Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 16:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-04-2007 @ 21:59 :
BSA is landelijk. Je mag 3 jaar lang nergens in Nederland deze studie doen.
Dat is niet waar óf de universiteit heeft mij verkeerd voorgelicht.
Ons werd in ieder geval verteld dat je met een negatief BSA niet aan dezelfde studie in dezelfde stad mag beginnen.
Een andere studie mag wel, evenals dezelfde studie in een andere stad.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2007, 18:04
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Eerlijk gezegd heb ik hetzelfde als Gothic gehoord
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 18:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-04-2007 @ 17:10 :
Dat is niet waar óf de universiteit heeft mij verkeerd voorgelicht.
Ons werd in ieder geval verteld dat je met een negatief BSA niet aan dezelfde studie in dezelfde stad mag beginnen.
Een andere studie mag wel, evenals dezelfde studie in een andere stad.
Ik geef voorlichting voor geneeskunde aan de EUR en ik moet mensen vertellen dat met een negatief BSA je de studie geneeskunde nergens in Nederland mag doen voor de komende 3 jaar.

@ Ieke, ik ben idd niet begonnen, ik heb in juli m'n plaatsingsbewijs teruggestuurd naar de IB groep. Het jaar erop weer meegeloot en weer ingeloot...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 18:14
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2007 @ 19:08 :

@ Ieke, ik ben idd niet begonnen, ik heb in juli m'n plaatsingsbewijs teruggestuurd naar de IB groep. Het jaar erop weer meegeloot en weer ingeloot...
Dat mag wel, want dan komt er iemand anders op jouw plekje.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 18:55
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 04-04-2007 @ 19:08 :
@ Ieke, ik ben idd niet begonnen, ik heb in juli m'n plaatsingsbewijs teruggestuurd naar de IB groep. Het jaar erop weer meegeloot en weer ingeloot...
Dat is dus anders dan stoppen terwijl je begonnen bent en dan opnieuw wil meedoen. Terecht dat dat niet mag imo.

Citaat:
Balance schreef op 04-04-2007 @ 17:10 :
Dat is niet waar óf de universiteit heeft mij verkeerd voorgelicht.
Ons werd in ieder geval verteld dat je met een negatief BSA niet aan dezelfde studie in dezelfde stad mag beginnen.
Een andere studie mag wel, evenals dezelfde studie in een andere stad.
Je zit hier met de loting, dat is het probleem. Je komt er dus niet nog een loting in als je ergens begonnen bent en door een BSA eruit gegooit bent. Terecht dat je dan niet nog een keer mee kan doen met de loting en voor de 2e keer een plaats opeisen (en dat is het verschil met Gothic, die andere plaats is niet verloren gegaan)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 19:34
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Ieke schreef op 04-04-2007 @ 19:55 :

Je zit hier met de loting, dat is het probleem. Je komt er dus niet nog een loting in als je ergens begonnen bent en door een BSA eruit gegooit bent. Terecht dat je dan niet nog een keer mee kan doen met de loting en voor de 2e keer een plaats opeisen (en dat is het verschil met Gothic, die andere plaats is niet verloren gegaan)
tsja maar ik kan me zielige gevallen voorstellen die gedwongen werden te stoppen, en ik vraag me dan af in hoeverre het terecht is dat zij niet meer mogen meedoen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 21:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 04-04-2007 @ 20:34 :
tsja maar ik kan me zielige gevallen voorstellen die gedwongen werden te stoppen, en ik vraag me dan af in hoeverre het terecht is dat zij niet meer mogen meedoen.
Ach. Je kunt dan nu 3 jaar iets anders leuks doen. En over 3 jaar word je dan weer ingeloot denk ik.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 21:56
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 04-04-2007 @ 20:34 :
tsja maar ik kan me zielige gevallen voorstellen die gedwongen werden te stoppen, en ik vraag me dan af in hoeverre het terecht is dat zij niet meer mogen meedoen.
Er zijn zoveel mensen die geneeskunde willen studeren, zoveel mensen die op jou plek hadden willen zitten. Geloof me, uitgelood worden terwijl je echt heel graag wil en dan alleen door zo'n lot niet mag beginnen is verschrikkelijk. Ik vind als je je eigen kans verprutst je geen recht heb op nog een 2e kans. Je hebt al een plaats verprutst, waar anders iemand anders had kunnen zitten, iemand die heel erg graag zou willen en misschien nu wel voor een 3e keer uitgelood is.
Je hebt een plaats, je hebt een kans, een 2e keer een plaats vind ik onterecht. Tenzij je zoals Gothic je plaats al hebt opgegeven voor aanvang aangezien die plaats dan niet verloren is.
Maar als je een negatief BSA krijgt en dan zo het komende jaar weer gaat instromen op een andere plek "omdat je toch een 8 hebt dus altijd kan beginnen" vind ik het echt je eigen schuld. De eis bij een BSA is echt niet onredelijk en als er allerlei omstandigheden zijn waar je niks aan kan doen (je bent langdurig ziek oid) dan is daar echt wel wat voor te regelen.
Maar ik vind niet dat je zomaar een nieuwe plek ten koste van een ander verdiend omdat je je BSA niet haald. Ga langs de decaan of de studieadviseur als dat dreigt te gebeuren en zorg dat je het toch haalt en niet zo zielig zitten doen dat het BSA voor iedereen negatief is dat het slecht is en dat het onhaalbaar is. Ik lig perfect op schema met mijn studie geneeskunde, ondanks mijn dyslexie, dan moet jij dat met je 8 gemiddeld helemaal kunnen. En her is echt niet erg, maar je moet wel voor je studie werken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 16:52
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Ieke schreef op 04-04-2007 @ 22:56 :
Er zijn zoveel mensen die geneeskunde willen studeren, (..) studie werken.
Even een puntje, ik doelde niet op mezelf met die quote. Want ik schaar mezelf niet onder de noemer "zielige gevallen"
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 20:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 05-04-2007 @ 17:52 :
Even een puntje, ik doelde niet op mezelf met die quote. Want ik schaar mezelf niet onder de noemer "zielige gevallen"
Dat doet helemaal niks af aan het verhaal. Als jij een negatief BSA krijgt eind van het jaar heb je toch iets niet goed gedaan en imo is zoiets echt je eigen schuld (tenzij je ziek bent oid, maar dan is er een heleboel nog van te voren aan te doen) en ik vind dat je in geen geval recht hebt op een nieuwe plaats omdat je dan die van een ander 'afpakt'. Je hebt imo je kans dan al gehad en ik vind niet dat recht hebt op een 2e plek als je je eerste hebt verpest. Helemaal omdat die BSA helemaal niet zo onhaalbaar is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2007, 20:46
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Ieke schreef op 05-04-2007 @ 21:37 :
Dat doet helemaal niks af aan het verhaal. Als jij een negatief BSA krijgt eind van het jaar heb je toch iets niet goed gedaan en imo is zoiets echt je eigen schuld (tenzij je ziek bent oid, maar dan is er een heleboel nog van te voren aan te doen) en ik vind dat je in geen geval recht hebt op een nieuwe plaats omdat je dan die van een ander 'afpakt'. Je hebt imo je kans dan al gehad en ik vind niet dat recht hebt op een 2e plek als je je eerste hebt verpest. Helemaal omdat die BSA helemaal niet zo onhaalbaar is.
Ik had het over zielige gevallen niet over BSA's dan bedoel ik mensen die echt moeten gaan stoppen omdat ze bv ernstig ziek worden, of naja psychisch ofzo. Het kan dan toch dat je na 2 jaar zoeits hebt van hmmm ik kan eigenlijk weer studeren. En dan mag het niet Want de regel dat je niet mag stoppen en opnieuw proberen geldt ook voor hun. Daarbij zielige gevallen krijgen altijd groen licht bij een BSA.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 10:04
Raina
Raina is offline
Waarom heb je dan voor leiden gekozen?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 10:18
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Raina schreef op 08-04-2007 @ 11:04 :
Waarom heb je dan voor leiden gekozen?
Leiden leiden leiden, Leiden is een wereldstad
Leiden leiden leiden, in Leiden zijn ze geil

Uuuh!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 08-04-2007, 14:50
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
kan zijn, maar nu ben je toch niet tevreden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde
Creamcracker
20 14-08-2004 17:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.