Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 18:31
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Mijn broer heeft sinds de vakantie een vriendin, ze waren al langer bevriend met elkaar maar sinds de vakantie hebben ze nu dus echt wat. Het probleem is alleen zo dat ze soms nogal vreemd doet, mijn ouders zijn bang dat ze een beetje misbruik maakt van mijn broer. (mijn broer is erg sociaal en als ze iets heeft komt hij gelijk e.d.) Nu hadden we afgelopen vrijdag een verjaardag, eerst gingen we met het hele gezin uit eten, ook met haar erbij. Dat was hartsikke gezellig en alles ging goed. Toen we thuis kwamen maakte mijn ouders alles klaar voor de visite en gingen mijn broer en zijn vriendin naar boven. Toen alle visite er al lang was, waren ze nog steeds niet naar beneden geweest om de visite gedag te zeggen. Na 2 uur ging mijn moeder vragen of ze nog kwamen, ze zouden zien. Na een half uurtje kwam alleen mijn broer naar beneden. Zijn vriendin zou te moe zijn en was gaan slapen.
De volgende dag zegt mijn moeder tegen haar dat ze het jammer vond dat ze er gister avond niet bij was, ze reageert er gelijk op van: Maar ik heb lekker geslapen.
Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ze is wel vaker moe en voelt zich niet goed en dan komt mijn broer weer opdraven. Sinds vrijdag avond, zaterdag morgen zit mijn moeder nogal in een dip. Mijn ouders maken zich zorgen, omdat ze (zoals ik al eerder had gezegt) dat ze mijn broer gebruikt.
Nu is mijn probleem dat mijn ouders dit allemaal tegen mij vertellen (vooral mijn moeder) en het raakt me allemaal wel. Ik ben blij voor mijn broer dat hij een vriendin heeft maar aan de andere kant zie ik ook het probleem van mijn ouders. Maar ze durven het niet tegen mijn broer te zeggen (mijn pa vind zijn vriendin trouwens helemaal niks meer)
Wat moet ik nu doen, voorzichtig aan mijn broer laten weten dat mijn ouders zich zorgen maken? Of gewoon niks doen en alles maar aanhoren, ik weet het gewoon niet.

ps. sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden.
__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 18:56
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Hey, je kan wel voorzichtig proberen te zeggen dat je ouders denken dat die vriendin je broer gebuikt, maar de kans is wel groot dat die dan nogal boos wordt lijkt me. Als hij zelf niet ziet dat het zo is..maarja. Je doet het toch voor zijn bestwil?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:00
Druppel
Avatar van Druppel
Druppel is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef:
Hey, je kan wel voorzichtig proberen te zeggen dat je ouders denken dat die vriendin je broer gebuikt, maar de kans is wel groot dat die dan nogal boos wordt lijkt me. Als hij zelf niet ziet dat het zo is..maarja. Je doet het toch voor zijn bestwil?
of je zegt niet dat je ouders het denken maar dat je zelf een beetje die indruk hebt, dan hoef je je ook niet lullig te voelen dat je zoiets van je ouders "doorverteld" en dan heeft je broer misschien ook niet het idee dat jullie ouders hem aanvallen???
Ik denk in ieder geval wel dat je het moet zeggen... Je bedoelt het goed, dat moet hij in ieder geval inzien!
Succes !!


kusje
Druppel
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:05
laatmaar
laatmaar is offline
Ik vind dat je ouders hier best wat over mogen zeggen tegen je broer. In hun huis hebben je broer en zijn vriendin zich naar de regels van je ouders te gedragen..

Als ik jou was zou ik tegen je moeder zeggen dat ze er best wat van kan zeggen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:06
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ja je kan eigenlijk inderdaad beter zeggen dat je zelf zo'n vermoeden hebt bij nader inzien... Dan kan je je tegenover je ouders niet schuldig voelen en dan kan je er toch over praten met em..Maar ja
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:13
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik weet niet of het verstandig is om het hem te vertellen. Je broer is verliefd en je loopt de kans dat hij het voor zijn vriendin opneemt en kwaad wordt op jullie...
Bovendien moet hij er zelf ook van leren lijkt mij. Klinkt misschien hard, maar als hij een keer gekwetst wordt door een meisje wordt hij er sterker van en zal hij minder snel weer zo;n typje uitzoeken.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 13:26.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:32
Verwijderd
Hopen dat ie zich niet verpierd want dan zit je net zoals mij met een schoonzus opgescheept die je totaal niet wilt. Ik negeer haar simpelweg gewoon, me ouders hebben me er wel es wat van gezegd, dat dat niet leuk voor me broer is enzo, maar ik kom er tenminste vooruit.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 21:21
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Wes schreef:
Hopen dat ie zich niet verpierd want dan zit je net zoals mij met een schoonzus opgescheept die je totaal niet wilt. Ik negeer haar simpelweg gewoon, me ouders hebben me er wel es wat van gezegd, dat dat niet leuk voor me broer is enzo, maar ik kom er tenminste vooruit.
sukkel
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 08:04
anonieme_teddybeer
Avatar van anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
Druppel schreef:
of je zegt niet dat je ouders het denken maar dat je zelf een beetje die indruk hebt, dan hoef je je ook niet lullig te voelen dat je zoiets van je ouders "doorverteld" en dan heeft je broer misschien ook niet het idee dat jullie ouders hem aanvallen???
Ik denk in ieder geval wel dat je het moet zeggen... Je bedoelt het goed, dat moet hij in ieder geval inzien!
Succes !!


kusje
Druppel
ja zoiets ja of je bemoeit je er gewoon nietmee, want hij zal je waarschijnlijk toch niet geloven omdat hij verliefd is, laat hem het zelf maar uitvinden
__________________
Fuck you! and you, and you and everybody else
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 18:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
laatmaar schreef
Ik vind dat je ouders hier best wat over mogen zeggen tegen je broer. In hun huis hebben je broer en zijn vriendin zich naar de regels van je ouders te gedragen..
Ben ik het ook mee eens. Ik vind het normaal om me bij mijn vriend fatsoenlijk te gedragen en dat vinden zijn ouders ook, andersom is het precies hetzelfde.
We houden ons aan de regels die in het huis gelden waar we zijn...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [GOUWE OUWE] Wat zit er onder jouw Ctrl-V?
Tandpasta
487 02-08-2003 11:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.