Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2015, 08:22
Svdveer
Svdveer is offline
Voor mijn werkstuk ben ik op zoek naar deelnemers voor een enquête over religie in de Nederlandse samenleving. De enquête is gericht op religieuze mensen. Als je mee wilt doen, dan kan dat via onderstaande link:

http://enquetemaken.nu/r/1u6ev

De enquête is volledig anoniem. Mochten er vragen zijn, dan kan je die altijd stellen.

Met vriendelijke groet,

Sabine van der Veer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2015, 08:50
Verwijderd
Beste Sabine,

Hoe weet iemand of hij een "religieus mens" is?

Daarnaast staan er vragen in als:

Citaat:
Ik woon in
(..)
Ik ben opgegroeid in
het is mij onduidelijk of je op zoek bent naar woonplaatsen, provincies, landen of nog een andere geografische verdeling. Daarnaast is het in sommige gevallen lastig om te pinpointen waar iemand opgegroeid is, denk aan verhuizingen.

Ook vind ik het erg vreemd om vragen als

Citaat:
9. Voor hoeveel procent staat u achter uw geloof?
100%
75-99%
50-74%
25-49%
0-25%
te moeten beantwoorden. Zeker zonder enige context. Hoe bepaal je zoiets? Iemand kan overtuigd en hartstochelijk katholiek zijn, maar balen van de misbruikschandalen rondom prietsers en het afwijzen van geboortebeperking. Moet je puur naar jezelf kijken of moet je alle aspecten die, laat ik zeggen "officieel", bij je religie horen, meenemen, ook al doe je zelf niets met die aspecten?

En zo zit er meer in, ik zal niet iedere vraag hier toelichten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2015, 10:15
Svdveer
Svdveer is offline
@Eturkoetjelief

Met religieus bedoel ik dat je een geloof aanhangt, bijv. het christendom of de islam. Als je niet gelovig bent kan je helaas niet meedoen aangezien het voor een werkstuk is dat over mensen gaan die wel een religie aanhangen.

Exacte locatie maakt niet uit, dus of je Amsterdam, Noord-Holland, of de Veluwe intypt, dat maakt niet uit. Het gaat erom dat ik een beeld heb van waar je min of meer leeft. Als je vaak bent verhuisd dan vul je dat in, geen probleem.

Bij vraag 9 bedoel ik alle aspecten van je geloof, dus of je het met de leer eens bent, maar ook of je er tevreden mee bent hoe dat kan in de Nederlandse samenleving, of wat je vindt van bijvoorbeeld misbruik in de katholieke kerk.

Je mag alles vragen, ik ben alleen maar blij als ik je kan helpen. Maar als je vindt dat je de vragen niet kan beantwoorden, dan houdt het op. Dat lijkt me echter onwaarschijnlijk, aangezien anderen de vragen wel konden beantwoorden.

Sabine
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.