Oud 14-01-2004, 21:29
Carlie
Carlie is offline
Heej Allemaal,
Ik moet aan het einde van deze maand een onderwerp weten voor mijn profielwerkstuk. Ik heb natuur en gezondheid en wil geneeskunde gaan studeren. Het lijkt me leuk om iets in die richting te gaan doen voor mijn profielwerkstuk. Heeft er iemadn een leuk idee voor mij???
Of heeft iemand al eens een profielwerkstuk gemaakt over dit onderwerp??
Wil je mij dan ff een PM sturen of hierop reageren!!

Alvast bedankt,
Carlie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 00:27
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Echt leuk om je dan in een bepaalde ziekte te gaan verdiepen. Ikzelf heb het over diabetes type 1 gedaan. Een klasgenootje had het over de hersenen gedaan (heel mooi en interresant trouwens).
Er zijn zoveel onderdelen, zoek gewoon iets wat je interresant lijkt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 06:58
bloed
Avatar van bloed
bloed is offline
Als mooi onderwerp is griep, leuk toch!!
bio en schei. daarbij kan je de verschillende virussen onderzoeken!!
Ik raad je ook aan om dit website te bezoeken: http://www.profielwerkstuk.net/onderwerp/index.html

succes
__________________
Nooit opgeven!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:59
sdekivit
sdekivit is offline
ik heb mn profielwerkstuk gedaan over trombose, ook heel leuk, maar best ingewikkeld. Het is trouwens anderhalf jaar geleden ingelverd en nu nog steeds niet nagekeken .........
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:21
nova7
Avatar van nova7
nova7 is offline
ik heb ook dezelfde profiel,maar hoef nog geen onderwerp inleveren.
Als je scheikunde beetje leuk vind,dan kun je bijvoorbeeld geneesmiddellen gaan onderzoeken.Maar ook andere stoffen,ingredienten van cosmetica,schampoo,voedingsmiddellen,die gereclameerd worden,hoe goed/niet ze werkelijk zijn.

succes!
__________________
white material will stain, my pocket knife's gotta shiny blade
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:31
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Nu pas aan het profielwerkstuk beginnen? Op mijn school moet het op z'n allerlaatst morgen ingeleverd worden (ik heb het allang ingeleverd)!
Maar kijk inderdaad eens op www.profielwinkel.nl of snuffel wat rond in de werkstukken die op www.scholieren.com staan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een profielwerkstuk over een medisch onderwerp is moeilijk te realiseren als er verplicht een praktisch gedeelte in moet. Ik wou mijn pws bijvoorbeeld eerst over vaccineren doen maar daar kon ik geen praktisch onderzoek bij bedenken.

Uiteindelijk ben ik geswitched naar 'genetica bij katten' en dat bevalt ook prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik doe staatsexamens, ook VWO NG, en ik ga ook geneeskunde studeren.

Heb vorige week vier voorstellen ingestuurd naar de staatsexamencommissie voor goedkeuring:

Inleiding tot het immuunsysteem
Begrippen zoals lymphocyt, leukocyt, macrofaag, T-cel, B-cel, cytokinen, TCR/CD3 en MHC/Ag-complexen, MHC-I en MHC-II, Antigen-Presenting Cells (APC's), antigenen (Ag's), antilichamen (Ab's), enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA), immunopathologie (incl. oncologie [ALL, AML, CLL, CML]).
Immuunreacties en het mechanisme van koorts
Endogene en exogene pyrogenen, de rol van de hypothalamus.
Cytokinen
IL, IFN, TNF, CSF, TGF, Chemokines etc., pyrogene cytokinen.
Metabolische encephalopathie
De invloed van metabole ziekten op de hersenen, psychosomatische symptomen van metabole encephalopathie, hepatoencephalopathie, pernicieuze anemie.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-01-2004 @ 17:20:
Ik doe staatsexamens, ook VWO NG, en ik ga ook geneeskunde studeren.

Heb vorige week vier voorstellen ingestuurd naar de staatsexamencommissie voor goedkeuring:

Inleiding tot het immuunsysteem
Begrippen zoals lymphocyt, leukocyt, macrofaag, T-cel, B-cel, cytokinen, TCR/CD3 en MHC/Ag-complexen, MHC-I en MHC-II, Antigen-Presenting Cells (APC's), antigenen (Ag's), antilichamen (Ab's), enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA), immunopathologie (incl. oncologie [ALL, AML, CLL, CML]).
Immuunreacties en het mechanisme van koorts
Endogene en exogene pyrogenen, de rol van de hypothalamus.
Cytokinen
IL, IFN, TNF, CSF, TGF, Chemokines etc., pyrogene cytokinen.
Metabolische encephalopathie
De invloed van metabole ziekten op de hersenen, psychosomatische symptomen van metabole encephalopathie, hepatoencephalopathie, pernicieuze anemie.

wat zijn daarbij je hoofdvragen dan?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 17:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-01-2004 @ 17:23:
wat zijn daarbij je hoofdvragen dan?
Het worden voorlichtingswerken, presentaties over die onderwerpen. Aangevuld met praktijkdingen, wat precies weet ik nog niet, maar ik kan wel iets regelen met een ziekenhuis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 22-01-2004 @ 17:31:
Het worden voorlichtingswerken, presentaties over die onderwerpen. Aangevuld met praktijkdingen, wat precies weet ik nog niet, maar ik kan wel iets regelen met een ziekenhuis.
Maar je mag toch niet gewoon over bijvoorbeeld het immuunsysteem gaan vertellen?
Bij ons moet er wel een soort van onderzoek achter zitten, het mag geen 'zo zit het in elkaar' werkstuk worden, want dat is veel te makkelijk. je pakt een paar boeken, schrijft stukjes over en je hebt je werkstuk. Terwijl, als er ook een onderzoekend gedeelte in zit, je zelf op zoek moet gaan naar informatie en resultaten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2004 @ 16:39:
Maar je mag toch niet gewoon over bijvoorbeeld het immuunsysteem gaan vertellen?
Bij ons moet er wel een soort van onderzoek achter zitten, het mag geen 'zo zit het in elkaar' werkstuk worden, want dat is veel te makkelijk. je pakt een paar boeken, schrijft stukjes over en je hebt je werkstuk. Terwijl, als er ook een onderzoekend gedeelte in zit, je zelf op zoek moet gaan naar informatie en resultaten.
Voor het staatsexamen gelden andere eisen, andere opzet enzo. Hoeft voor staatsexamen ook maar op 1 vak betrekking te hebben.

En als het vierde onderwerp wordt goedgekeurd ga ik daarmee aan de slag denk ik, daar is het meest mee te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 21:23
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Verband tussen bloedgroep en karakter???
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:29
Crotchshot
Crotchshot is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-01-2004 @ 16:39:
Maar je mag toch niet gewoon over bijvoorbeeld het immuunsysteem gaan vertellen?
Bij ons moet er wel een soort van onderzoek achter zitten, het mag geen 'zo zit het in elkaar' werkstuk worden, want dat is veel te makkelijk. je pakt een paar boeken, schrijft stukjes over en je hebt je werkstuk. Terwijl, als er ook een onderzoekend gedeelte in zit, je zelf op zoek moet gaan naar informatie en resultaten.
Dat verschilt per school. Scholen mogen dat zelf bepalen; officieel hoeft er geen praktisch onderzoek gedaan te worden. Ik ken een school waar het niet hoeft, en een school waar het wel moet. Bij het staatsexamen hoeft het idd niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 00:31
Crotchshot
Crotchshot is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 23-01-2004 @ 20:01:
Voor het staatsexamen gelden andere eisen, andere opzet enzo. Hoeft voor staatsexamen ook maar op 1 vak betrekking te hebben.

En als het vierde onderwerp wordt goedgekeurd ga ik daarmee aan de slag denk ik, daar is het meest mee te doen.
Scholen mogen zelf bepalen of het op 1 vak of op 2 vakken betrekking moet hebben. Eén vak is genoeg, maar sommige scholen willen per se 2 vakken...tja dat krijg je als je scholen veel vrijheid wilt geven.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:06
sdekivit
sdekivit is offline
bij mij op school mag je kiezen, 1 of 2 vakken, alleen of met zn tweeen, als er maar iets in zit van een onderzoekje. Bij ons op school gingen ze een keer bier maken, lekker joh
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk
Slakkemuuh
2 19-11-2013 19:39
Studeren Help! Profielwerkstuk!
Wiebelen.
3 20-05-2011 23:05
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk
ramona_loves_ya
2 04-09-2007 20:59
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hulp bij inleiding profielwerkstuk over reclame
vrouw-wezen
6 16-10-2005 13:48
Huiswerkvragen: Exacte vakken ..profielwerkstuk NG...
** Phoebe **
18 30-10-2003 20:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken HELP! Onderwerp gezocht!
*dancin'angel*
2 22-09-2003 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.