Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2005, 18:33
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-03-2005 @ 19:30 :
Ik heb trouwens zaterdag weer meet/weegdag gehad, ik woog 61.8. Ik ben dus nu sinds 4 sept (eerste dag dat ik mezelf 'officieel' woog) 5.8 kilo kwijt.

Goed dat je het over een langere periode doet. Dat heb ik ook gedaan, en zo heb je meer kans het resultaat te houden!
Oud 07-03-2005, 18:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben dit weekend naar de Ardennen geweest met mijn huisgenoten en ik heb zo slecht gegeten:
vrijdag: friet, frikandel en hamburger (had donderdag ook al Mac gegeten maar dat was nog niet eens zo slecht)
zaterdag: de hele dag door broodjes met chocopasta. 's Avonds wel goed gegeten: roerbakmie met groente en vlees
zondag: broodjes met chocopasta, 's middags spaghetti en 's avonds kebab.

Ik baal er best wel van dus ik ga deze week weer gewoon mijn best doen om gezond te eten en niet teveel te snoepen. Van zo'n weekend slecht eten kom je toch ook niet meteen aan of wel?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2005, 18:35
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 19:31 :
Ik eet alleen frituur als m'n ouders patat eten en ze hebben óf geen nasi voor meegenomen én er moet geen brood in huis zijn.
Meestal eet ik dan een kaassouflé plus een beetje patat.

Is een frikadel trouwens lager in calorieen dan een kaassoufle? Ik gok van wel, maar weet 't niet zeker. Anders ga ik morgen maar voor een frikadel... (Normaal eet ik ook altijd een kaassoufle als ik in een friture ben namelijk).
Oud 07-03-2005, 18:37
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-03-2005 @ 19:34 :
Ik ben dit weekend naar de Ardennen geweest met mijn huisgenoten en ik heb zo slecht gegeten:
vrijdag: friet, frikandel en hamburger (had donderdag ook al Mac gegeten maar dat was nog niet eens zo slecht)
zaterdag: de hele dag door broodjes met chocopasta. 's Avonds wel goed gegeten: roerbakmie met groente en vlees
zondag: broodjes met chocopasta, 's middags spaghetti en 's avonds kebab.

Ik baal er best wel van dus ik ga deze week weer gewoon mijn best doen om gezond te eten en niet teveel te snoepen. Van zo'n weekend slecht eten kom je toch ook niet meteen aan of wel?
Misschien merk je er nu iets van als je op de weegschaal gaat staan. Maar als je nu weer gewoon gezond gaat eten zul je zien dat het verschil over een week alweer minimaal is. (Misschien is er zelfs geen verschil meer met voor dit weekend).
Oud 07-03-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 19:33 :
Goed dat je het over een langere periode doet. Dat heb ik ook gedaan, en zo heb je meer kans het resultaat te houden!
Dankje, tis alleen wel zo dat omdat het zo langzaam gaat ik af en toe echt gefrustreerd wordt, maar dat geeft niet, ik weet tenminste dat ik dan minder kans heb op gigantisch gaan jojo-en.
Oud 07-03-2005, 18:39
Mara
Mara is offline
Frikadel: 200kcal
Kaassoufle onbereid: 115kcal

Eet en beweegwijzer geeft alleen kcal van een onbereide kaassoufle.
Oud 07-03-2005, 18:40
Mara
Mara is offline
Ik denk trouwens dat je beter een frikadel kan nemen
Vlees, dus meer eiwit dan een kaassoufle.
Oud 07-03-2005, 18:42
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 07-03-2005 @ 19:38 :
Dankje, tis alleen wel zo dat omdat het zo langzaam gaat ik af en toe echt gefrustreerd wordt, maar dat geeft niet, ik weet tenminste dat ik dan minder kans heb op gigantisch gaan jojo-en.
Ik weet er alles van. Ik had 't ook wel eens dat ik ineens zwaarder was dan een week ervoor. En inderdaad, erg motiverend is dat niet. Maarja, de aanhouder wint
Oud 07-03-2005, 18:44
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 19:39 :
Frikadel: 200kcal
Kaassoufle onbereid: 115kcal

Eet en beweegwijzer geeft alleen kcal van een onbereide kaassoufle.
Okee bedankt. Ckal zeggen me vrij weinig, aangezien ik ze niet tel, maar nu weet ik in ieder geval wat ik beter kan eten
Toch maar een frikadel dus, precies om de reden die jij noemde.
Oud 07-03-2005, 19:07
Verwijderd
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 12:45 :
Normaal eet ik ook zeker één keer per dag warm en één keer per dag brood.
Maar nu gaat het gewoon even lastig met me werk....
Je mag wel wat warm eten [bijv magnetronmaaltijd, pizza] uit de winkel pakken, maar in het meeste zit vlees dus dat hoef ik niet.
Jenny, je werkt toch in de Albert Heijn?

Probeer de spinazie met mascarpone eens als warme maaltijd
Oud 07-03-2005, 19:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
@Happy:

Ik heb meer dan eens horen zeggen dat van alle frituursnacks de kaassouflé de slechtste is omdat in kaas nou eenmaal het meeste vet zit. Een kroket of een frikadel is beter. Al klopt de informatie van MeelFriek daar dan weer niet mee...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 19:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 20:23 :
@Happy:

Ik heb meer dan eens horen zeggen dat van alle frituursnacks de kaassouflé de slechtste is omdat in kaas nou eenmaal het meeste vet zit. Een kroket of een frikadel is beter. Al klopt de informatie van MeelFriek daar dan weer niet mee...
Het is ook het aantal kcal van een onbereide kaassoufle. Daar komt nog het vet van de frituur bij.
Oud 07-03-2005, 19:30
Mara
Mara is offline
Kwam trouwens dit plaatje tegen, mag van mij wel in de beginpost

Oud 07-03-2005, 19:36
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 20:24 :
Het is ook het aantal kcal van een onbereide kaassoufle. Daar komt nog het vet van de frituur bij.
Dat snap ik, maar het lijkt mij dat die ook nog bij het aantal kcal van de onbereide frikadel komen, en dat het dus allebei nog op gaat lopen....
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-03-2005, 19:36
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 20:23 :
@Happy:

Ik heb meer dan eens horen zeggen dat van alle frituursnacks de kaassouflé de slechtste is omdat in kaas nou eenmaal het meeste vet zit. Een kroket of een frikadel is beter. Al klopt de informatie van MeelFriek daar dan weer niet mee...
Nee inderdaad, maar ik ga er sowieso van uit dat een frikadel beter is. Kaas is sowieso vet, laat staan in frituurvet. Maar goed, niet naar de frituur gaan is uiteindelijk 't allerbeste
Oud 07-03-2005, 19:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 07-03-2005 @ 20:36 :
Dat snap ik, maar het lijkt mij dat die ook nog bij het aantal kcal van de onbereide frikadel komen, en dat het dus allebei nog op gaat lopen....
De kcal van de frikadel waren van een bereide frikadel. Ze zullen dus ongeveer even hoog uitkomen, maar de energie uit vet in de kaassoufle zal hoger zijn.
Oud 07-03-2005, 19:53
Verwijderd
Ik heb vandaag gegeten:
Ochtend:
-1 volkorenboterham honing
-1 volkorenboterham stroop
-1 volkorenboterham aarbeienjam

Middag:
-2 onbelegde croissants

Avond:
-1 potje spinazie
-2 aardappels

Later:
-250 ml smoothies (AH)
-1 kiwi

Een redelijke dag dus
Oud 07-03-2005, 20:03
Verwijderd
Citaat:
De kcal van de frikadel waren van een bereide frikadel. Ze zullen dus ongeveer even hoog uitkomen, maar de energie uit vet in de kaassoufle zal hoger zijn.
Frikadel onbereid: 130 kcal
Kaassoufle onbereid: 115 kcal

Dus de kaassoufle wint het nét van de frikadel.

@DarkSide: De verdeling is niet echt super, het avondeten is veel te weinig, ik mis het fruit en de croissants zijn ook niet geweldig. Wat is/zijn smoothies precies?

Nog even over mijn vader, volgensmij gaat het hem wel lukken. Hij is heel gemotiveerd en luistert naar alle tips die ik en mijn moeder hem geven. Dit was zijn avondeten:

1 bord heldere soep met vermicelli/vlees/groente (120 kcal)
1 stukje kipfilet (120 kcal)
4 gekookte aardappelen (160 kcal)
4 opscheplepels sperziebonen (40 kcal)
4 opscheplepels rodekool (40 kcal)


Dat zijn 480 kcal in totaal, leek me toch heel redelijk voor een avondmaaltijd. Veel groente, 'genoeg' aardappelen, en mager vlees.

Daarna hebben we samen nog een uur buiten gewandeld, dus een km of 5 a 6 en daarna heeft hij nog 200 ml magere yoghurt gegeten.
Oud 07-03-2005, 20:04
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 20:53 :
Ik heb vandaag gegeten:
Ochtend:
-1 volkorenboterham honing
-1 volkorenboterham stroop
-1 volkorenboterham aarbeienjam

Middag:
-2 onbelegde croissants

Avond:
-1 potje spinazie
-2 aardappels

Later:
-250 ml smoothies (AH)
-1 kiwi

Een redelijke dag dus
Redelijk? Ik vind het te weinig. Zeker voor een jongen/man van 20!
Oud 07-03-2005, 20:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-03-2005 @ 21:03 :
Frikadel onbereid: 130 kcal
Kaassoufle onbereid: 115 kcal

Dus de kaassoufle wint het nét van de frikadel.
Qua kcal ja. Maar niet wat betreft wáár je die kcal uithaalt.

De kcal komen bij een kaassoufle grotendeels uit vet. Bij een frikandel komt ook een deel uit vet, maar ook zeker een deel uit eiwit.
Je kan dus beter een frikadel eten, samenstelling is beter en die 15kcal maken ook geen significant verschil.
Oud 07-03-2005, 20:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 20:53 :
Ik heb vandaag gegeten:
Ochtend:
-1 volkorenboterham honing
-1 volkorenboterham stroop
-1 volkorenboterham aarbeienjam

Middag:
-2 onbelegde croissants

Avond:
-1 potje spinazie
-2 aardappels

Later:
-250 ml smoothies (AH)
-1 kiwi

Een redelijke dag dus
Véél te weinig. Schrap die croissants, eet 's zo'n 7 boterhammen op een dag en verdeel dat ook. Avondeten mag zeker meer. Gewoon jezelf pushen.
Oud 07-03-2005, 20:10
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 21:06 :
Véél te weinig. Schrap die croissants, eet 's zo'n 7 boterhammen op een dag en verdeel dat ook. Avondeten mag zeker meer. Gewoon jezelf pushen.
Ik denk dat hij het te snel wil.
Oud 07-03-2005, 20:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-03-2005 @ 21:10 :
Ik denk dat hij het te snel wil.
Ja, en niet rekening ermee houdend dat hij zo voedingsstoffen mist en straks weer aankomt.

Ben het sowieso niet eens met z'n instelling, weinig eten zodat ie kan zuipen.

En nee, ik geloof níet in sociale druk om te drinken. Ik vind 't onzinnig, het is gewoon een kwestie van nee zeggen. En als ze je niet accepteren omdat je niet drinkt moet je je ernstig afvragen of het wel echte vrienden zijn.
Oud 07-03-2005, 20:19
-(L)-
Ben ik het inderdaad mee eens. En zoals ik hierboven ook al eens heb gezegd; voor hij 't weet jojo'ed hij terug naar z'n begingewicht...
Oud 07-03-2005, 20:27
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Ik word gek hier, de ene mensen vertellen mij dat ik juist wel tussendoortjes moet doen [like:appel/rijstwafel oid] en anderen vertellen mij dat ik juist niet moet doen....


Ik ga nog even mijn calorieen berekenen van vandaag
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 20:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 21:27 :
Ik word gek hier, de ene mensen vertellen mij dat ik juist wel tussendoortjes moet doen [like:appel/rijstwafel oid] en anderen vertellen mij dat ik juist niet moet doen....


Ik ga nog even mijn calorieen berekenen van vandaag
Echt tussendoortjes beter niet. Ja, fruit.

Probeer gewoon normaal eten (brood etc) zo goed mogelijk over de dag te verdelen zodatje geen honger hebt.
Oud 07-03-2005, 20:29
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 21:28 :
Echt tussendoortjes beter niet. Ja, fruit.

Probeer gewoon normaal eten (brood etc) zo goed mogelijk over de dag te verdelen zodatje geen honger hebt.
Maar van de één hoor je, drie goeie maaltijden per dag, en van de ander je moet het in zes kleine maaltijdjes verdelen....
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 20:31
Verwijderd
de meeste mensen in dit topic gaan uit van zes kleine maaltijdjes... dat noemen ze dan alleen geen tussendoortjes. 'tussendoortje' klinkt al gauw zo snack-achtig, en van snacken val je niet af
Oud 07-03-2005, 20:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 21:29 :
Maar van de één hoor je, drie goeie maaltijden per dag, en van de ander je moet het in zes kleine maaltijdjes verdelen....
Kleinere maaltijden beter houdt je stofwisseling op gang. Je metabolisme versnelt, je verbrandt sneller. Plus je hebt geen honger.

Maar als jij 3 maaltijden wil eten, gezond eet en aan een voldoende aantal kcal komt mag je ook van mij, lijkt mij gewoon niet erg fijn. De kans is dan namelijk groot dat je rond 16/17u gaat snoepen. Ook na het avondeten wil je wel iets eten eigenlijk.
Oud 07-03-2005, 20:40
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
2 boterhammen met appelstroop. 74 + 44 + 74 + 44

2 boterhammen met sandwichspread. 74 + 46 + 74 + 46
1 appel. 60

Rijstwafel. 26

1 boterham 30+ kaas. 74 + 57
1 boterham rauwkorst. 74 + 13
1 boterham jam. 74 + 17
1 appel. 60

Yoghurt. 42

991.

Maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan....
Ik snap het nog niet helemaal ben ik bang.
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 20:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 21:40 :
2 boterhammen met appelstroop. 74 + 44 + 74 + 44

2 boterhammen met sandwichspread. 74 + 46 + 74 + 46
1 appel. 60

Rijstwafel. 26

1 boterham 30+ kaas. 74 + 57
1 boterham rauwkorst. 74 + 13
1 boterham jam. 74 + 17
1 appel. 60

Yoghurt. 42

991.

Maar ik betwijfel of ik het goed heb gedaan....
Ik snap het nog niet helemaal ben ik bang.
Waar is je avondeten? En wat snap je niet?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2005, 20:45
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Sinds ik de pil slik, lijkt het wel wat ik ook doe, ik NIET afval, maakt niet uit wat voor dieet ik volg, of hoeveel ik sport.

Ik doe per dag: pilates workout 20 minuten + 8 minutes of abs en voordat ik ga slapen nog wat oefeningen en een kwartier situps.

Ik eet per dag: 3 boterhammen met kaas of worst, tussendoor 1 koekje of een plakje ontbijtkoek een paar zuurtjes. Met avondeten schep ik gewoon 1 keer op

Ik snap dan echt niet waarom ik niet afval, of nou ja qua kledingmaat lijkt het wel of ik afval, maar de weegschaal blijft hangen
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 07-03-2005, 20:46
JennyMindTricks
Avatar van JennyMindTricks
JennyMindTricks is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-03-2005 @ 21:44 :
Waar is je avondeten? En wat snap je niet?
Euhm 2 brood appelstroop = ontbijt
2 boterhammen sandwichspreak + appel = lunch
rijstwafel tussendoor
3 boterhammen = avondeten
en dan komt yoghurt.
dus staat in de goede volgorde zeg maar

[en nu niet zeggen dat ik warm moet eten, want dat is de 1e x dat ik het niet gedaan heb omdat het niet uitkwam]

Ik weet niet zeker of ik het goed heb berekent?

En ik ben dag1 doorgekomen
__________________
CoTN
Oud 07-03-2005, 20:53
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 21:46 :


En ik ben dag1 doorgekomen
maar je bent je dag wel slecht doorgekomen want je hebt maar 991 kcal op, dat is veel te weinig.
(i know ik doe het ook slecht maar ik wil jou wel waarschuwen).
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 20:54
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
trouwens, als je avondeten uit aardappelen, veel groente en een vleesvervanger zou bestaan zou ik het een stuk beter vinden, want je hebt wel 2 stuks fruit gegeten en lekker wat boterhammen.
__________________
I'm in the forest
Oud 07-03-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-03-2005 @ 21:06 :
Véél te weinig. Schrap die croissants, eet 's zo'n 7 boterhammen op een dag en verdeel dat ook. Avondeten mag zeker meer. Gewoon jezelf pushen.
Maar ik heb het gevoel dat het al redelijk veel is. Bovendien heb ik morgen een etentje, dus dan krijg ik juist wel weer redelijk veel calorieen binnen
Oud 07-03-2005, 21:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 21:45 :
Sinds ik de pil slik, lijkt het wel wat ik ook doe, ik NIET afval, maakt niet uit wat voor dieet ik volg, of hoeveel ik sport.

Ik doe per dag: pilates workout 20 minuten + 8 minutes of abs en voordat ik ga slapen nog wat oefeningen en een kwartier situps.

Ik eet per dag: 3 boterhammen met kaas of worst, tussendoor 1 koekje of een plakje ontbijtkoek een paar zuurtjes. Met avondeten schep ik gewoon 1 keer op

Ik snap dan echt niet waarom ik niet afval, of nou ja qua kledingmaat lijkt het wel of ik afval, maar de weegschaal blijft hangen
Ik vind het niet gek dat je niet afvalt. Als je zo ontzettend weinig eet en dan ook nog verwacht van je lichaam dat ze elke dag sport? Je lichaam zou wel gek zijn om dingen te gaan verbranden, ze heeft elk voedingsstofje wat ze binnenkrijgt 3x nodig.

Je lichaam staat op spaarstand.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 07-03-2005, 21:13
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 21:45 :
Sinds ik de pil slik, lijkt het wel wat ik ook doe, ik NIET afval, maakt niet uit wat voor dieet ik volg, of hoeveel ik sport.

Ik doe per dag: pilates workout 20 minuten + 8 minutes of abs en voordat ik ga slapen nog wat oefeningen en een kwartier situps.

Ik eet per dag: 3 boterhammen met kaas of worst, tussendoor 1 koekje of een plakje ontbijtkoek een paar zuurtjes. Met avondeten schep ik gewoon 1 keer op

Ik snap dan echt niet waarom ik niet afval, of nou ja qua kledingmaat lijkt het wel of ik afval, maar de weegschaal blijft hangen
Door die oefeningen verlies je wel vet, maar je bouwt ook spieren op. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus je wordt wel degelijk slanker. Ook al zegt de weegschaal misschien anders. Je voedingspatroon is iig niets mis mee.
Oud 07-03-2005, 21:14
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 21:59 :
Maar ik heb het gevoel dat het al redelijk veel is. Bovendien heb ik morgen een etentje, dus dan krijg ik juist wel weer redelijk veel calorieen binnen
dit van vandaag is ongeveer 1000 kcal. Zelfs een kleine magere vrouw die 24 uur slaapt, verbruikt er al 1200! Je wou er 1870 per dag toch? Dan mogen er dus nog 870 bij. Zelfs als je morgen bij het etentje iets vets en groots eet, en overdag gewoon eet, kom je nog niet op zó veel dat het 1870 kcal plus die 870 van vandaag is.
Daarbij kun je bijna overal wel biefstuk met sla en gebakken aardappels bestellen - ik weet niet naar wat voor gelegenheid je gaat... maar zoiets kan altijd. Daarin zitten niet echt veel calorieen.
Oud 07-03-2005, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
JennyMindTricks schreef op 07-03-2005 @ 21:46 :
Euhm 2 brood appelstroop = ontbijt
2 boterhammen sandwichspreak + appel = lunch
rijstwafel tussendoor
3 boterhammen = avondeten
en dan komt yoghurt.
dus staat in de goede volgorde zeg maar

[en nu niet zeggen dat ik warm moet eten, want dat is de 1e x dat ik het niet gedaan heb omdat het niet uitkwam]

Ik weet niet zeker of ik het goed heb berekent?

En ik ben dag1 doorgekomen
Ik denk dat je het wel goed berekent hebt maar dat je gewoon ontzettend weinig gegeten hebt. Ik dacht dat je avondeten er niet bijstond omdat ik dit normaal gesproken eet en daarnaast dan ook nog avondeten. Je hoeft van mij niet perse 's avonds warm te eten maar als dit alles is wat je op een dag eet dan vind ik het wel (te) weinig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 07-03-2005, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2005 @ 22:14 :
dit van vandaag is ongeveer 1000 kcal. Zelfs een kleine magere vrouw die 24 uur slaapt, verbruikt er al 1200! Je wou er 1870 per dag toch? Dan mogen er dus nog 870 bij. Zelfs als je morgen bij het etentje iets vets en groots eet, en overdag gewoon eet, kom je nog niet op zó veel dat het 1870 kcal plus die 870 van vandaag is.
Daarbij kun je bijna overal wel biefstuk met sla en gebakken aardappels bestellen - ik weet niet naar wat voor gelegenheid je gaat... maar zoiets kan altijd. Daarin zitten niet echt veel calorieen.
Ik ben vega!
Oud 07-03-2005, 21:22
marla
Avatar van marla
marla is offline
Dit weekend had ik geen tijd om online te komen dus hier de dagen:
zaterdag:
7 boterhammen.
2 cracottes.
Tomatensoep.
Calorien: 1054

Zondag:
Ik at pas om 1 uur en toen heb ik 4 boterhammen gegeten.
Tussendoor nog een boterham en een gekookte ei. Een banaan, 3 rijstwafels en een beetje popcorn (ik was in de bios).
Totaal calorien: 1390.

Vandaag:

ontbijt en lunch ineen: havermout.
tussendoor: stukje ontbijtkoek, 3 cracottes.
Avondeten: groentesoep.
Spinazie, aardappeltjes van cela vita. Een lekkerbekje (vis) en 1 gekookt ei.
Vanavond nog gegeten: 1 cracotte.
calorien: 1155
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Oud 07-03-2005, 21:26
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 22:22 :
Ik ben vega!
Ohja, even vergeten, sorry . stom, want toen ik je eten ging invullen en zag dat je ook te weinig eiwitten had gegeten dacht ik nog van 'ohja, misschien moet ik hem eraan herinneren dat je daar als vegetarier ook op moet letten'. Wat ik dus ook vergeten ben, dus bij deze: daar moet je op letten . Eiwitten zitten veel in vegaschijven, quorn, tofu, bruine/witte/tuinbonen, paddestoelen, linzen, ei en zuivel.
Nouja, dan kun jebij het gemiddelde eetcafe kiezen uit quiche of iets dergelijks en gevulde courgette of iets dergelijks dat is allebei niet echt heel mager, maar ook geen grote ramp ofzo, volgens mij

Laatst gewijzigd op 07-03-2005 om 21:28.
Oud 07-03-2005, 21:26
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 07-03-2005 @ 22:13 :
Door die oefeningen verlies je wel vet, maar je bouwt ook spieren op. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus je wordt wel degelijk slanker. Ook al zegt de weegschaal misschien anders. Je voedingspatroon is iig niets mis mee.
dus dan zou ik alleen maar zwaarder worden dan?
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 07-03-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 22:26 :
dus dan zou ik alleen maar zwaarder worden dan?
Jep, maar je wordt dus wel slanker. En het gaat je toch denk ik daar om en niet om je feitelijke gewicht?
Oud 07-03-2005, 21:32
Verwijderd
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 22:26 :
dus dan zou ik alleen maar zwaarder worden dan?
Nou en? Als je er strakker uit gaat zien is er geen probleem toch?
Oud 07-03-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 07-03-2005 @ 22:26 :
Ohja, even vergeten, sorry . stom, want toen ik je eten ging invullen en zag dat je ook te weinig eiwitten had gegeten dacht ik nog van 'ohja, misschien moet ik hem eraan herinneren dat je daar als vegetarier ook op moet letten'. Wat ik dus ook vergeten ben, dus bij deze: daar moet je op letten . Eiwitten zitten veel in vegaschijven, quorn, tofu, bruine/witte/tuinbonen, paddestoelen, linzen, ei en zuivel.
Nouja, dan kun jebij het gemiddelde eetcafe kiezen uit quiche of iets dergelijks en gevulde courgette of iets dergelijks dat is allebei niet echt heel mager, maar ook geen grote ramp ofzo, volgens mij
Nee, dat moet ik kunnen hebben idd
Oud 07-03-2005, 21:38
dead person
Avatar van dead person
dead person is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 07-03-2005 @ 22:32 :
Nou en? Als je er strakker uit gaat zien is er geen probleem toch?
Nou stel dat ik een mooi figuur krijg, maar weeg als een paard...klopt toch ook niet echt
__________________
Well you know that I'm a wicked girl and I was born with a jealous mind.
Oud 07-03-2005, 21:49
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Wat maakt je gewicht nu uit als je een mooi lichaam hebt. Mensen zullen heus niet aan je merken dat je 3 kilo meer weegt ofzo als het speiren zijn.
Oud 07-03-2005, 21:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
dead person schreef op 07-03-2005 @ 22:38 :
Nou stel dat ik een mooi figuur krijg, maar weeg als een paard...klopt toch ook niet echt
Dat zal dan ook niet gebeuren, behalve als je gaat bodybuilden ofzo, maar ik weet niet of je dat onder een 'mooi figuur' verstaat.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.