Oud 27-11-2007, 01:11
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Nummer 13 alweer!!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 01:13
Verwijderd
Vorige deel:
Deel 12

Meld hier:
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
Wanneer je examen hebt.
Wanneer en of je geslaagd bent.
Hoeveel lessen je hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 09:07
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Vanmiddag weer rijles!
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 10:34
Verwijderd
Gaat goed. De basis zit er prima in, en de foutjes die ik nog maak komen door gebrek aan ervaring.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:37
Lethe
Lethe is offline
Ik heb ook vanmiddag rijles! Om 14.30 uur. Ik heb er zin in.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:47
N'90
N'90 is offline
In juli word ik 18 en wil dan zo snel mogelijk gaan lessen, hoelang van te voren moet je jezelf dan "aanmelden" of iets..?
__________________
♥.. ;
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 13:48
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Cornel:
De komende rijles gaat mijn instrukteur mij sneller optrekken leren, heb hier al eerder mee mogen oefenen. Soms zegt hij moet je wat sneller kunnen wegrijden bij kruisingen ed. Dat wordt kicken, heb het al een keer mogen proberen, koppeling sneller laten opkomen en meteen stevig gas geven, vervolgens meteen doortrekken naar de 2 en 3.
Oh mijn god. Na meer dan 200 lessen heb je nog steeds niet door hoe je snel kunt wegrijden?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 14:47
Verwijderd
Citaat:
In juli word ik 18 en wil dan zo snel mogelijk gaan lessen, hoelang van te voren moet je jezelf dan "aanmelden" of iets..?
Ligt er een beetje aan wat voor rijschool je kiest denk ik. Ik had een mailtje gestuurd en kon 2 dagen later beginnen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 15:02
N'90
N'90 is offline
Oke bedankt.
Dan informeer ik wel gewoon bij de rijschool of ze lange wachtlijsten hebben..
__________________
♥.. ;
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:33
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh mijn god. Na meer dan 200 lessen heb je nog steeds niet door hoe je snel kunt wegrijden?


Citaat:
Oke bedankt.
Dan informeer ik wel gewoon bij de rijschool of ze lange wachtlijsten hebben..
Twee dagen van tevoren is wel kort hoor Ik zou een beetje rondkijken wat er allemaal is, en bij tijds dingen regelen. Dan weet je zeker dat je op tijd kunt beginnen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:09
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Oh mijn god. Na meer dan 200 lessen heb je nog steeds niet door hoe je snel kunt wegrijden?
Ik zal nog wel 200 lessen nodig hebben om te kunnen slagen.

Morgen weer om 14:30 uur les, zal wel de 200e en nog wat zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zal nog wel 200 lessen nodig hebben om te kunnen slagen.
Wat ik me nou afvraag he, hoe ver ga je hierin nou? Heb je in je hoofd zitten dat je na 15 examens stopt? Of na 500 lessen? Of gewoon totaal geen grens?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:50
Lethe
Lethe is offline
Aangezien ik begin/half januari ga afrijden, wil ik graag van mensen die een rijbewijs hebben of een (paar) keer op zijn geweest weten wat zij tijdens het afrijden als struikelblok hebben ervaren, waar ik goed op moet letten, wat vaak fout gaat, wat handig is om in bepaalde situaties te doen, kortom: alle tips zijn welkom. Vertellen waarom je gezakt bent (als dat zo is) is ook bruikbare informatie natuurlijk. Alvast bedankt!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 18:52
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Wat ik me nou afvraag he, hoe ver ga je hierin nou? Heb je in je hoofd zitten dat je na 15 examens stopt? Of na 500 lessen? Of gewoon totaal geen grens?
Nu je het zegt, mijn instrukteur vroeg het mij ook al. Ik denk dat als ik na 15 examens nog niet geslaagd bent dat ik dan ga besluiten om te stoppen, dit zou dan betekenen dat ik zelfs bij het BNOR niet kan slagen. Maar voordat het zover is moet ik eerst door de medische molen van het CBR en dat kan nog wel eens lang gaan duren. Mijn instrukteur wilt mij het liefst zo snel mogelijk laten afrijden, maar dit had hij ook niet vervwacht dat het vertragingen oploop door die keuringen.

Morgen weer rijles om 14:30 uur.
Donderdag afspraak huisarts om te bespreken hoe ik het gesprek met de psychiater het beste kan voorbereiden.

December as het gesprek met de psychiater.

Eind december of januari as de uitslag wat het gaat worden, rijtest, geschikt of ongeschikt. Ook bestaat er een optie dat ik tijdelijk geschikt wordt verklaard dan zou ik ieder jaar of om de 3 jaar deze (verplichte) keuringen moeten ondergaan.

Waarschijnlijk gaat het de rijtest worden, omdat dit het meest voor de hand liggende reden is. In mijn geval wordt dan vooral gelet op mijn concentratie en aandachts vermogen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:03
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Aangezien ik begin/half januari ga afrijden, wil ik graag van mensen die een rijbewijs hebben of een (paar) keer op zijn geweest weten wat zij tijdens het afrijden als struikelblok hebben ervaren, waar ik goed op moet letten, wat vaak fout gaat, wat handig is om in bepaalde situaties te doen, kortom: alle tips zijn welkom. Vertellen waarom je gezakt bent (als dat zo is) is ook bruikbare informatie natuurlijk. Alvast bedankt!
Neem een bètablocker in, vraag bij de huisarts voor het recept.
En tja, voor de rest gewoon zelfverzekerd rijden. Niet twijfelen, ga desnoods een gesprek aan en kijk wat de examinator ligt, als je dezelfde interesses heb (zoals ik dat had) kun je hem een beetje afleiden door hem enthousiast te maken. Goed in de spiegels kijken, niet te hard rijden maar ook niet te zacht. Goed op borden letten. Tja, voor de rest weet ik het niet. Ik was in één keer geslaagd en heb gewoon gereden zoals ik altijd in de lessen deed, adequaat dus.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:33
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Aangezien ik begin/half januari ga afrijden, wil ik graag van mensen die een rijbewijs hebben of een (paar) keer op zijn geweest weten wat zij tijdens het afrijden als struikelblok hebben ervaren, waar ik goed op moet letten, wat vaak fout gaat, wat handig is om in bepaalde situaties te doen, kortom: alle tips zijn welkom. Vertellen waarom je gezakt bent (als dat zo is) is ook bruikbare informatie natuurlijk. Alvast bedankt!
Ik ben de tweede keer geslaagd. Ik werd de eerste keer afgerekend op dat ik, volgens mijn examinator, niet goed over mn schouder keek bij fietspaden.

Mijn ervaring is dat de nadruk vooral ligt op je kijkgedrag. Het maakt niet zoveel uit als je motor afslaat, of dat het fileparkeren niet lukt of wat dan ook. Zolang je maar rustig blijft, goed om je heen blijft kijken en geen gevaar voor andere veroorzaakt doordat je niet goed oplet.

Eigenlijk gaat alles een stuk beter als je bewust en goed kijkt. Je let dan goed op de borden, dus je zit steeds in de goede baan, houd je aan de snelheid, komt niet in onverwachte situaties terecht etc. Met onverwachte situaties bedoel ik vreemde kruispunten of onlogische voorrangssituaties ofzo, niet onverwachte situaties veroorzaakt door ander verkeer, omdat je daar gewoon niks aan kunt doen.

En verder gewoon rijden zoals je altijd reed

Citaat:
Neem een bètablocker in, vraag bij de huisarts voor het recept.
Waarom in godsnaam?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 19:39
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Waarom in godsnaam?
Heb je minder tot geen last van de zenuwen? Bij mij heeft het in iedergeval geholpen...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Heb je minder tot geen last van de zenuwen? Bij mij heeft het in iedergeval geholpen...
Die dingen kunnen ook leiden tot een te relaxte houding
Het roken van een half pakje Lucky Strike hielp mij erg goed

Ik heb mijn rijbewijs in 2x gehaald.
Wat me vooral opgevallen is, is dat er enorm wordt gekeken naar kijkgedrag (in het algemeen) en snelheid bij het naderen van kruispunten.
Verder natuurlijk goed spiegelen. Te zacht rijden is ook dodelijk (wordt gezien als onzeker gedrag en dat willen ze niet).
Belangrijkste is dat je gewoon zo rijdt als tijdens je rijlessen. Je instructeur zou je (als het goed is) nooit op laten gaan als je niet goed genoeg zou lessen om je rijbewijs te halen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-11-2007, 20:50
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Te zacht rijden is ook niet goed nee. Rij gewoon precies 80 waar je 80 mag. Rij je in de stad en kom je langs 'wegen van rechts' (gelijkwaardige kruisingen, en dus verkeer van rechts voorrang), laat dan duidelijk merken dat je even snelheid mindert en goed naar rechts kijkt. Bij zo'n uitvoegstrook op de snelweg ook zeker je snelheid blijven houden.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:04
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Je instructeur zou je (als het goed is) nooit op laten gaan als je niet goed genoeg zou lessen om je rijbewijs te halen.
Mijn instrukteur staat te popelen om mij voor de 9e keer te laten afrijden, alleen twijfel ik zelf nog.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:27
Verwijderd
Het meisje dat altijd na mij reed was al gezakt voordat ze 10 meter van het CBR terrein af was .
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Het meisje dat altijd na mij reed was al gezakt voordat ze 10 meter van het CBR terrein af was .
Wat? Waarom?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:33
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Die dingen kunnen ook leiden tot een te relaxte houding
Dat ligt aan de dosis, bètablokkers worden overigens meer voor dit soort dingen gebruikt. Daarom moet je van te voren ook eerst een paar keer testen, kijken wat de neveneffecten zijn, en dan oordelen of het verstandig is of niet.

Ik had in iedergeval geen neveneffecten en het werkte perfect. Dit kan voor jou natuurlijk anders gelden, maar over het algemeen...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 21:34
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het meisje dat altijd na mij reed was al gezakt voordat ze 10 meter van het CBR terrein af was .
Zo bont heb ik het zelfs nog niet gemaakt tijdens mijn examens.

Vergeet niet het examen begint al bij het lezen van het kenteken en het instappen, en eindigd bij het uitstappen (de juiste wijze van het portier openen en kijken wordt meebeoordeeld) Je wilt niet weten hoeveel leerlingen bij het uitstappen de grote fout maken om niet te kijken omdat ze denken dat het examen al voorbij is, maar dat is dus niet zo!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:24
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Het meisje dat altijd na mij reed was al gezakt voordat ze 10 meter van het CBR terrein af was .
Zulk soort verhalen wil ik niet lezen. Dat is ook echt iets voor mij namelijk.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2007, 22:26
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Zulk soort verhalen wil ik niet lezen. Dat is ook echt iets voor mij namelijk.
Ik had ook zoiets aan mn instructrice gevraagd, van wat nou als je bij het verlaten van de cbr parkeerplaats meteen bijna een fietser schept? 't Kan dan ook zijn dat de examinator zegt, ok, die vergeten, dat kwam door de zenuwen, nu gaan we echt beginnen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:30
Lethe
Lethe is offline
En stel dat je wel meteen gezakt bent, mag je dan wel gewoon doorrijden?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 22:34
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
En stel dat je wel meteen gezakt bent, mag je dan wel gewoon doorrijden?
Ja dat mag, trouwens een examen wordt alleen afgebroken indien de leerling verkeers gevaarlijk gaat rijden. Maar je weet niet als leerling tijdens het examen of je al gezakt ben dat hoor je pas na het eind van het examen als je in het examenlokaal aangekomen bent.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 01:23
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En stel dat je wel meteen gezakt bent, mag je dan wel gewoon doorrijden?
Hmm.. dat weet ik niet. Misschien is het dan meteen schluss. Ik zou het wel stom vinden, want je hebt wel dik betaald voor dat examen. En het is wel een goeie oefening voor de volgende keer, ook al gaat het niet zo goed.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 01:31
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Hmm.. dat weet ik niet. Misschien is het dan meteen schluss. Ik zou het wel stom vinden, want je hebt wel dik betaald voor dat examen. En het is wel een goeie oefening voor de volgende keer, ook al gaat het niet zo goed.
Precies. Hopen maar dat ik het examen in ieder geval af mag maken.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Precies. Hopen maar dat ik het examen in ieder geval af mag maken.
Wat Cornel postte klopt wel. Tenzij je natuurlijk direct iemand overhoop rijdt maar die kans is - als 't goed is - vrij klein
Overigens betekent het krijgen van een ingreep tijdens een examen ook lang niet altijd dat je automatisch gezakt bent, dat hangt ook af van het verdere verloop van je examen. Valt allemaal wel mee dus.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 02:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aangezien ik begin/half januari ga afrijden, wil ik graag van mensen die een rijbewijs hebben of een (paar) keer op zijn geweest weten wat zij tijdens het afrijden als struikelblok hebben ervaren, waar ik goed op moet letten, wat vaak fout gaat, wat handig is om in bepaalde situaties te doen, kortom: alle tips zijn welkom. Vertellen waarom je gezakt bent (als dat zo is) is ook bruikbare informatie natuurlijk. Alvast bedankt!
2 jaar geleden heb ik in 1 × m'n rijbewijs gehaald. Ik heb voor mijn eigen gemoedsrust mijn instructeur meegenomen tijdens het praktijkexamen. Als ik het niet zou halen, zou hij met mij extra kunnen oefenen op mijn zwakke punten (niet dat hij niet wist waar ik minder goed in was ). De instructeur sprak veel met de examinator en dat hielp mij. Hierdoor haakte ik in op het onderwerp vakanties en ontstond er een ontspannen sfeer.

Ik kreeg een stukje snelweg, stad en "gewoon". Ik reed te hard, en daar kreeg ik een opmerking over ("hoe hard mag je hier rijden?" "50km/u" "waarom rijd je dan dik 60km/u?" "omdat ik er dan eerder vanaf ben"?). Enfin, hij gaf aan op mijn kijken gelet te hebben en vond dat ik dit goed deed, met name bij invoegen en inhalen op snelweg. Het te hard rijden was een minpunt, maar hij kon er wel om lachen.

Verder benoemde ik, toen ik iemand voorrang gaf die eigenlijk geen voorrang had, waarom ik dat deed en dat ik wist dat ik feitelijk gezien voorrang zou hebben.

Vertrouw in jezelf, is geloof ik de beste tip. Ik heb niet aan betablockers gedaan, maar net als dittrich een overdosis nicotine naar binnen gewerkt. Veel mensen hebben echter wel baat bij bloeddrukverlagers (maar dan eerst in een rustige setting proberen).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 03:16
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Precies. Hopen maar dat ik het examen in ieder geval af mag maken.
Dat zal zo'n vaart niet lopen, tenzij jij zoals deze meid gaat rijden.

Kwam dit tegen op een verkeersforum.



Ik kan je daar wel een leuk voorbeeld van geven: een supertalentje, cursiste van 21 jaar, reed de sterren van de hemel, probleemloos.
Na 20 uur zaten we eigenlijk al in de auto naast haar met het idee; waarom doen we dit nog, wat kunnen we haar nog leren?
In zo'n stadium loop je het gevaar iemands motivatie om zeep te helpen, ook een cursist voelt dat hij/zij een beetje uitgeleerd is.
Enfin, een voorstel voor een TTT werd door haar vader geweigerd, onzin, kostte te veel en was nutteloos.
Dan kun je wel blijven praten, maar dat is volstrekt zinloos.
Enfin, na een tweetal langere blokken in volstrekt nieuwe omgeving, (o.a. centrum A'dam en Utrecht) waar ze opnieuw perfect presteerde, op examen.
Ik jok er geen milimeter van; na 15 minuten van de weg gehaald ivm verkeersonveilig rijgedrag.
Bij het wegrijden van de parkeerplaats van het CBR veranderde de zo zekere en prima presterende cursiste in een trillend hoopje ellende......ze bakte er letterlijk niets van.
Nadien uiteraard goed besproken, ze wist zelf niet eens dat ze zo kon reageren.
En tóch.....geen rij-instructeur kan dit voorzien.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 04:25
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Motivatie opwekkend
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Wat? Waarom?
Uitritconstructie, voetganger die over het fietspad liep, zij die niet remt, ingreep. .
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 12:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat ligt aan de dosis, bètablokkers worden overigens meer voor dit soort dingen gebruikt. Daarom moet je van te voren ook eerst een paar keer testen, kijken wat de neveneffecten zijn, en dan oordelen of het verstandig is of niet.

Ik had in iedergeval geen neveneffecten en het werkte perfect. Dit kan voor jou natuurlijk anders gelden, maar over het algemeen...
Ik heb ook betablokkers gebruikt tijdens mijn examen, maar het is lang niet bij iedereen nuttig. Betablokkers hebben namelijk als voordeel dat ze de lichamelijke stressverschijnselen tegen gaan, maar niet de psychische. Als ik zenuwachtig word tril ik over mijn hele lichaam, mijn benen, mijn handen, mijn ademhaling, etc. Kijk, daar is zo'n betablokker dus geweldig voor. Want met trillende benen is het examen natuurlijk bij voorbaat al mislukt. Maar foutjes maken door zenuwen kan je nog steeds met die betablokkers. Daar helpt het niet voor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2007, 12:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Precies. Hopen maar dat ik het examen in ieder geval af mag maken.
Meestal wel.

Ik ken een meisje dat tijdens haar examen op de vluchtstrook bleef rijden ipv in te voegen op de snelweg. Dan ben je natuurlijk direct gezakt. Maar ze gingen toch gewoon door. Zo mocht ze het nog een keer proberen op de snelweg (waar ze overigens de 2e keer precies hetzelfde deed) en nog een stukje rijden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:07
Lethe
Lethe is offline
Ik word echt zenuwachtig van die verhalen hier. Er kan zoooooveel mis gaan
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:28
Dysmorphofobist
Avatar van Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Ik word echt zenuwachtig van die verhalen hier. Er kan zoooooveel mis gaan
En er kan meer goed gaan....
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:38
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik word echt zenuwachtig van die verhalen hier. Er kan zoooooveel mis gaan
Wat kan er dan volgens jou mis gaan, geef eens een concreet voorbeeld!

Als je denk dat je zelf nog niet rijp bent voor een examen, waarom bespreek je het niet met je instrukteur en leg hem voor wat je denk dat er mis zou kunnen gaan. Mischien kun je nog extra les nemen om dat onderdeel waar je bij twijfeld nog eens te oefenen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 13:51
Verwijderd
Sowieso een belangrijke tip: hoe raar de fout ook is (of jij denkt dat die is...), gewoon doorrijden. Je weet nóóit hoe je examinator uiteindelijk oordeelt; rijdt dus nooit door met het idee 'o ik ben toch al gezakt'.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Sowieso een belangrijke tip: hoe raar de fout ook is (of jij denkt dat die is...), gewoon doorrijden. Je weet nóóit hoe je examinator uiteindelijk oordeelt; rijdt dus nooit door met het idee 'o ik ben toch al gezakt'.
Precies, altijd zelfverzekerd blijven rijden. Niemand rijdt perfect en dat is ook echt niet de voorwaarde om te slagen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:04
Lethe
Lethe is offline
Thanks Zijn die instructeurs over het algemeen een beetje aardig? Dat ze je een beetje op je gemak stellen zeg maar.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Thanks Zijn die instructeurs over het algemeen een beetje aardig? Dat ze je een beetje op je gemak stellen zeg maar.
Degene die ik op mijn 1e examen had was een eikel, degene op m'n 2e examen was een relaxte kerel. Hangt van de persoon af natuurlijk.
Eigenlijk moet je het zien als een rijles waarin jij alles zelfstandig moet kunnen, meer is het niet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 16:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik had drie keer dezelfde, maar dat zal hopelijk niet veel mensen overkomen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:02
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Vandaag gereden op navigatie, dat gaat naar mijn mening toch veel relaxer dan als de instrukteur telkens aanwijzingen geeft. Verder een nette rijles gereden alleen bij het invoegen op de autoweg vergat ik de schouderkijk, daar moet nog verder op geoefend worden want dat vergeet ik nog wel eens, maar verder gaan de rijlessen voorspoedig.

Indien ik door de medische molen van het CBR ben gekomen gaat mijn instrukteur voor mij een TTT aanvragen met aansluitend een examen. Mijn instrukteur gaf mij ook de tip dat ik bij de psychiater gerust kan vertellen dat ik vaker op examen ben geweest want als ik volgens het CBR echt niet geschikt zou zijn lieten ze mij nooit eerder op examen gaan.

Zou het roze plastic toch nog binnen mijn bereik komen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:14
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Zou het roze plastic toch nog binnen mijn bereik komen.
If so, blijf dan aub buiten mijn bereik.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:
If so, blijf dan aub buiten mijn bereik.
Tot mijn opluchting woont Cornel dik 200 km van me vandaan . Trouwens, jij gaat begin/half jan afrijden he? Weet je al of je kies voor het 'oude' examen of dat van 2008? Ik twijfel nog een beetje namelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:38
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Tot mijn opluchting woont Cornel dik 200 km van me vandaan . Trouwens, jij gaat begin/half jan afrijden he? Weet je al of je kies voor het 'oude' examen of dat van 2008? Ik twijfel nog een beetje namelijk.
Ja, ik heb gekozen voor het oude examen. Ik twijfelde ook wel, omdat het natuurlijk niet zeker is dat ik voor april mijn rijbewijs haal en dan zit ik alsnog met dat nieuwe afrijden, zonder daarvoor geoefend te hebben. Maar ja, dat is dan maar zo. Ik heb toch liever het oude examen omdat de kans van slagen me dan groter lijkt.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 17:42
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tot mijn opluchting woont Cornel dik 200 km van me vandaan . Trouwens, jij gaat begin/half jan afrijden he? Weet je al of je kies voor het 'oude' examen of dat van 2008? Ik twijfel nog een beetje namelijk.
Ik ben nu tijdens de laatste lessen oefeningen aan het doen zoals clusteropdracht, zelfstandig een parkeer opdracht doen, zelf een route rijden voor het nieuwe examen, maar mij maak het niet uit of ik het oude of nieuwe examen kan doen. Uiteindelijk gaat het erom dat ik moet proberen een zo goed mogelijke rit neer te zetten. Het zelfstanding routes ed rijden deed ik al bij de vorige rijschool en is voor mij niks nieuws.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #14
Verwijderd
502 16-06-2009 00:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.