Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2006, 13:55
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-09-2006 @ 08:16 :
Weet iemand hoe het boek heet waar alle regeltjes instaan met betrekking tot kosher eten?
En dan niet de verkorte versie, want ik weet wel dat er daar ook een van bestaat.
Ik ga namelijk proberen te koken voor de ouders van de buurman. En die zijn joods.
Die staan voornamelijk in Leviticus, maar ook in Deutronomium. Verder is Wikipedia altijd je vriend.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Advertentie
Oud 05-09-2006, 14:52
Verwijderd
En dat is maar weinig info. Het is een boek dat bijna net zo dik als de bijbel
Oud 10-09-2006, 22:36
Marinka
Marinka is offline
wat betekend:
Ik zal voor je bidden, niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je ziel want die moet gered worden????
Oud 11-09-2006, 12:21
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Marinka schreef op 10-09-2006 @ 23:36 :
wat betekend:
Ik zal voor je bidden, niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je ziel want die moet gered worden????
Je hoort Christenen vaak zeggen 'God heeft niet alleen je ziel, maar ook je lichaam geschapen' of andersom.
Het duidt eigenlijk in mijn ogen op de verwantschap tussen lichaam en geest. Het gaat dus om een probleem of ziekte die niet alleen lichamelijk, maar ook psychisch van aard is. Pas wanneer dit psychische probleem verholpen wordt zal het lichamelijke probleem ook verholpen zijn.
Het aspect 'redden' in het verhaal duidt op een radicale verandering in de manier van denken of tegen het leven aankijken.
Dit is trouwens mijn interpretatie en ik ben niet Christelijk, dus als iemand mij wil tegenspreken, ga je gang...
__________________
Verwarring is de eerste stap tot nieuw inzicht

Laatst gewijzigd op 11-09-2006 om 12:23.
Oud 14-09-2006, 12:04
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
Marinka schreef op 10-09-2006 @ 23:36 :
wat betekend:
Ik zal voor je bidden, niet alleen voor je lichaam, maar ook voor je ziel want die moet gered worden????
Wat hier met lichaam bedoelt word snap je denk ik wel. Dat gaat dus over het lichamelijke (ziektes enzo)

Het zinnetje: maar ook voor je ziel want die moet gered worden:

Christenen geloven dus dat er na dit leven nog een leven is. Daar zal je wel eens van gehoord hebben. Of een mens gaat dan naar de hemel (als hij God in het leven op aarde heeft leren kennen) of naar de hel (geleefd zonder God, niet naar Hem geluisterd enz.)

Met hed redden van je ziel word bedoelt: Dat God dus in je leven komt, en zo je ziel red en dat je dan na het leven bij Hem komt.

Je ziel hangt samen met je 'geestelijke leven'. Hoe je leeft met God, of juist niet. Wat je relatie met God is enz.
Oud 14-09-2006, 15:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Islam ->

wat betekent Ta Ha? (da's de naam die een sura draagt)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-09-2006, 15:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
deadlock schreef op 05-09-2006 @ 08:16 :

Ik ga namelijk proberen te koken voor de ouders van de buurman. En die zijn joods.
kies gewoon wat makkelijks uit. Zalm ofzo.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-09-2006, 20:20
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Mwah, broodje ham-kaas tijdens pesach gaat er altijd in
Oud 14-09-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-09-2006 @ 16:31 :
Islam ->

wat betekent Ta Ha? (da's de naam die een sura draagt)


Het zijn twee letters uit het Arabische alfabet.
De volgende surat beginnen ook met losse letters:
Qaaf (de letter Qaaf), Al-Ahqaaf (Bochtige zandpaden, duinen), Al-Djaasi'jah (Het knielen), Ad-Dochaan (De rook), Az-Zochrof (Gouden juwelen, luxe), Asj-Sjoera (De constultatie), Fussilat (Gedetaileerd), Al-Momin (De gelovige), Saad (de letter Saad)
Jaa Sien (de letters Jaa en Sien), As-Sadjdah (De aanbidding), Loqmaan (Loqmaan), Ar-Roem (De Romeinen), Al-Ankaboet (De spin), Al-Qasas (Het verhaal), An-Naml (De mier), Asj-Sjoaraa (De dichters), Taa Haa (de letters Taa en Haa), Marjam (Maria), Al-Hidjr (Het rotsachtige land), Ibrahiem (Abraham), Ar-Ra'd (De donder), Joesoef (Jozef), Hood (Hood), Joenos (Yonas), Al-Aa'raaf (De verheven plaatsen), Al-Imraan (De huis van Imraan, de familie van Imraan) en Al-Baqarah (De koe)

"On a final note, Islamic numerology should not be confused with the meanings of the Qur'anic letters known as al-huroof al-muqatta`a, such as, for example, the alif, laam, meem at the beginning of Surat Al-Baqarah. The scholars are agreed that these letters carry meaning, though they are in disagreement concerning man's theoretical accessibility to this knowledge. Some say that their meaning is known to Allah alone and inaccessible to man, while others say that their meaning is accessible to those whom Allah gives such knowledge."
Bron

En Allah weet het beste.

Laatst gewijzigd op 15-09-2006 om 00:10.
Oud 15-09-2006, 08:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
hookee schreef op 14-09-2006 @ 21:20 :
Mwah, broodje ham-kaas tijdens pesach gaat er altijd in
in je eigen huis ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-09-2006, 09:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mahdaoui schreef op 15-09-2006 @ 00:16 :

"On a final note, Islamic numerology should not be confused with the meanings of the Qur'anic letters known as al-huroof al-muqatta`a, such as, for example, the alif, laam, meem at the beginning of Surat Al-Baqarah. The scholars are agreed that these letters carry meaning, though they are in disagreement concerning man's theoretical accessibility to this knowledge. Some say that their meaning is known to Allah alone and inaccessible to man, while others say that their meaning is accessible to those whom Allah gives such knowledge."
Bron

En Allah weet het beste.
m.a.w. men weet het niet? Zijn het toevallig allemaal sura uit mekkaanse of mediense tijd? Of loopt dat door elkaar heen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-09-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-09-2006 @ 10:00 :
m.a.w. men weet het niet? Zijn het toevallig allemaal sura uit mekkaanse of mediense tijd? Of loopt dat door elkaar heen?
Klopt. Nee, de surat lopen door elkaar, maar het zijn allemaal de wat langere surat. Dus richting het einde van de Koran.
Oud 15-09-2006, 13:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
is er nog discussie over de betekenis of heeft men zich erbij neer gelegd in de veronderstelling dat je het toch niet te weten kunt komen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-09-2006, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-09-2006 @ 14:28 :
is er nog discussie over de betekenis of heeft men zich erbij neer gelegd in de veronderstelling dat je het toch niet te weten kunt komen?
Zoals met alle dingen binnen de islam, als je het letterlijk niet terug kunt vinden in de Koran of Sunnah, dan kan je niet met zekerheid zeggen dat iets zus of zo is. Maar er zijn wel geleerden die zeggen dat Allah de betekenis ervan (van die losse letters) alleen geeft aan zij die het verdienen. Maar over het algemeen kun je toch aannemen dat de betekenis hiervan alleen bij Allah ligt en dat het beste is om te zggen dat Allah het beste weet.
Oud 20-09-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-09-2006 @ 14:28 :
is er nog discussie over de betekenis of heeft men zich erbij neer gelegd in de veronderstelling dat je het toch niet te weten kunt komen?
De geleerden hebben zich erbij neergelegd dat wij nooit zullen weten wat Allah swt ermee bedoeld heeft.
Oud 26-09-2006, 18:02
Mister Sir
Avatar van Mister Sir
Mister Sir is offline
Goeiendag

Graag wil ik me verdiepen in het Boeddhisme, het trekt me enorm. Maar ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Ik kwam deze *site tegen en heb daar wat gelezen. Zijn er boeddhisten in de zaal me kunnen helpen op het ware pad?

*http://www.sleuteltotinzicht.nl/wbk....angika%20magga

Ik weet niet goed of het een beetje betrouwbaar is namelijk. Ik heb een beetje het gevoel dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

Thanks in advance,
Oud 26-09-2006, 18:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Misschien staan er nuttige links over Boedhisme in de announcement van dit subforum?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 26-09-2006, 19:32
Mister Sir
Avatar van Mister Sir
Mister Sir is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2006 @ 19:46 :
Misschien staan er nuttige links over Boedhisme in de announcement van dit subforum?
Mijn hemel, volkomen over het hoofd gezien, die annoucement. Excuses.
Oud 26-09-2006, 20:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Maakt niet uit. Het zorgt er wel voor dat dit een *klein* vraagje bleef. Daar is dit topic voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-10-2006, 12:04
MentalPiracy
MentalPiracy is offline
Zlefde vraag over het Buddisme hier
__________________
To resist is to piss in the wind.
Oud 03-10-2006, 19:55
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 14-09-2006 @ 13:04 :
Wat hier met lichaam bedoelt word snap je denk ik wel. Dat gaat dus over het lichamelijke (ziektes enzo)

Het zinnetje: maar ook voor je ziel want die moet gered worden:

Christenen geloven dus dat er na dit leven nog een leven is. Daar zal je wel eens van gehoord hebben. Of een mens gaat dan naar de hemel (als hij God in het leven op aarde heeft leren kennen) of naar de hel (geleefd zonder God, niet naar Hem geluisterd enz.)

Met hed redden van je ziel word bedoelt: Dat God dus in je leven komt, en zo je ziel red en dat je dan na het leven bij Hem komt.

Je ziel hangt samen met je 'geestelijke leven'. Hoe je leeft met God, of juist niet. Wat je relatie met God is enz.


Hoi niet alle Christenen geloven dat zo sterk hoor... ik geloof dat iedereen die "goed" heeft geleefd (en dat hebben de meesten, want eigenlijk iedereen doet z'n best) naar de hemel mag, anders zou het wel heeeeel ongezellig worden!
Ik bid wel voor mensen, maar niet voor hun "redding" maar wel dat ze bijv. een steuntje in de rug krijgen bij een moeilijke tijd.
__________________
zing bid huil vecht lach werk bewonder
Oud 04-10-2006, 15:25
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 03-10-2006 @ 20:55 :
Hoi niet alle Christenen geloven dat zo sterk hoor... ik geloof dat iedereen die "goed" heeft geleefd (en dat hebben de meesten, want eigenlijk iedereen doet z'n best) naar de hemel mag, anders zou het wel heeeeel ongezellig worden!
Ik bid wel voor mensen, maar niet voor hun "redding" maar wel dat ze bijv. een steuntje in de rug krijgen bij een moeilijke tijd.
ben jij apostolisch oid. gezellig of niet is niet het beste argument . de meeste christenen halen hun ideeen en filosofieen uit de bijbel, en daar komt pc nerds overtuiging wel vandaan.. daarnaast is mijns inziens een christen een volgeling van christus (die het ook ongeveer zo verhaalde).
Oud 17-10-2006, 13:54
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Hoe kan iemand nog geloven dat de wereld plat is?

http://www.theflatearthsociety.org/forums/
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 17-10-2006, 14:47
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Als je de 3e dimensie niet meerekent, leven we ook in een platte wereld.
Oud 17-10-2006, 18:46
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-10-2006 @ 15:47 :
Als je de 3e dimensie niet meerekent, leven we ook in een platte wereld.
Ja, en als je de vierde dimensie niet mee rekent staat mijn erectie voor eeuwig.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 17-10-2006, 18:51
Estate
Avatar van Estate
Estate is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-10-2006 @ 19:46 :
Ja, en als je de vierde dimensie niet mee rekent staat mijn erectie voor eeuwig.
Inderdaad --> tijd.
Oud 18-10-2006, 21:27
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 17-10-2006 @ 14:54 :
Hoe kan iemand nog geloven dat de wereld plat is?

http://www.theflatearthsociety.org/forums/
leuk forum

als de aarde plat is, waarom kun je dan de poolster niet zien als je je onder de evenaar staat?

tegenargument: deze staat te ver
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 24-10-2006, 13:37
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
joden vasten met poerim en jom kippoer. iemand idee of er nog meer zulke dagen zijn of waren?
Oud 24-10-2006, 15:42
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-10-2006 @ 14:37 :
joden vasten met poerim en jom kippoer. iemand idee of er nog meer zulke dagen zijn of waren?
9 Av: herdenking van de verwoesting van de tweede tempel.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Oud 25-10-2006, 06:59
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Il organista schreef op 24-10-2006 @ 16:42 :
9 Av: herdenking van de verwoesting van de tweede tempel.
ik raak een beetje bedolven onder herdenkingen en vastendagen, maar is deze ook terug te leiden op de bijbel?
en met zacharia 8:19 weet ik ook niet zo goed raad, god schaft daar bepaalde vastendagen af (ik weet niet welke of waar ze vandaan kwamen), en de precieze reden: hij geeft zegen dus moet het maar eens afgelopen zijn met die vasten ('rouwen')?
Oud 25-10-2006, 15:25
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Ach, bij de katholieken hebben ze dat al opgelost, daar werd het carnaval (soort suikerfeest?) gevierd na het vasten.
Omdat dat vasten niet zo populair meer was hebben ze dat afgeschaft, het was dan ook funest voor de bieromzet .
Oud 30-10-2006, 13:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik kwam dit tegen:

"If you are fortunate enough to be in possession of a copy of Usul al-Kafi, by Muhammad ibn Ya'qub al-Kulayni published in 1990 by Dar al-Ta'aruf of Beirut Lebanon, read pp. 294-298 of its first volume to learn numerous details about not only this saheefa but also about Fatima's Mushaf the copy of the Holy Qur'an kept by Fatima (as) daughter of the Messenger of Allah (pbuh) many years before Othman ibn 'Affan asked Imam Ali ibn Abu Talib (as) to help compile the text of the Holy Qur'an. "
http://www.hawzah.net/Per/Vigenam/ra...h/book/b04.htm

Heeft iemand ooit deze versie in handen gehad/gekopieerd/gelezen en is de tekst bekend (is deze hetzelfde als de koran zoals deze nu verspreid wordt)?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-10-2006, 16:33
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb ook een vraag, ik kan helaas de voorgaande vraag van Gatara niet beantwoorden.

Zit er degelijk verschil in de katholieke en bijvoorbeeld de protestantse bijbel?
Oud 30-10-2006, 18:48
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
de protestantse en katholieke bijbel kennen beide de zgn canon, de boeken waarvan beiden geloven dat ze door god geinspireerd zijn. van enkele boeken is de afkomst of betrouwbaarheid wat disctubaler, de zgn. apocrieve (of deuterocanonieke) boeken. een groot deel van die boeken worden door de katholieke kerk wel geaccepteerd (de oudtestamentische iig), de protestantse bijbel kent alleen de canon.
Oud 30-10-2006, 20:00
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 30-10-2006 @ 19:48 :
de protestantse en katholieke bijbel kennen beide de zgn canon, de boeken waarvan beiden geloven dat ze door god geinspireerd zijn. van enkele boeken is de afkomst of betrouwbaarheid wat disctubaler, de zgn. apocrieve (of deuterocanonieke) boeken. een groot deel van die boeken worden door de katholieke kerk wel geaccepteerd (de oudtestamentische iig), de protestantse bijbel kent alleen de canon.
Dus, mag ik hieruit afleiden dat de katholieke bijbel meer inhoud/informatie bevat? En bestaat er ook een algemene bijbel?
Oud 31-10-2006, 15:14
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 30-10-2006 @ 21:00 :
Dus, mag ik hieruit afleiden dat de katholieke bijbel meer inhoud/informatie bevat? En bestaat er ook een algemene bijbel?
ik denk het wel. de algemene bijbel is natuurlijk de canon, maar dat is daarmee ook gelijk de protestantse bijbel .
Oud 31-10-2006, 17:38
Prue Halliwell
Avatar van Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik weet zelf eigenlijk maar 1 verschil.. Bij een overleden persoon, steken de katholieken een kaarsje aan voor deze persoon.. de protestanten gaan bidden en steken geen kaars aan...
__________________
I'm not sure if you meant what you said, but that's ok, cause it stil sounded good when you said it anyway...
Oud 31-10-2006, 20:09
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Qua rituelen en gebruiken zijn er wel meer verschillen. Het knielen bijvoorbeeld. De rijk aan beelden versierde katholieke kerken t.o.v. de minimale protestante. En het verheerlijken van Maria zit er bij de protestanten al helemaal niet in, die is daar bijna niet meer dan baarmoeder..
Oud 31-10-2006, 20:50
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ja, ik ben wel enigszins op de hoogte va die verschillen, ik vroeg me gewoon af of er verschillen zaten in de bijbels. Iig heel erg bedankt voor alle antwoorden .
Oud 02-11-2006, 09:47
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 03-10-2006 @ 20:55 :
Hoi niet alle Christenen geloven dat zo sterk hoor... ik geloof dat iedereen die "goed" heeft geleefd (en dat hebben de meesten, want eigenlijk iedereen doet z'n best) naar de hemel mag, anders zou het wel heeeeel ongezellig worden!
Ik bid wel voor mensen, maar niet voor hun "redding" maar wel dat ze bijv. een steuntje in de rug krijgen bij een moeilijke tijd.
Wow, wat zal de hemel vol zijn!
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 02-11-2006, 09:49
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 31-10-2006 @ 16:14 :
ik denk het wel. de algemene bijbel is natuurlijk de canon, maar dat is daarmee ook gelijk de protestantse bijbel .
De Rooms-Katholieken gebruiken zowel de kannonieke, als de apocriefe boeken. In de Bijbel die gangbaar is in chistelijke kerken, zijn alleen de kannonieke boeken vermeld.

Voor meer informatie: zie www.org.wikipedia.nl
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 02-11-2006, 15:30
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 02-11-2006 @ 10:49 :
De Rooms-Katholieken gebruiken zowel de kannonieke, als de apocriefe boeken. In de Bijbel die gangbaar is in chistelijke kerken, zijn alleen de kannonieke boeken vermeld.

Voor meer informatie: zie www.org.wikipedia.nl
Dat heb ik opgezocht en gelezen, maar in ieder geval bedankt .
Oud 05-11-2006, 00:12
Bochur
Bochur is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-10-2006 @ 15:37 :
joden vasten met poerim en jom kippoer. iemand idee of er nog meer zulke dagen zijn of waren?
Citaat:
Il organista schreef op 24-10-2006 @ 17:42 :
9 Av: herdenking van de verwoesting van de tweede tempel.
Haha, wij vasten absoluut niet op Poeriem. Dat is een van de meest feestelijke dagen van het jaar, met enorme feestmaaltijden en vieringen.

Verder is je vraag afhankelijk van de graad van gelovigheid. Orthodox, liberaal?

Er zijn een aantal dagen:
* Ta'anit Esther, de dag *voor* Purim
* Tzom Gedaliah, de dag na Rosh HaShanah (nieuwjaar) (2e Tishrei)
* Yom Kippur (10e Tishrei)
* 10e Tevet
* 17e Tammuz
* 9e Av

Dan zijn er nog de dagen die niet door iedereen gehouden worden:
* Maandag na Pesach
* Donderdag na Pesach
* Maandag na Sukkot
* Donderdag na Sukkot
* Vooravond van Rosh HaShanah

Dan zijn er de dagen die sommigen houden:
* 40 dagen achter elkaar voor Rosh HaShanah
* Elke vrijdag

In totaal kom je op minstens 6 en maximaal een stuk of 100 dagen per jaar uit. Zes is het absolute minimum; die dagen zijn absoluut verplicht.

De 9e Av (Tisha b'Av) en Yom Kippur (de 10e Tishrei) zijn vastendagen van 25 uur. Die beginnen met zonsondergang en eindigen de volgende avond als het volledig donker is.
De andere vastendagen beginnen 's ochtends voor het licht wordt en duren tot het volledig donker is (zelfde als Ramadan bij moslims).

Vasten betekent overigens geen eten, geen drinken, geen tanden poetsen, etc. Betekent dus niet (zoals bij katholieken bv) 'geen vlees eten'. Vasten = vasten.
Oud 05-11-2006, 13:32
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Bochur schreef op 05-11-2006 @ 01:12 :
Haha, wij vasten absoluut niet op Poeriem. Dat is een van de meest feestelijke dagen van het jaar, met enorme feestmaaltijden en vieringen.

Er zijn een aantal dagen:
* Ta'anit Esther, de dag *voor* Purim
díe bedoelde ik natuurlijk . bedankt voor je antwoord!
Oud 05-11-2006, 13:35
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
Bochur schreef op 05-11-2006 @ 01:12 :

Vasten betekent overigens geen eten, geen drinken, geen tanden poetsen, etc. Betekent dus niet (zoals bij katholieken bv) 'geen vlees eten'. Vasten = vasten.
Wat zul jij uit je mond ruiken
__________________
Veramerikanisering alom!
Oud 13-11-2006, 13:42
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 05-11-2006 @ 14:35 :
Wat zul jij uit je mond ruiken
zou een kauwgummetje wel mogen?
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 13-11-2006, 19:48
Silencios
Avatar van Silencios
Silencios is offline
Citaat:
vichog schreef op 13-11-2006 @ 14:42 :
zou een kauwgummetje wel mogen?

Officieel niet.

dan maar mondspray
Oud 19-11-2006, 14:51
marokkaanse
marokkaanse is offline
wat is eigenlijk pinksteren?
__________________
allah rajoen allah rahmek soufian rip
Oud 19-11-2006, 15:31
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
marokkaanse schreef op 19-11-2006 @ 15:51 :
wat is eigenlijk pinksteren?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinksteren
Niet echt verlichtend moet ik zeggen
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 20-11-2006, 21:54
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 19-11-2006 @ 16:31 :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinksteren
Gut.. een hele alinea over "het weer tijdens Pinksteren".. Hoe Hollands kun je een pagina maken.. lekker belangrijk
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vragen over geloven topic #2
Verwijderd
102 21-08-2013 17:36
Levensbeschouwing & Filosofie Ik geloof!
Lekker-chickie
220 24-09-2010 16:04
Levensbeschouwing & Filosofie Kunnen niet-Joden ook in de hemel komen?
floortje613
28 18-09-2009 18:16
Levensbeschouwing & Filosofie voel me leeg
tjappie
183 03-03-2007 15:53
Levensbeschouwing & Filosofie Het kleine vraagjes over geloven topic
T_ID
501 29-06-2006 23:21
Levensbeschouwing & Filosofie Hoe weet je dat jouw religie de juiste is?
akumabito
98 29-11-2005 02:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.