Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 15:52
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Wanneer kun je beter leren? Met of zonder (achtergrond)muziek? Leidt het je af of zorgt het juist dat je niet wordt afgeleid?
Advertentie
Oud 29-03-2003, 16:02
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
ligt aan de soort muziek... Soms wel, soms beter niet... Enya kan trouwens altijd... Das zooo relaxed he!!!
__________________
Lief zijn!
Oud 29-03-2003, 16:09
HereIAm
Avatar van HereIAm
HereIAm is offline
Wel ! Zonder muziek zit ik me echt te irriteren...aan de stilte...LOL

Behalve als ik echt iets moet gaan snappen zeg maar...wiskunde ofzo en het lukt niet....dan gaat de muziek uit.

Moppie
Oud 29-03-2003, 16:25
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Sja.. hangt er inderdaad vanaf. Ik kan het op zich wel, met muziek leren, maar het prettigste is toch stilte
__________________
Amor vincit omnia
Oud 29-03-2003, 16:27
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
ik denk dat het toch geen muziek word.
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 29-03-2003, 16:44
Stepsje
Avatar van Stepsje
Stepsje is offline
Ik denk dat ik wel zachtjes muziek aan zal hebben. Maar dan wel radio en geen cd, anders heb ik steeds de neiging om mee te zingen...
Oud 29-03-2003, 18:16
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Alleen bij stampwerk gaat ie uit, dat wil zeggen: Duitse Woordjes
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 29-03-2003, 19:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, alleen met maakwerk kan ik huiswerk doen met muziek. Met leerwerk kan ik dat absoluut niet. Best irri want ik moet echt absolute stilte om me heen hebben (en dus ook de muziek van de buren niet kunnen horen )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 29-03-2003, 20:16
k28
k28 is offline
heb geleerd op een cursus speedreading () dat je het best kan leren als je hersenen in de zogenaamde Alfa-status zijn. Dit bereik je door bijv. barok (klassiek)-muziek aan te zetten.

Deze muziek heeft hetzelfde tempo als de optimale spanning in je hersenen --> 7,83 hertz.

klinkt ontzettend wazig, maar het is iig rustgevend vind ikzelf
Oud 29-03-2003, 22:13
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
k28 schreef op 29-03-2003 @ 21:16:
heb geleerd op een cursus speedreading () dat je het best kan leren als je hersenen in de zogenaamde Alfa-status zijn. Dit bereik je door bijv. barok (klassiek)-muziek aan te zetten.

Deze muziek heeft hetzelfde tempo als de optimale spanning in je hersenen --> 7,83 hertz.

klinkt ontzettend wazig, maar het is iig rustgevend vind ikzelf
Mwhaha, mn moeder ziet me aankomen als ik dr om een klassieke cd kom vragen. Die gaat zich ernstig afvragen of ik soms iets op mn hoofd heb gekregen ofzo

Alhoewel...toch maar es proberen dan Strauss forever
Oud 29-03-2003, 22:17
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Alleen barok of geldt dat voor alle klassieke muziek?

Ik heb trouwens liever geen muziek op tijdens het leren. Wel de televisie.
Oud 29-03-2003, 22:22
*Sneeuwmuts*
Avatar van *Sneeuwmuts*
*Sneeuwmuts* is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 29-03-2003 @ 23:17:
Alleen barok of geldt dat voor alle klassieke muziek?

Ik heb trouwens liever geen muziek op tijdens het leren. Wel de televisie.
Televisie werkt al helemaal niet voor mij, dan ga ik telkens kijken wat er op is
Als ik muziek op heb staan is dat ook bijna altijd een cd, als het radio is ga ik vaak te aandachtig luisteren naar wat ze zeggen
Ik heb wel bijna altijd iets op staan trouwens...anders hoor ik telkens mn broertje jengelen op zn gitaar en das ook nie alles
Oud 29-03-2003, 22:46
N*A*Shezbaernon.temp
Avatar van N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Zeer individueel, ligt ook aan de soort muziek en het vak dat je moet leren ...
__________________
Quant l' aura daussa s' amarzis ... A l fuelba chai de sul verjan, A l' auzelb chajan lor latis ...
Oud 30-03-2003, 09:54
k28
k28 is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 29-03-2003 @ 23:17:
Alleen barok of geldt dat voor alle klassieke muziek?

Ik heb trouwens liever geen muziek op tijdens het leren. Wel de televisie.
barok was maar een voorbeeld. De Cafe del mar-series hebben ongeveer hetzelfde tempo, maar daar wordt vaak text in gebruikt en da's nou net niet de bedoeling.

voorbeelden:

JS Bach - Air on G string (Suite 3)
Vivaldi - Spring (uit de vier seizoenen)
Grieg - Peer Gynt suite (en dan Prelude, deel 4, 'Morning')

Handel en Haydn zijn ook erg aan te bevelen.
Oud 30-03-2003, 10:11
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 30-03-2003 @ 10:54:
voorbeelden:

JS Bach - Air on G string (Suite 3)
Vivaldi - Spring (uit de vier seizoenen)
Grieg - Peer Gynt suite (en dan Prelude, deel 4, 'Morning')
Van Grieg moet je maar niet In the hall of the mountain king nemen... Niet alle klassieke muziek is geschikt, denk ik. En het zal ook pp verschillen of het 'helpt' of niet.

't schijnt ook te helpen om voordat je een luistertoets hebt een half uurtje klassieke muziek te luisteren. Dat zeiden de docenten iig toen ik in de eindexamenklas zat. Ik ging slapen met klassieke muziek (sleep-stand) en ik werd wakker (wake-up stand) met klassieke muziek die periodes. Niet geschoten is altijd mis geschoten, je weet tenslotte maar nooit. En ik had wel goede cijfers.

Ik kan beter met muziek huiswerk maken/leren dan zonder...dat was op de middelbare iig zo, nu probeer ik het eigenlijk nooit meer met... Ik deed meestal een walkman op met muziek (vaak the cranberries, niet echt klassiek, maar goed ), vaak had ik het dan niet eens door als het bandje afgelopen was, zo geconcentreerd was ik dan. Als ik op de muziek ging letten lukte het niet, dat moet ik er wel bij zeggen.
Oud 30-03-2003, 12:18
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Absoluut géén muziek, geen tv oid. IK heb de laatste tijd al concentratieproblemen en dan moet ik dat er echt niet bij hebben
Oud 30-03-2003, 16:32
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
k28 schreef op 30-03-2003 @ 10:54:

JS Bach - Air on G string (Suite 3)
Vivaldi - Spring (uit de vier seizoenen)
Grieg - Peer Gynt suite (en dan Prelude, deel 4, 'Morning')
Werkt bij mij niet... dan wil ik ze na gaan spelen met mn klarinet....
__________________
Lief zijn!
Oud 30-03-2003, 16:37
k28
k28 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-03-2003 @ 11:11:
Van Grieg moet je maar niet In the hall of the mountain king nemen...
de peer gynt suite is een stuk van the hall of the mountain king.

je moet ook niet gaan zitten blazen met de volumeknop op 10+, maar t zachtjes als muzikaal behang aan hebben staan, dan is t in 1 keer een heel ander muziekstuk.
Ads door Google
Oud 30-03-2003, 16:37
k28
k28 is offline
Citaat:
Multilot schreef op 30-03-2003 @ 17:32:
Werkt bij mij niet... dan wil ik ze na gaan spelen met mn klarinet....
dan werkt t juist erg goed bij klarinetleren.

voor shoolleren moet je andere muziek zoeken dan
Oud 30-03-2003, 16:53
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Wel, ik kan me dan juist veel beter concentreren!
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 30-03-2003, 17:42
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Altijd.Dj tiesto.....



Kan ik beter concentrenen.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Oud 30-03-2003, 17:47
een kleine tiran
een kleine tiran is offline
een gastje bij ons op school studeert altijd met een Slipknot-achtige muziek in zijn discman. hij zegt dat het hem van de buitenwereld aflsuit zodat hij zich beter kan concentreren

maar voor mezelf...nooit goed studeren met muziek, zelfs klassiek niet.
Oud 30-03-2003, 19:50
Verwijderd
zonder muziek
kvind et zwaar irri.
Oud 30-03-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
k28 schreef op 30-03-2003 @ 17:37:
de peer gynt suite is een stuk van the hall of the mountain king.

je moet ook niet gaan zitten blazen met de volumeknop op 10+, maar t zachtjes als muzikaal behang aan hebben staan, dan is t in 1 keer een heel ander muziekstuk.
Je hebt hem bij In the hall of the mountain king al snel te hard staan, zonder dat je het door hebt...en dan zit je opeens recht op in je stoel...wèl handig als je zat te suffen.

Ik heb sowieso nooit de volumeknop op tien...dat vind ik sowieso vreselijk, of ik nou leer of niet, maakt daarbij niks uit.
Oud 30-03-2003, 20:52
_Moby_
Avatar van _Moby_
_Moby_ is offline
okok, klinkt misschien flauw of kinderachtig ofzoow, maar het is echtwetenschappelijk bewezen dat (IEDEREEN) beter kan leren zonder muziek, dan met muziek...
(dat neemt niet weg dat ik altijd muziek heb aan staan bij het leren)
__________________
Como se dice..
Advertentie
Oud 30-03-2003, 21:58
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Ik heb altijd muziek aan bij het leren. Bij het moeilijke: wiskunde en economie zet ik meestal een relaxt muziekje aan. Bob Marley ofzo. Bij engelse woordjes Elvis. Helpt echt.

----------------------------
L1
Oud 30-03-2003, 23:02
k28
k28 is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 30-03-2003 @ 21:52:
okok, klinkt misschien flauw of kinderachtig ofzoow, maar het is echtwetenschappelijk bewezen dat (IEDEREEN) beter kan leren zonder muziek, dan met muziek...
(dat neemt niet weg dat ik altijd muziek heb aan staan bij het leren)
dat ligt er dus aan hoe je het bekijkt. Het is ook wetenschappelijk bewezen dat de juiste muziek je in de juiste state of mind kan brengen waardoor je beter kon leren dan ervoor.
Oud 31-03-2003, 09:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik niet. Word er te veel door afgeleid.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 31-03-2003, 13:53
Verwijderd
Helemaal stil anders kan ik me niet volledig concentreren.
Oud 31-03-2003, 13:56
Sithan
Sithan is offline
Ik zet altijd 1 nummer op repeat
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 31-03-2003, 15:48
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef op 31-03-2003 @ 14:53:
Helemaal stil anders kan ik me niet volledig concentreren.
Ik ook, best wel balen want ik heb een nieuwe kamer gekregen. Onwijs leuk, maar heel erg lawaaierig (denk aan een raam aan de straat in een burt vol spelende peuters, een verwarming die "vreemde geluiden" maakt en een wasmachine in de kamer naast me die op de meest onmogelijke tijden een eigen leven begint te leiden, grrrr....)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 31-03-2003, 20:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
stil, anders kan ik me niet concentreren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 31-03-2003, 21:43
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik kan alleen leren met God Dethroned op volume 10
__________________
jdfjdxjkdsk
Oud 31-03-2003, 22:38
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Begrijpend Lezen (leren dus):
Zolang het maar bekend klinkt vind ik het prima. Dus alle muziek die ik ken is goed, maar ook met stilte heb ik geen moeite. Zolang de muziek maar niet te hard staat

Leren om te kennen (het echte stampwerk dus):
Geen idee, de laatste keer dat ik dat deed moet ergens in de 3e geweest zijn, bij Duits of Latijn. Maar beide vakken heb ik niet meer en voor de andere vakken heb ik nooit feiten/woordjes/rijtjes moeten kennen. Maar ik denk dat ik dan toch echt liever stilte om me heen wil hebben
Oud 01-04-2003, 02:42
maar
Avatar van maar
maar is offline
Duidelijk liever geen, ik ben veel te snel afgeleid. Klassieke muziek kan nog wel eens een kalmerende werking hebben, maar sowieso geen muziek met zang, op onverstaanbare opera na..
Oud 05-04-2003, 12:52
Alpha #1
Avatar van Alpha #1
Alpha #1 is offline
Als ik aan het leren ben moet het stil zijn. Ik stoor me zo aan die rotkinderen die buiten aan het spelen zijn terwijl ik aan het leren ben! En doordat ik me er zo over opwind, stoor ik me nog meer. Ach, het is een draaikolk, hoe meer ik er over nadenk hoe erger het wordt. Maar dus ook geen muziek terwijl ik leer. Helemaal niks.

Als ik huiswerk maak wil ik wel muziek. Dat is wel zo gezellig, anders voelt het zo eenzaam..
Ads door Google
Oud 05-04-2003, 13:59
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Klinkt mss raar maar de radio mag niet aanliggen als ik leer , maar een cd mag wel opliggen , ik kan dus wel leren als er allemaal bekende liedjes opliggen die ik kan meezingen als ik zin heb of eens kan wegdromen als het één of ander traag liedje is , kan het niet uitleggen, maar bij een cd voel ik me gewoon meer op mijn gemak ...
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Oud 05-04-2003, 16:56
Verwijderd
Ik kan me helemaal niet concentreren als ik ook maar iets hoor. Ik ga me er dan aan ergeren en dan lukt het niet meer. Ik balen dat mijn broertje (die notabene in 4vmbo zit) iedere avond tv kijkt en als ik vraag of hij het zachter zet het wel doet, maar dan zodat ik het altijd nog wel hoor. Als ik bijvoorbeeld wil gaan leren en hij komt thuis, dan denk ik: Nee niet naar boven gaan! Wat hij helaas dus altijd doet

Help, met die examens voor de deur!! Ik sta er al niet zo goed voor
Oud 05-04-2003, 22:15
Verwijderd
Muziek zorgt dat je je maar op 1 geluid hoeft te concentreren.
Dus dat je niet je moeder 10x voorbij hoort komen, en de kat die op de kattenbak zit..

Ik vind muziek tijdens het leren erg ontspannend en het houdt me scherp. Queens of the Stone Age heel hard aan, en ik kan leren..
Oud 06-04-2003, 08:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Beverly Sunshine schreef op 05-04-2003 @ 17:56:
Ik kan me helemaal niet concentreren als ik ook maar iets hoor. Ik ga me er dan aan ergeren en dan lukt het niet meer. Ik balen dat mijn broertje (die notabene in 4vmbo zit) iedere avond tv kijkt en als ik vraag of hij het zachter zet het wel doet, maar dan zodat ik het altijd nog wel hoor. Als ik bijvoorbeeld wil gaan leren en hij komt thuis, dan denk ik: Nee niet naar boven gaan! Wat hij helaas dus altijd doet

Help, met die examens voor de deur!! Ik sta er al niet zo goed voor
Vervelend, maar misschien kan je dan ook een ander moment kiezen om te leren. Heb je er als je op je kamer zit met de deur dicht ook nog last van?
Ik zeg gewoon tegen mijn broertje dat hij moet ophouden en als hij door gaat roep ik vaak zo hard dat mam het hoort en dan geeft zij ook commentaar. Ook als ik eens een opmerking daarvan tijdens het eten maak zegt mam dat hij rekening met me moet houden. Klinkt stom, maar dat werkt bij mij.
En het is handig als je jezelf leert je er niet veel van aan te trekken, sluit je af. Je moet het leren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 06-04-2003, 21:37
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Kan aan maar ik produceer beter en sneller zonder muziek. Ook al is het achtergrondmuziek, ik ga altijd meezingen/neuriën.

Schiet dus niet op!
__________________
a.k.a. Roze Lila
Oud 07-04-2003, 09:27
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Ik ben door alles, maar dan ook echt ALLES afgeleid, dus geen muziek voor mij. Wil ik meezingen en dat werkt dus niet!
Oud 08-04-2003, 09:39
Verwijderd
ja, heb pas uitgevonden dat ik met muziek beter kan concentreren. Heb ik geen muziek aan dan is het meetal na 5-10 minuten iets anders doen. Met muziek lukt 30 minuten leren achter elkaar altijd wel.
Oud 08-04-2003, 10:30
Verwijderd
Ik heb meestal geen muziek aan tijdens het leren; het stoort me dan ga ik meezingen enzo ... als ik al muziek aan heb staan tijdens het leren is het meestal heel zachtjes de radio.
Oud 08-04-2003, 10:47
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
ik hou wel van muziek, verveel ik me minder snel tijdens het leren... anders wordt ik te snel door andere dingen afgeleid...
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 21:16
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.