Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2011, 22:18
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Ik ben echt een noob op dit gebied, dus hoop dat iemand me verder kan helpen!

Ik heb een oude platenspeler gekregen en krijg nu heel erg zacht geluid eruit.
Heb gelezen dat ik er een voorversterker/versterker en boxen op moet aansluiten?
Hoe werkt dit precies? Wat dienen deze voor? En ik heb ik inderdaad altijd deze dingen nodig, of is een versterker en boxen alleen voldoende?

Kortom, wat heb ik nodig om plaatjes te kunnen draaien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2011, 09:30
Nocturnal
Avatar van Nocturnal
Nocturnal is offline
Je hebt een versterker nodig met een phono ingang of een losse phono versterker. Het uitgangssignaal van een platenspeler is "zachter" dan dat van een CD-speler of TV, dus het moet extra versterkt worden, die extra versterking zit dus alleen achter de phono ingang. De speakers kun je uiteraard gewoon op de versterker aansluiten.
__________________
𝑱𝑬 𝑴𝑶𝑬𝑫𝑬𝑹
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 16:55
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Je hebt een versterker nodig met een phono ingang of een losse phono versterker. Het uitgangssignaal van een platenspeler is "zachter" dan dat van een CD-speler of TV, dus het moet extra versterkt worden, die extra versterking zit dus alleen achter de phono ingang. De speakers kun je uiteraard gewoon op de versterker aansluiten.
Op sommige versterkers heb je nog verschillende phono ingangen, Phono MC of MM, MC is voor de duurdere platenspelers, het staat waarschijnlijk op de naald, maar je hoort het verschil wel.
__________________
Always be berating and belittling
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 23:04
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
Op sommige versterkers heb je nog verschillende phono ingangen, Phono MC of MM, MC is voor de duurdere platenspelers, het staat waarschijnlijk op de naald, maar je hoort het verschil wel.
MC dient meer versterkt te worden, maar deze elementen zijn over het algemeen inderdaad duurder.
__________________
no fun
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.