Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2010, 18:16
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Hallo,

Ik wil binnenkort naar Zuid Amerika voor 8 weken om vrijwilligerswerk te doen. Ik wil dit doen in combinatie met ong 4 weken spaans les en dan dus 4 weken vrijwilligerswerk. Ik heb aantal dingen gezien in Venezuela, Costa Rica, Guatamala en Peru en kan echt niet kiezen. Ik vroeg mij af of iemand van jullie in die landen zijn geweest en mij er meer over kon vertellen (leefstijl, cultuur, spaans niveau en veiligheid) OF ervaring hebben met vrijwilligerswerk in buitenland in het algemeen. Hoe is het je bevallen?

Zou graag wat van jullie horen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2010, 15:10
serac
serac is offline
lijkt me dat 4 weken les compleet onvoldoende is om in t spaans te communiceren, modeling ook ; als je niet meer tijd hebt, zoek dan ergens waar de mensen (ook) engels kunnen verstaan (als jij tenminste engels kunt - - - - hihi) ; let ook op wat het zal kosten, dat verschilt nogal ; suxes rmee
Met citaat reageren
Oud 24-01-2010, 17:12
annoniempje
Avatar van annoniempje
annoniempje is offline
Bednakt voor je reactie, maar dat weet ik. Maar ik heb al 3 maanden in Salamanca Spaans geleerd, een klein studentenstadje ten westen van Spanje, dus ik kan al wel beetje Spaans. Ik wil het daarentegen bij houden en ook klein beetje verbeteren in woordenschat en grammaticala ook wel beetje (al heb ik veel grammatica al gehad).
Maar je hebt wel gelijk. 4 weken is te kort. 3 Maanden was zelfs te kort en ik weet dat ik geen vloeiend Spaans spreek na die tijd, maar hoop dat ik dan wel enigszins een leu kgesprekje kan voeren (kan nu al kleine gesprekjes voeren). En ik weet trouwens ook dat in Costa Rica men wel vaak Engels kan spreken vanwege het toerisme, maar ik vind het ook wel weer leuk om juist ergens te zitten waar men geen engels spreekt. Dan leer je spaans wel echt sneller weet ik uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2010, 10:47
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Hallo,

Ik wil binnenkort naar Zuid Amerika voor 8 weken om vrijwilligerswerk te doen. Ik wil dit doen in combinatie met ong 4 weken spaans les en dan dus 4 weken vrijwilligerswerk. Ik heb aantal dingen gezien in Venezuela, Costa Rica, Guatamala en Peru en kan echt niet kiezen. Ik vroeg mij af of iemand van jullie in die landen zijn geweest en mij er meer over kon vertellen (leefstijl, cultuur, spaans niveau en veiligheid) OF ervaring hebben met vrijwilligerswerk in buitenland in het algemeen. Hoe is het je bevallen?

Zou graag wat van jullie horen!
Ben zelf een paar jaar geleden6 weken in Guatemala geweest om Spaans te leren en vrijwilligerswerk te doen, en vorig jaar een maand in Ecuador om Spaans te leren en te reizen.

Ik vond beide landen geweldig. Van de landen die jij noemt is denk ik het voordeel van Guatemala en Costa Rica dat de landen een stuk kleiner zijn, dus als je de weekenden vrij hebt kan je makkelijk een paar dagen er op uit trekken en verschillende plekken in het land bezoeken.
In Guatemala ligt het er verder ook aan waar je zit. Antigua is waarschijnlijk de bekendste en populairste plaats om Spaans te leren; voordeel is dus dat er ontzettend veel talenscholen zijn, daardoor de prijzen laag zijn en mocht de school je niet bevallen kan je makkelijk op zoek naar een andere school. Daarnaast hebben zo'n beetje alle scholen wel connecties met lokale organisaties waar je vrijwilligerswerk kan doen. Nadeel is dat het behoorlijk toeristisch is, en je dus sneller Engels zal gebruiken dan in minder toeristische plaatsjes. Qua veiligheid werd er wel altijd benadrukt 's avonds niet alleen over straat te gaan, weet niet of het echt zo gevaarlijk was, maar uit voorzorg nam ik vaak toch een taxi, wat misschien 1 euro ofzo kostte.
Verder heeft Guatemala nog een grote indigenous bevolking, dus qua cultuur is het interessant genoeg. Verder is er in het noorden van het land Tikal, een plek midden in de jungle vol met enorme Maya ruines die zeker het bezoeken waard is.
Ik heb er in ieder geval heel veel aan mijn Spaanse lessen gehad, de leraren spraken erg duidelijk Spaans zonder een al te sterk accent, en aangezien de lessen standaard prive-lessen zijn leer je een stuk sneller en zijn de lessen ook echt op jouw niveau aangepast.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2012 Wat ga je doen na je examens?
Mr.Mark
2 07-05-2012 21:44
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Lifestyle Wat ga jij in de toekomst doen?
kuik
136 18-07-2007 12:09
Algemene schoolzaken Een jaartje ontwikkelingshulp
Jane says
16 27-09-2005 18:07
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Nederland is vol?!?
kate_temp
16 07-04-2004 19:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Mislukken integratie schuld PvdA'
Atje85
148 13-01-2004 21:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.