Oud 14-12-2009, 19:45
Verwijderd
Dit probleem speelt zich nu al een lange tijd af.

Op school gaat het zwaar klote (ze zeggen de hele tijd dat ik naar basis Kader moet maar ik wil en zal niet bij dat uitschot terecht komen)

Met me Band gaat het helemaal niet goed (Sologitarist gaat er van door en we kunnen maar geen nieuwe vinden)

En nog het beste ik heb een zelfrespect van 0,0

Ik geloof even helemaal nergens meer in in geen toekomst geen god helemaal in NIKS!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2009, 20:35
synbitz
synbitz is offline
is dat alles? : S
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 23:16
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar zo te horen zit je nog op de middelbare school en dus schat ik je als een tiener van ruwweg een jaar of 15. Onzekerheid en sombere gevoelens horen nu eenmaal bij de puberteit, maar als het wat verder gaat dan een dipje, dan zou ik toch maar eens een keertje met iemand gaan praten. Dat kan namelijk misschien opluchten, en eventueel kan die persoon je een beetje op weg helpen om uit de put te komen. Ik kan me voorstellen dat je op die leeftijd niet meteen bij je ouders zult aankloppen (wat me wel het verstandigste lijkt, overigens: je ouders hebben het immers het allerbeste met je voor), dus heb je in de plaats daarvan niet een beste vriend waar je je hart bij kunt luchten? Anders is je mentor op school, of de algemene vertrouwenspersoon daar, ook een goed persoon om naar toe te gaan. Die kunnen je vast beter advies geven dan een of ander persoon op een scholierenforum.

Veel sterkte gewenst, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 23:55
Verwijderd
Citaat:
is dat alles? : S
Idioot, het ligt niet aan het probleem het ligt aan de persoon hoe het voor hem is.

bijvoorbeeld:

Jan heeft zijn moeder verloren in een auto ongeluk
Frans heeft zijn moeder verloren in een auto ongeluk en zijn broertje

3 jaar later

Jan heeft bindingsangst en luxe, bang om iedereen te verliezen en depressief, wilt het er absoluut niet over hebben.

Frans heeft vrienden, heeft het een plekje gegeven en vind het natuurlijk een gevoellig onderwerp maar praat er wel over.

Dan is dat voor Jan erger, ook al heeft hij alleen zijn moeder verloren en niet zijn broertje (ja frans en jan hebben beide een broertje in dit geval)


bla bla ik heb geen zin om te typen, je snapt m;n punt hoop ik maar met je belachelijke kakpost
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 10:08
light fighter
light fighter is offline
Opzich ben ik het wel met Panda eens dat het gaat om hoe iemand iets ervaart. Maar ik ben wel voorstander van enigszins dingen te relativeren. Een depressie is een psychologische stoornis, die behoorlijk belastend is en om het vertrek van een gitarist en veranderen van schoolniveau een depressie te noemen gaat erg ver. Tuurlijk het is hartstikke klote als je naar een lager school niveau moet, maar een depressie is het zeer waarschijnlijk niet.

Om mij tot de Ts te richten, waarom moet je van school naar kader toe? is er nog een mogelijkheid om op je huidige niveau te blijven?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 16:39
Verwijderd
Ja die mogelijkheid heb ik. Maar ik word er niet goed van dat die rot vakken zoals Wiskunde en Economie alles voor je verpesten.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 16:41
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ja die mogelijkheid heb ik. Maar ik word er niet goed van dat die rot vakken zoals Wiskunde en Economie alles voor je verpesten.
Kerel, ik ben ooit een keer blijven zitten door tekenen.
Wordt je ook niet echt blij van.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 14:32
Verwijderd
Jonge gewoon er tegen aan gaan ik heb dit ook een keer gehad.

Gewoon voor Wiskunde bijles regelen en als je Economie niet haalt vergaat lang niet de hele wereld. En als die leraar het niet goed uitlegt dan Boycot je hem gewoon in het begin heeft dit misschien geen effect maar later beginnen die leraren dat te merken en dan komen ze als kleine kinderen weer met je praten.

Ga die leraar niet slaan ofzo! Zorg er voor dat jij hem verslaat met je hoge cijfers!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:07
Lasagna
Avatar van Lasagna
Lasagna is offline
dus we hebben het hier over de middelbare school en je band?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2009, 16:23
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
dus we hebben het hier over de middelbare school en je band?
Ja, de trauma die hij van de Tweede Wereldoorlog had overgehouden heeft hij al verwerkt?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2009, 20:23
Verwijderd
Chriss bedankt.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2009, 15:40
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Zoals gezegd, een depressie is een psychische stoornis, en dat is heel iets anders dan je kut voelen omdat het slecht gaat op school, iets wat iedereen weleens heeft.

Dit is, kort gezegd, een depressie:

A. Gedeprimeerde stemming (1) of verlies van belangstelling of genoegen (2).

Bij deze twee criteria moet worden uitgesloten dat ze zijn veroorzaakt door een lichamelijke aandoening of stemmingsincongruente wanen of hallucinaties. Het volstaat om één van deze symptomen te hebben indien het gepaard gaat met minstens vier van de volgende symptomen:

* Gedeprimeerde stemming gedurende het grootste deel van de dag.
* Duidelijke daling van belangstelling in aangename activiteiten.
* Veranderende eetlust en duidelijke gewichtstoename of gewichtsverlies.
* Verstoord slaappatroon of slapeloosheid of meer slapen dan normaal.
* Veranderingen in activiteitenniveaus, rusteloosheid of zich beduidend langzamer bewegen dan normaal.
* Vrijwel alle dagen vermoeidheid of energieverlies.
* Gevoel van schuld, hulpeloosheid, bezorgdheid, en/of vrees.
* Verminderde capaciteit om zich te concentreren of besluiten te nemen.
* Het denken over dood of zelfmoord.

B. De symptomen voldoen niet aan de criteria voor een gemengde episode.

C. De symptomen veroorzaken klinisch significant lijden of belemmering in sociale, beroepsmatige of andere belangrijke omstandigheden.

D. De symptomen zijn niet het gevolg van directe fysiologische effecten van middelengebruik (bijvoorbeeld drugs of medicatie) of een somatische aandoening (bijvoorbeeld hypothyreoïdie).

E. De symptomen kunnen niet beter worden verklaard dan door rouw, bv. na het verlies van een geliefde persoon, de symptomen duren langer dan twee maanden of worden gekenmerkt door belemmering in het functioneren, preoccupatie met waardeloosheid, suïcidale gedachten, psychotische symptomen of psychomotorische retardatie.


Ik kan natuurlijk niet zeker zijn, maar ik denk dat jij meer iets hebt waarvoor dit filmpje het beste medicijn is:
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.

Laatst gewijzigd op 21-12-2009 om 15:46.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 21:21
Rise
Rise is offline
Dude,

ik durf te wedden dat meer dan 80% hier nergens in gelooft, ik kan niet geloven alhoewel ik dat heel graag zou willen. Nou, ik ga je nu iets vertellen wat je zeer zeker niet wilt horen, maar een psycholoog is écht de beste optie, hoe graag je ook een andere manier wilt vinden. Daar kunnen ze ook aan je zelfrespect werken (dmv groepen), klinkt misschien kinderachtig maar het is leerzaam. Ikzelf denk dat het probleem van je band het andere probleem weer versterkt. Iedereen heeft &#@1()#-vakken, desnoods (als je de discipline ervoor hebt) kun je bijles vragen (hoeft niet meteen aan een leraar te zijn), desnoods lul je je economie problemen maar tegen mij aan (wiskunde zeer zeker niet ).
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Dit probleem speelt zich nu al een lange tijd af.

Op school gaat het zwaar klote (ze zeggen de hele tijd dat ik naar basis Kader moet maar ik wil en zal niet bij dat uitschot terecht komen)

Met me Band gaat het helemaal niet goed (Sologitarist gaat er van door en we kunnen maar geen nieuwe vinden)

En nog het beste ik heb een zelfrespect van 0,0

Ik geloof even helemaal nergens meer in in geen toekomst geen god helemaal in NIKS!
Tip 1: ga sporten. Je wil niet weten hoe erg dat op kan luchten.

Mocht je echt het idee hebben dat je te depressief bent, ga dan eens praten met je huisarts
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 00:35
littlesora
littlesora is offline
ik heb had ook een depri bui gehad ook een lange tijd. ben der nu gelukkig vanaf ^^

ik had geen zin meer in school, dus ik ging ook niet.
het ging dus heel slecht op school.

thuis had ik alleen maar stress. Mijn broer zat meer in de picture dan ik. Naja mijn broer kan der niks aan doen hij heeft een soort van ziekte weet niet hoe die ziekte heet. hij is gewoon normaal maar heeft een hele lage IQ blabla .. dus mijn ouders hadden meer aandacht voor hem dan voor mij.

Als er wat was met me ging ik naar mijn ouders of vriendinnen maar die luisterde niet.

Later heb ik aangegeven aan mijn mentor dat het heel erg slecht me ging. Dus ik bleef zit in de 3e en ik moest naar soort van psychiater. Dat heet de mutseard stichting en daar moet ik om de 2 of 4 weken heen om te praten.

Het gaat nu uitstekend met me, Ben vaak weg van thuis (dus geen stress meer) ik ga weer met goeie zin naar school omdat ik naar een ander school ben gegaan. En ik heb een hele leuk vriend.
maar als nog moet ik naar de mutseard stichting heen en daar heb ik steeds geen zin meer in. Als ik daar ben geweest ben weer chagerijnig en alles.. maarja ik moet daarheen want ik kan me daar niet afmelden terwijl ik daar me vrijwillig heb aangemeld.

(woow wat een verhaal)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2010, 00:38
littlesora
littlesora is offline
maar hier een paar tips:

- ga naar een psychiater/praat met vrienden waar je mee zit. het lucht je wel op
- ga op een sport dan kun al jou stress vergeten.
- Je moet echt aan jou toekomst denken, het is echt belangrijk.


dat zijn de belangrijkste dan ben je zo weer de oude.
geloof me het zijn niet de leukste wat ik heb opgenoemt maar je moet je het wel doorzetten. ik push je niet maar ik wil je alleen maar helpen =3
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 19:50
puck_xxx
puck_xxx is offline
luister. Als jij je de hele tijd ongelukkig voelt kun je het beste naar een prichiater gaan. Als je daar geen zin in hebt,moet je praten met iemend die je vertrouwd. Probeer aan dingen te denken die je gelukkig maken. Hoe moeilijk het ook is. Dat is de beste opcie. En kies een hobby. Doe iets wat je blij maakt. En niet zeggen dat nies je blij maakt. Je moet gewoon wat doen. Je moet ergens mee bezig zijn als je niet depressief wilt zijn.

sterkteee en ik geloof dat je heel erg gelukkig kunt worden en zijn.
En als je niet goed bent in een vak kun je altijd bijlessen nemen. Het is niet het einde van de wereld als je niet zo goed bent in wiskunde. Wil je beter worden in sommige vakken? Doe er dan wat aan en ga niet thuis alleen op de bank liggen of voor je uit staren.
Doeiiiiiiiiiiiiii
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 21:31
Megsmy
Avatar van Megsmy
Megsmy is offline
Citaat:
Kerel, ik ben ooit een keer blijven zitten door tekenen.
Wordt je ook niet echt blij van.
tekenen, omg. i'm sorry for ya
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressie of niet?
GVD**
17 26-01-2006 12:07
Psychologie weet niet hoe ik dit moet noemen
GUANO APES!!
13 17-05-2005 12:39
Lifestyle After Meeting Topic
Adrenaline
332 16-05-2003 19:44
Psychologie Depressie
Wasteland
13 10-08-2002 10:21
Psychologie Ik ben het zat... Ik wil niet meer
~Black~Angel~
15 09-02-2002 15:32
Psychologie me moeder gaat zo een depressie krijgen denk ik
pompelmoesappeltje
2 02-02-2002 18:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.