Oud 20-06-2003, 20:42
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
heey allemaal..

pfoew ik zit dus écht met iets in mijn maag..en ik hoop echt dat jullie wat raad en advies voor me hebben..

Het zit dus zo..ik vind een jongen gewoon best wel heel erg leuk..en ik weet dat hij mij ook ziet zitten...eigenlijk is dit namelijk al langer dan een jaar zo, maar door omstandigheden hebben wij nooit de kans gekregen om elkaar beter te leren kennen..

Maar nu hebben we daar wel de gelegenheid toe, en jah...love is in the air...ik weet ook gewoon dat het best serieus is, we zijn echt gek op elkaar, en hoewel we beiden al meerdere relaties hebben gehad, hebben we beiden zoiets bij elkaar van 'dit is het'..ok misschien klinkt het erg clichée zow, maar goed...

Het probleem is dus..mijn ouders zullen hem nooit maar dan ook nooit goedkeuren..dat wéét ik gewoon..en als ik hen het zou vertellen van hem, dan zouden ze me dwingen het met hem uit te maken..jah dan denk je nu waarschijnlijk 'wat belachelijk', ja dat is het ook...

Maar ik woon toevallig wel nog 1 jaar thuis bij hen en ik wil hem dus echt niet opgeven voor mijn ouders..maar dan zou ik dus stiekem een relatie met hem moeten krijgen...int geheim met hem afspreken...altijd liegen dat ik naar iemand anders ga..wat vinden jullie daarvan? Jullie moeten er dus wel even vanuit gaan dat mijn ouders gewoon een grote invloed op me hebben, en me op dat gebied echt kunnen dwingen tot bepaalde dingen (niet met slaan ofzo, tis gewoon echt geestelijk)

Ik woon nog zeker een jaar thuis..maar ik wil aan de ene kant 'gewoon' stiekem iets met hem krijgen en kijken hoe dat loopt tussen ons..maar dan zal ik zóveel moeten liegen en het zal ook zeker niet gemakkelijk zijn...we zullen elkaar waarschijnlijk niet zo vaak zien als we willen enz..

dus nu heb ik 3 opties:

~ het toch mijn ouders vertellen, maar ik weet gewoon dat zij het niet goedkeuren en dat de sfeer thuis afschuwelijk zal zijn. Uiteindelijk zullen ze me misschien dwingen, ik zal in ieder geval elke dag thuis verschrikkelijke ruzie met ze hebben.

~ nix met die jongen beginnen...onder het mom van 'het werkt niet, ik kan hem dit ook niet aandoen'

~ toch iets met die jongen beginnen en nix zeggen tegen mijn ouders...

Nouw, optie 1 valt voor mij dus al zeker weg..dan blijft over optie 2 en 3...PLEASE help me, wat vinden jullie ervan? En weetje wat het ook is, ik weet gewoon nu al dat ik het heel moeilijk zal vinden om te liegen tegen mijn ouders, ik ben niet zo aangelegd om een potje te liegen...het zal veel stressen worden, maar het ergste vind ik dat ik dan altijd een slecht geweten heb..

Ik heb gewoon het gevoel dat ieder mens gestraft zal worden voor zijn daden, en dat ik dan voor deze daad gestraft zal worden zeg maar...(niet dat ik erg gelovig ben maar goed..ik kan gewoon niet makkelijk liegen)

Ow somebody help me alsjeblieft, ist heel erg als ik mijn ouders voorlieg? En wat moet ik doen?
Dit is iets waar ik dus 24 uur, 7 dagen in de week over pieker..ik weet het niet meer...als iemand dezelfde ervaringen heeft en erover wil praten, laat dan je msn adres achter, of stuur een privé berichtje...en als je advies of tips hebt, please laat ze hier achter...

sorry voor mijn zeer lange en onsamenhangend verhaal, ik moest het gewoon kwijt...ik baal gewoon zo...eindelijk heb ik het gevoel dat ik écht fucking veel van iemand houd...

alvast ontzettend bedankt voor degene die me willen helpen....

Liefs..Groovy..

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 20:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 20:44
Verwijderd
gewoon stiekem proberen, werkt t niet dan is het maar zo, je hebt het in ieder geval geprobeerd, lukt t goed kun je altijd nog thuis vertellen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:50
Verwijderd
Ik zou het ook stiekem gaan aanpakken, denk ik. en als ze erachter komen, jammer, laat ze maar kiezen. of ze accepteren jouw keuze, of niet. dan verleg je het probleem naar hen. en dan zien je ouders maar wat ze er mee doen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:51
on the moon
Avatar van on the moon
on the moon is offline
als je echt zo'n goed gevoel over hem hebt, lijkt het me net zo vreselijk om niks te beginnen met hem, dan dat de sfeer thuis minder leuk wordt. het klinkt hard, maar ik denk dat je het beste toch wat kan proberen met hem. ik zou er ook veel over praten met hem, zodat hij de situatie begrijpt. ik vind het wel raar van je ouders, gunnen ze jou geen geluk ofzo? als je echt wat met deze jongen wilt beginnen, en je wilt toch niet liegen, dan kan je het het beste toch aan je ouders vertellen. of ze het nou leuk vinden of niet. succes!
__________________
Much against everyone's advice
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:51
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik zou het ook doen .. ik weet dat dat wel heel moeilijk wordt, maar dan krijg je later in ieder geval geen spijt dat je het nooit hebt geprobeerd.
__________________
You look into her angel eyes
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:55
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
ja kweet niet

hoe is je relatie met je ouders op zich? kun je goed met hun opschieten? en waarom weet je zeker dat je ouders hem niet mogen? ik bedoel; waarom ben je zo negatief? ik denk gewoon dat je eerst moet zien te achterhalen waarom je ouders zo doen, misschien hebben ze wel een hele goede reden. ik bedoel; ze willen je beschermen, ze doen dit echt niet om je ernstig te kwetsen


Ouders zijn ook maar mensen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:56
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
ik zou 't in t geheim doen.
je moet je natuurlijk wel altijd goed indekken d.m.v. vrienden etc. he
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:02
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
int geheim werkt niet!!!!
ze komen er toch achter een keer.
Wij hebben namelijk ook gedaan en na 1.5 maand wist zijn moeder het al
Ze moet me nog steeds niet hoor btw omdat ik te jong ben tegenover hem , ik 17 hij 22.
Maar leeftijd zegt niks dus moet ze der kop houden,maar zou gewoon eerlijk zijn.
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:40
Verwijderd
Sorry dat ik het vraag, maar wat is eigenlijk de reden dat je ouders een relatie nooit goed zouden keuren?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 23:02
yliek
Avatar van yliek
yliek is offline
weet je dat ik thuis nooit meteen vertel over een relatie, verliefdheid enz?
Ik wil gewoon eerst weten waar ik aan toe ben, bovendien, ook al hebben mijn ouders heel veel invloed op me, hebben ze officieel er helemaal nix mee te maken!
__________________
-->Please believe in me...<--
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 23:43
poesiefox
poesiefox is offline
Als je ouders zo eikelig zijn dat ze zich met jouw partnerkeuze bemoeien verdienen ze het dat je glashard tegen ze liegt.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 09:55
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 21-06-2003 @ 00:43:
Als je ouders zo eikelig zijn dat ze zich met jouw partnerkeuze bemoeien verdienen ze het dat je glashard tegen ze liegt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:17
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
eerst liegen en niks vertellen (reden zie poesiefox), komen ze erachter dan gewoon kort eerlijk vertellen en het er niet meer over hebben met hun. En anders flink discussieren en maar blijven vragen om goede argumenten die niet gebaseerd zijn op vooroordelen enzo (Daar worden ze ook altijd goed zuur van hier thuis) en dan win je meestal (als ik de situatie zo lees, omdat ze niks hebben om op te staan).

Zonnodig dreig je wat met uit huis gaan, ook altijd leuk hehe
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 10:31
bassgirl
Avatar van bassgirl
bassgirl is offline
ik zou het ook eerst stiekum proberen.. mischien na een tijd doen alsof het gewoon een vriend is en kijken hoe ze daarop reageren om ze er vast aan te laten wennen ofzo en na een jaar bekend maken. maar das vaak moeilijk.

maar gewoon proberen dus
__________________
i'm addicted to music
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 10:40
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
jah de reden dat mijn ouders hem niet goedkeuren, is dat hij geen hoog opleidingniveau heeft gehad, en dat hij geen vast werk heeft...hij doet wel zn best voor werk, maar vindt het saai om lang hetzelfde werk te hebben..dus hij neemt makkelijk ontslag en bedenkt weer iets anders wat hij kan doen..tis wel volkomen legaal he, hij zit zeg maar in de computers enzo..en verder heeft hij geen eigen huis ofzo, hij woont met een man die ook nog eens veel blowt geloof ik

Maar zelf háát hij drugs enz, maar ja mijn ouders keuren zijn omstandigheden gewoon niet goed...dat wéét ik gewoon..ik kan ook niet zeggen 'ok ik stel hem nog wel eens voor aan mijn ouders', want het werkt écht niet..ik heb eerdere ervaringen hier mee gehad...

Maar ik denk dat ik dan zal gaan liegen tegen mijn ouders, al voel ik mij er ontzettend slecht en heel erg schuldig bij..

Kus

Laatst gewijzigd op 22-06-2003 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 11:09
Genela
Genela is offline
Ik kan me niet erg goed in de situatie verplaatsen aangezien mijn ouders SUPER makkelijk zijn in.. alles..

Hoe dan ook, ik zou het ze denk ik gewoon zou vertellen. Je vindt hem blijkbaar heel erg leuk en liegen is ook niet alles. Je zegt dat ze het niet goedkeuren en je psychisch zullen dwingen om hem te laten gaan. Als je eenmaal echt van hem houdt denk ik niet dat je ouders je kunnen dwingen (klinkt misschien een beetje stom, maar goed)
Dat die vriend van hem regelmatig blowt is niet zijn schuld, hij heeft waarschijnlijk niet de gaven van je ouders om die vriend/kamergenoot te dwingen iets niet te doen wat hij graag wil. Misschien zou je eerst eens met je ouders kunnen praten over het precieze hoe en waarom je ouders hem niet accepteren. Je zou dit kunnen brengen door te zeggen dat hij gewoon een goeie vriend van je is en er op die manier achter kunnen komen wat er voor hun zo 'fout' is aan hem. Als hun eisen niet al te hoog zijn zou je je vriend kunnen vragen om hier rekening mee te houden.

In ieder geval denk ik niet dat ik zo'n jongen zou laten gaan enkel en alleen omdat m'n ouders het zouden afkeuren...
__________________
En de boom stond op de berg...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:03
sweet dreams
Avatar van sweet dreams
sweet dreams is offline
ik snap precies hoe je je veolt.
Ik heb nou al 2.5 maand een stiekum een relatie.
mijn ouders zijn dr 1x achter gekomen en verboden me om nog langer een realtie met hem te hebben.
Ik heb gezegd dat het uit was.
heel af ent oe vraagt me ma of ik hem nog wel eens spreek of zie, maar meer niet.
Ik moet altijd liegen, maar ik heb dat voor hem over.
omdat ik van hem hou!
ja ik hou al van iemand die ik 2.5 maand ken.

Ik zou het gewoon doen als ik jou was.
Probeer het iig, kijken of het écht wel klinkt als jullie wat hebben.
__________________
De Weg Naar De Hel Is Hemels
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 12:20
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
groovy schreef op 22-06-2003 @ 11:40:

Maar ik denk dat ik dan zal gaan liegen tegen mijn ouders, al voel ik mij er ontzettend slecht en heel erg schuldig bij..

Kus
Daar hoef jij je helemaal niet schuldig over te voelen, want dit hebben ze zelf uitgelokt. Zij horen zich niet met jouw liefdesleven te bemoeien. Dit is JOUW leven, niet het hunne. Jij bent van JEZELF! Niet van hen, niet voor hen. Je bent je ouders niks verschuldigd, je hoeft ze nooit ergens dankbaar voor te zijn. ZIJ hebben JOU genomen, niet andersom.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.