Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 11:42
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik maak dit topic aan omdat ik constateer dat er mensen zijn die (heel) veel afspreken met mensen van het internet, niet alleen op dit forum, maar ik hoor het ook van mensen in m'n naaste omgeving en op chatrooms.

Vaak zijn mensen zich er niet van bewust met wie ze nu eigenlijk afspreken, en komen ineens oog in oog te staan met iemand die ze niet kennen zoals hij/zij op het internet was.
Nu wil ik niet iedereen ineens bang maken dat er ook ongure types ronddwalen in bijvoorbeeld chatrooms, en hoe het zou kunnen lopen. Maar wees altijd op je hoede.
Vooral als meisje zijnde is het soms eng om alleen af te spreken, neem dan iemand mee. Het beste is gewoon iemand mee te vragen, je beste vriend(in) bijvoorbeeld. Als je internet-'date' liever niet wilt dat jullie samen verschijnen, dan zou ik me eigen maar eens afvragen of het nou wel zo'n goed idee is om af te spreken. Ik, als jongen zijnde, zou het liever willen dat ze iemand mee zou nemen, ook omdat zij zich dan prettiger zou voelen.
Maar ook omdat het veiliger is. Ook is het belangrijk dat je laat weten aan je ouders waar je bent, en hoe laat je thus komt. Of dat je even naar huis belt als jullie elkaar gevonden hebben.
En een telefoonnummer achterlaat van hem.

Spreek, zeker de eerste keer, af op een plek waar veel mensen komen, bijvoorbeeld het trein/bus station, een winkelstraat, of bij jou thuis waneer je ouders er ook zijn!!
Vooral dat laatste is erg belangrijk, je weet immers nooit wat je kunt verwachten, en wat hij verwacht van jou, vooral als jullie te kennen hebben gegeven meer voorelkaar te voelen.
Pas hier zo ie zo mee op als je hem of haar nog nooit gezien hebt.

Vooralsnog, voordat jullie afspreken is het fijn als je een foto hebt, en om elkaar eerst aan de telefoon te spreken, zo kun je horen of het meer vertrouwd voelt, daarna kun je altijd nog overwegen of je echt wel wilt afspreken.
Een foto kan altijd fake of onduidelijk zijn, vraag er dus altijd meer.

Ik heb een website gevonden waar een aantal tips staan die men in acht 'moet' nemen.

http://www.surfsafe.nl/


Happy dating


Moenbase



[edit]
Laat Hem maar naar jou toe komen, in plaats van dat jij 100 < kilometer moet reizen!!! [edit]
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 18:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 11:46
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
deze topic is niet voor mij bedoelt...
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:47
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
girl18 schreef:
deze topic is niet voor mij bedoelt...

Maar toch reageer je (graag).
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 11:49
girl18
Avatar van girl18
girl18 is offline
Citaat:
moenbase schreef:



Maar toch reageer je (graag).
ik vind dat je gelijk heb daarom reageer ik..
__________________
Get a life.!!! cool where can i downloud whone of those from.?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:29
georgie
georgie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Laat Hem maar naar jou toe komen, in plaats van dat jij 100 < kilometer moet reizen.
Heb ik toch nog iets verkeerd gedaan hadden ook niet gebeld, weinig gechat, maar een hele gezellige dag gehad (wel op treinstation afgesproken trouwens)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:36
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Ach ja, wel goede tipz.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:38
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
goeie tips Moenbase, handig voor de mensen die overwegen om iemand van inet te ontmoeten!!
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:41
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
jij moet leraar worden
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:56
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Ik ga over een week een meisje van i-net meeten...

Op het station (1 punt)
We hebben gebeld (1 punt)
Haar ouders hebben mijn telnr (2 punten)

En we reizen allebei iets meer als 100km met de trein, spreken af in het midden, dus op 'neutraal' terrein

Woejjj 4 punten!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:38
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben zelf meestal wel voorzichtig alhoewel ik een keer alleen met een jongen mee naar huis ben gegaan.. We hadden op het station afgesproken waar hij vlakbij woonde...
Dat is gelukkig allemaal goed gegaan.
Verder meet ik altijd mensen met mijn vaste meet-partner pinkish dress
Ik heb echter ook een verhaal gehoord van een meisje die iemand ging meeten op een station ergens en toch verkracht is...
Is dus altijd wel zo verstandig iemand mee te nemen...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:17
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
TMLWKY schreef:
Ik ga over een week een meisje van i-net meeten...

Op het station (1 punt)
We hebben gebeld (1 punt)
Haar ouders hebben mijn telnr (2 punten)

En we reizen allebei iets meer als 100km met de trein, spreken af in het midden, dus op 'neutraal' terrein

Woejjj 4 punten!

Moenbase-regel:
Gij zult als jongen zijnde alles moeten reizen.
-4 punten
4 + -4=0
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:18
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
girl18 schreef:


ik vind dat je gelijk heb daarom reageer ik..
Ok, wel, ach, zo denk ik er tenminste over
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:21
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
georgie, dan heb je toch 1 ding wel goed gedaan, nou ja, eigenlijk 2.
1) afgesproken op het station
2) er een gezellige dag van gemaakt

Trouwens, het is ook meer mijn mening, hoe ik er over denk dus. En wat ik zou doen. Ik zou niet met iemand willen afspreken die ik nog nooit aan de telefoon heb gehad, en dat is niet alleen voor mijzelf, maar ook voor haar. Soms moet je gewoon zelf het initiatief tonen zodat het vertrouwd aanvoelt bij haar.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:23
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Ik snap heel goed wat je bedoelt als ik wat afspreek leg ik ook duidelijk voor aan me ouders hoe en wat en ik bel ze ff.
Zo heb ik maandag een jongen via internet ontmoet die ik al een jaar via msn sprak. Hebben veel gebeld. En het ging heel goed gelukkig veel beter dan we dachten. Heb hem nu inmiddels alweer 3 keer gezien deze week.

Maar ik weet ook dat zoiets fout kan gaan en ik spreek ook niet snel af met iemand
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:25
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
georgie, dan heb je toch 1 ding wel goed gedaan, nou ja, eigenlijk 2.
1) afgesproken op het station
2) er een gezellige dag van gemaakt

Trouwens, het is ook meer mijn mening, hoe ik er over denk dus. En wat ik zou doen. Ik zou niet met iemand willen afspreken die ik nog nooit aan de telefoon heb gehad, en dat is niet alleen voor mijzelf, maar ook voor haar. Soms moet je gewoon zelf het initiatief tonen zodat het vertrouwd aanvoelt bij haar.


Signy + Pardon Me en lady_x:

Dankje voor jullie reactie.
Het liefst zou ik ook haar ouders willen ontmoeten als ik er ben, zodat ook zij mij kunnen beoordelen(, of veroordelen )

miekmuis:

Ja, ik bedoel maar, sommigen moeten eerst eens goed wakker geschud worden. Ze denken dan vaak: "mij overkomt dát niet, ik kan het best alleen aan" Juist zij zijn vaak het slachtoffer van een één of andere 'idioot'.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:26
Angeles
Angeles is offline
Een vriendin meenemen heb ik niet gedaan en dat zou ik ook niet doen als ik het over zou moeten doen. Ik heb overdag afgesproken op het station en mijn ouders wisten waar ik was, dat vond ik wel veilig genoeg. We hadden elkaar ook al een paar keer (een paar uur achter elkaar) aan de telefoon gehad en inderdaad (meerdere) foto's uitgewisseld. Een vriendin meenemen vond ik een beetje overdreven, maar ik kan me voorstellen dat je het wel doet als je wat jonger bent. Ik denk niet dat mijn ouders het een fijn idee hadden gevonden als ik zou afspreken met iemand van internet toen ik 14 of 15 was en een heleboel meiden van die leeftijd doen dat toch ook wel.

Je moet inderdaad niet op een stil plekje gaan afspreken of in een vreemde stad of bij hem thuis (of bij jou thuis als je nog niet zeker weet of hij wel echt leuk is - dat heeft mijn nichtje een keer gedaan en ze vond het toch geen fijn idee dat hij wist waar ze woonde).
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:34
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Angeles schreef:
Een vriendin meenemen vond ik een beetje overdreven, maar ik kan me voorstellen dat je het wel doet als je wat jonger bent. Ik denk niet dat mijn ouders het een fijn idee hadden gevonden als ik zou afspreken met iemand van internet toen ik 14 of 15 was en een heleboel meiden van die leeftijd doen dat toch ook wel.
Laatst was er een man uit Spijkenisse die iemand had leren kennen via het internet, en heeft afgesproken, maar is dood terugevonden.
Het gebeurd dus NIET alleen bij jongeren.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 14:45
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
moenbase schreef:


Laatst was er een man uit Spijkenisse die iemand had leren kennen via het internet, en heeft afgesproken, maar is dood terugevonden.
Het gebeurd dus NIET alleen bij jongeren.
Ik zei ook al, je moet niet op stille plekjes afspreken of niemand laten weten waar je naartoe gaat, maar ik heb er dus niet voor gekozen om ook nog iemand mee te nemen en dat is aan mij, dacht ik zo.

Verder denk ik wel degelijk dat heel jonge meisjes eerder risico lopen om in verkeerde handen te vallen dan een volwassen vrouw, waarbij ik natuurlijk niet zeg dat een volwassene helemaal geen risico neemt. Maar er zijn wel meer 'veiligheidsmaatregelen' die je kunt nemen behalve met een vriendin komen opdraven. Voor mensen die dat prettig vinden is het natuurlijk prima, maar het is niet zo dat je belachelijk onverantwoordelijk bezig bent als je een date hebt zonder je vriendin erbij. Als je je ouders laat weten waar je naartoe gaat, je spreekt overdag af op een drukke plaats, je zorgt dat je eerst met diegene hebt getelefoneerd en foto's hebt uitgewisseld en je spreekt bij voorkeur af in je eigen stad, dan is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2002, 14:56
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Angeles schreef:


1) Ik zei ook al, je moet niet op stille plekjes afspreken of niemand laten weten waar je naartoe gaat, maar ik heb er dus niet voor gekozen om ook nog iemand mee te nemen en dat is aan mij, dacht ik zo.

2) Verder denk ik wel degelijk dat heel jonge meisjes eerder risico lopen om in verkeerde handen te vallen dan een volwassen vrouw, waarbij ik natuurlijk niet zeg dat een volwassene helemaal geen risico neemt.

3) Maar er zijn wel meer 'veiligheidsmaatregelen' die je kunt nemen behalve met een vriendin komen opdraven.

4) Voor mensen die dat prettig vinden is het natuurlijk prima, maar het is niet zo dat je belachelijk onverantwoordelijk bezig bent als je een date hebt zonder je vriendin erbij.

5) Als je je ouders laat weten waar je naartoe gaat, je spreekt overdag af op een drukke plaats, je zorgt dat je eerst met diegene hebt getelefoneerd en foto's hebt uitgewisseld en je spreekt bij voorkeur af in je eigen stad, dan is er niks aan de hand.
1) Jawel, maar in je vorrige post leek het erop alsof je zou denken dat jou niets zou kunnen overkomen. Je loopt immers altijd een risicio als je met iemand afspreekt.
En ja, het is zeker aan jou om te bepalen wat je doet.

2) Dat is beter

3) Ja hoor, je kunt ook een mes meenemen

4) Nee hoor, maar dat hoor je mij ook niet zeggen. Voor mij, zou het fijn zijn als ze mij volledig vertrouwd, en als ze dat liever doet door iemand mee te nemen, wie ben ik dan om te zeggen dat ze het niet 'mag' doen.

5) Dat is niet helemaal waar. De kans is alleen aanzienlijk kleiner dat je iets overkomt, dat wel.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:59
TMLWKY
Avatar van TMLWKY
TMLWKY is offline
Nog heel belangrijk: Niet alleen zijn telnr bij je ouders achterlaten, maar ook zorgen dat hij vantevoren weet dat je ouders dat telnr hebben!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:07
Verwijderd
!!!

Je hebt helemaal gelijk
Ik vind het een goed initiatief en je hebt ook duidelijk belangrijke punten op een rijtje gezet.

Laat hem naar JOU toekomen vind ik 1 van de belangrijkste adviezen, dat is voor mij altijd een voorwaarde.
En echt niet omdat ik te beroerd ben om een treinkaartje te kopen... maar het is voor jezelf veiliger. Je kent de omgeving, hij kan niet zeggen van " joh we lopen ff die kant op" en voor je het weet zit je in z'n huis ofzo

Ik had een keer afgesproken met een jongen die m'n skileraar was geweest afgelopen kerstvakantie. Hij was toen heel aardig enzo. En in de meivakantie was hij met een groep in A'dam. Ik vroeg of hij naar Leiden kon komen, maar hij wou echt per se dat ik naar A'dam kwam en had echt allemaal vage smoesjes waarom hij niet kon komen.
Toen heb ik het dus niet gedaan, ik vond het echt veel te vaag.

Ik geef m'n ouders altijd de volledige naam, telnr, forum nickname , uhm....verder gewoon alles wat ik weet en wat daarvan belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 17:09
georgie
georgie is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
!!!

Je hebt helemaal gelijk
Ik vind het een goed initiatief en je hebt ook duidelijk belangrijke punten op een rijtje gezet.

Laat hem naar JOU toekomen vind ik 1 van de belangrijkste adviezen, dat is voor mij altijd een voorwaarde.
En echt niet omdat ik te beroerd ben om een treinkaartje te kopen... maar het is voor jezelf veiliger. Je kent de omgeving, hij kan niet zeggen van " joh we lopen ff die kant op" en voor je het weet zit je in z'n huis ofzo

Ik had een keer afgesproken met een jongen die m'n skileraar was geweest afgelopen kerstvakantie. Hij was toen heel aardig enzo. En in de meivakantie was hij met een groep in A'dam. Ik vroeg of hij naar Leiden kon komen, maar hij wou echt per se dat ik naar A'dam kwam en had echt allemaal vage smoesjes waarom hij niet kon komen.
Toen heb ik het dus niet gedaan, ik vond het echt veel te vaag.

Ik geef m'n ouders altijd de volledige naam, telnr, forum nickname , uhm....verder gewoon alles wat ik weet en wat daarvan belangrijk is.
Ik geef mn ouders nooit een telnr. als ze weten dat ik iemand van inet ga ontmoeten zijn ze in staat om me thuis vast te binden. Ik ben toen naar die jongen toegegaan omdat hij wel een goede reden had om in de buurt te blijven.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik geef m'n ouders altijd de volledige naam, telnr, forum nickname , uhm....verder gewoon alles wat ik weet en wat daarvan belangrijk is.


Hmm, wat weten jouw ouders onderhand allemaal van mij?

Ik vertel mijn ouders overigens nauwelijks tot helemaal niets over mensen die ik ontmoet. Ze weten wel dàt ik mensen ontmoet, maar niet wie het zijn. Gaat ze geen bal aan
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:42
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:


Hmm, wat weten jouw ouders onderhand allemaal van mij?
Dat wist je, want je bent gebeld
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 18:55
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Alicia Silverstone: Dankje voor je reactie. Zelf vind ik het niet erg om zoveel kilometers te maken om bij m'n 'chatpartner' te komen. Ook al kost zo'n treinkaartje rond de €25,- dat heb ik er dan echt wel voor over.

TMLWKY: Je bedoelt dat haar ouders hem even bellen om te polsen of het wel ok zit? Dat zou eigenlijk beter zijn, ja.


Sommigen [******** ] spreken ook liever af zonder dat zijn/haar ouders het weten. Maar ok, dat is je eigen keus, ik geef alleen als advies om het niet te doen op die wijze. Of je het aanneemt is iets anders.

Wel, als ik met een meisje afspreek wil ik altijd dat haar ouders het goedkeuren zodat er ook geen misverstanden kunnen ontstaan. Maar ook omdat het gewoon té link is voor een meisje, nu ben ik wel te vertrouwen, maar er zullen er genoeg zijn die verkeerde bedoelingen hebben. Als de ouders dan niet weten waar ze uithangt kan het vaak al te laat zijn.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 18:58
georgie
georgie is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Sommigen [******** ] spreken ook liever af zonder dat zijn/haar ouders het weten. Maar ok, dat is je eigen keus, ik geef alleen als advies om het niet te doen op die wijze. Of je het aanneemt is iets anders.

Wel, als ik met een meisje afspreek wil ik altijd dat haar ouders het goedkeuren zodat er ook geen misverstanden kunnen ontstaan. Maar ook omdat het gewoon té link is voor een meisje, nu ben ik wel te vertrouwen, maar er zullen er genoeg zijn die verkeerde bedoelingen hebben. Als de ouders dan niet weten waar ze uithangt kan het vaak al te laat zijn.
Ik vertel het niet aan mn ouders omdat ik dan niet mag, maar laat wel altijd aan iemand weten waar ik ben (vriendin ofzo) en leg een brief op mn kamer (komen mn ouders normaal niet, maar als ik opeens ben verdwenen neem ik aan dat ze wel es gaan kijken )
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:09
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Sommigen [******** ] spreken ook liever af zonder dat zijn/haar ouders het weten. Maar ok, dat is je eigen keus, ik geef alleen als advies om het niet te doen op die wijze. Of je het aanneemt is iets anders.
Ach, wie moet er nou wat van een 21-jarige jongeman? Feit is dat je als meisje meer gevaar loopt.

Daarnaast ben ik erg wantrouwend en onderzoek ik veelal de betrouwbaarheid van iemand. Bij mensen van het forum lees ik dan meestal ook alle posts door om na te gaan wie het is en of zijn / haar gedrag constant is.

Bij Alicia wist ik 99% zeker dat het een 17-jarig en onzeker meisje betreft De kans dat zij een gevaar vormt voor mij is te verwaarlozen

Veel enger was eigenlijk mijn eerste ontmoeting met iemand van internet, omdat hij net als mij een beetje excentriek is en niet meer zoveel post op het forum. Hem ontmoette ik nadat ik diverse foto's van hem had achterhaald (Cu2, sites van een vriend van hem, enz ) en hem aan de telefoon had gesproken. Ook bleek uit diverse postings op dit forum dat hij reeds anderen ontmoet had, waardoor ik het ook aandurfde.

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een groepje mensen ontmoeten die ik zo goed als niet ken. Ook hier ben ik aan het onderzoeken en ben al tot diverse conclusies gekomen wat betreft de consistentie en cohesie van hun schrijfsels.

Naief ben ik niet Hoogstens een beetje gek
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 19:14
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Laat hem naar JOU toekomen vind ik 1 van de belangrijkste adviezen, dat is voor mij altijd een voorwaarde.
En echt niet omdat ik te beroerd ben om een treinkaartje te kopen... maar het is voor jezelf veiliger. Je kent de omgeving, hij kan niet zeggen van " joh we lopen ff die kant op" en voor je het weet zit je in z'n huis ofzo
Bij mijn meeting was ik dus echt niet bang dat zoiets ms zou kúnnen gebeuren. (Naïef?) Ik had eigenlijk het volste vertrouwen in die jongen. Hij wilde wel naar mij komen dus dat was zowiezo handig.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:29
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Ach, wie moet er nou wat van een 21-jarige jongeman?
2) Feit is dat je als meisje meer gevaar loopt.


3) Naief ben ik niet Hoogstens een beetje gek
1) Ja, dat vraag ik me ook af

2) Dat is waar.

3) Vooral dat laatste huh
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 06:39
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
3) Vooral dat laatste huh
Ja
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:19
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
De kans dat zij een gevaar vormt voor mij is te verwaarlozen
ja, dat dénk je..... (sorry, inkoppertje )
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 18:57
Ji Sung Dennis
Avatar van Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Ik had afgelopen weekend een meid ontmoet, we ging naar een voetbalwedstrijd bij haar vlakbij. Ze gaat altijd met dr vader, dus die was er ook bij. Ik ging gewoon alleen, half uurtje in de bus. Was op zich wel gezelli, en dat dr vader bij was maakte mij nie veel uit. Was wel toffe vader, en mijn ouders heb ik het niet verteld dat ik dr ging meeten. Had wel gezegt dat ik naar een voetbalwedstrijd ging, maar dan met een colega.... anders weet ik al hoeveel vragen ik erover krijg en daar hebt deze jongen geen zin in
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 20:58
dystopia
dystopia is offline
Hmmmm. Ik heb al heel wat meetings gehad en het is maar 1x echt fout gegaan. 1ste keer was m'n tweede internet meeting (1ste van S.com). Dat was 27 december 2000. Was in A'dam, DK meeting. Op de terugweg zat ik alleen in de trein omdat McLaren in A'dam bleef slapen. Toen ik op een gegeven moment moest overstappen in Sittard en ik een mooie vierzitter had uitgekozen werd er door nazi-skinheads letterlijk een razia gehouden in de trein. Of ik ff op wilde rotten. No way zei ik met me arrogante kop. Toen hebben ze me weggepest en weggeslagen. Maar nooit verder nooit problemen gehad met de mensen die ik zelf meette. En 2de keer was 't niet echt foutgegaan maar ik kwam wat lam thuis,was ik in de trein in slaap gevallen. Stonden 3 conducteurs om me heen. Maar was okay, was waar ik zijn moest bij het eindpunt. Toen ff taxi van Heerlen naar Landgraaf genomen. Kon mooi want pa van een vriend is taxichauffeur. Enheel thuisgekomen. En brak ook hehe.

Ik bel altijd ff naar me ouders zo op de helft of op het einde van de dag want me moeder is erg bezorgd om mij. Ik vertel van te voren altijd wie ik meet en ik vertel altijd wat over die persoon/personen tegen m'n ouders. Verder ben ik niet zo bang, eerste indrukken zijn meestal toch goed, dus. Op zich neemik ook bestwel wat risico. Ga in me eentje half Amsterdam door om een moederbord te halen (computeronderdeel) maar ik weet gewoon dat je weinig kan overkomen zolang je aardig blijft en bij mensen in de buurt blijft. Met name mensen van verschillende sociale klasses. Alleen oudere mensenin de buurt heb je weinig aan mocht er wat gebeuren. Indien er ook volwassenen bij zitten is dat des te beter want die kunnen beter waarnemen en ingrijpen. Alleen jongeren kan aan de andere kantweer oppassen geblazen zijn.

Ben naar Lowlands geweest met hoofdzakelijk vrienden die ik in eerste instantie van internet ken. Maar al erg vaak IRL heb gezien dan ook.

Niet om het er eens ff lekker in te wrijven maar er zitten inderdaad zieke lui op internet. Op de Scholieren chat komen ook wel eens afen toe van die obscure lui voorbij. Ik deed me eens voor als een meisje en daar kwam dit logje uit. Uiteindelijk heb ik afgesproken met die kwiebus en een foto van 'm gemaakt. Grote kans dat hij het was aangezien hij aan het signalement voldeeed maar zeker weet ik het niet. Had 'm namelijk niet aangesproken. Hopen dat de foto is gelukt. Het rolletje is sinds Lowlands vol maar ja kost geld dat ontwikkelen.

Later kwam hij weer online en vroeg hij of ik zijn sperma wilde oplikken. Ook dat was op de Scholieren chat. Toen heb ikmaar een mailtje gestuurd naar abuse@home en hij is er op aangesproken
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:16
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
moenbase schreef:

En een telefoonnummer achterlaat van hem.
Ik zou dus echt nooit mijn telefoonnummer online geven. Kunnen allerlei gekken je telefonisch gaan stalken, daar heb ik dus echt geen zin in. De enige persoonlijke info die je van mij kan krijgen is mijn voornaam en de stad waar ik woon. De rest geef ik alleen aan iemand die ik vertrouw. Mensen die ik alleen van internet ken vallen daar dus buiten.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:19
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik zou dus echt nooit mijn telefoonnummer online geven. Kunnen allerlei gekken je telefonisch gaan stalken, daar heb ik dus echt geen zin in. De enige persoonlijke info die je van mij kan krijgen is mijn voornaam en de stad waar ik woon. De rest geef ik alleen aan iemand die ik vertrouw. Mensen die ik alleen van internet ken vallen daar dus buiten.
Vertrouwen moet van 2 kanten komen. Op deze manier blijf je binnen 4 muren met je hoog-beveiligde OpenBSD bak. Uiteraard onkwetsbaar.

Ik weet niet hoe het bij jou zit wat betreft 1 op 1 meetings maar wanneer ik 1 op 1 meet ken ik diegene zo goed en lang dat die best mijn thuisnummer mag hebben. Maar idd, ik ga het ook niet zo te koop strooien benal eenkeer gestalked via internet..

Dat je Denny nog nooit hebt gemeet btw
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 21:31
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Dat je Denny nog nooit hebt gemeet btw
Simpel ik ben te paranoide om mensen van internet te ontmoeten. Bovendien vallen in de werkelijkheid mensen toch alleen maar tegen.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2002, 22:45
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Simpel ik ben te paranoide om mensen van internet te ontmoeten.
Wat kan er dan gebeuren?

Citaat:
Bovendien vallen in de werkelijkheid mensen toch alleen maar tegen.
Voordeel + negatieve gedachtegang.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 06:18
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Op de Scholieren chat komen ook wel eens afen toe van die obscure lui voorbij. Ik deed me eens voor als een meisje en daar kwam dit logje uit.
ROFLMAO
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 08:27
SpiT
Avatar van SpiT
SpiT is offline
Ik ga dus zondag waarschijnlijk 'n jongen meeten.... en ik ga naar hem toe, maar ik heb zijn exvriendin en zijn zus ook al 'n x gesproke, en ik heb ook al super veel fotows van 'm gezien, dus ik denk wel dat dat goed zit, hoop ik...
__________________
..'cause we all get tired. I mean eventually there is nothing left to do but sleep.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:03
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Ìk vind het ech goeie tips enzo ..
en die actie van dystopia helemaal!! zo bewijst het maar weer eens he!
Ik heb op lowlands een internet vriend gemeet.. alleen viel het nogal tegen, dat was wel jammer.
Ik wilde zowiezo dat het op een plaatsw as met veel mensen.. en heb mijn vriend en nog een vriend meegevraagd.... dacht toch echt niet alleen met hem te meeten.... en ben er best bli jom achteraf
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 12:09
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Niet om het er eens ff lekker in te wrijven maar er zitten inderdaad zieke lui op internet. Op de Scholieren chat komen ook wel eens afen toe van die obscure lui voorbij. Ik deed me eens voor als een meisje en daar kwam dit logje uit.
Maar goed, als je het zo leest is het gewoon lachwekkend.. maarja zo iemand loopt gewoon dus serieus rond om mensen poep te vragen???
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 03-09-2002, 16:46
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
dystopia schreef:

Wat kan er dan gebeuren?
Er kan een ander persoon voor je staan dan je verwacht.

Bij vrouwen verwacht ik dat er helemaal niemand op komt dagen, en dat ik op een afstandje uitgelachen wordt. Zo van, die sukkel heb ik mooi laten denken dat een meid hem aardig vind.

Je kan beroofd worden.

Je kan gestalked worden.

Vast nog wel meer ook.



Citaat:

Voordeel + negatieve gedachtegang.
Realitisch + zelfkennis

Bij mensen die ik niet ken weet ik toch geen woord uit te brengen. Dat lijkt me dus nogal tegenvallen.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 10:14
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Hm, 'k heb er eigenlijk nooit over na gedacht wat ik zou doen als ik op een leeg peron zou verschijnen...alhoewel, 1 keer was er een kans dat et zou gebeuren...
Ik denk dat ik me dan gewoon in de stad zou begeven daar...
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 12:31
Ji Sung Dennis
Avatar van Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Ik spreek dus echt niet zomaar ff af.... ik moet de persoon die ik dan zou ontmoeten echt wel een tijdje kennen dus niet binnen een week. Zo ben ik nu eenmaal, is me karakter maar ik moet iemand dus echt redelijk goed kennen op internet wil ik iemand meeten Dus mij zou het niet overkomen dat de andere nie op komtdagen....

Heb 2 meisjes ontmoet dat we ECHT afgesproken hebben. 1e keer was na 3 maanden mailen,smsen en bellen. 2e keer was na 2 jaar, ma laatste maand spraken we elkaar meer via msn en sms. Verder heb ik nog een hoop mensen toevallig of via vrienden/kennisen leren kennen via een groot forum. Op zich wel lachuh allemaal . Kunnen goede vriendschappen uitkomen, alleen date`s met meiden is geen succes bij mij....
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 18:56
gizmo
Avatar van gizmo
gizmo is offline
Citaat:
PardonMe schreef:


Maar goed, als je het zo leest is het gewoon lachwekkend.. maarja zo iemand loopt gewoon dus serieus rond om mensen poep te vragen???
hehe schijnbaar .. hihi
maar idd wel erg triest als je zo bezig bent!!!
__________________
~¤~PsYcHoDeLiCsS..~*~ What did you find that could leave you walking by?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2002, 22:31
Verwijderd
nooit geweten dat je grof geld kon verdienen met poepen.
zou hij ook wat kunnen met diarree? (ik denk weer door)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 16:56
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Desecrator schreef:
Er kan een ander persoon voor je staan dan je verwacht.
Kan jah. Hoeft niet. Je kan het risico toch nemen? Anders kan je net zo goed alle dagen thuis blijven en nooit meer de deur uit komen. Heb een beetje vertrouwen (ook al is dat in het verleden de grond in getrapt, probeer 't. Nee heb je, ja kan je krijgen zullen we maar zeggen)

Bij vrouwen verwacht ik dat er helemaal niemand op komt dagen, en dat ik op een afstandje uitgelachen wordt. Zo van, die sukkel heb ik mooi laten denken dat een meid hem aardig vind.
Negatieve gedachtengang.

Je kan beroofd worden.
Kan ook als je gewoon op straat loopt.

Je kan gestalked worden.
Panisch?

Vast nog wel meer ook.
Als je zo blijft denken, werk je jezelf alleen maar verder de
eenzaamheid in.

Bij mensen die ik niet ken weet ik toch geen woord uit te brengen. Dat lijkt me dus nogal tegenvallen.
Via het net leer je ze toch kennen?
Toen ik met mijn vriendje meette was ik ook verlegen, was ook stil. Maar toch was het een geweldige meeting. Je moet gewoon over die drempel heen.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 18:40
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Signy schreef:
Je kan het risico toch nemen?
Ik ben iemand die nooit enig risico neemt.

Citaat:
Anders kan je net zo goed alle dagen thuis blijven en nooit meer de deur uit komen.
Dat doe ik zoveel mogelijk.

Citaat:
Negatieve gedachtengang.
Nope, door schade en schande wijs geworden. Ik heb deze grap IRL al 3 keer ondervonden. Ik ga dus echt niet zo dom zijn om er voor een vierde keer in te tuinen.

Citaat:
Kan ook als je gewoon op straat loopt.
Owja, leve Rotterdam.

Citaat:
Als je zo blijft denken, werk je jezelf alleen maar verder de eenzaamheid in.
Dat is schier onmogelijk.

Citaat:
Via het net leer je ze toch kennen?
Nope, online doen mensen zich anders voor dan in het echt. Al zouden ze zich precies zo voordoen als IRL, dan zou ik nog steeds niet het gevoel hebben dat ik ze zou kennen. Daarvoor is contact via internet voor mij niet reeel genoeg.

-Desecrator
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 05:26
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik ben iemand die nooit enig risico neemt.
Het leven is een risico. Wanneer jij 's ochtends naar je werk gaat, neem je ook het risico een ongeluk te krijgen. Alles kan morgen voorbij zijn.

Dus euh, kun je net zo goed wel bewust risico's nemen

Citaat:
Owja, leve Rotterdam.
In je eentje is idd kut..

Laatst gewijzigd op 06-09-2002 om 05:33.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:55
Rioto
Citaat:
dystopia schreef:
Op de Scholieren chat komen ook wel eens afen toe van die obscure lui voorbij. Ik deed me eens voor als een meisje en daar kwam dit logje uit. Uiteindelijk heb ik afgesproken met die kwiebus en een foto van 'm gemaakt.[/B]

HAHAHAH Geniaaaal dat gesprek hahah die foto moet ik zien
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Wel.. of niet doen?
May90
30 22-07-2009 17:52
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07
Liefde & Relatie Ik ben er ziek van!
PFP
47 11-04-2002 17:38
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14
Liefde & Relatie What should I do
mysteryyy
22 15-02-2002 16:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.