Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 22:51
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Probeert het nog een keer zonder het in vloeken uit te laten lopen.. Gaat niet meer in op Hamerensikkels standpunten omdat hij dan weer gesloten word terwijl het een onderwerp is waar best over gesproken mag worden!

Wat vinden jullie van Jehova's? Ik vind dat ze allemaal op de brandstapel gegooid moeten worden! Dan heb ik eindelijk rust op zondag! Hoef je niet elke keer hard met de deur te slaan als ze hun voet ertussen zetten en dan kan de hond ook eens rustig blijven liggen op zondag.. Die hond die bijt wat af op zondagen die wil ook weleens rust

I have spoken.. *dubbelzinniger kan niet *
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 23:03
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Ik, als christen, vind het goed dat het Christendom verspreid word, maar ik ben helemaal tegen de manier van 'bekering' van Jehovagetuigen. Ik denk namelijk dat deze mensen door zich zo op te dringen juist het tegendeel bereiken en alleen maar (of vooral) mensen irriteren en dat kan nooit het doel zijn van 'bekering'.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 23:03
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Ik krijg hier misschien eens in de vijf jaar een jehova aan de deur... Dus ik weet niet wat ik niet mis...
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 01:33
Verwijderd
"Satan ga weg van mij" heeft mijn vader eens uitgeroepen tegen 2 jehovas die voor de deur stonden, volgens de overlevering zijn ze toen ontroerd weggegaan

Ik vind ze persoonlijk een beetje zwaar gestoord, maar ach, zolang ze niemand kwaad doen en alleen zichzelf het leven zuur maken en niet bij mij in de buurt komen vind ik alles best
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 09:48
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik vind ze net iets te opdringerig! ik vind dat je mensen niet mag dwingen om te geloven
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 10:59
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Opdringerig is denk ik wel het juiste woord. Ze komen ook een beetje paniekerig over, alsof het geloof na hun dood niet meer zal bestaan en ze nu 'opvolgers' zoeken om hun geloof voort te zetten.

Aan de andere kant snap ik het wel, 1 christelijke wereld zou 'geweldig' voor hun zijn. Maar ze moeten begrijpen dat niet iedereen datgene wil geloven, daar zijn we nu te modern voor geworden en hebben we uit de geschiedenis geleerd dat de mens persoonlijk vooruitkomt door zelfstandig te leren denken.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 12:32
*Burning water*
*Burning water* is offline
In mijn leven heb ik één keer Jehova's ontmoet. Het waren aardige mensen, niet opdringerig, goedbedoelend. Ik vind het prima dat ze zo, zonder dwang, proberen mensen te verlichten. Misschien zijn er lieden die daar baat bij hebben.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 13:46
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
ik moet dan altijd denken aan een fragment uit 'the simpsons"

Er komen twee Jehova's getuigen af op de deur van familie simpson. Zegt de een:
'You know, I have been thinking: Maybe we don't have all the answers."
Zegt de ander:
"You're right. Let's get real jobs!"


Wat info:
De groepering Jehova's getuigen (officieel: The watch tower and Bible and Tract society) werd in 1872 opgericht als een kleine bijbelstudiegroep, geleid door Charles Taze Russell en later door J.F. Rutherford. Ze noemden zich ook wel 'ernstige bijbelonderzoekers'. Over de gehele wereld zijn er ongeveer 2 miljoen getuigen, waarvan 27 000 in Nederland.
Russell schreef in 1877 "Three Worlds of Redemption", waarin hij aan de hand van de getallen uit de bijbel aantoonde dat 1914 het einde zou brengen aan de 'tijden van Heidenen'. Hij heeft nog veel meer gepubliceerd, na grondige studie van de bijbel.
Het uitgangspunt voor het geloof van de Getuigen is dat de mens zich met God moet verzoenen op basis van het offer van Jezus en als gevolg hiervan moet samenwerken met Gods organisatie. Voor de Getuigen bevat de wereldgeschiedenis verschillende belangrijke perioden, zoals die tot aan de zondvloed; de periode van de aartsvaders (de patriarchale periode); de tijd van de Richters etcetera.
De tegenwoordige tijd, in 1914 begonnen, zal spoedig eindigen in de dag van het laatste Oordeel, waarin het rijk van de valse religie en het overige deel van dit goddeloze samenstel van Godswege zal verdwijnen om plaats te maken voor de duizendjarige heerschappij van Christus over deze aarde. Christus regeert in deze nieuwe hemel precies over 144000 zaligen (en die zaligen zouden natuurlijk de getuigen zijn, hoewel dat er veel meer zijn), de door Hem uitverkorene verlosten. Voor het einde der tijden hebben de Getuigen de volgende jaren berekend: 1874, 1878, 1914, 1918, 1925 en 1975. Christus zal de eindstrijd voeren tegen de verdorven wereld met zijn hemelse legerscharen. Deze strijd wordt Armageddon genoemd.
De Getuigen verwerpen de drie-eenheid van God en de onsterfelijkheid van de ziel. Christus is in Jeruzalem als geestelijk schepsel opgestaan, en zit nu ter rechterhand van God. Omdat alle staten onder invloed van de satan staan, nemen de Getuigen een neutrale houding aan ten aanzien van de politieke en miliataire aangelegenheden van deze wereld. Daarom staan totalitaire staten zeer vijandig tegenover hen.
Het Joodse volk is niet meer het volk van het verbond dat God vroeger met hen heeft gesloten. Dit voorrecht is verschoven naar 'geestelijk Israel'. Hun houding jegens elke vorm van valse religie (protestants, katholiek en niet christelijk etcetera) is zeer negatief. Jehova's getuigen drinken geen alcohol en roken niks. De naam Jehova komt uit het Hebreeuws. Men vond de normale naam van God, nl JaHWeH, te heilig, en daarom plakten ze er de klinkers van het woord 'heer', nl Adonai, ertussen, en dan krijg je Jahowaih, oftewel jehova.
Tegenwoordig heeft een aantal ex-leden van de Jehova's getuigen de Vereniging van Ontgoochelden opgericht, waarbij ca. 400 leden zijn aangesloten. Deze verzetten zich met name tegen het totale karakter van de Watch Tower Society ten opzichte van haar gelovigen.

Bron: Spoorzoeken in de bonte wereld van geloven en denken, Geschreven door B. van Gelder en EG Hoekstra, Meulenhoff educatief, blz. 154 t/m 156.

Een beetje meer info leek me wel handig. Ik ben overigens zelf Nederlands Gereformeerd in de NGK in Eindhoven.
__________________
Knurft is het K-woord. Dan weet je ook gelijk waar K3 voor staat.

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 11:35.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:04
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Er is een heel lief slim meisje dat totaal ontspoort is omdat haar ouders jehova's zijn. En oh wat is het erg dat hun dochter niet meer bij koningkrijks gods hoort, dus verdwijn maar uit mijn huis.

voor mijn part verdwijnt alles dat met geloof te maken vandaag nog
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 17:24
Verwijderd
Ik vind hun gedrag afkeurenswaardig omdat ze mensen actief proberen te bekeren. Dat is in hun perceptie natuurlijk een goede daad, maar in de perceptie van normale mensen is het irritant. Bovendien is het een sekte waar je met de nek door wordt aangekeken als je er uit stapt. Een kennis van mijn oom en tante is helaas geboren binnen de Jehova's, heeft besloten eruit te stappen en wordt nu door haar complete familie doodgezwegen.

Verder vind ik het nogal dom dat ze proberen mensen te bekeren, omdat in hun perceptie de hemel een soort numerus fixus heeft. Ze maaien dus het gras voor hun eigen voeten weg.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:51
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Dr passen volgens hun toch ook maar een bepaald aantal mensen in de hemel? Weet iemand hoeveel dat er zijn?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 00:30
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik ga uit van het getal 2.000.000 , ongeveer, het zal er weinig van af zijn...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:28
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
144.000
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:52
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Pete Bas schreef op 31-08-2003 @ 12:28:
144.000
Hahahahaha, dan kan ik denk ik beter het puur slechte pad op gaan. Op de hemel heb ik niet veel kans als er 144.000 mensen in kunnen. (te veel hitler geintjes)

[edit] Ik vraag me ineens af... zou je de hemel uitgekickt worden als je een grapje over de gaskamer ofso maakt?[/edit]
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 11:55
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
144.000 slaat dan echt weer nergens op hoor, maargoed. Die 2.000.000 van mij was gebaseerd op het aantal jehovas wereldwijd...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:00
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 31-08-2003 @ 12:55:
144.000 slaat dan echt weer nergens op hoor, maargoed. Die 2.000.000 van mij was gebaseerd op het aantal jehovas wereldwijd...
Lees het stukje van Roel Pelleboer in dit topic eens. 144.000 is het door Jehova's aangenomen gelovigen dat in de hemel komt en dat zuig ik niet uit mijn duim. Dit getal is gebaseerd op een letterlijke interpretatie van een bijbeltekst (vraag me niet welke...) en heb ik niet bedacht.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Het nieuwe verhaaltje is dat die 144 000 ooit eens zijn gekozen door god ofzo en dat al die na komelingen ook mee mogen. Ofzo.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 17:58
Denise1988
Denise1988 is offline
Ik heb geen last van jehova's en ik respecteer ze maar waar ik niet tegen kan 't maakt niet uit van welke geloof het is ze proberen je allemaal over te halen ook t egaan geloven dat is echt irritant!!!
maar voorderest heb ik er geen last van
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2003, 21:52
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Dat suckt dan aardig als je Jehova bent die 144.000.. Ik zou meteen stoppen met al die mensen bekeren hoor! Straks komt er zo'n dude aan de deur en dan bekeert ie mij en dan ga ik naar de hemel.. Zal je net zien dat ik zijn plaats inneem .. Dan zou ik me toch best vervelend voelen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:09
killertje
killertje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 30-08-2003 @ 18:04:
Er is een heel lief slim meisje dat totaal ontspoort is omdat haar ouders jehova's zijn. En oh wat is het erg dat hun dochter niet meer bij koningkrijks gods hoort, dus verdwijn maar uit mijn huis.

voor mijn part verdwijnt alles dat met geloof te maken vandaag nog
je hebt ook nog mensen die doen wat ze zelf willen en niet wat God wil, dus dat heeft niet met hun geloof te maken, dat is wat ze zelf willen.
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:12
killertje
killertje is offline
Voor de rest is het Jehova een dwaalleer, ze halen teksten uit de bijbel uit hun verband en maken daar een eigen godsdienst van, in de hemel komen niet 144.000 mensen, iedereen kan er komen, als je maar van Jezus houd en hem vertrouwt, Jezus houdt ook van jou, geef liefde terug!!
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:21
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Citaat:
roel pelleboer schreef op 30-08-2003 @ 14:46:

Wat info:
De groepering Jehova's getuigen (officieel: The watch tower and Bible and Tract society) werd in 1872 opgericht als een kleine bijbelstudiegroep, geleid door Charles Taze Russell en later door J.F. Rutherford. Ze noemden zich ook wel 'ernstige bijbelonderzoekers'. Over de gehele wereld zijn er ongeveer 2 miljoen getuigen, waarvan 27 000 in Nederland.

De naam Jehova komt uit het Hebreeuws. Men vond de normale naam van God, nl JaHWeH, te heilig, en daarom plakten ze er de klinkers van het woord 'heer', nl Adonai, ertussen, en dan krijg je Jahowaih, oftewel jehova.
Over de naam Jehova valt wel iets meer te vertellen, nu klinkt namelijk net het alsof de Jehova's getuigen de naam van God te heilig vond.
Voor de Joden werd de naam van God ergens in de geschiedenis zo heilig gevonden dat ze in de naam JHWH niet meer uitspraken, maar er Adonai of Elohim voor in de plaats lazen.
Het is zelfs zo dat ruim 2000 geleden, als er een nieuwe boekrol werd geschreven de handen moesten worden gewassen als ze die naam opschreven. Omdat dat zo'n tijdrovend karwij was kwam er iemand op het idee om in plaats van JHWH vier punten neer te zetten, zodat de handen niet meer gewassen hoefden te worden en het werk sneller opschoot.
Door deze houding tegenover de Godsnaam wist op den duur niemand meer hoe die uitgesproken moest worden. Daardoor werd de uitspraak Jehova doordat ze inderdaad die klinkers van Adonai tussen JHWH invoegden.
Sinds ongeveer halve tot een hele eeuw geleden werd deze uitspraak gehandhaafd, maar door de taalwetenschap die zich onder andere op andere semitische talen richtte kwam men erachter dat die uitspraak helemaal niet klopte en het vermoedelijk als Jahwe werd uitgesproken.
Zoals blijkt uit de naam Jehova's getuigen blijkt wisten ze in 1875 nog niet dat de naam anders uitgesproken hoort te worden.
Wat dat betreft is het geinig om te zien dat ze zich ernstige bijbelonderzoekers noemen en toch die naam blijven aanhouden.

PS Ik heb bewondering voor de durf van de Jehova's getuigen, niet voor hun methodes.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Muse_rulez schreef op 31-08-2003 @ 23:12:
Voor de rest is het Jehova een dwaalleer, ze halen teksten uit de bijbel uit hun verband en maken daar een eigen godsdienst van, in de hemel komen niet 144.000 mensen, iedereen kan er komen, als je maar van Jezus houd en hem vertrouwt, Jezus houdt ook van jou, geef liefde terug!!
Let's not.

Overigens klopt die 144.000 wel, dat heb ik ze inderdaad een keer horen zeggen. Mijn broer is een keer zo slim geweest om een paar van die boekjes aan te nemen en nu komen ze dus vrijwel om de twee weken bij ons aan de deur. Er zit wel een erg knap meisje bij, dus misschien kan ik daar eens een afspraak mee maken, maar voor de rest zijn die boekjes vooral geschikt om je een kriek om te lachen.

Citaat:
PS Ik heb bewondering voor de durf van de Jehova's getuigen
Ik noem het meer 'plaat voor je kop hebben'.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 12:20
Einherjar
Avatar van Einherjar
Einherjar is offline
Plaat voor de kop of niet, zou jij langs deuren durfen gaan vanwege een overtuiging, met de wetenschap dat de overgrote meerderheid van de mensen met wie je een praatje wilt of moet aanknopen je het liefst naar de andere kant van de aarde verwensen. Ik zou dat denk ik niet kunnen.
__________________
De steen, die de bouwlieden afgekeurd hadden, deze is tot een hoeksteen geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 14:13
Verwijderd
laat die lui dat lekker zelf uitzoeken waar ze in willen geloven, maar ga mij er niet mee lastigvallen. simpel toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2003, 16:30
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Muse_rulez schreef op 31-08-2003 @ 23:12:
Voor de rest is het Jehova een dwaalleer, ze halen teksten uit de bijbel uit hun verband en maken daar een eigen godsdienst van, in de hemel komen niet 144.000 mensen, iedereen kan er komen, als je maar van Jezus houd en hem vertrouwt, Jezus houdt ook van jou, geef liefde terug!!
Denk jij. Voor Jehova's ben jij een dwaalleer.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:46
killertje
killertje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 01-09-2003 @ 17:30:
Denk jij. Voor Jehova's ben jij een dwaalleer.
Oke maar het christendom heeft de echte pure bijbel. Jehova's komen met teksten uit de bijbel aanzetten die ze ergens uit een verhaal hebben gehaald. Zo kunnen zij er alles van maken, terwijl je het in de bijbel in verband kan zetten en dan kan zien dat zij het fout hebben.
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:46
killertje
killertje is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 01-09-2003 @ 17:30:
Denk jij. Voor Jehova's ben jij een dwaalleer.
Oke maar het christendom heeft de echte pure bijbel. Jehova's komen met teksten uit de bijbel aanzetten die ze ergens uit een verhaal hebben gehaald. Zo kunnen zij er alles van maken, terwijl je het in de bijbel in verband kan zetten en dan kan zien dat zij het fout hebben.
__________________
Fuck you it all goes away
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:59
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ik zal wel één van de mindere zijn, maar ik heb best respect voor ze. Jehova's geven zich met volle overtuiging over aan hun geloof. Daar is toch wel discipline voor nodig. Zij denken dat ze daar later profijt van zullen hebben, ik denk dat overigens niet. Neemt niet weg dat Jehova's er niet zijn om anderen te irriteren met hun ''egoistische'' gedrag...
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 17:38
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
Muse_rulez schreef op 01-09-2003 @ 17:46:
Oke maar het christendom heeft de echte pure bijbel. Jehova's komen met teksten uit de bijbel aanzetten die ze ergens uit een verhaal hebben gehaald. Zo kunnen zij er alles van maken, terwijl je het in de bijbel in verband kan zetten en dan kan zien dat zij het fout hebben.
Dat denk jij. Hoe weet je zeker dat JIJ de pure bijbel hebt. Trouwens, als christenen de pure bijbel hebben, waarom dan zoveel sub-groepen en afscheidingen?
Misschien hebben ze wel gelijk, je weet maar nooit.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:37
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 31-08-2003 @ 12:52:
Hahahahaha, dan kan ik denk ik beter het puur slechte pad op gaan. Op de hemel heb ik niet veel kans als er 144.000 mensen in kunnen. (te veel hitler geintjes)

[edit] Ik vraag me ineens af... zou je de hemel uitgekickt worden als je een grapje over de gaskamer ofso maakt?[/edit]
natuurlijk is daar niks mis mee daar de joden zo corrupt zijn geworden als de pest.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 19:39
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Mijn mening is dat zei best mogen proberen te bekeren en lekker jammer voor je dat je je eraan irriteert in dit luilekkerland mogen mensen best eens leren om andere dingen te geven dan hun luiheid en vraatzucht en gierigheid, dus lekker uit bed bellen Jehova's
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:03
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 01-09-2003 @ 20:37:
natuurlijk is daar niks mis mee daar de joden zo corrupt zijn geworden als de pest.
waarom ben je nu ineens zo anti-joods...?
ik dacht dat je wilde uitkomen?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 20:33
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 29-08-2003 @ 23:51:
Probeert het nog een keer zonder het in vloeken uit te laten lopen.. Gaat niet meer in op Hamerensikkels standpunten omdat hij dan weer gesloten word terwijl het een onderwerp is waar best over gesproken mag worden!
offtopic: Ik reageerde heel normaal hoor, zlatani. Ik zei alleen niet wat jij wílde horen, maar ja, dan moet je ook niet om meningen vragen.



Roel Pelleboer schreef:
Citaat:
Over de gehele wereld zijn er ongeveer 2 miljoen getuigen
Nee, het is veel erger gesteld, er zijn al meer dan 6 miljoen JG`s en ieder jaar komen er zo`n 20.000 bij.
Zoals sommigen van jullie weten, heb ik (als absoluut niet- Jehova`s Getuige) een maand stage gelopen bij de JG`s. Daar heb ik alles mee mogen maken. Ik ben er al weer overheen.
__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:23
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 30-08-2003 @ 02:33:
"Satan ga weg van mij" heeft mijn vader eens uitgeroepen tegen 2 jehovas die voor de deur stonden, volgens de overlevering zijn ze toen ontroerd weggegaan

Ik vind ze persoonlijk een beetje zwaar gestoord, maar ach, zolang ze niemand kwaad doen en alleen zichzelf het leven zuur maken en niet bij mij in de buurt komen vind ik alles best
'

Jehova's hebben ook kinderen...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 21:29
AJKwak
AJKwak is offline
Citaat:
Tio schreef op 01-09-2003 @ 18:38:
Dat denk jij. Hoe weet je zeker dat JIJ de pure bijbel hebt. Trouwens, als christenen de pure bijbel hebben, waarom dan zoveel sub-groepen en afscheidingen?
Misschien hebben ze wel gelijk, je weet maar nooit.
interpretatieverschillen

een voorbeeld van het te letterlijk nemen van de Bijbel, voorbeeld van onze godsdienstleraar, schijft echt gebeurd te zijn.

Een man had vragen en zocht daarop antwoorden in de Bijbel. Hij kreeg toen de tekst.

'Judas ging heen en verhing zich.'

Hij dacht dit kan niet goed zijn en probeerde het nog een keer. Hij kreeg toen 'Gaat gij nu heen en doe evenzo.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2003, 14:41
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
SimShalom schreef op 01-09-2003 @ 21:03:
waarom ben je nu ineens zo anti-joods...?
ik dacht dat je wilde uitkomen?
wat is uitkomen?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 15:11
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ophouden over het beledigen van andere geloven, en je eigen geloof voor je houden...zoiets hoop ik iigeval...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:13
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
wij hebben er hier een op kantoor lopen, bij het schizofrene af.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 03-09-2003, 12:39
Verwijderd
kwam ik tegen bij folders lopen:
(sticker op de deur)
"Spullen hebben we zat en bekeert zijn we ookal.."
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 20:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
AJKwak schreef op 01-09-2003 @ 22:29:
interpretatieverschillen

een voorbeeld van het te letterlijk nemen van de Bijbel, voorbeeld van onze godsdienstleraar, schijft echt gebeurd te zijn.

Een man had vragen en zocht daarop antwoorden in de Bijbel. Hij kreeg toen de tekst.

'Judas ging heen en verhing zich.'

Hij dacht dit kan niet goed zijn en probeerde het nog een keer. Hij kreeg toen 'Gaat gij nu heen en doe evenzo.'
grappig,

als je je bedenkt dat de oudste bijbels niet eens in de orginele taal geschreven zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 14:43
eefjeefje
Avatar van eefjeefje
eefjeefje is offline
144.000 staat in openbaringen en wie een beetje bijbelkennis heeft weet dat openbaringen met symbolische begrippen werkt: (7-> getal van volheid, 12-> de twaalf stammen, 666-. het beest etc.)
Zelf heb ik geen last van Jehova getuigen. Bij ons zijn ze meestal wel vriendelijk.
Ik snap niet dat mensen zich meer ergeren aan de goedbedoelende Jehovagetuige die eens per jaar langs komt dan aan de commercie die kwaadwillend ons dag en nacht lastigvalt...en ons hele leven beïnvloedt.
Ik hang de Jehova overtuiging absoluut niet aan. In de bijbel staat duidelijk dat een íeder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leeft
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 14:46
eefjeefje
Avatar van eefjeefje
eefjeefje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-09-2003 @ 13:39:
kwam ik tegen bij folders lopen:
(sticker op de deur)
"Spullen hebben we zat en bekeert zijn we ookal.."
hahaha
of ken je de gouwe ouwe
'we komen Jezus bij u brengen'
'mooi, zet maar in de garage neer'
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 16:58
Verwijderd
ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze willen geloven of niet, dus ik vind niet dat Jehova's bij anderen aan de deur mogen komen om de bewoners van hun geloof te overtuigen. geloof is iets van jezelf, en dat moet zo blijven

*ben overigens zelf katholiek*
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 23:39
hamer&sikkel
Avatar van hamer&sikkel
hamer&sikkel is offline
Citaat:
WooF schreef op 05-09-2003 @ 17:58:
ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze willen geloven of niet, dus ik vind niet dat Jehova's bij anderen aan de deur mogen komen om de bewoners van hun geloof te overtuigen. geloof is iets van jezelf, en dat moet zo blijven

*ben overigens zelf katholiek*




__________________
...Overigens ben ik van mening dat Carthago met de grond gelijk gemaakt moet worden!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 11:40
Verwijderd
Ik heb niks op ze tegen, maar ik word wel enigzins geirriteerd als ik uit mijn bed wordt gebonjourd door zo'n mafkees die met zijn irritante giegel mij probeert om te praten met loze feiten.


ik verkondig gewoon dat ik anti-godsdienst ben, en dan zijn ze evensnel weg als mijn nachtrust
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 11:49
Phreeck
Avatar van Phreeck
Phreeck is offline
Ik had er laatst weer eentje. Maar ik was er niet over uit of ie nou JG was of Christen die met een id-crisis zat en DACHT dat ie een Jehova getuige was... Hij was iig erg aardig.

En dat was eigenlijk de 2e in 14 maanden die we in Lelystad hebben gehad. Dan heb ik er weinig problemen mee. Alleen in Zeewolde ging het er erger aan toe; als we naar de kerk wilden kwamen ze JUIST dan...
Vragen ze: 'ga je wel es naar de kerk?'
'Jah ik was er net van plan heen te gaan'

Maar ja, ze hadden wel een leuk boeke

Maar over dat bekeren van hun... In de vroege middeleeuwen ging het er een stuk heftiger aan toe: als je je niet bekeerde werd je vermoord. Beetje jammer.

En van die 144000 vind ik echt onzin: er staat duidelijk in de bijbel dat EENIEDER die gelooft in Jezus Christus gered zal worden. En dit geloven ze dan wel, maar ze geloven niet dat JC de Enige weg is; ze moeten ook nog een aantal daden doen. Dus vermenigvuldig uzelfe en verspreid u over de aarde, nog een paar, en dan 'verspreid het geloof' En ze dwingen je nergens toe hoor, als je nee zegt vragen ze enkel nog 4 keer of je je niet echt wil bekeren

En geloof is idd iets van jezelf, maar er zijn zat mensen die toch christen worden elk jaar (en JG, en moslim, en Jood... hmzz) door evangelisatiewerk.
__________________
If you don't like me, don't say you do: then I can stop waste my time on you! JediJoel vond het tijd voor een nieuwe identiteit ---- Phreeck 4 life!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 19:43
Go
Avatar van Go
Go is offline
Een aantal familieleden zijn Jehova's Getuige. In de informatie die hier wordt gegeven door sommigen staat dat Jehova's geen alcohol mogen drinken. Nu heb ik echter al verscheidene keren geconstateerd dat die familieleden zich daar blijkbaar niet aan houden. Ik vraag me af of Jehova's echt geen alcoholische dranken mogen nuttigen; die familieleden zijn actief bij de Jehova gemeenschap betrokken en hebben er een uitgebreide studie van gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:33
never landing
Avatar van never landing
never landing is offline
met geloof loop je neit te koop, dus ook neit langs de deuren. Als mensen willen geloven zoeken ze het zelf wel op.

scheeld trouwens een hoop ergenis en irritante foldertjes door de brievenbus en op wat voor andere maneir dan ook
__________________
the question is what is a manamana.........the question is who cares????
Met citaat reageren
Oud 19-09-2003, 22:35
roel pelleboer
roel pelleboer is offline
Citaat:
gerwin schreef op 19-09-2003 @ 20:43:
Een aantal familieleden zijn Jehova's Getuige. In de informatie die hier wordt gegeven door sommigen staat dat Jehova's geen alcohol mogen drinken. Nu heb ik echter al verscheidene keren geconstateerd dat die familieleden zich daar blijkbaar niet aan houden. Ik vraag me af of Jehova's echt geen alcoholische dranken mogen nuttigen; die familieleden zijn actief bij de Jehova gemeenschap betrokken en hebben er een uitgebreide studie van gemaakt.
Ik heb dat letterlijk overgenomen uit een boekje, wat al weer aardig oud begint te worden. Om de naam van het boek te zien scroll je maar even naar boven.

Je zult trouwens binnen de Jehova's getuigen ook weer verschillende stromingen hebben.
__________________
Knurft is het K-woord. Dan weet je ook gelijk waar K3 voor staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie is iemand hier apostolisch?
-bianca13-
67 15-10-2008 21:48
Levensbeschouwing & Filosofie Eindtijd
leonkorn
266 01-05-2008 17:54
Levensbeschouwing & Filosofie Vraag voor de gelovigen onder ons
Joyfulness
51 19-11-2005 21:40
Eten & Drinken "wat" ben jij?
Verwijderd
83 21-04-2004 20:19
Levensbeschouwing & Filosofie verschil tussen Jezus en Christus
ranonkel
32 02-09-2003 18:34
Levensbeschouwing & Filosofie Mening over Jehova's
zlatani9
26 27-08-2003 14:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.