Oud 16-02-2020, 14:14
elina.shpa
elina.shpa is offline
Geachte schoolieren

Ik ben economie aan het studeren, en had een vraagje over iets dat ik niet begrijp. In mijn boek staat er ook niet veel uitgelegd, dus dacht ik misschien kunnen jullie mij wat uitleggen.
Ik leer over welzijn en welvaart en op pc was ik wat oefeningen aan het maken en de twee vragen waar ik een fout had waren
1) Uit onderzoek bij zestigers en zeventigers blijkt dat gezondheid een uitermate grote rol speelt....(mijn antwoord was = welzijn) (maar juiste antwoord was Welvaart) Dit kan toch niet, gezondheid is toch welzijn ( gelukkig zijn)
(als vervolg)
..net als aanwezigheid van betekenisvolle anderen (mijn antwoord was = welvaart) (maar juiste antwoord was Welzijn)

Kan iemand mij dit uitleggen, ben hier echt niet mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2020, 20:03
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
https://www.economielokaal.nl/welvaart/

"Uit onderzoek bij zestigers en zeventigers blijkt dat gezondheid een uitermate grote rol speelt" --> Bij welvaart gaat het dus om de behoeftebevreding met schaarse middelen, dus dat is het in dit geval. Welvaart in ruime zin, aangezien er ook gekeken wordt naar behoeftebevrediging met andere schaarse middelen, zoals bijvoorbeeld de een gezond milieu of een gezond lichaam.

"..net als aanwezigheid van betekenisvolle anderen" --> Wanneer we ook kijken naar iemands overige behoeften, die niets te maken hebben met schaarse middelen, spreken we van welzijn, is erg subjectief.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.