Oud 25-03-2004, 11:40
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik slik concerta (=ritalin, alleen werkt het door een soort speciale "huls" de hele dag i.p.v een paar uurtjes) en daarmee mag je niet autorijden omdat het je reactievermogen zou beïnvloeden. Dit is zeer onredelijk omdat lang niet iedereen daar last van heeft, en de regering heeft dat laatst eindelijk ingezien: je mag sinds een paar dagen met deze medicijnen rijden, als je jezelf om de drie jaar laat "keuren"
Ik slik alleen ook clonidine. weet iemand of deze regel ook hiervor opgaat? of hoe ik daarachter kan komen? (bij de aphotheek wisten ze het niet)
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 12:18
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 25-03-2004 @ 12:40:
Ik slik concerta (=ritalin, alleen werkt het door een soort speciale "huls" de hele dag i.p.v een paar uurtjes) en daarmee mag je niet autorijden omdat het je reactievermogen zou beïnvloeden. Dit is zeer onredelijk omdat lang niet iedereen daar last van heeft, en de regering heeft dat laatst eindelijk ingezien: je mag sinds een paar dagen met deze medicijnen rijden, als je jezelf om de drie jaar laat "keuren"
Ik slik alleen ook clonidine. weet iemand of deze regel ook hiervor opgaat? of hoe ik daarachter kan komen? (bij de aphotheek wisten ze het niet)
Ik heb een beetje gezocht en kan niets over clonidine zelf vinden, bij concerta vond ik dit:

Citaat:
3. Heeft dit middel een wisselwerking met andere medicijnen?

De medicijnen waarmee de belangrijkste wisselwerkingen zijn:

(...)

clonidine (Catapresan, Dixarit), een middel gebruikt bij concentratiestoornissen, onrust, overgangsklachten, hoofdpijn en verhoogde bloeddruk. Door de combinatie kunnen zeer ernstige bijwerkingen ontstaan.

Bovengenoemde middelen mag u niet in combinatie met methylfenidaat gebruiken. Raadpleeg uw arts. Mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.
(methylfenidaat is de naam van de werkzame stof)

(edit) Ik heb nog even iets verder gezocht en clonidine vermindert het reactievermogen waardoor je er ook niet mee mag autorijden, bij ritalin is je beoordelingsvermogen verandert, je wordt dan roekeloos. Het gaat dus niet om dezelfde reden waarom je nie mag autorijden dus ik zou er ook maar niet van uit gaan dat de regel ook voor clonidine geld
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 12:24.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:14
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MieX schreef op 25-03-2004 @ 13:18:


(edit) Ik heb nog even iets verder gezocht en clonidine vermindert het reactievermogen waardoor je er ook niet mee mag autorijden, bij ritalin is je beoordelingsvermogen verandert, je wordt dan roekeloos. Het gaat dus niet om dezelfde reden waarom je nie mag autorijden dus ik zou er ook maar niet van uit gaan dat de regel ook voor clonidine geld
bij ritalin veranderd je beoordelings vermogen niet en je word er niet roekeloos van (dat word je, als adhd-er echter wel als je het juist niet slikt ). Het kan wel gebeuren, maar dan als je teveel slikt, dan werkt het namelijk net zoals drugs (het valt daarom ook onder de opiumwet). En zoals ik net zei: met ritalin mag je sinds kort autorijden omdat niet iedereen last heeft van de bijwerkingen (net zoals de één misselijk word van de pil en de ander die dingen als m&ms kan slikken zonder ergens last van te hebben). Je moet je alleen om de drie jaar laten controleren of die bijwerkingen inderdaad niet bij jou aanwezig zijn. Ik peobeer er nu alleen achter te komen of dat ook voor clonidine geld.
Ik heb zelf overigens geen bijwerkingen van m'n medicijnen. ik slaap alleen wat slechter in, maar daar krijg ik weer melatonine (verhoogde dosis, die dingetjes uit de aphoteek kunnen niet tegen de ritalin opboksen) voor waar je onmogenlijk bijwerkingen vankunt ondervinden (nou ja... da's niet helemaal waar: in de bijsluiter stond dat 1 op de 1000 mensen last schijnt te krijgen van lichte jeuk )
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 16:16
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
wat een enge bijwerkingen allemaal trouwens . Ik voel me nu net een soort super adhd-er omdat ik nergens last van heb
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Antidepressiva en andere medicatie voor de psyche
coopergirl
500 13-05-2012 18:58
Eten & Drinken Parttime vegetarisme/Flexitarisme vs. vegetarisme & veganisme
Verwijderd
60 26-11-2007 16:59
Lichaam & Gezondheid Epilepsie
Verwijderd
17 11-01-2005 20:34
Psychologie autorijden.....en paniekaanvallen/angstaanvallen....
devilcat
14 20-08-2004 14:20
Lichaam & Gezondheid Medicijnen en Auto rijden.
Koning
10 24-05-2004 13:04
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.