Oud 05-11-2003, 19:19
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
We moesten voor nederlands op de havo een betoog schrijven over topinkomens.
We mochten drie A4 aan een kant beschreven als hulp gebruiken
hierop mochten geen zinnen staan alleen steekwoorden, we mochtten de bronnen en de bronverslagen niet menemen.

Op het moment supreme bleek echter dat andere klassen meer papier mochten menemen waar wel zinnen opstonden en ze mochtten ook de bronverslagen gebruiken.

Dit betoog telt voor 60 procent mee voor het schoolexamen.
Mijn klas is duidelijk benadeeld, de punten zijn nog niet bekend
maar die kunnen wel flink tegenvallen.

zou het reeel zijn om te vragen aan de directie of het schoolexamen ongeldig kan worden verklaard. Er is immers spraken van onregelmatigheden tijdens een examen.
Of heeft iemand anders een andere oplossing die we kunnen voorstellen (punt verhoging vragen kan niet en doen ze ook niet)

Onze nederlands leraar zei dat we het met deze zaak (als we er niet uitkomen met de directie) het nog veel hoger op kunnen zoeken. Op welke instantie kunnen we dan nog meer beroep doen

dank voor de reacties

klassenvertegenwoordiger h5e
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden

Laatst gewijzigd op 05-11-2003 om 19:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 19:53
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Als het echt gegrond is, kun je bij de klachtencommissie van je school terecht. (Geloof em, die is er.) Verder kun je nog hogerop naar de regionale Schoolinspectie. Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 20:16
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 05-11-2003 @ 19:53:
Als het echt gegrond is, kun je bij de klachtencommissie van je school terecht. (Geloof em, die is er.) Verder kun je nog hogerop naar de regionale Schoolinspectie. Veel succes.
Jaah! Dat moet je zeker doen...!
Als jullie écht benadeeld zijn, dan zullen jullie ook zeker gelijk krijgen denk ik. En misschien moeten jullie het dan over doen ofzo... ik weet niet precies hoe dat gaat. Maar ga eerst maar eens met iemand van de klachtencommissie praten, dan weet je in ieder geval wat er verder gaat gebeuren!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 21:41
NN
NN is offline
Is er ook een leerlingenraad of iets dergelijks? Meestal kun je via polderen meer bereiken dan via de officiële beroepsinstanties.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 16:58
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
hoppa. k zit dus bij Herbal in de klas.. en we zijn DIK benadeelt!! k weet zeker dat met de school praten GEEN zin heeft.. die negeren dat gewoon.. het is gewoon een hopeloze zaak.. *maar toch serieus, het is niet eerlijk*
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 17:06
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Elke school heeft een traject voor klachten, als de schoolleiding niet luistert is er nog een instantie boven die het officiele bestuur van een paar scholen is, hier moet je naartoe gaan met je klachten als je schoolleiding niet luistert, maar als deze instelling niet luistert dan weet ik het ook niet meer. Ministerie van onderwijs??????
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:18
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Ik denk dat ik maar eens een boze brief ga sturen naar de havo directeur, met de eis voor een extra herkansings mogelijkheid voor dit schoolonderzoek. Als ik daar geen gehoor vindt dan kan ik het nog altijd hogerop zoeken.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 19:50
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
zover ik weet (ook 5 havo) bestaat het school examen nederlands uit de volgende onderdelen:

spreekvaardigheid (debat of discussie)
een betoog / beschouwing
brief schrijven

al deze dingen tellen voor 33% mee en dat maakt de helft van je eindcijfer.
tel daarbij het cijfer van het CE op (tekstverklaren) en je hebt je eindcijfer.

je kunt elke SET herkansen op spreekvaardigheid na dus je hebt geen enkele reden tot klagen.
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 08:33
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Afzender: Klas H5e
Aan: Dhr Kuypers
Onderwerp: Onregelmatigheden tijdens het schoolonderzoek Nederlands op de HAVO.

Sittard, 6 november 2003

Geachte heer Kuypers,

Ik schrijf deze brief na aanleiding van ernstige onregelmatigheden tijdens het schoolonderzoek Nederlands op de HAVO afgenomen op zeventien oktober 2003.
Tijdens het schoolexamen is gebleken dat enkele klassen het examen op een onreglementaire wijze hebben afgelegd. Hierbij wil onze klas een klacht indienen tegen de wijze waarop het schoolexamen is afgenomen.

Tijdens de voorbereiding op het betreffende schoolexamen zijn ons de regels wat betreft de hulpmiddelen die gebruikt mogen worden nadrukkelijk duidelijk gemaakt. Het was ons toegestaan om gebruik te maken van drie A-viertjes enkelzijdig bedrukt, waarop geen hele zinnen staan. Al voor dat het schoolexamen werd afgenomen was er bij de gedupeerde leerlingen van klas H5e duidelijk dat andere klassen gebruik mochten maken van onreglementaire hulpmiddelen. Verscheidene andere klassen mochten gebruik maken van meer dan drie A-viertjes waarop ook hele zinnen mochten staan. Ook mochten deze klassen gebruik maken van de bronverslagen. De regels omtrent het schoolonderzoek waren ook bij de andere docenten bekent, hierdoor durven wij te stellen dat er bij het schoolonderzoek moedwillig door de desbetreffende docenten is gefraudeerd.

Klas H5e heeft zich daarentegen wel aan de reglementen omtrent het schoolexamen gehouden, hierdoor is onze klas ernstig benadeeld. Het cijfer van het schoolexamen telt voor zestig procent mee voor het totale schoolexamen, tegenvallende resultaten kunnen dus verregaande gevolgen hebben voor de leerlingen van klas H5e. Na enig overleg binnen onze klas hebben we besloten om het volgende voor te stellen: Onafhankelijk van het resultaat van het schoolexamen mag er door de leerlingen van klas H5e herkanst worden in dit onderdeel.
Deze regeling geld voor elke leerling apart, dit wil zeggen dat elke leerling voor zichzelf mag bepalen of hij of zij herkanst. Als de uitslag van de herkansing bekent is dan telt alleen het hoogste cijfer mee voor het totale schoolexamenpunt.

We hopen dat de directie onze eis serieus in overweging neemt, en dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de gang van zaken tijdens het Nederlands schoolexamen Havo. Als ons voorstel niet wordt geaccepteerd, en als we niet tot voor ons een bevredigende oplossing komen voelen wij ons genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen. We verwachten een spoedige reactie. Het verdere contact over deze zaak zal lopen via de klassenvertegenwoordiger van klas H5e Michiel Hendrikx. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoogachtend,

Klas H5e


Dit is dus de brief die ik naar de directeur van de HAVO ga sturen
Ik hoop dat deze brief het gewenste resultaat heeft.

Wat vinden jullie van deze brief, zou hij werken.
Er moet natuurlijk nog wel het een en andere een klein beetje worden verbeterd. Daarom leg ik vandaag de brief aan onze klas en Nederlands leraar voor.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 08:40
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Citaat:
tinus11 zover ik weet (ook 5 havo) bestaat het school examen nederlands uit de volgende onderdelen:
spreekvaardigheid (debat of discussie)
een betoog / beschouwing
brief schrijven

al deze dingen tellen voor 33% mee en dat maakt de helft van je eindcijfer.
tel daarbij het cijfer van het CE op (tekstverklaren) en je hebt je eindcijfer.

je kunt elke SET herkansen op spreekvaardigheid na dus je hebt geen enkele reden tot klagen.

------------------------------------------------------------------------------------

Neeeeeeeeeeeeeeeeeee

ons examen bestaat uit - voordracht
- een betoog of een beschouwing

de voordracht telt voor 40 procent mee de beschouwing of betoog voor 60 procent

Je kunt voor het centraal eindexamen maar in een schoolexamen herkansen uit HAVO 5 . Als ik dat nou voor een ander vak nodig heb dan krijg ik problemen voor Nederlands. We zijn genaaid bij dit shoolexamen dus we vinden dat werecht hebben op een extra herkansingsmogelijkheid.
En wie niet waagt die niet wint.
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 18:54
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
klacht indienen dan want zelfs deze normen mogen niet van het ministerie van onderwijs!!
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 05-11-2003 @ 19:53:
Als het echt gegrond is, kun je bij de klachtencommissie van je school terecht. (Geloof em, die is er.) Verder kun je nog hogerop naar de regionale Schoolinspectie. Veel succes.
Zoiets ja, eventueel de examencommissie op jou school inschakelen want het is een School examen. Bij ons staat in het PTA vermeld wie daar in zitten, misschien is dat bij jou ook zo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 21:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
bij ons op school zou de brief uiterst serieus worden genomen denk ik.

een puntje, zou je de eerste zin kunnen veranderen? dus niet met ik beginnen.
volgens mij is het ook niet 'onderwerp' maar 'betreft'
of maakt dat niet uit?

xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:17
desiree1986
desiree1986 is offline
nog een belangrijke tip: of de plek waar 'bekent' staat moet 'bekend' staan!!!
__________________
say what you like I couldn't care, no one needs you. you're stuck in your own private little neverland..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:30
Verwijderd
wow nette brief hoor kan je die niet mee laten tellen voor je schoolexamen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:40
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Citaat:
Acey wow nette brief hoor kan je die niet mee laten tellen voor je schoolexamen
was dat maar waar dan had ik vast en hoger punt gehad

ik heb hem vanaag in het postvak van de Havo directeur gedaan
nu kan onze klas dus gaan afwachtten wat ze met het voorstel gaan doen

Anders zijn we genootzaakt om verdere stappen te ondernemen

ik wacht vol plezier op het moment dat ik mag gaan overleggen met de directeur, eens zijn wat ik eruit kan slepen voor onze klas
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:47
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Het moet wel geldt met DT zijn, verder goede brief.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:46
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
Citaat:
herbalpower schreef op 10-11-2003 @ 19:40:
was dat maar waar dan had ik vast en hoger punt gehad

ik heb hem vanaag in het postvak van de Havo directeur gedaan
nu kan onze klas dus gaan afwachtten wat ze met het voorstel gaan doen

Anders zijn we genootzaakt om verdere stappen te ondernemen

ik wacht vol plezier op het moment dat ik mag gaan overleggen met de directeur, eens zijn wat ik eruit kan slepen voor onze klas
hij durfde niet op de reactie van de directeur te wachten!!! haha.. zou ik ook niet doen, he michiel
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2003, 22:55
Verwijderd
Denk eens na, jullie zijn niet benadeeld maar die andere klassen zij bevoordeeld. Wat er dus waarschijnlijk gaat gebeuren is dat het schoolexamen voor die andere klassen ongeldig is en dat ze het overnieuw moet doen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 14:11
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Citaat:
hij durfde niet op de reactie van de directeur te wachten!!! haha.. zou ik ook niet doen, he michiel
maar de directeur is wel voor een week op cursus
__________________
ik zit op dit forum met de intentie een bekende nederlander te worden
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
het is voor je examen. als jullie benadeeld zijn, dan kun je dit volgens mij wel ongeldig verklaren of op een andere manier compenseren. je kunt iig wel íets doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 21:05
Choke
Avatar van Choke
Choke is offline
UP UP UP
hij had een 7, nogwat.. en nu heeft hij zich terug getrokken!!!!?? wat vinden we daarvan!?!?! en ik een 5,3...
__________________
Je leeft maar 1 keer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Nederlands toelatingsexamens op universiteiten
butterfly18
5 01-06-2011 16:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands...
er_de_koning
8 23-04-2008 19:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog nederlands
Lyra
2 08-10-2003 18:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 14:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog nederlands
alwaysgood
3 19-01-2003 18:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen betoog nederlands : Mp3's legaal?
naamloos
3 05-01-2002 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.