Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2002, 17:56
Passoa
Passoa is offline
Hoi, heeft iemand nog een paar heel goede ideeen, argumenten, over dat iets met een van de volgende stellingen te maken heeft?

- Natuurlijk is die hele dierendag hypocriete kletskoek.

- Vegetarisme is een goede zaak.

- Veganisme is in de praktijk onmogelijk vol te houden.

- Je moet de meeste vermageringsdieten met een flinke korrel zout nemen.

Het is voor Nl, daar moet ik dus morgen een betoog van ong. 200 woorden inleveren, + schrijfplan. Hoop dat jullie me ff kunnen helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 18:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat je bij het verzinnen van deze stellingen zelf wel ongeveer bedacht hebt van wat ik ook verzonnen heb, maar ik schrijf het wel ff op:

stelling 1:
dierendag is hypocriet want waarom zou je alleen op die ene dag je beestje extra goed verzorgen? dat verdient ie toch elke dag?
en daarnaast weet het beestje niet eens dat het dierendag is, die denkt echt niet 'goh, extra eten, dan is het dierendag!'
dierendag is dus puur om te zorgen dat je je beter voelt, je eigen ego wat ophoog helpen!

stelling 2:
door vegetarisme wordt er minder vlees gegeten en dit zorgt weer voor minder beesten die geslacht worden. Zo wordt er een hoop dierenleed bespaard en de dieren die nog wél zullen worden geslacht zullen tenminste een goed leven krijgen, de nood is niet zo hoog om al die beestjes in een hokkie te stoppen en ze vol te proppen om ze maar zo dik mogelijk te krijgen.

Stelling 3:
Je hebt heel veel soorten voedingsmiddelen nodig en veel van die voedingsmiddelen komen van dieren. het lukt dus nooit om helemaal niks te eten wat van dieren komt, het maakt je alleen maar zwak en niet voor elk middel is een vervanger nodig. Daarom is het in de praktijk nooit vol te houden.

Stelling 4:
Vermageringsdieten proberen hun dieet zo goed mogelijk te laten lijken. Als ze maar zo min mogelijk voor schrijven lijkt het goed te zijn om af te vallen en dus zien ze d'r niet al te best uit voor de gezondheid. Men handelt in eigen belang en niet in die van de consument. Daarnaast werken lang niet alle dieeten, want er wordt geen rekening gehouden met hoe het later zal verlopen, men kijkt slecht naar een momentopname.

ik hoop dat je hier wat mee kan!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 18:45
Passoa
Passoa is offline
Yoh, keierg bedankt! Hier kan ik dus weer een stuk verder mee. M'n 'inspiratie' was echt ff helemaal op Nu gaat 't me wel lukken, ik denk dat ik met stelling 2 verder ga, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.