Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 12:10
aaronmirck
aaronmirck is offline
Ik ben op het volgende plan gekomen:

Stel je voor. De bel gaat. Iedereen zou - normaal gesproken - naar zijn/haar lessen moeten gaan. Maar niet vandaag. Vandaag komen we allemaal te laat. De school zou duizenden briefjes moeten schrijven, iedereen uren na moeten laten komen, honderden brieven schrijven naar ouders en daarna nog meer gesprekjes voeren met de - verbaasde - ouders. Vergeet niet de laatste stap: iedereen zou een week lang geschorst moeten worden. Dit kan de school nooit maken, er kunnen geen duizend briefjes geschreven worden door 4 loket mederwerkers, er kunnen geen duizende briefen geschreven worden naar kinderen, het kost de school al honderden euro's, aan postzegels. Ook de schorsing kan nooit plaatsvinden: de school kan niet een week dicht.

Nou de vraag: is het legaal om te staken op school, kan je er straf voor krijgen en zou het succes vol zijn?

*ik weet dat ik niet iedereen mee krijg, dat het tijd kost om te organiseren en dat we allemaal de kans lopen om teringrote straf te krijgen, maar dat vind ik het wel waard om de "respect 2 aula"(wat in houd dat er gepatrolieerd word, om te kijken of we allemaal netjes ons afval weg gooien ) en het "briefjes" systeem weg te krijgen

Iemand enig id?
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2005, 13:38
matrix21
matrix21 is offline
Volgens mij heb je wel gelijk. Ze kunnen je niets maken als je met zo'n grote groep bent. Al is het niet legaal. De meeste bij jullie op school zullen leerplichtig zijn. Dus ga je niet naar de lessen dan kunnen je ouders een boete krijgen. Al zal dat voor 1 dag wel meevallen.
Maar denk je nou echt dat het je helpt die "vervelende maatregelen" weg te krijgen? Ik denk het niet. Verder zit je op school voor jezelf en heb je dus eigenlijk alleen jezelf ermee.

Bij bedrijven staakt men zodat het bedrijf schade oploopt doordat de productiecyclus wordt onderbroken. Hierdoor kan het bedrijf vaak geen kant op en dan kan er wel een compromis worden besproken. Als jullie niet naar de les gaan, gaan de leraren lekker in de lerarenkamer koffie zitten drinken.

Kortom ik zou eerder een handtekeningenactie opzetten of 1 of andere ludieke actie. Hiermee win je het respect van de leraren vanwege je volwassen gedrag en maak de meeste kans op veranderingen. Een beetje volwassen reageren kan nooit kwaad.

En wat betreft die maatregelen. Wat is daar zo erg aan? Het kost de school geld om die kantine schoon te houden. Dus zo gek is het niet als jullie zelf jullie afval weggooien. Blijkbaar werd dit niet gedaan dus controleren. Vind ik niet gek.
En dan die briefjes regeling. Ook niet zo gek, had ik op de middelbare school ook. En volgens mij met ons vele anderen. Je bent nou eenmaal leerplichtig op je 15e dus zul je naar school moeten komen en nog op tijd ook. Gaat de school daar luchtig mee om dan kost ze dat een grote boete.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 14:35
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
zoiets werkt alleen als echt iedereen mee doet en heel veel mensen zullen mee willen doen maar als t puntje bij paaltje komt zullen heel veel mensen dr vanaf zien. daarnaast moet iedereen het maar te weten komen zonder dat de leraren het ook te weten komen. en ze zullen nooit iedereen schorsen maar alleeen de ene persoon die verantwoordelijk is. en als je zoiets bijvoorbeeld alleen met de klas doet krijgt de hele klas alle leraren op z'n dak want dat kunnen ze nog wel aan. als per ongeveer 20 leerlingen 1 leraar de boel normaal gesproken in het gareel houd kunnen al die leraren dat ook wel doen bij de hele school en helemaal als ze de boosdoener hebben gevonden. je hebt ook grote kans dat ze alle mensen die meegedaan hebben juist wél schorsen of na laten blijven oid. spreek uit ervaring
dat soort dingen zijn nooit te realiseren. beter kun je gaan dreigen dat je dat gaat doen als ze niet naar je luisteren, klinkt ongeloofwaardig maar daar bereik je waarschijnlijk meer mee. en als ze dan nog niet luisteren (ook na leerlingenraad oid) dan kun je het altijd na het dreigen ook echt gaan uitvoeren. ze vermoeden jou dan wel maar zeker weten ze niet.
nouja, in ieder geval succes
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:21
aaronmirck
aaronmirck is offline
mwah de staking is meer iets loos, gewoon om de school te kakken te zetten, wat me cewl lijkt
Het zou kunnen dat ik de lul zou zijn, dat is kut, maar so be it
Verder: Ik ga niet met leraren praten, het zijn vaak mensen die zo overtuigd zijn van het nut van hun "controle" of briefjes, dat ik ze niet meer serieus kan nemen
Verder zou ik iedereen dus vragen om onder geen geding toe te geven -->ook niet na blijven.
Heb er wel zin an, veel mensen reageren positief, leraren mogen t idd niet weten

ssssst
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:27
Cola
Avatar van Cola
Cola is offline
maar je hebt altijd een grote groep pary poopers die het niet durfen omdat zijn/haar ouders dan erg boos worden helemaal op mijn school zie ik dat snel gebeuren
__________________
ajacied 4-life
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:29
Sarscel
Avatar van Sarscel
Sarscel is offline
hmmz... tis een goed plan ... maar staken mag (in bedrijven en op scholen) niet zonder dat je eerst toestemming daarvoor hebt... en voor die toestemming moet je eerst een goede reden hebben... en ik denk niet dat de school haar eigen beleid als een reden voor staken zal zien, dus ik geef je niet veel kans

En een volwassen manier zal idd meer respect afdwingen bij de leraren, wat meer rendement oplevert
(sorry voor het taalgebruik )

succes rmeej
__________________
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Áls je dan gaat staken, doe het dan met een goede reden.
Ik mis echt het negatieve aspect aan het feit dat men controleert of je je rotzooi wel netjes weggooit. Dat is toch compleet normaal? Je bent 15, dan mag je de prullenbak wel weten te vinden. En wanneer je netjes alles weggooit heb je dus ook niks te vrezen.
Ook het geven van briefjes als je te laat bent is normaal: wanneer je op tijd komt heb je ook hier geen last van.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 18:39
Verwijderd
Over de 'respect 2 aula'-regeling: het is vrij normaal dat de schoolleiding met dat soort maatregelen probeert de school zo schoon en hygiënisch mogelijk te houden, dat is namelijk van het grootste belang voor de gezondheid van alle leerlingen en het personeel, het comfort en het imago van de school.

Het is vrij belangrijk dat je op tijd in de les bent, zodat de docenten zo goed mogelijk hun lestijd kunnen besteden aan de stof, waar de leerlingen, met name de zwakkere, veel baat bij hebben. Ik heb me er zelf ook vaak schuldig aan gemaakt, maar ik zal de laatste zijn die zal ontkennen dat te laat komen in de les eigenlijk behoorlijk asociaal is. Een briefjesregeling is dus wel zo normaal en wordt bovendien op alle scholen gehanteerd.

Wat die staking betreft: je kunt het voor de hele school wel vergeten, slechts een klein deel, mijns inziens de nietsnutten en de kinderachtigen, zal meedoen aan jouw staking, maar het grootste deel van de leerlingen zal gewoon naar school gaan. Gelukkig maar, want als zoiets echt zou werken, zouden veel mensen daar flink door gedupeerd worden, want er zijn wat leerlingen die hun lessen hard nodig hebben.

Maar gezien jouw kinderachtige houding t.o.v. van heel redelijk beleid en onderwijs in het algemeen (zo lijkt het in ieder geval), zul je me wel niet serieus nemen. Ga maar fijn van school af als het je allemaal niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:16
Mara
Mara is offline
Wat een stomme reden om te gaan staken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 19:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-03-2005 @ 19:34 :
Áls je dan gaat staken, doe het dan met een goede reden.
Ik mis echt het negatieve aspect aan het feit dat men controleert of je je rotzooi wel netjes weggooit. Dat is toch compleet normaal? Je bent 15, dan mag je de prullenbak wel weten te vinden. En wanneer je netjes alles weggooit heb je dus ook niks te vrezen.
Ook het geven van briefjes als je te laat bent is normaal: wanneer je op tijd komt heb je ook hier geen last van.
Hier ben ik het volkomen mee eens het is zeker normaal wat jij verteld dus niet echt een goede reden ;-)
Okay dat je 1 week geschorst word voor te laat komen vind ik wat overdreven maar ik ga er van uit dat dit pas gebeurd bij 20x in een schooljaar ofzo .....
Ik weet niet meer wat bij ons dat aantal was.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:08
aaronmirck
aaronmirck is offline
haha 6 luttele keertjes zijn al genoeg...

btw ik vind het onzin dat er parkbewakers(want zo zien ze eruit in die oranje pakjes) mensen rond lopen te commanderen. Ik vind ook het briefjessysteem(vooral dat er zo veel aandacht aan besteet wordt, ipv wiskunde aan v5(dat is er niet) )
Maar wat ik moet weten: is het legaal?
Kan ik er op genaaid worden?
ik weet ook dat niet ieder1 mee doet, maar tog
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 20:31
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 08-03-2005 @ 21:08 :
haha 6 luttele keertjes zijn al genoeg...

btw ik vind het onzin dat er parkbewakers(want zo zien ze eruit in die oranje pakjes) mensen rond lopen te commanderen. Ik vind ook het briefjessysteem(vooral dat er zo veel aandacht aan besteet wordt, ipv wiskunde aan v5(dat is er niet) )
Maar wat ik moet weten: is het legaal?
Kan ik er op genaaid worden?
ik weet ook dat niet ieder1 mee doet, maar tog
Zo te zien is investering in vakken als Nederlands inderdaad geen overbodige luxe, maar niet iedereen kan zomaar Nederlandse les geven. Dat geldt vast ook voor die mannen met die oranje pakjes. Is het je trouwens al eens opgevallen dat die bewakers helemaal niet commanderen wanneer jij je rotzooi gewoon uit jezelf al opruimt? Problem solved.
Het briefjessysteem is iets wat op heel veel scholen wordt gehanteerd. Lijkt me een redelijke manier om te controleren of iedereen wel op school is. Ook daarvoor geldt: je komt met die briefjes niet eens in contact op het moment dat je gewoon op tijd komt, dus waarom niet jouw eigen gedrag wat aanpassen ipv nog meer moeilijkheden op te gaan zoeken?

Antwoord op je vraag: natuurlijk kun je erop genaaid worden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:42
aaronmirck
aaronmirck is offline
daar was ik al bang voor

Kijk weet je wat het is: ik heb weinig motivatie om als ik te laat kom (3x 3 minuten ) een uurtje na te komen, vooral als al die aandacht ook naar (overbodige luxe) vakken zouden kunnen
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:47
Wawl
Wawl is offline
Alles wat ik wilde zeggen is al eerder verwoord. Rest mij nog te zeggen dat ik ook zo dacht als jij toen ik 15 was. Daar ben ik later snel van teruggekomen omdat het echt ontzettend puberaal gedrag is.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 16:47
Verwijderd
Euh, je klaagt over niets en je wil dat aanpakken met een enorm kinderachtige actie? Joh, dat getuigt echt van volwassenheid, ik zou als school meteen stoppen met de 'respect 2 aula' regeling en al helemaal met die briefjes, want iedereen is al zo volwassen

(Waarom moet je iets geks uithalen? Kan je niet gewoon je troep in een vuilnisbak gooien en op tijd in de les zijn? En vijftien zijn is geen excuus. Gedraag je gewoon, dan heb je nergens last van.)
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:42
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-03-2005 @ 17:47 :
Euh, je klaagt over niets en je wil dat aanpakken met een enorm kinderachtige actie? Joh, dat getuigt echt van volwassenheid, ik zou als school meteen stoppen met de 'respect 2 aula' regeling en al helemaal met die briefjes, want iedereen is al zo volwassen

(Waarom moet je iets geks uithalen? Kan je niet gewoon je troep in een vuilnisbak gooien en op tijd in de les zijn? En vijftien zijn is geen excuus. Gedraag je gewoon, dan heb je nergens last van.)
als gewoon gedragen betekent dat ik een slaaf van de leraren ben, ben ik abnormaal, no probs with da
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 17:44
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 09-03-2005 @ 18:42 :
als gewoon gedragen betekent dat ik een slaaf van de leraren ben, ben ik abnormaal, no probs with da
Wat dapper van je.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:51
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Ik ruim op school ook enkel MIJN rotzooi op, nooit of te nimmer die van iemand anders, het gaat namelijk naar mijn idee op de verkeerde manier.
Zit je rustig in de aula, komt daar zo'n leraar aangelopen, met zo'n schreeuwerig stem "pak dat eens op en gooit het eens weg"

Daar kan ik dus niet tegen... dan mogen ze kapotvallen, als het zo moet werk ik er niet aan mee...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-03-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 09-03-2005 @ 18:42 :
als gewoon gedragen betekent dat ik een slaaf van de leraren ben, ben ik abnormaal, no probs with da
Hoe bedoel je? Bedoel je dat je gewoon uit principe al niet doet wat leraren willen dat je doet? Dus dat je je achterlijk gedraagt omdat je anders mogelijk iets doet wat ze goed vinden? Pff, het is natuurlijk wel normaal om je af te willen zetten op je 15de, maar inzien dat het onzin is moet ook kunnen. Ruim gewoon je troep op, kom op tijd, of aanvaard de consequenties. De regels en consequenties zijn écht niet abnormaal of te streng. Je moet je gewoon gedragen, dat heeft niets met leraren te maken, maar met jezelf.

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 20:01
Verwijderd
Citaat:
grensgeval schreef op 09-03-2005 @ 20:51 :
Ik ruim op school ook enkel MIJN rotzooi op, nooit of te nimmer die van iemand anders, het gaat namelijk naar mijn idee op de verkeerde manier.
Zit je rustig in de aula, komt daar zo'n leraar aangelopen, met zo'n schreeuwerig stem "pak dat eens op en gooit het eens weg"

Daar kan ik dus niet tegen... dan mogen ze kapotvallen, als het zo moet werk ik er niet aan mee...
Mja, troep van anderen weggooien vind ik ook een beetje raar; die docent kan het dan net zo goed zélf doen. Maar als ik iets zie liggen op de grond op school, dan gooi ik het wel weg. Ook al is het niet van mij. Maar goed, ik vind dat wanneer een docent je daar op wijst, hij het zelf ook wel op kan pakken, voor hem gelden geen andere regels ofzo.

Bij ons op school deden ze dat ook niet echt, zo wijzen dat je het op moest ruimen. Maar wel was het zo dat de tafel (en vloer) van waar je had gezeten schoon moest zijn. Daarnaast hadden we natuurlijk nog corvee een of twee weken per school jaar. Dat werkte wel, want zo gingen mensen die corvee hadden er op letten dat mensen geen gore dingen lieten liggen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 08:50
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
ik denk dat je er weinig mee bereikt.

Iedereen kan het nu wel leuk vinden maar als het erop aankomt doen ze toch niet met je mee.

En je bent gewoon nog leerplichtig dus heb je je te houden aan bepaalde regels. Als dat je niet bevalt moet je naar een andere school gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 09-03-2005 @ 18:42 :
als gewoon gedragen betekent dat ik een slaaf van de leraren ben, ben ik abnormaal, no probs with da
Als jouw school nou belachelijke regelingen had en dergelijke, dan was het nog wat anders. Maar het is zelfs niet meer dan redelijk om je troep weg te gooien en op tijd te komen. Als je daarover wilt gaan klagen dan kun je beter thuis les krijgen, waar je ouders blijkbaar alles voor je opruimen en je altijd te laat thuis mag komen. Als je drie minuten te laat bent, en je vindt dat ze daar coulant mee moeten zijn, waar ligt dan de grens? Volgende keer ben je vier minuten te laat, dan vijf, tien, vijftien, en zo houd je geen les meer over!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:24
aaronmirck
aaronmirck is offline
laten we eerlijk zijn: het is een domme actie om veel energie te steken in het volgen, bang maken of hoe je het ook wil noemen, van leerlingen, ipv ze eens lessen te geven. Ik krijg bv 10 uur te weinig les per week(niet dat ik daar mee zit, maar dit is niet van belang ) er zijn veel klassen die bepaalde vakken nog nooit uit de mond van een leraar uit gelegd hebben gekregen.
Mijn nederlands is niet meer te redden, maarja
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:30
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 10-03-2005 @ 19:24 :
laten we eerlijk zijn: het is een domme actie om veel energie te steken in het volgen, bang maken of hoe je het ook wil noemen, van leerlingen, ipv ze eens lessen te geven. Ik krijg bv 10 uur te weinig les per week(niet dat ik daar mee zit, maar dit is niet van belang ) er zijn veel klassen die bepaalde vakken nog nooit uit de mond van een leraar uit gelegd hebben gekregen.
Mijn nederlands is niet meer te redden, maarja
Mensen die die briefjes schrijven kunnen geen les geven, docenten die surveilleren in de aula geven al les en kunnen niet nog meer les geven.
Natuurlijk hoort het niet dat er te weinig docenten zijn, maar dat betekent niet dat alle regels dan maar overboord gegooid moeten worden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:37
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 10-03-2005 @ 19:24 :

Mijn nederlands is niet meer te redden, maarja
Dat is te zien.

En iets zegt me dat we ondanks dezelfde leeftijd toch echt op een ander niveau zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2005, 07:49
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Grim schreef op 10-03-2005 @ 19:37 :
Dat is te zien.

En iets zegt me dat we ondanks dezelfde leeftijd toch echt op een ander niveau zitten.
ruik ik daar eigendunk?

Maar waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn verhaal, als je toch op een "ander" nivo zit?
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 09:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 09-03-2005 @ 18:42 :
als gewoon gedragen betekent dat ik een slaaf van de leraren ben, ben ik abnormaal, no probs with da
dit soort sneue gastjes zorgt er voor dat er steeds meer regels komen op scholen. ga buiten schooltijd maar lekker stoer doen.

trouwens: scholen zijn geen staten. er is geen democratie en er is een heel ander "rechtssysteem" (strafsysteem dus).

als jij het al "slaaf-zijn" noemt wanneer je luistert naar iemand die toch wat meer verstand van zaken heeft, dan ga jij het nog heel zwaar krijgen in je puberteit (en daarna)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 15:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 10-03-2005 @ 19:24 :
in het volgen, bang maken of hoe je het ook wil noemen, van leerlingen
ik mag toch hopen dat je nu iets nieuws introduceert en dat je dus niet doelt op het geven van telaatbriefjes en het laten opruimen van je eigen rotzooi.
Als je daar al bang van wordt...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 19:00
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-03-2005 @ 16:03 :
ik mag toch hopen dat je nu iets nieuws introduceert en dat je dus niet doelt op het geven van telaatbriefjes en het laten opruimen van je eigen rotzooi.
Als je daar al bang van wordt...
bangmaken met straffen?
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 11-03-2005 @ 20:00 :
bangmaken met straffen?
Die volkomen terecht zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 20:52
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-03-2005 @ 21:42 :
Die volkomen terecht zijn...
Precies. Damn, die mensen proberen je door middel van maatregelen alleen wat manieren bij te brengen. En als je ook maar een greintje fatsoen in je donder had, had je er ook nooit problemen mee gehad.
Ruim je eigen afval lekker op en ga wat eerder van huis weg. Eigen schuld als je om dat soort dingen na moet komen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 00:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 11-03-2005 @ 20:00 :
bangmaken met straffen?
bang? hoezo?
bang worden is van toepassing als de straffen zó erg zijn dat je ze vreest of als je niet weet wat er gaat gebeuren en daardoor in onzekerheid leeft.

Het eerste: de straffen lijken me niet echt bijzonder.
Het tweede: je weet heel goed welke consequenties aan welke 'overtreding' zitten. Bovendien weet je ook dat je nergens last van hebt als je je aan de regels houdt. Zekerheid alom.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:11
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-03-2005 @ 01:04 :
bang? hoezo?
bang worden is van toepassing als de straffen zó erg zijn dat je ze vreest of als je niet weet wat er gaat gebeuren en daardoor in onzekerheid leeft.

Het eerste: de straffen lijken me niet echt bijzonder.
Het tweede: je weet heel goed welke consequenties aan welke 'overtreding' zitten. Bovendien weet je ook dat je nergens last van hebt als je je aan de regels houdt. Zekerheid alom.
Ik ruim vaak netjes mn afval op, maar ik vind het onzin dat ik - door overmacht - te laat kom, ik daar meteen voor gestrafd zou moeten worden.
Tel daar nog eens bij op dat je wel degelijk bang bent als je gewoon in de alau hangt, opeenz zon -random scheldwoord- hesje aan krijgt, of een shitje, waar door je zelf ook moet controleren.

OK, mijn redenen zijn niet té overtuigend, maar opzich is het gewoon cewl om de school zo voor schut te zetten, lak te hebben aan het gezag dat ze dagelijks hebben. Ik zie ze al voor me, roepend dat we straf zouden krijgen als we niet ophouden. Prachtig.
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:16
Verwijderd
Ghehe, ik ben blij dat je niet radicaal bent.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 11:19
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 12-03-2005 @ 12:11 :
lak te hebben aan het gezag dat ze dagelijks hebben
Gezag dat jij maar te slikken hebt aangezien jij de leerling bent en het hun baan is om jou dingen te leren. Echt, als je als leraar je leerlingen niets bij kunt brengen omdat de eerste vijftien minuten van de les constant verstoord worden door mensen die te laat binnen komen en de hele school één grote teringzooi is door mensen die hun rommel niet op willen ruimen... Vind je het gek dat er regels zijn? En dan zeker gaan piepen dat je leraren niet goed zijn als je onvoldoendes haalt.

Trouwens, je kunt best eens door overmacht te laat op school komen. Maar dat gebeurt hooguit 1 of 2 keer per jaar. Gebeurt het vaker, dan is er iets aan de hand. En dat is vast dat jij te laat van huis weg gaat en bij een beetje tegenwind op de fiets of één stoplicht tegen al te laat bent. Dat is je eigen schuld.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 15:47
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
idd slaan je redenen nergens op, wees niet bang, je word in het minst niet geterroriseerd. dit is minder dan normaal. maar ja, beetje provoceren, zit 'm in de leeftijd .

maar op zich is het plan idd gedoemd om te slagen, was het niet zo dat je nooit de hele school meekrijgt. als je een leuke klas hebt kun je zulke dingen natuurlijk al wel eens uitproberen. heel de klas blijft weg 'o maar wij dachten..' (laat lieveling optreden). maar een hele school krijg je vast niet mee. al die brave zieltjes die bang zijn voor hun ouders enzo.. sowieso valt het al niet bepaald mee dat te organiseren, en zul jij ook vast behoorlijk op je donder krijgen.

natuurlijk is het niet legaal
natuurlijk kun je er straf voor krijgen
natuurlijk is het niet succesvol

iig is de directie wel erg raar bezig als ze zich op laten jutten door een stel pubertjes die de les niet meer in willen .

maar toch, veel succes!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 11-03-2005 @ 08:49 :
ruik ik daar eigendunk?

Maar waarom reageer je niet inhoudelijk op mijn verhaal, als je toch op een "ander" nivo zit?
Je verhaal.
Oke.

Doe gewoon zoals het een lieve jongen betaamt en ruim je zooi op, kom niet te laat en volg braaf je lessen. Staken zou wel werken, maar je krijgt er wel problemen mee, sowieso, je krijgt niet iedereen zo ver.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2005, 19:33
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Grim schreef op 12-03-2005 @ 16:50 :
Je verhaal.
Oke.

Doe gewoon zoals het een lieve jongen betaamt en ruim je zooi op, kom niet te laat en volg braaf je lessen. Staken zou wel werken, maar je krijgt er wel problemen mee, sowieso, je krijgt niet iedereen zo ver.
Haha, netjes, thats more like it

Mwah, ik ben dus geen lief jongetje, ik heb geen zin om een uur na te komen als ik een paar minuutjes mis op een dag....

Staken is wel mogelijk, zoals jij zegt, maar als er genoeg mensen mee doen, is het kankertje vet

Verder moet ik eerst van veel mensen horen dat ze wel mee willen doen, zo heb ik tenminste iets om over te praten
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:28
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 12-03-2005 @ 20:33 :
Mwah, ik ben dus geen lief jongetje
En jongetjes die niet lief zijn krijgen straf. Wat zeur je?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 19:59
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 20:16 :
Wat een stomme reden om te gaan staken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:05
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
moet je eens proberen te laat te komen bij je baas als je werkt.
Paar keer maakt niet uit maar als het te vaak voorkomt mag je daar ook vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 10:36
Verwijderd
Citaat:
MissKiss1985 schreef op 14-03-2005 @ 11:05 :
moet je eens proberen te laat te komen bij je baas als je werkt.
Paar keer maakt niet uit maar als het te vaak voorkomt mag je daar ook vertrekken.
Ergo: het heeft echt absoluut geen zin om te staken op school. Je kunt beter in de MR gaan en daar wat dingen proberen te veranderen. Schoolbesturen luisteren namelijk niet naar puisterige pubers met schreeuwerige voorstellen, die eigenlijk gewoon een dagje vrij willen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:15
Verwijderd
Om het maar even heel formalistisch aan te pakken: artikel 6 lid 4 van het Europees Sociaal Handvest, waarin het recht op staking is neergelegd, geldt alleen voor werknemers. Scholieren zijn geen werknemers. Punt.

Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 11:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 12-03-2005 @ 12:11 :
OK, mijn redenen zijn niet té overtuigend, maar opzich is het gewoon cewl om de school zo voor schut te zetten, lak te hebben aan het gezag dat ze dagelijks hebben. Ik zie ze al voor me, roepend dat we straf zouden krijgen als we niet ophouden. Prachtig.
hehe, eindelijk komt de aap uit de mouw.
Je bent gewoon een puberjochie dat denkt origineel te zijn door eens tegendraads te zijn. Over drie jaar erger jij je aan personen die net zo zijn als jij op dit moment.
Verder overschat je jezelf echt, want zoveel zul je niet teweeg brengen op die school van je.
a. je krijgt maar een paar mensen mee in zo'n actie
b. het interesseert jouw school geen zak of jij nou in de les zit of niet
c. het straffen is helemaal niet moeilijk. ook niet als het veel mensen zijn
d. ze gaan echt niks veranderen aan de situatie
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 17:23
aaronmirck
aaronmirck is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-03-2005 @ 11:36 :
Ergo: ....namelijk niet naar puisterige pubers met schreeuwerige voorstellen, die eigenlijk gewoon een dagje vrij willen

Valt het zo op, ik dacht dat het nog wel te redden viel, maar aan allebei wordt gewerkt
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 20:32
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 12-03-2005 @ 20:33 :
Haha, netjes, thats more like it

Mwah, ik ben dus geen lief jongetje, ik heb geen zin om een uur na te komen als ik een paar minuutjes mis op een dag....

Staken is wel mogelijk, zoals jij zegt, maar als er genoeg mensen mee doen, is het kankertje vet

Verder moet ik eerst van veel mensen horen dat ze wel mee willen doen, zo heb ik tenminste iets om over te praten
Als je echt wat wilt bereiken moet je in scholieren commisie (of hoe het ook heet bij jouw opschool) gaan. 10 pubertjes die in "staking" gaan trekken ze niets van aan. En je mag blij zijn als je er al 10 zover krijgt. De meeste hebben een grote mond maar haken op het eind toch af.

Ik heb met 1 jaar in de scholieren commisie meer bereikt dan die vier jaar ervoor dat ik de school terroriseerde. Plus je werkt niet elke leraar tegen je op, want rond je eindexamen kan je elke keer dat je matst word gebruiken.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:33
matrix21
matrix21 is offline
Hmm schiet nog niet echt op met die staking. Komt er nog wat van? Schrijf je er wel een goed verslag van? Kunnen we hier ook nog eens lachen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:15
aaronmirck
aaronmirck is offline
haha nog eens over na gedacht, laat het maar zitten denk ik, kijk wel, weet niet ARGH hard time.
__________________
So it's immaterial who the puppet is, because the puppet masters remain the same- tom morrello
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 16:37
Verwijderd
volgens mij zouden de leraren je recht in je gezicht uitlachen als je om deze redenen wilt staken
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:51
Verwijderd
Haha, je hebt gewoon een probleem met autoriteit die je van je luie reet af probeert te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staking, attest nodig om niet op school te zijn?
gast78345
2 30-01-2012 06:23
Werk, Geld & Recht Staking, attest nodig om niet op school te zijn?
gast78345
1 29-01-2012 17:57
Werk, Geld & Recht Staken op school... wat zijn mijn rechten???
tommy448
12 01-03-2011 21:10
Eindexamens 2008 Stakingen bussen tijdens examen...
Verwijderd
12 27-05-2008 11:58
De Kantine openbaar vervoer staakt donderdag?
Fantôme
44 14-06-2005 22:35
Algemene schoolzaken Stakingen
^AmArU^
8 30-03-2002 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.