Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2007, 20:03
funky!
funky! is offline
Hoi,
deze koninginnedag liep ik eens rustig rond, en viel mijn oog op een mooie platenspeler. Deze heb ik gekocht, en aangesloten op de aux-ingang van mijn radio. Er kwam wel geluid uit, maar met één probleem: het geluid is erg zacht, zelfs of maximaal volume. Later heb ik het geprobeerd met een versterker, en zelfs met een andere platenspeler.

Weet iemand misschien hoe ik het volume omhoog kan krijgen? Aan de speakers zal het niet liggen, want die functioneren op de radio gewoon prima....

groet, Ivan
__________________
Kijk! Daar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2007, 22:55
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Hoi Ivan,

Een platenspeler hoor je aan te sluiten op de phono-ingang van je versterker, niet de aux-ingang. Op je phono-ingang zit namelijk extra versterking. Als jouw versterker deze ingang niet heeft zou je eventueel een losse phono voorversterker aan kunnen schaffen.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 01:13
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
De hedendaagse jeugd weet op vandaag niet meer hoe een platenspeler klinkt en aangesloten moet worden, gezien het probleem wat de TS aankaart.

Een losse phono versterkertje is in zijn geval zeker een optie, of alsnog uitkijken naar een hifi versterker met een aparte phono ingang. Wel moet bij het aansluiten niet vergeten worden de losse aardkabel ook aan te sluiten, anders onstaat er brom.

Tenslotte het meest gebruikte element in platenspelers is van het MM (Moving Magnet) type.

Kleurcode aansluitingen pickup element.

Wit= Signaal Links
Rood= Signaal Rechts
Blauw= Aarde Links
Groen= Aarde Rechts
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 12:18
funky!
funky! is offline
Hoi, bedankt voor de tip, maar wat bedoel je met een losse aardkabel? Waar moet ik deze op aansluiten? Is deze makkelijk verkrijgbaar?

groet, Ivan
__________________
Kijk! Daar!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 15:27
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
funky! schreef op 03-05-2007 @ 13:18 :
Hoi, bedankt voor de tip, maar wat bedoel je met een losse aardkabel? Waar moet ik deze op aansluiten? Is deze makkelijk verkrijgbaar?

groet, Ivan
Ik neem aan dat er naast een kabel voor het lichtnet (je weet wel met zo'n platte eurostekker ) ook 3 kabeltjes moeten zijn, twee cinch stekers (links en rechts) en een los draadje, dat losse draadje is de aarde. Deze moet doorgaans aan het schroefje worden bevestigd nabij de cinch aansluitingen van de phono ingang van de versterker. Mochten deze kabels niet meer op de platenspeler aanwezig zijn dan vrees ik dat de vorige eigenaar ze verwijderd heeft, dan zit er niks anders op dan zelf nieuwe kabels te solderen (platenspeler moet hiervoor geopend worden ) Voor mij een koud kunstje, maar voor jou abracadabra.

Plaats eens een foto of typenummer van je platenspeler hier.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 04:24
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
Nocturnal schreef op 02-05-2007 @ 23:55 :
Hoi Ivan,

Een platenspeler hoor je aan te sluiten op de phono-ingang van je versterker, niet de aux-ingang. Op je phono-ingang zit namelijk extra versterking. Als jouw versterker deze ingang niet heeft zou je eventueel een losse phono voorversterker aan kunnen schaffen.
Dit dus.

Vaak koop je op een rommelmarkt een oude platenspeler. Volgens dat principe hadden de versterkers van vroeger die voorversterker (dus die phono ingang) ingebouwd zitten. Tegenwoordig is dat niet meer zo voor de hand liggend. Veel jongeren hebben tegenwoordig zo'n (budget) home theatre system waar die shit niet in zit. Ik heb een sony 5.1 DTS versterker en die heeft ook geen phono-ingang. Ding komt uit de STR-DE serie. En daar hoort ook een bijpassende sony 'turntable' bij. Met die versterker dus ingebouwd.

Wanneer je daarintegen een degelijke stereo 2.0/1 versterker koopt, dan zit hij er meestal wel in. Sowieso hebben de A+ klasse receivers zoals Marantz, NAD, Harman-Kardon, Onkyo etc die voorversterker altijd al ingebouwd gehad.
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 10:51
funky!
funky! is offline
Hmm oke, ik heb nu maar een voorversterker gekocht, en hij doet het prima. Bedankt!
__________________
Kijk! Daar!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten POLL WEDSTRIJD XII - Pied de Poule
CSN
223 02-05-2006 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.