Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 22:54
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
ik ga binnenkort naar Frankrijk. En ik dacht gehoort te hebben dat red bull nu verboden is in Frankrijk. Dus ik dacht neem gewoon een treedje mee. Maar toen zijn een vriendin van mij: "als het illegaal daar is mag je het ook niet meenemen"
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar kan ik boetes of ergerkrijgen voor het hebben van red bull?

En nee op google kan ik niets vinden, me frans is niet zo goed
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 22:57
Verwijderd
Neem een fles Red Oktober mee en haal de labels eraf. Plak er Ice Tea labels op.

Problem solved
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:01
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
deadlock schreef op 17-01-2005 @ 23:57 :
Neem een fles Red Oktober mee en haal de labels eraf. Plak er Ice Tea labels op.

Problem solved
Das een goede, maar het gaat me er vooral dat ik niet opeens een boete heb.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:14
SaisPas
Avatar van SaisPas
SaisPas is offline
Ik had ook wat nep red bull mee naar Frankrijk. Zolang je er niet te opvallend mee loopt kan het geen kwaad denk ik. Ik had dan wel golden power, wat de fransen waarschijnlijk niet eens kennen dus dat ziet niemand. Daarnaast staat er niet op iedere hoek een agent die kijkt of jij redbull in je handen hebt. Een hele tray wekt dan weer wel aandacht....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 07:31
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
waarom zou het verboden zijn dan?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 08:11
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het niet wordt behandeld als drugs. Waarschijnlijk is het gewoon verboden om te verkopen. Zoals hier de Tjechische Red Bull. Helemaal bomvol allerlei dingen die niet verkocht mogen worden, maar als je een paar flesjes meeneemt en opdrinkt, doet niemand moeilijk en kunnen ze zelfs niet moeilijk doen volgens mij...
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 09:48
Verwijderd
best kansloos die fransen... Maar je kunt het gewoon meenemen... Als je tenminste niet een doos vol hebt waar met koeieletters opstaat RED BULL...

(tijdens de uitwisseling in frankrijk onstond dikke handel in red bull.. als we geweten hadden dat het verboden was geweest hadden we nog veel meer meegenomen)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 18-01-2005 @ 08:31 :
waarom zou het verboden zijn dan?
vanwege de sterke concentratie caffeïne.
(hoewel je net zo goed een paar bakken koffie kan drinken)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:04
Verwijderd
ja of een pak oploskoffie kan opeten
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
SaisPas schreef op 18-01-2005 @ 00:14 :
Ik had ook wat nep red bull mee naar Frankrijk. Zolang je er niet te opvallend mee loopt kan het geen kwaad denk ik. Ik had dan wel golden power, wat de fransen waarschijnlijk niet eens kennen dus dat ziet niemand. Daarnaast staat er niet op iedere hoek een agent die kijkt of jij redbull in je handen hebt. Een hele tray wekt dan weer wel aandacht....
En daarbij is Golden Power ongeveer 4x sterker dan Red Bull
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:08
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
deadlock schreef op 18-01-2005 @ 11:57 :
En daarbij is Golden Power ongeveer 4x sterker dan Red Bull
Mjeuh maar red bull is veel lekkerder.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:16
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Waarom is dat verboden in Frankrijk? :/
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:23
Verwijderd
iets met hartklachten ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:24
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Envy schreef op 18-01-2005 @ 12:16 :
Waarom is dat verboden in Frankrijk? :/
Omdat fransen zeikerds zijn en vinden dat er veel te veel caffeine en andere bende in zit.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:41
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Straks gaan ze koffie nog verbieden.
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:51
Verwijderd
zou zomaar kunnen, het blijven fransen he.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:56
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Zoiets wou ik ook net gaan posten .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:03
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
^ Sorry .
Sowieso lomp om iets te verbieden omdat het hartklachten zou veroorzaken ofzo. Dan blijf je bezig. Bovendien lijkt alcohol me een stuk schadelijker, en dat mag gewoon.

Lang leve Nederland .
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 18-01-2005 @ 14:03 :
^ Sorry .
Sowieso lomp om iets te verbieden omdat het hartklachten zou veroorzaken ofzo. Dan blijf je bezig. Bovendien lijkt alcohol me een stuk schadelijker, en dat mag gewoon.

Lang leve Nederland .
Als jij redbullolist wordt, dan leef je minder lang dan een alcoholist. Je sterft binnen een jaar aan de gevolgen van nierfailure leverproblemen maagperforatie en weet ik veel wat allemaal meer. meer dan 3 blikjes per dag is écht schadelijk, terwijl 3 glazen alcohol niet schadelijk hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:56
Daniël Chaos
Avatar van Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 18-01-2005 @ 12:23 :
iets met hartklachten ofzo
hahaha en zich wel helemaal volvreten met allemaal vet eten

ik zou idd óf een minder opvallende variant gaan, óf het gewoon meenemen en meteen voor de verkoop ook 2 trays. niemand die het merkt, en jij verdient je vakantie terug
__________________
TWISTED WRONGS & CROOKED RIGHTS
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Envy schreef op 18-01-2005 @ 12:16 :
Waarom is dat verboden in Frankrijk? :/
Omdat bepaalde jongeren nu eenmaal geen grenzen kunnen stellen aan wat ze doen. Als je 15 red bulls drinkt kun je zeker zijn dat je last van bepaalde dingen krijgt. Ooit al binnen een paar uur liters koffie gedronken? Daarbij zit er in red bull ook taurine.

Van de website:
Citaat:
Wanneer moet Red Bull® Energy Drink worden gedronken?


Telkens als je je energie of concentratie een duwtje wilt geven! Om het effect het best te voelen, zou je het moeten drinken op momenten van verhoogde mentale en fysieke inspanning, bijvoorbeeld, op slaapverwekkende autowegen, tijdens intensieve werkdagen, vóór grote atletische inspanningen of vóór tests en examens. Het wordt aanbevolen een blikje Red Bull® Energy Drink te drinken ongeveer 30 minuten vóór het begin van een taak die veel concentratie vergt of vóór het begin van een race of sportwedstrijd. Zo lang duurt het ongeveer voor de ingrediënten van Red Bull® Energy Drink beginnen te werken in het lichaam.




Hoeveel blikjes Red Bull® Energy Drink kan ik in één keer drinken?


Red Bull® Energy Drink is een functioneel drankje en geen dorstlesser. Over het algemeen kan je de verteerbaarheid vergelijken met die van koffie, en dit is een goede richtlijn voor de hoeveelheid die je kan drinken. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid, incl. de consumptie van Red Bull® Energy Drink in één keer, moet gelijklopen met de cafeïneopname van een persoon, en dat varieert van persoon tot persoon. Het cafeïnegehalte in een blikje Red Bull is gelijk aan dat in een kopje filterkoffie.
Zegt genoeg over hoe te gebruiken, niet dat ik me daar zelf aan hou, maar ik krijg bij de 5 al klachten, laat staan dat ik dan nog gewoon doordrink.



Nieuwsbericht (wel ivm F1, maar toch)
Citaat:
F1 - Red Bull blijft verboden in Frankrijk
15:56 22-12-2004

Red Bull is de nieuwe "hype" in de Formule 1, maar in Frankrijk verandert het F1-project van Red Bull-tycoon Dieter Mateschitz niks aan het verbod op het energiedrankje. Een rechter heeft beslist dat Red Bull verboden blijft in Frankrijk.

Volgens de Franse gezondheidsdienst bevat Red Bull een te hoog gehalte aan cafeïne en zou het drankje schadelijk zijn. Diezelfde strijd tegen vooroordelen heeft Red Bull halfweg de jaren '90 ook in België moeten uitvechten.

Stefaan Bettens van Jet Import, de invoerder van Red Bull in België, moest in die tijd om de haverklap in de media onheilsspellende berichten over de vermeende schadelijke gevolgen van Red Bull de kop indrukken. Met wetenschappelijke studies kon Bettens bewijzen dat Red Bull niet schadelijker is dan een stevige kop koffie. Eerst werd Bettens' pleidooi negatief onthaald, daarna sceptisch en tenslotte gaf Volksgezondheid toe dat er eigenlijk niks aan de hand was met Red Bull. Het drankje verscheen stilaan ook in de gewone supermarkt op de rekken en de hoge vlucht van Red Bull in ons land kon beginnen.

In Frankrijk blijft de overheid zich koppig verzetten tegen Red Bull. Mateschitz heeft voor de rechter geprobeerd het verbod op zijn drankje op te heffen, maar dat is mislukt. Dit zou gevolgen kunnen hebben voor het Red Bull F1-team tijdens de GP van Frankrijk, waar de logo's misschien van de wagens moeten verdwijnen.

Het verbod op Red Bull in Frankrijk is dus niet van vandaag, het heeft altijd bestaan. Op die manier blijft de Franse markt gesloten voor een zo goed als wereldwijd aanvaard energiedrankje.


(pba)

Nederland
Citaat:
Laatst gewijzigd: 11-02-2004 17:43

Schadelijkheid Red Bull onderzocht
Het drankje Red Bull is mogelijk schadelijk voor de gezondheid.


Verbod in buitenland
Red Bull is onlangs in Frankrijk verboden. In Zweden en Denemarken gold al eerder een verbod op het drankje.

Bijwerkingen
In Red Bull zit cafeïne en taurine. De stoffen hebben dezelfde bijwerkingen. Wie er te veel van binnenkrijgt, kan last krijgen van diarree, hoofdpijn, maagpijn en nervositeit.



Onderzoek
Het ministerie van Volksgezondheid in Nederland onderzoekt waarom Red Bull in Frankrijk is verboden. Er gelden daar andere regels voor de toegestane hoeveelheid cafeïne in levensmiddelen.

Reactie
Volgens Red Bull is het drankje in Frankrijk al langer verboden, op grond van een wet over voedingssupplementen. In Nederland zou de drank in 1995 al veilig zijn verklaard.


'Red Bull niet gevaarlijk voor gezondheid'
Het energiedrankje Red Bull is niet gevaarlijk voor de gezondheid. Dat stelt de Voedsel en Warenautoriteit.






Warenwet
Het drankje voldoet aan de eisen die in de Warenwet worden genoemd. Er is volgens de organisatie dan ook geen reden om het drinken van Red Bull af te raden.

Cafeïne
Frankrijk heeft Red Bull onlangs verboden omdat het naar Franse normen te veel cafeïne bevat. Het verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwet, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne anders is dan in Nederland. Ook in Denemarken en Zweden is de drank verboden.

Schadelijk
Het drankje bevat volgens de autoriteit relatief veel cafeïne, maar niet zoveel dat het schadelijk is voor de gezondheid. Wat te veel cafeïne is, verschilt van persoon tot persoon, aldus het Voedingscentrum. Voor mensen die er gevoelig voor zijn, geldt het advies maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer vijf koppen koffie of drie koppen koffie en vier koppen thee per dag. In een blikje Red Bull zit ongeveer één tot anderhalf maal zoveel cafeïne als in een kopje koffie.

Taurine
Behalve cafeïne bevat Red Bull ook de stof taurine. Dit is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en bij de regeling van hartslagfrequentie, aldus het Voedingscentrum. De stof komt in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van 500 ml van het energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon.
Ook in Nederland slaat de breezah-onzinnigheid-acties-generatie toe. Omdat alle hersencellen blijken aangetast te zijn, drinken de kinderen makkelijk een hele avond red bull. En dat pa en ma daarover klagen terwijl ze zelf 3 potten koffie per dag drinken is natuurlijk volkomen terecht. Maar er zijn dus helaas al ziekenhuis gevallen geweest. Als ze zich dood hadden gedronken, hadden ze zich tenminste niet meer kunnen voortplanten...


Het ministerie wil eerst kijken wat de afwegingen van de Fransen waren. Pas daarna wordt bekeken of de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) een risicoanalyse moet maken. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne anders is dan in Nederland.

Site met tekst en uitleg over gevallen van misbruik:
http://wesp.wau.nl/wesp4/webmodules/...rt=494&fid=769

Maar dus. In de Sligro zijn blikjes Energy te krijgen, een treetje van 24 blikjes kost maar 6 euro nog iets, dus nog stukken goedkoper als Golden Power. Neem gewoon zoiets mee als je niet zonder kunt en anders zoek je een dealer in Frankrijk .
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:15
Verwijderd
Google is toch handig... Ook zonder franstalig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:10
Envy
Avatar van Envy
Envy is offline
Mja, aardig slecht dus.
Maar is dat reden om het te verbieden? Koffie heeft (hoewel er dus geen taurine in zit) in grote hoeveelheden redelijk overeenkomende gevolgen, lijkt me. Bovendien is het logisch dat je er niet zoveel van moet drinken. Alcohol wordt toch ook niet verboden, terwijl er genoeg mensen zijn die zich in coma / het ziekenhuis in drinken.
Niet dat het me veel uitmaakt ofzo, verder .
__________________
your papa never told you about right and wrong
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:00
Daniël Chaos
Avatar van Daniël Chaos
Daniël Chaos is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-01-2005 @ 15:14 :
...
hm misschien toch minder blikjes golden shower nuttigen op groezrock dit jaar... dat kwam wel neer op overmatig nuttigen (om 4 uur gaan slapen en nog even een blikje gp drinken omdat je geen trek hebt in bier en geen andere fris bij je hebt...)
__________________
TWISTED WRONGS & CROOKED RIGHTS
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 17:42
Verwijderd
Op Lowlands leefde ik op caffeïnepillen en drinkontbijt en Dubbelfrisssssss

je kunt je wel voorstellen dat ik aan het eind van de rit helemaal dood was en flink moest slapen toen ik thuis was.

Achja, lowlands , moet een keertje kunnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2005, 19:31
Verwijderd
Citaat:
daniëlchaos schreef op 18-01-2005 @ 18:00 :
hm misschien toch minder blikjes golden shower nuttigen op groezrock dit jaar... dat kwam wel neer op overmatig nuttigen (om 4 uur gaan slapen en nog even een blikje gp drinken omdat je geen trek hebt in bier en geen andere fris bij je hebt...)
Hoezo minder? Als het goed ging kan het best wel ééns maak er echter geen gewoonte van. Hoe denk je dat ik 60 uur wakker blijf tijdens een LAN party niet van het bier of de baab
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:35
Verwijderd
Se Stoepiet Frensj

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article7920881.ece
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 19:55
Type
Avatar van Type
Type is offline
Ze hebben daar toch Dark Dog?
Like, Red Bull - Taurine + Guarana of wiv. Ik heb nog ergens een pic van zo'n blikje.
Maar dat smaakt hetzelfde... (minder zuurtjes-achtig, meer kaugomballen-achtig)

>>
Ik bedenk me net, dat zou ook wel uit Luxembourg gekocht kunnen zijn, weet ik niet meer...
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:14
De Baas
Avatar van De Baas
De Baas is offline
Whoa wat een onzin allemaal... heb ook dingen gehoord dat ze het voor mensen onder 16jr willen verbieden. Nou, dan dus ook geen koffie meer voor 15jarigen en sluit de snoepwinkels ook maar (want dat is pas slecht voor je )
__________________
Ik ben De Baas! Koppen dicht!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 21:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Mjuh ik drink over een hele dag 3 tot 4 koppen koffie en een of 2 blikjes bullit/red bull. Dus daar maak ik me niet echt zorgen over ofzo. Maar ik zie idd vaak genoeg 8 á 12 jarigen bullit drinken alsof het water is. En vaak genoeg komen ze ook koffie halen . Dus dat het breezah achtige vormen gaat aanemen dat verbaasd me eigenlijk weinig. Dat neemt niet weg dat het niet goed is. Dus ik zie het in nederland uiteindelijk ook nog wel gebeuren dat er een leeftijdsgrens aan komt te zitten maar verboden zal het wel niet worden .

En verander alsjeblieft die avatar ^ .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 11:50
Verwijderd
Ik denk dat mijn koffiegebruik ernstiger is dan mijn overige drugsgebruik samen. Ik heb gisteren besloten dat ik ga minderen en het klamme zweet breekt me nu al uit.

Ik dronk tot 4 liter koffie per dag.
Dus ik ben gewoon verslaafd. Ontkennen heeft niet veel zin. Maargoed, gewoon gaan minderen, met geen koffie meer op het werk bijvoorbeeld, maar alleen thuis. Thuis drink ik sowieso minder koffie (sochtends 1 en savonds 2 tot 5).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Type schreef op 18-01-2005 @ 20:55 :
Ze hebben daar toch Dark Dog?
Like, Red Bull - Taurine + Guarana of wiv. Ik heb nog ergens een pic van zo'n blikje.
Maar dat smaakt hetzelfde... (minder zuurtjes-achtig, meer kaugomballen-achtig)

>>
Ik bedenk me net, dat zou ook wel uit Luxembourg gekocht kunnen zijn, weet ik niet meer...
Dark Dog, lang geleden dat ik daarvan heb gehoord, dacht dat het dood was ^^
<3 en lekker. Gele blikjes, zwarte hond en rood frambozenspul.

En die blikjes waren echt cool

http://www.ddsme.com/darkdog/webapps/intro_movie.php

De moeder van een vriendin importeerde dat toen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 13:13
Verwijderd
Trouwens, niet - taurine

DARK DOG ENERGY contains per 250ml can: 1000mg Taurine, 500mg extract of Guaraná, 415mg Dextrose and 80mg Caffeine. Additional vitamines (Niacin, Pantothenic acid, B6, B2, B1) cover 38% of the daily requirements.


Red Bull: ook 1000 mg taurine en 80 mg Caffeine.

Dus mij lijkt dat Dark Dog ook niet zal mogen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 18:25
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
is vast niet echt verboden.

en als het daar verboden is, dan neem je het natuurlijk ook niet mee. aap.
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:09
M@TRIX
Avatar van M@TRIX
M@TRIX is offline
Citaat:
deadlock schreef op 17-01-2005 @ 23:57 :
Neem een fles Red Oktober mee en haal de labels eraf. Plak er Ice Tea labels op.

Problem solved
het verschil ruik je ook niet nee...
__________________
Je suis Napoleon, ik heb america ontdekt!!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 19-01-2005 @ 19:25 :
is vast niet echt verboden.

en als het daar verboden is, dan neem je het natuurlijk ook niet mee. aap.
Ook leuk he, gewoon over mijn zoekwerk heenlezen. Moet je daar speciaal voor oefenen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2005, 16:20
Verwijderd
Citaat:
M@TRIX schreef op 25-01-2005 @ 17:09 :
het verschil ruik je ook niet nee...
Ze gaan vast dichtgedraaide flessen opendraaien om te checken of er toch maar een red bull variant in zou kunnen zitten. Zo ernstig zal het vast ook niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:25
Verwijderd
als ik van de zomer naar tsjechie ga, dan neem ik wel een lading semtex mee terug. Dat is fucking sterk dat spul.

EN nee dat zijn niet de explosieven.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:49
biep
Avatar van biep
biep is offline
Ik leef echt op Golden Power de laatste dagen (13 tentamens deze week, dus non-stop leren/tentamens maken).
Maar merk wel dat ik een soort van hartkloppingen (??) krijg.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 18:04
Verwijderd
ja dat krijg je met golden power en dat is niet gezond
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 00:06
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Offtopic: , m'n topic is nog best groot geworden

Citaat:
biep schreef op 25-01-2005 @ 18:49 :
Ik leef echt op Golden Power de laatste dagen (13 tentamens deze week, dus non-stop leren/tentamens maken).
Maar merk wel dat ik een soort van hartkloppingen (??) krijg.
Minder redbull drinken. Je wilt geen (te) hoge dosis caffiene in je hebben. Dat hebben ik een keer op een lan partij gehad, ik zat helemaal te shaken en dat soort shit. Niet prettig.

Maar het is goed gegaan, gewoon treedje redbull mee in de kofferbak. En niet te veel in het zicht opgedronken. En nog 10 blikjes voor 4 euro per stuk verkocht.

Bedank voor alle info.
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 06:59
Verwijderd
Ik drink meestal 2 tot 3 blikjes Golden Power per dag, maar de laatste tijd krijg ik er echt barstende koppijn van.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:29
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Red Bull is in nog 3 landen uit de winkels gehaald!

En Dark Dog is idd lekkerder, en wie weet komt het binnekort terug in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 14:39
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nothing schreef op 12-06-2005 @ 15:29 :
Red Bull is in nog 3 landen uit de winkels gehaald!

En Dark Dog is idd lekkerder, en wie weet komt het binnekort terug in Nederland.
Welke landen en waarom? Een beetje meer informatie erbij als je een topic upt kan geen kwaad. Hier kunnen we volgens mij niet zo veel mee...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 15:16
qghp
qghp is offline
http://www.rtvutrecht.nl/index.php?p...ieuws&id=87923



Hoe achterlijk kan je zijn, echt ongelovelijk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 18:04
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-06-2005 @ 15:39 :
Welke landen en waarom? Een beetje meer informatie erbij als je een topic upt kan geen kwaad. Hier kunnen we volgens mij niet zo veel mee...
Onder andere Zweden en Denemarken geloof ik ook.
En de reden verschilt per land. Maar ik weet dat er Glucunolactone in zit wat schadelijk is voor je nieren en Inosit wat ook niet goed voor je is.
Of RB nog uit meer landen is gehaald weet ik niet, maar uit de landen dat het is gehaald komt het zeker niet meer terug.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 19:32
Verwijderd
mooie up!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 22:29
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 12-06-2005 @ 20:32 :
mooie up!
De up is nog niet zo heel erg. Het topic is nog niet zo oud en er zijn genoeg oudere topics geupt. Ik denk dat er nog best een discussie in zit maar dan moet degene die m upte wel een goede reden hebben om m te uppen.

Citaat:
Nothing schreef op 12-06-2005 @ 19:04 :
Onder andere Zweden en Denemarken geloof ik ook.
En de reden verschilt per land. Maar ik weet dat er Glucunolactone in zit wat schadelijk is voor je nieren en Inosit wat ook niet goed voor je is.
Of RB nog uit meer landen is gehaald weet ik niet, maar uit de landen dat het is gehaald komt het zeker niet meer terug.
Dat het in Zweden en Denemarken niet meer verkocht mag worden is niets nieuws en is in dit topic al genoemd. Volgens mij niet echt een goede reden dus om hem te uppen...
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:08
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
Citaat:
wammus schreef op 12-06-2005 @ 23:29 :
De up is nog niet zo heel erg. Het topic is nog niet zo oud en er zijn genoeg oudere topics geupt. Ik denk dat er nog best een discussie in zit maar dan moet degene die m upte wel een goede reden hebben om m te uppen.



Dat het in Zweden en Denemarken niet meer verkocht mag worden is niets nieuws en is in dit topic al genoemd. Volgens mij niet echt een goede reden dus om hem te uppen...
Nouja ik las het zo ik zocht namelijk op de naam Dark Dog omdat ik daar meer over weet. En toen kwam ik bij dit topic uit. En omdat ik door Dark Dog ook meer weet van Red Bull upte ik het.

Maar goed soms kunnen mensen dat anders opvatten he.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 23:18
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Nothing schreef op 13-06-2005 @ 00:08 :
Nouja ik las het zo ik zocht namelijk op de naam Dark Dog omdat ik daar meer over weet. En toen kwam ik bij dit topic uit. En omdat ik door Dark Dog ook meer weet van Red Bull upte ik het.

Maar goed soms kunnen mensen dat anders opvatten he.
True. Wat vind je er zelf eigenlijk van?
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken beste energiedrank?
slaapkopdeluxe
77 09-07-2012 19:18
De Kantine De Olympische Spelen zijn saai. #309
08-08-08
500 13-08-2008 20:28
Vrije tijd [F1] GP van Frankrijk
Sandersss
25 18-07-2006 19:51
Drugs & Alcohol ephedra-verbod
Verwijderd
116 24-04-2004 16:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.