Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 10:31
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Moet jij kostgeld betalen aan je ouders? En wat vind je ervan?
Of weet je nu al dat je over een tijdje kostgeld moet gaan betalen?
Of betaal je geen kostgeld? En waarom niet?

Wat vind jij sowieso eigenlijk van kostgeld betalen?




Ik moet, zodra ik een vaste baan heb, kostgeld gaan betalen, en ik vind het eigenlijk wel normaal. Ik vind dat het geen moeite moet zijn om een kleine bijdrage te leven aan dingen die je zelf verbruikt.
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2005, 10:42
matrix21
matrix21 is offline
Ik vind het ook normaal.
Zelfs nu ik geen vaste baan heb probeer ik zoveel mogelijk mezelf te redden met het geld dat ik heb.
School betalen, lenzen, tandpasta, tussendoortjes, eigen auto e.d.
Zodra ik een fulltime baan heb zal ik ook wat afdragen voor verbruik van water stroom en eten.
Heel normaal lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 10:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee, ik ga geen kostgeld betalen. Ik spaar om op mezelf te kunnen gaan wonen en dan betaal ik mijn eigen kosten. Tot die tijd betalen mijn ouders de boodschappen en de hypotheek. Ik studeer en heb een bijbaantje, dus echt kostgeld gaan betalen zou me weinig ruimte laten om nog te gaan sparen om op mezelf te gaan wonen. Het is ook helemaal niet nodig, want mijn ouders hebben het redelijk breed.

En tegen de tijd dat ik een vaste baan heb en fulltime kan werken woon ik allang niet meer bij mijn ouders (hoop ik toch).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 10:50
ganralph
ganralph is offline
tja, studeren is ook wat anders.

ik denk dat veel ouders wel kostgeld willen zien als een thuiswonend kind fulltime gaat verdienen. dat had ik ook gemoeten als ik nu werkte en thuis woonde.

tot nog toe kost ik mn ouders nog steeds vrij veel geld terwijl ik niet meer thuiswoon

maar ooit maak ik alles goed...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 10:53
suusch
Avatar van suusch
suusch is offline
Ik zal er even bij vermelden dat ik niet meer op school zit, en nu invalwerk doe. Maar ik maak alsnog bijna elke week 40 uur. En ik heb als het goed binnenkort een vaste baan. Dus dan vind ik het normaal om kostgeld te betalen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee, nu niet want ik zit nog op school. Later ook niet want ik ga zo snel mogelijk het huis uit. Zelfs als ik besluit om nog 10 jaar thuis te blijven wonen heb ik niet het idee dat m'n ouders kostgeld zouden gaan vragen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:44
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Ik betaal geen kostgeld, want ik woon niet meer thuis

Toen ik 16 was, moest ik wel kostgeld betalen, want ik had een bijbaantje en kreeg studiefinanciering. Ik moest toen 80 euro per maand kostgeld betalen, maar toen mijn vader eenmaal een betere baan had gevonden was ik het huis al uit
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 12:47
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik betaal 45 euro kostgeld per maand, eigenlijk niks voor kost en inwoning.

Overgings krijg ik geen stufie, krijg ook geen OV en krijg ook geen kindergeld, omdat ik zogenaamd werk.

Naja.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 13:10
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik betaal niks en zal het ook niet zo snel gaan doen; ik wil gelijk op kamers
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 14:36
Verwijderd
Ik vind dat wanneer je een vaste baan hebt en genoeg verdient om op jezelf te wonen - maar het kan niet doordat er bv. geen aanbod is - dan betaal je kostgeld aan je ouders. Mijn ouders lieten m'n zus en mij verplicht geld sparen, als een soort kostgeld, maar niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:49
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Alleen als je werkloos thuis zou zitten, vind ik het tenminste iets. Kijk, er zijn best wel wat mensen die nog op hun 25e/26e/27e nog thuis wonen maar wel gewoon een goede baan hebben of studeren, dan vind ik dat het niet zo nodig hoeft.

Vooralsnog hoef ik geen kostgeld te betalen, ook omdat ik 5 dagen in de week buitenshuis woon (komende maanden is dat wel wat minder). Maar als mijn ouders over een aantal jaar opeens met het invoeren van kostgeld komen, zal ik eerst eens ff kijken of het niet voordelig is om op mezelf te gaan wonen. Als dat niet zo is, betaal ik het gewoon. Ongeacht in wat voor soort situatie dan zit (vrijgezel of relatie / goede baan of studeren)...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 15:57
Verwijderd
Ik betaal geen kostgeld, maar zodra ik 18 word, en mn tegemoetkoming krijg (en mn ouders geen kinderbijslag) dan moet ik die tegemoetkoming aan mn ouders geven.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-05-2005 @ 16:57 :
Ik betaal geen kostgeld, maar zodra ik 18 word, en mn tegemoetkoming krijg (en mn ouders geen kinderbijslag) dan moet ik die tegemoetkoming aan mn ouders geven.
Maar dan betalen zij je kost en inwoning en krijg je nog steeds zakgeld, neem ik aan?

Bij mij was het zakgeld + kleedgeld gelijk aan de 95 euro die ik van het IB krijg, dus mocht ik het gewoon houden, kreeg ik alleen geen zakgeld meer.

Als ik thuis zou wonen en zou werken, zou ik natuurlijk kostgeld betalen, maar als ik niet meer op school zou zitten zou ik ook niet thuis wonen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:12
Verwijderd
Als ik studerend ben en een bijbaantje heb hoef ik geen kostgeld te betalen. Pas als ik fulltime werk en dus niet meer studeer moet ik kostgeld gaan betalen, maar dan ben ik hopelijk al het huis uit..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:25
Mara
Mara is offline
Weet ik niet. Staat iig niet op de planning, aangezien ik nu nog naar school ga en daarna (als 't goed is) ga studeren.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:34
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
nope, hoef ik niet.... betaal daarentegen wel al mijn studiekosten (collegeld en boeken) zelf. heb daarvoor wel moeten bijlenen bij de IB, maar sta daar wel "positief" tegenover. Heb nu al grote mate van financiele zelfstandigheid..

ik vind het normaal dat je je ouders tegemoet komt in de kosten, hetzij via kostgeld of via het zelf betalen van school..
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 17:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanaf mijn 18e verjaardag totdat ik op kot ging heb ik kostgeld betaald (130 euro per maand).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 18:51
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2005 @ 18:06 :
Vanaf mijn 18e verjaardag totdat ik op kot ging heb ik kostgeld betaald (130 euro per maand).
Dat is echt veel. Maar dat heb je dus maar een paar maanden gedaan?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2005, 19:04
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb nooit kostgeld betaald, maar ben dan ook op mijn 18e het huis uit gegaan. Was ik dat niet gegaan, dan had ik het niet raar gevonden als het toch had gemoeten. Als ik zou werken, zou ik meer geld tot mijn beschikking hebben dan mijn vader (destijds ofzo), dan zou ik dat een beetje raar vinden als hij alles voor mij zou betalen en ik alleen maar leuke dingen zou doen.

Maar goed, is bij mij dus niet ter sprake gekomen. Ik krijg nu overigens geen geld van m'n ouders.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:12
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Nee, pas als ik een studie heb afgerond en fulltime ga werken (en dan nog thuis woon) zal ik wel kostgeld moeten betalen. Maar tot die tijd hebben mijn ouders wel bepaalde verwachtingen, dat ik verder studeer.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 19:37
Verwijderd
Betaal al vanaf het momen dat ik fulltime werk kostgeld, dus al vanaf me 17e. Is niet meer als normaal. Had ik nu nog op school gezeten had ik ook geen kostgeld hoeven te betalen. Is bij me oudere broers ook het geval geweest en ik ben geen uitzondering op de regel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 20:42
Wawl
Wawl is offline
Ik neem aan van niet, maar dat weet ik niet zeker.

Op het moment dat ik geheel financieel onafhankelijk ben wil ik toch het huis verlaten.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:11
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 04-05-2005 @ 20:12 :
Nee, pas als ik een studie heb afgerond en fulltime ga werken (en dan nog thuis woon) zal ik wel kostgeld moeten betalen. Maar tot die tijd hebben mijn ouders wel bepaalde verwachtingen, dat ik verder studeer.
zelfde , zeer goed verwoord
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 22:16
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
nee, wrom niet week eigenlijk niet... mijn ouders hebben liever dat ik het geld dan zal sparen.... en dat dan bij een huis te doen....

gegroet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 23:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-05-2005 @ 19:51 :
Dat is echt veel. Maar dat heb je dus maar een paar maanden gedaan?
Mei tot en met september. Het was de volledige alimentatie die ik van mijn vader kreeg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2005, 07:39
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik hoef geen kostgeld te betalen tot dat ik een vaste baan heb..
nu leef ik van mijn studifinanciering en van wat ik zo af en toe bijverdien..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 09:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Volgens mij hoef ik geen kostgeld te betalen. M'n broer heeft een poosje fulltime gewerkt en in die tijd kreeg hij niks meer van m'n ouders, maar hij hoefde geen eten te betalen of wat dan ook.

Dat vind ik heel goed, ik spaar liever m'n geld op voor straks.
__________________
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 10:16
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-05-2005 @ 16:49 :
Alleen als je werkloos thuis zou zitten, vind ik het tenminste iets. Kijk, er zijn best wel wat mensen die nog op hun 25e/26e/27e nog thuis wonen maar wel gewoon een goede baan hebben of studeren, dan vind ik dat het niet zo nodig hoeft.
Dat vind ik juist onlogisch. Juist als je een goede baan hebt, vind ik het raar dat je bij je ouders woont, en al helemaal als je niets betaalt. Je hebt dan makkelijk de financiele ruimte om op jezelf te wonen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 11:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik hoef nu geen kostgeld te betalen, maar als ik straks afgestudeerd ben, werk en nog bij mn vader woon, zal ik dat wel moeten denk ik. Wat ik ook begrijpelijk vind. Maar ik denk echt wel dat ik dat het huis al uit ben.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 12:02
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Zolang ik studeer hoef ik geen kostgeld te betalen. Al is het niet de bedoeling dat ik tot m'n 30 blijf studeren en dan ook nog eens bij mijn ouders blijf wonen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 17:48
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Maar welk bedrag is reëel per maand?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 17:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Martin schreef op 05-05-2005 @ 18:48 :
Maar welk bedrag is reëel per maand?
Ligt eraan hoeveel je verdient met je fulltime job. Mijn neef is net afgestudeerd aan de universiteit, woont nog thuis en heeft een baan als assistent van een leidinggevende oid (weet het niet precies). Hij heeft dus wel een aardig inkomen en moet 100 euro per maand betalen. Naja, dat vind ik absoluut niet veel. De rest spaart hij voor als hij het huis uit gaat en ik vind dat dat ook moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 18:05
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik ga straks na mijn opleiding 32 uur per week werken, dus vier dagen. De vijfde dag ga ik besteden aan verdere opleidingen.

Mijn brutoloon op basis van een 32 urige werkweek per maand zal ongeveer worden: € 531,2

Wat is dan reëel dat ik afdraag aan mijn ouders voor kostgeld? (Vind het wel fijn om te weten omdat ik weet dat er een voorstel van mijn ouders aan zit te komen...)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Martin schreef op 05-05-2005 @ 19:05 :
Ik ga straks na mijn opleiding 32 uur per week werken, dus vier dagen. De vijfde dag ga ik besteden aan verdere opleidingen.

Mijn brutoloon op basis van een 32 urige werkweek per maand zal ongeveer worden: € 531,2

Wat is dan reëel dat ik afdraag aan mijn ouders voor kostgeld? (Vind het wel fijn om te weten omdat ik weet dat er een voorstel van mijn ouders aan zit te komen...)
Denk dat 100 euro dan zeker geen gek bedrag is. Tsja, dat mijn ouders nou zoveel vroegen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:17
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb een wajong uitkering en hoef geen kostgeld te betalen, mijn ouders vinden dat niet nodig zolang zij goed rondkomen, en ik spaar (probeer althans ) nu voor als ik ooit op mezelf ga wonen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik krijg trouwens vanaf mijn 18e ook geen zak en kleedgeld meer, maar dat lijkt me niet meer dan logisch als je een eigen inkomen hebt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2005, 00:43
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 04-05-2005 @ 19:51 :
Dat is echt veel. Maar dat heb je dus maar een paar maanden gedaan?
Dat is harstikke weinig voor 3 maaltijden per dag, onderdak en allerlei andere dingetjes, als je op kamers zit ben je volgens mij het driedubbele kwijt, dus valt best mee.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 08:57
Mrs Mojo Risin
Avatar van Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
hmm, ik ga daar geen last van hebben

ik ben nu alleen in het weekend thuis (en dan nog meestal bij vrienden enzo), doordeweeks niet..
en over een paar maanden ga ik naar begeleid kamerwonen, dat wordt verzekerd..

had er nog niet eens bij stilgestaan dat ik zoiets niet hoef te betalen
__________________
All great things must first wear terrifying and monsterous masks, in order to inscribe themselves in the hearts of humanity.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 09:43
Freestyler*
Freestyler* is offline
nee dat doe ik niet
ik studeer
werk niet

ik krijg naast de studiefinanciering gewoon nog kleedgeld van mijn ouders zelfs
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 06-05-2005 @ 01:43 :
Dat is harstikke weinig voor 3 maaltijden per dag, onderdak en allerlei andere dingetjes, als je op kamers zit ben je volgens mij het driedubbele kwijt, dus valt best mee.
Het is alleen wel apart als je dat moet betalen terwijl je geen fulltime baan hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 14:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-05-2005 @ 20:07 :
Denk dat 100 euro dan zeker geen gek bedrag is. Tsja, dat mijn ouders nou zoveel vroegen
Ik vind 100 euro wel het maximum in zijn geval. 500 euro is niet veel voor een 32-urige werkweek. Daarbij lijkt het me wel zo aardig als hij nog kan sparen en dus geld overhoudt voor kleding, uitgaan, etc.

Ik werk nu trouwens 25 uur per week en hoef geen kostgeld te betalen terwijl mijn bruto loon wel 800 euro is. Maar ik moet wel mn ziekenfonds kosten betalen (70 euro per maand) en alle kosten die ik maak (heb net een bril moeten aanschaffen, de pil, tandartsafspraken, opticienafspraken, etc.). Dus dan kom je ook op een aardig bedrag. Daarbij spaar ik ook wel flink.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 17:34
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2005 @ 11:16 :
Dat vind ik juist onlogisch. Juist als je een goede baan hebt, vind ik het raar dat je bij je ouders woont, en al helemaal als je niets betaalt. Je hebt dan makkelijk de financiele ruimte om op jezelf te wonen.
Dat wel inderdaad ja, maar dat is niet te vergelijken met een lapzwans die de hele dag maar thuis zit en niets zit te doen, terwijl hij voldoende mogelijkheden zijn om ergens te gaan werken. Dat wekt irritatie op bij de ouders, en dan zou het invoeren van kostgeld een logische stap zijn. Van de andere kant is het inderdaad zo dat je meer financiële mogelijkheden om op jezelf te gaan wonen als je gewoon een baan hebt. Maar doen doe je tenminste nog iets voor je geld.

Echter, ik ken best wel wat mensen van 23 of ouder die nog thuis wonen (de meesten met baan) en ik hoor van die mensen nooit iemand over kostgeld lullen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:11
PV
PV is offline
Ik woon nu op kamers en ik ben niet van plan om weer terug thuis te gaan wonen, tenzij ik echt in nood kom. De weekends/vakanties die ik wel thuis ben tel ik even niet mee Als ik in nood zou komen en weer terug thuis ga wonen, hoef ik denk ik geen kostgeld te betalen. Mijn broer woont wel terug thuis en die betaalt ook geen cent, dus.

Ik vind ook dat je alleen kostgeld zou moeten betalen als je een (goedbetaalde) fulltime baan hebt en thuis woont. Maar dat zou ik zelf niet willen, ik zoek dan liever ergens een appartementje ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 20:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik woon nog thuis, maar zit nog op school. Ik werk één middag per week (maar dat is dus bij mn ouders in de zaak) en daar krijg ik loon voor, verder werk ik een ochtend vrijwillig.
Ik hoef dus geen kostgeld te betalen. Na de zomervakantie ga ik studeren, blijf thuiswonen en hoef dan nog steeds geen kostgeld te betalen (ik ga studeren aan de OU en krijg dan geen StuFi, dus dat kost me al méér dan genoeg).
Wel betaal ik al sinds mn 13e alles zelf, van kleren tot kadootjes tot tandenborstels tot tampons tot strippenkaarten en treinkaartjes. (Dit doe ik dus van zakgeld en mn loon).
Verder kook ik bijna alle dagen en doe ik ook vaak de was enzo.
En dat is allang meer dan sommige mensen die thuiswonen betalen of doen.. denk wel dat mn ouders (en ik ook) tevreden zijn over deze dingen, kostgeld hoeft dus ook zeker niet.
En tegen de tijd dat ik een betaalde baan heb hoop ik toch het huis uit te gaan.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 19:05
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Begon dus gisteravond tegen mijn ouders over het kostgeld, blijkt dat het allemaal enorm meevalt. Ik ga een symbolisch bedrag betalen per maand voor kostgeld, dit bedrag wordt dan op een spaarrekening gestort en krijg ik mee zodra ik uit huis ga.

Prima regeling dacht ik zo!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 20:26
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik verdien nu ongeveer 800 euro per maand en moet 250 afgeven . Ik krijg wel internet en mijn ouders storten nog steeds op mijn spaarrekening (tot 21)
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 22:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Martin schreef op 05-05-2005 @ 19:05 :
Ik ga straks na mijn opleiding 32 uur per week werken, dus vier dagen. De vijfde dag ga ik besteden aan verdere opleidingen.

Mijn brutoloon op basis van een 32 urige werkweek per maand zal ongeveer worden: € 531,2

Wat is dan reëel dat ik afdraag aan mijn ouders voor kostgeld? (Vind het wel fijn om te weten omdat ik weet dat er een voorstel van mijn ouders aan zit te komen...)


Krijg je dan uberhaupt minimumloon?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 09:48
Verwijderd
Ik hoef geen kostgeld te betalen, mijn ouders betalen alles wat met mijn studie te maken heeft, en ik mag mijn studiefinanciering (à €74,- zelf houden). Dan vind ik het heel normaal dat ik van mijn eigen verdiende geld al mijn kleding, kapper, uitjes, etc. moet betalen. Ik ben overigens wel stellig van plan om, als ik afgestudeerd ben en een goede baan heb, mijn ouders het geld van mijn studie terug te betalen. Ze hebben er niet om gevraagd, maar ik vind dat eigenlijk wel normaal

(woon nog thuis trouwens)
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 19:04
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik ben al 3 jaar uit huis maar ik had op m'n 18e (als ik een baan had, die ik wel moest zoeken!) kostgeld moeten gaan betalen, hoeveel weet ik niet.

Ik vond het toen erg vreemd, eigenlijk belachelijk, maar als ik er nu aan denk is het helemaal niet zo gek.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:00
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik moest 100 euro per maand betalen, terwijl ik ook nog zelf mn studie betaalde en mn eigen boeken. Dat vond ik eigenlijk een beetje te ver gaan .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.