Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-12-2001, 16:53
Verwijderd
Ik heb een website gemaakt. Een leuk naampje gegeven MESW (maak een succesvolle website) en wat info getypt. Wat vind jij van de site. Ik wil graag horen wat jij van de:
-INFO VIND
-LAY-OUT
-DUIDELIJKHEID
-ALGEMEEN
Geef ff punten van 1 tm 10 geef je laag zet ff bij waarom. Het adres is http://members.tripodnet.nl/MESW/ Dus kijk ff!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2001, 16:56
MilieuGaatVoor
Avatar van MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
ff heel eerlijk: je kunt zelf nog niet zo goed een succesvolle site bouwen (eufemistisch taalgebruik ).

info: beetje weinig - 6
layout: blech
duidelijkheid: een vijfje (uit tien dus)
algemeen: rebuild it.

succes.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:14
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Probeer ff te gaan spelen met Photoshop, design is heel belangrijk, ennuh...ik zou je Frontpage 2000 af willen raden....

Naja dat was 't
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:37
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Doc schreef:
Probeer ff te gaan spelen met Photoshop, design is heel belangrijk.
Lang niet zo belangrijk als de content.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:39
Spacey
Avatar van Spacey
Spacey is offline
ik vind 'm cool!
__________________
irc.lichtsnel.nl #linux
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:42
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Lang niet zo belangrijk als de content.


Maar in dit geval spreekt de content de layout errug tegen
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 17:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Maar in dit geval spreekt de content de layout errug tegen
Zit d'r niet uit nee, maar er staat een hoop meer nuttige info op dan op veel andere sites. Hij heeft de eerste regel goed begrepen: Als je niet weet waarover je wil schrijven, moet je het uit je hoofd laten.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:39
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
info:
De info die op site staat is wel goed. Tis meer een portal dan dat er iets van html wordt uitgelegd maar tis wel ok.

Lay-out:
Dit is gewoon nix. Tis zo standaard Frontpage. Ook is het titel plaatje totaal niet passend bij de witte achtergrond. Verder is het absoluut geen 800x600-site(niet dat ik dat heb maar er zijn genoeg mensen die daar nog opdraaien)

Duidelijkheid:
Het is wel duidelijk ja, maar het taalgebruik op de pagina is absoluut nix. Bijv. de knop "extra dingen". Als je woorden als "dingen" gaat gebruiken wordt de hele site al gelijk een stuk informeler. Dan viel me het woord "progies" op. Volgens mij schrijf je het zo "proggies" maar goed. Zo'n woord gebruik je niet op zo'n site.

Algemeen:
Het allerlaagste van deze site is op de pagina "publiceren". Daar zet je zo geweldig al die servers op een rijtje. Maar je heb ze niets anders dan gejat van de site: www.gratiz.nl. Als je al zoiets doet, dan moet je minstens bron erbij zetten.

Al met al is het geen goede site. Je heb misschien wel een idee wat je erop kan zetten, maar tis gewoon vreselijk hoe je het gedaan heb. Het enige wat nog mist is een "MY FIRST HOMEPAGE" plaatje erbij. Kgeef het een 3.5 vanwege het overzicht naar andere sites.
__________________
A helta ar caita caimanna!
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:44
Verwijderd
Ik weet ff niet wat content is
K'ben wat moe. Maarja 12 jaar.......
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 19:27
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
schreef:
Ik weet ff niet wat content is
K'ben wat moe. Maarja 12 jaar.......
content = inhoud
__________________
A helta ar caita caimanna!

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 19:38
The twe@ker
The twe@ker is offline
Ik zou er een andere achtergornd op doen, meerdere plaatjes erpo.

De layout een beetje gaan veranderen.
__________________
[url]http://www.leenoverzicht.net[/url]
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 22:43
Warbringer
Warbringer is offline
Citaat:
schreef:
Ik heb een website gemaakt. Een leuk naampje gegeven MESW (maak een succesvolle website) en wat info getypt. Wat vind jij van de site. Ik wil graag horen wat jij van de:
-INFO VIND
-LAY-OUT
-DUIDELIJKHEID
-ALGEMEEN
Geef ff punten van 1 tm 10 geef je laag zet ff bij waarom. Het adres is http://members.tripodnet.nl/MESW/ Dus kijk ff!
If at first you don't succeed, blame someone else

ff serieus, deze site kan nog echt wel wat werk gebruiken.

gebruik aub GEEN frontpage, die maakt zoveel useless HTMl code aan dat je er ziek van word.

Dreamweaver van www.macromedia.com is stukken beter in mijn ogen.

Het photoshop idee is ook niet slecht

PRobeer eens wat meer overzicht te genereren, en werk met tabellen of frames.


verder zou ik zeggen.. leef je uit

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 00:33
Verwijderd
'T mag aan mij liggen, maar het duurt bij mij uren voor ik de melding krijg dat ik er niet op kan. Voor die tijd is 'ie an het laden. Ik zal morgen nog wel weer kijken...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 00:37
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
'T mag aan mij liggen, maar het duurt bij mij uren voor ik de melding krijg dat ik er niet op kan. Voor die tijd is 'ie an het laden. Ik zal morgen nog wel weer kijken...

idem
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 00:42
-=Odysseus=-
-=Odysseus=- is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
'T mag aan mij liggen, maar het duurt bij mij uren voor ik de melding krijg dat ik er niet op kan. Voor die tijd is 'ie an het laden. Ik zal morgen nog wel weer kijken...

Volgens mij heeft hij hem eraf gehaald ofzo.

__________________
A helta ar caita caimanna!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 07:45
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
'T mag aan mij liggen, maar het duurt bij mij uren voor ik de melding krijg dat ik er niet op kan. Voor die tijd is 'ie an het laden. Ik zal morgen nog wel weer kijken...


Klopt heeft Lycos wel vaker last van!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 11:06
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
ik doe niet aan cijfers.

-INFO

Er staat wel redelijk veel op maar ik mis informatie over hoe je je site overzichtelijk, duidelijk en goed gestructureerd krijgt.

-LAY-OUT

Die splash pagina is vreselijk... doet zeer aan de oogjes. En bij mij heeft je site een witte achtergrond terwijl de image van je logo dezelfde achtergrond heeft als de splash pagina.

-DUIDELIJKHEID

Overzichtelijk met die kopjes dat is goed

-ALGEMEEN

Leuke site maar ziet er nog niet 'succesvol' genoeg uit om mensen er van te overtuigen dat jij de manieren kent om zelf een succesvolle site te maken.
Heb je 'm btw al getest in andere browsers? In Netscape heb ik toch het gevoel dat 'ie het niet helemaal doet zoals de bedoeling is.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 11:20
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef:
ik doe niet aan cijfers.

-INFO

Er staat wel redelijk veel op maar ik mis informatie over hoe je je site overzichtelijk, duidelijk en goed gestructureerd krijgt.

-LAY-OUT

Die splash pagina is vreselijk... doet zeer aan de oogjes. En bij mij heeft je site een witte achtergrond terwijl de image van je logo dezelfde achtergrond heeft als de splash pagina.

-DUIDELIJKHEID

Overzichtelijk met die kopjes dat is goed

-ALGEMEEN

Leuke site maar ziet er nog niet 'succesvol' genoeg uit om mensen er van te overtuigen dat jij de manieren kent om zelf een succesvolle site te maken.
Heb je 'm btw al getest in andere browsers? In Netscape heb ik toch het gevoel dat 'ie het niet helemaal doet zoals de bedoeling is.

O, als je naar de statistieken kijkt hier: http://11.rtstats.com/netpoll/viewstat_nl.htm?FFDE9C zie je dat maar 2 procent (1 bezoeker) Nescape gebruikt. Maar ik vind de lay-out ook nog niet goed genoeg. Bedankt voor het kijken allemaal!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2002, 11:51
Verwijderd
Nu doet 'ie het..

INFO
Redelijk veel. Jammer genoeg werken sommige links niet (bv. pagina met Extra's) en dat is minder. Bovendien laat sommige uitleg nogal te wensen over. Een 6

LAY-OUT
Niet slecht.de achtergrond is niet te druk (duh). Helaas is het logo onduidelijk en de achtergrond daarbij is niet mooi. De knoppen mogen wel iets groter. Bovendien ziet het er zo saai uit, wat in contrast ligt met het taalgebruik. Ook een 6

DUIDELIJKHEID
Duidelijk taalgebruik. zoals eerder gezegd laat de uitleg te wensen over Voorbeeldje: 'Een lay-out is een pagina look'. Een paginalook??? Wat is dat??? Dat is bij mijn weten geen Nederlands woord. Om voor zulke woorden een goede uitleg te geven, zou ik een woordenboek erbij pakken. Een 7.

ALGEMEEN
Wat wil je? Wil je een site voor jongeren of voor professionele bouwers??? Het stukje Om u het... op de eerste pagina geeft aan dat het professioneel moet zijn. Hoe dan ook, in beide gevallen sla je de plank hopeloos mis! voor jongeren is het te saai en voor professionelen is het te weinig. Verder zou ik een aparte pagina maken voor 'even voorstellen'. Wie het niet interesseert stoort zich er aan en klikt misschien wel verder. Je zegt zelf al dat er fouten in zitten en dat klopt ook. Ik zou de tekst die je in Frontpage hebt gemaakt even naar Word kopieren en na laten kijken. Zo kun je al veel fouten eruithalen. Doordat je je doel compleet mist, geef ik een 4.

TAALFOUTEN
Ik heb ff een aantal fouten verbeterd...

website's=websites (1e is van de website)Bij de eerste alinea de s weglaten!
Om u het...=Om het u...
site's=sites
FTP programma's=FTP-programma's
allerlij trucen=allerlei trucs
doode link=dode link
belangerijke=belangrijke
betekend=betekent
yahoo=Yahoo (eigennaam)
progie=programma
1st page 2000=is dat de echte naam? zo nee, voluit!
recht=rechts (typfoutje)
rust-gevend=rustgevend
Ookwel=ook wel
flash=Flash
veeeeeeel kleiner=neemt veel minder ruimte in (niet veeeel gebruiken en kleiner is meestal wat anders)
bestands type=bestandstype
x-aantal= x aantal of bepaald aantal.
word=wordt (je loopt)
adress=humoristisch bedoeld? Nee? Dan adres.
Een en het al reclame= het moet weg.
Nou nu heb je=Zo, nu heb je
Wil je nog een kort homepage adres=korter
advertentie pagina=advertentiepagina

OVERIG
Ik heb nog wat op- en aanmerkingen over je advertentiepagina. Je zegt dat je nog niet veel over bezoekers en advertising weet. FOUT! Daar gaat je hele pagina juist over. Zo trek je geen klanten voor een advertentie. Ten tweede zeg je dat de bedrijven de bedragen mogen bepalen. Kijk ff rond op andere sites en informeer naar de standaardprijs. Ga daar iets onder zitten (kwaliteit v/d site) en maar een tabelletje met prijs en periode voor banner groot, banner klein, tekst etc.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef:
Nu doet 'ie het..

INFO
Redelijk veel. Jammer genoeg werken sommige links niet (bv. pagina met Extra's) en dat is minder. Bovendien laat sommige uitleg nogal te wensen over. Een 6

LAY-OUT
Niet slecht.de achtergrond is niet te druk (duh). Helaas is het logo onduidelijk en de achtergrond daarbij is niet mooi. De knoppen mogen wel iets groter. Bovendien ziet het er zo saai uit, wat in contrast ligt met het taalgebruik. Ook een 6

DUIDELIJKHEID
Duidelijk taalgebruik. zoals eerder gezegd laat de uitleg te wensen over Voorbeeldje: 'Een lay-out is een pagina look'. Een paginalook??? Wat is dat??? Dat is bij mijn weten geen Nederlands woord. Om voor zulke woorden een goede uitleg te geven, zou ik een woordenboek erbij pakken. Een 7.

ALGEMEEN
Wat wil je? Wil je een site voor jongeren of voor professionele bouwers??? Het stukje Om u het... op de eerste pagina geeft aan dat het professioneel moet zijn. Hoe dan ook, in beide gevallen sla je de plank hopeloos mis! voor jongeren is het te saai en voor professionelen is het te weinig. Verder zou ik een aparte pagina maken voor 'even voorstellen'. Wie het niet interesseert stoort zich er aan en klikt misschien wel verder. Je zegt zelf al dat er fouten in zitten en dat klopt ook. Ik zou de tekst die je in Frontpage hebt gemaakt even naar Word kopieren en na laten kijken. Zo kun je al veel fouten eruithalen. Doordat je je doel compleet mist, geef ik een 4.

TAALFOUTEN
Ik heb ff een aantal fouten verbeterd...

website's=websites (1e is van de website)Bij de eerste alinea de s weglaten!
Om u het...=Om het u...
site's=sites
FTP programma's=FTP-programma's
allerlij trucen=allerlei trucs
doode link=dode link
belangerijke=belangrijke
betekend=betekent
yahoo=Yahoo (eigennaam)
progie=programma
1st page 2000=is dat de echte naam? zo nee, voluit!
recht=rechts (typfoutje)
rust-gevend=rustgevend
Ookwel=ook wel
flash=Flash
veeeeeeel kleiner=neemt veel minder ruimte in (niet veeeel gebruiken en kleiner is meestal wat anders)
bestands type=bestandstype
x-aantal= x aantal of bepaald aantal.
word=wordt (je loopt)
adress=humoristisch bedoeld? Nee? Dan adres.
Een en het al reclame= het moet weg.
Nou nu heb je=Zo, nu heb je
Wil je nog een kort homepage adres=korter
advertentie pagina=advertentiepagina

OVERIG
Ik heb nog wat op- en aanmerkingen over je advertentiepagina. Je zegt dat je nog niet veel over bezoekers en advertising weet. FOUT! Daar gaat je hele pagina juist over. Zo trek je geen klanten voor een advertentie. Ten tweede zeg je dat de bedrijven de bedragen mogen bepalen. Kijk ff rond op andere sites en informeer naar de standaardprijs. Ga daar iets onder zitten (kwaliteit v/d site) en maar een tabelletje met prijs en periode voor banner groot, banner klein, tekst etc.


Hele interresante info, bedankt voor de taalfouten! Maar uh word doet het niet. XP Engels is zo vaag... Maar ik doe er wat mee! Bedankt voor het lange response!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Website maken voor school
muisje55
5 15-02-2013 19:49
Levensbeschouwing & Filosofie Website maken samen???
bramrxt
5 19-08-2009 10:00
Software & Hardware website maken
tikmaarwat
5 07-01-2005 18:18
Software & Hardware ik heb een website gemaakt en ben dl op kritiek!
xsanderx
20 10-11-2003 20:33
Software & Hardware website maken?
*SatansGirl*
7 16-04-2003 19:29
Software & Hardware eigen website maken???
punk mae
6 04-12-2001 17:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.