Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2011, 22:21
EvaaDvs
EvaaDvs is offline
Heey allemaal,

Mijn naam is Eva
En kben 18 jaar en kzit int vierde middelbaar.
Normaal gezien zou ik al afgestudeerd moeten zijn.
Ik doe latijn-talen op school en dit jaar heb ik een b-attest gekregen,
doordat ik gebuisd was voor wetenschap en wiskunde.En ik wil naar het universiteit
maar ik kan niet zolang ik weer mijn jaar opnieuw doe,ik ben het al beu om jaren opnieuw te doen doordat ik geen inzicht in wiskunde en wetenschap heb.
En ik vroeg me af of er buiten het secundair onderwijs ook kansen zijn om naar het unversiteit te gaan en rechten te leren.Alles lijkt mij tegen te houden.Ik wil gwn mijn droom waarmaken maar ik kan het echt niet.Ik wil wel mijn secundair diploma behalen maar als je het niet kan en je droom is groot,wat kun je dan nog doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2011, 22:55
honestsmile
honestsmile is offline
Hmm doe je nu 2 keer een jaar over? Mag dat wel?

Maar even los van dat, heb je voor rechten persé wiskunde en wetenschap nodig? Anders zou je kunnen overwegen om een ander profiel te gaan doen misschien. Dan ruil je wat vakken, waar je dan wel weer extra van in moet halen. Het ligt er wel een beetje aan, wat voor vakken je wel goed kan. Het is lastig advies geven als je voor de rest niet veel info hebt...

Maar zonder de middelbare school kan je denk ik niet naar de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2011, 23:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
In Nederland kun je via de hbo op de universiteit terecht komen, maar ik weet niet hoe het in België zit (en in het algemeen met de rechtenstudie). Wat zijn de mogelijkheden m.b.t. het laten vallen van vakken waar je niet goed in bent? Of kun je er misschien meer uit halen door middel van bijles of gewoon meer tijd aan een vak besteden?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 10:04
apk
apk is offline
Open universiteit gaan doen? Da's mijn eerste gedachte, maar ik weet niet precies welke vakken/opleidingen je daar kunt volgen.
Wat houdt het vak wetenschap in? Aangezien de universiteit wetenschappelijk onderwijs is, lijkt me dat wel een belangrijk vak.
Wel vervelend dat je jaren overnieuw hebt moeten doen. Maar dan lukte het wel steeds, dus het lijkt erop dat je de stof met extra tijd en meer herhaling wel begrijpt. Dat is natuurlijk ook het moeilijkste van middelbaar onderwijs op hoog niveau. Het hoge tempo...
Als je een niveau terug gaat, vervallen wetenschap en wiskunde dan? En zijn er daarna nog mogelijkheden om op de universiteit te komen (hier in Nederland is dat wel het geval)? Dan is die weg misschien het gemakkelijkst.
Maar ik ben niet bekend met het Belgische onderwijssysteem.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 15:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Iets beter je best doen.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2011, 19:51
piraat013
piraat013 is offline
heeft niet echt veel zin als je een alfa persoon bent.Ik zelf ben gamma
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 23:16
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Kan je niet iets van vavo/volwassene/avond opleiding iets gaan doen? (weet niet hoe dat in België zit)
Dan zit je iig met meer leeftijdsgenoten, en kan je helemaal overnieuw met een nieuw profiel zonder bèta vakken gaan beginnen!
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Nieuwe voetbalwebsite, lijkt me leuk
Evisukiller
6 23-08-2007 22:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Schikbarende haat onder Marokkaanse jeugd
DEADLOCKED
353 24-12-2004 21:22
Psychologie wanneer gaat het nou wel goed?
Zero-Zero
37 07-07-2004 17:45
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Lichaam & Gezondheid veel eten
15-angel-15
8 11-06-2002 06:29
ARTistiek Een nieuw verhaal van mij: ik noem het maar Contact
Anne
9 01-11-2001 14:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.