader koopt een huis in de stad waar ik nu ook nog woon.
Ze hebben al een huis op het oog. En ik ga zowieso bij mijn vader wonen. voor vast in ieder geval in de week.
Mijn moeder heeft zelf aangegeven dat ze het kon begrijpen dat ik mijn leven in nederland niet zomaar kan achterlaten om in engeland te beginnen (ivm met studie enz)
Maar ik ga wel nog vaak genoeg langs, en ik wil zeker met haar contact houden.
B. gaat dus ook bij mij in huis wonen, bij zijn moeder. Maar ook bij zijn vader, die ergens in een vaag dorpje in de buurt gaat wonen.

En eigenlijk, is alles nu wel goed. De bijden relaties van mijn en B.'s ouders liepen toch niet goed
En zijn moeder heeft wel duizende veronschuldigen gezegt (het is echt serieus een lief mens, die ook niet kon begrijpen dat ze vreemd is gegaan, maar ze houden van elkaar) (wow wat een sprookje )

achja,
Effe pauze,
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:07
Gruppie
Gruppie is offline
t lijkt me aan de ene kant juist moeilijk dat je op niemand boos kunt zijn, of ervaar je dat niet zo?

het is inderdaad een gekke situatie, hopelijk loopt t allemaal zo goed zoals ' het nu klinkt' .. Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 20:18
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Gruppie schreef op 29-01-2005 @ 21:07 :
t lijkt me aan de ene kant juist moeilijk dat je op niemand boos kunt zijn, of ervaar je dat niet zo?

het is inderdaad een gekke situatie, hopelijk loopt t allemaal zo goed zoals ' het nu klinkt' .. Sterkte!
nee, het rare is dat ik me heel rustig voel, en alleen het gevoel heb dat ik veel vragen heb. ook al heb ik overal al een antwoord op
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:11
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Oke, hoe ontzettend erg is het.
B en ik zijn dus net een half uurtje gelden op stap gegaan en nu weer terug.
(wonen maar 5 min fietsen)
Maarja, het hele verhaal schijnt dus via een vriend van hem dus al onze hele vriendengroep bereikt te hebben.)
Dus na 1 pilsje kwam iedreen al aan. Sommige bedoelde het wel goed, eigenlijk iedreen wel, Ze konden het alleen niet zo tactisch brengen.
Maar ik wou er niet meer aan denken onder het stappen, dus na nog 1 pilsje, hadden we allebei genoeg aan de woorden.
"op jou kamer staat toch nog drank"en volgensmij zag ik in de koelkast in de kelder nog 3 flessen champagne van mijn feest staan"

Dusja B. is nu in de kelder champagne pakken, en glazen zoeken, en ik effe nsle berichtje

Mn wereld storte net in de kroeg echt in. toen iedreen op me af kwam
__________________
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 22:48
Verwijderd
ah vind het echt rot voor je...

Achja, probeer het maar positief te bekijken: nu krijg je in een keer alle shit over je heen, maar dan kun je daarna beginnen met alles een plekje geven.

(ja ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan en ik heb makkelijk praten...)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 23:15
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
BizZz schreef op 29-01-2005 @ 23:11 :

Mn wereld storte net in de kroeg echt in. toen iedreen op me af kwam
mensen vergeten sneller dan je denkt
als jij je er in de tussentijd geen zorgen over maakt komt het allemaal goed

en gewoon open reageren naar de mensen
werkt bij mij ook (voor als je op een lullige manier in de aandacht staat)
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2005, 09:42
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ja, ik heb al een mailtje gestuurd, met wat er tussen mijn ouders enz. is gebeurd naar mijn beste vriendin,
Met de boodschap of zij dat gewoon even wil uitleggen aan onze vriendengroep. Omdat ik niet echt het idee gisteren had dat iedereen het begreep.

Dan weet tenminste mijn vriendinnen het binnen een halve dag het verhaal, en hoef ik er zelf niet meer over te beginnen (hoogstens nog een paar vragen, maar niet meer het hele verhaal opnieuw en opnieuw)

Dat B. en ik een stel zijn, heben we na overleg besloten omdat nog even geheim te houden. (en ja na gisteravond zijn we zeker een stel)

En over een tijdje pas bekent te maken omdat het allemaal dan nog verwarrender zou worden.

Achja, het komt goed.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 10:40
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
veel geluk samen

en je verhaal klinkt zoo bekend, wel met een iets minder hoog soap-gehalte
brrr echt een heel bizar verhaal
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 11:09
waves
Avatar van waves
waves is offline
oeh.. dat lijkt me echt zwaar klote. veel sterkte iig!
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 12:27
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Als nou mijn moeder nog met zijn vader iets zou krijgen,
En ik zwanger zou raken, en we allemaal happy tegenlijk zouden gaan trouwen, dat zou pas wat zijn..

*maakt d'r eigen real life soap achtig af*



Nee, op dit moment begind alles opeens een stuk realistiser te worden, met alle officiele dingetjes enz.
En daar ben ik wel blij om,

__________________
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:54
punxnotdead
Avatar van punxnotdead
punxnotdead is offline
oehw... mijn nieuwe vriendin is ook de dochter van de vriend van mijn moeder... vreemde situatie
__________________
"I've got a fever and the only prescription is MORE COWBELL"
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
punxnotdead schreef op 02-02-2005 @ 14:54 :
oehw... mijn nieuwe vriendin is ook de dochter van de vriend van mijn moeder... vreemde situatie
Nou veel succes
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Broers en zussen
Arkeville
32 05-07-2011 09:41
Liefde & Relatie Liefde tussen broer en zus.
x-spekkie-x
24 05-01-2009 22:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Broer en zus willen legale seksrelatie
Love & Peace
130 08-03-2007 11:16
Liefde & Relatie relatie tussen ouders en broertje en zusje
skaapie
4 14-06-2005 20:38
Liefde & Relatie Broer en zus
marina DA ville
143 19-03-2005 15:03
Levensbeschouwing & Filosofie Broers en Zussen in de Evolutie.
Oen
2 29-03-2002 13:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.