Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2001, 16:38
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Weet iemand de gevolgen van een te hoge dosis ibuprofen, of ja, de kans dat zich dan problemen voordoen? Want je zou er maagklachten van kunnen krijgen enzo, maar hoe groot zou die kans nou echt zijn...?

Zou heb bijvoorbeeld kwaad kunnen om 1600mg per dag te nemen ipv 1200?
En als dat maar een enkel keertje gebeurd?


Ik hoop dat iemand hier iets over weet...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:13
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
sorry ik zou het echt niet weten... Maar ik denk dat als je nergens allergies voor bent, je geen klachten zl krijgen. Vooral niet als het maar een paar keer is voorgekomen dat je meer dan op de gebruiksaanwijzing stond, nam.
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:19
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline

nou, het is niet zozeer dat ik het al gedaan heb, maar ik zit erover te denken om het te gaan doen...

(totdat ik naar de dokter ga)

__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 18:22
miro
Avatar van miro
miro is offline
misschien een stomme vraag: wat is ibuprofen precies??? En waarom zou je een hogere dosis nemen?
------------------
Omdat ik altijd met mijn gedachten ergens anders ben, kom ik overal ll ll NEEM JE DROMEN MEE DE DAG IN!ll

[Dit bericht is aangepast door miro (02-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 19:42
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
miro schreef:
misschien een stomme vraag: wat is ibuprofen precies??? En waarom zou je een hogere dosis nemen? Of het nou gezond is of ongezond het is altijd dom om te doen!Trouwens het kan niet eens gezond zijn.


Ibuprofen is een ontstekingremmend en pijnstillend middel.
En ik zou een hogere dosis nemen omdat de pijn door de normale dosis heen gaat.
Maar ik ga denk ik maar weer eens een keer naar de dokter
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 19:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
ja inderdaad eerst overleg plegen met je dokter! Ik heb namelijk ook ooit een hogere dosis van een bepaald soort medicijnen mogen slikken (pijnstillers) omdat het bij de normale dosis niet overging.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2001, 21:43
Mad^Athlete
Avatar van Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Euhm kijk ze maken zo medicijn niet dat als je maar iets te veel slikt direct behoorlijk kapot bent zeg maar ... dus et an volgens mij wel, maar echt te veel volgen smij is dat niet ok ... in overleg met je dokter is natuurlijk het best, maar zelf een beetje verhogen kan volgens mij (maar ja ikke he) geen kwaad
__________________
*stuiter*
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 12:44
kroepoekje
kroepoekje is offline
in principe gebruik ik geen hogere dosis, zowiezo gebruik ik liever zo weinig mogelijk pijnstillers, maar ik heb wel een keer dubbele max. hoeveelheid gebruikt 3 daagies, omdat k een vrij belangrijke wedstrijd moest rijden met mn paard (en mn schouder was iets nie goed mee) en daar heb k verder geen nadelen van gemerkt.
maar beter zoek je uit waarom je pijn hebt en probeer je dat te verhelpen, want erdoorheen lopen is alleen maar superslecht
__________________
Don't be scared to live the dream
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 12:47
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Sannetje schreef:
Ibuprofen is een ontstekingremmend en pijnstillend middel. En ik zou een hogere dosis nemen omdat de pijn door de normale dosis heen gaat. Maar ik ga denk ik maar weer eens een keer naar de dokter
Weet je wel waar de pijn vandaan komt?!?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 14:35
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Weet je wel waar de pijn vandaan komt?!?



ja, ik heb een peesontsteking in m'n elleboog (een golfelleboog)

Ik ben vandaag naar de dokter geweest en heb er een spuit met onstekingremmend middel in gekregen,
Dat doet de uren erna heel veel pijn (en dat klopt...), maar daarna zou het minder moeten worden.

Bedankt in elk geval voor jullie reacties!

-x-
San
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 19:18
Black Eagle
Black Eagle is offline
Ik neem ook regelmaatig ibroprufen in maar dan met dosis van 1200mg per keer en mijn maag doet er niet moeilijk om maar moet ik wel goed eten

Dit is wel in overleg geweest met een arts
__________________
De zon gaat voor niks op
Met citaat reageren
Oud 03-10-2001, 22:01
Verwijderd
Mijn maag deed niet moeilijk, alleen werd ik er een beetje erg suf van... ik was 's morgens naar de kaakchirurg geweest en vond het onzin om maar thuis te blijven zitten, dus ging ik maar werken (winkel). Maar dingen die normaal heel vanzelfsprekend zijn wist ik toen dus ff niet meer (hoeveel iets kost, waar iets ligt) en ik deed alles veel langzamer... dus heb die Ibuprofen maar de prullenbak ingegooid
Met citaat reageren
Oud 04-10-2001, 08:17
Verwijderd
t zal voor 1 keer denk ik niet heel erg zijn, maar k zou het niet vaker doen want dan kan je het bijv. aan je nieren krijgen.
Wat je kunt krijgen bij overdosing (er staat hier een hele lijst met enge dingen, ik zou zelf het lef niet hebben om het te doen...):
het komt er een beetje op neer dat het hetzelfde is als de bijwerkingen. De kans zal vooral groter zijn op een maag/darmbloeding.

-x-

Alicia
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Resaai #1899
Allure
500 08-01-2014 18:43
Lichaam & Gezondheid Ziek worden van ongesteld
KleineeRenee
50 25-07-2008 15:12
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.