Oud 29-01-2006, 08:07
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Per 1 februari heb ik mijn kamer opgezegd, omdat ik een nieuwe kamer heb. Deze kamer mocht ik de 20e al in, dus dat heb ik ook gedaan. Vandaag (de 29e) wil ik mijn oude kamer gaan schoonmaken en helemaal netjes maken zodat ik mijn borg terug kan krijgen.

Nu hoorde ik van mijn oude huisgenootjes dat mijn huisbaas eergisteren al was langsgeweest en zomaar mijn kamer was binnengegaan. Hij was helemaal over de rooie gegaan en riep dat ik m'n borg nooit terug zou krijgen op deze manier.

Er zitten inderdaad nog wat gaten in de muur enzo die ik nog moet dichten, maar ik verdenk mijn huisbaas ervan dat hij gewoon de borg niet wil teruggeven. Mocht hij nu inderdaad moeilijk gaan doen, terwijl mijn kamer gewoon prima in orde is, kan ik dan dreigen met aangifte bij de politie wegens inbraak en huisvredebreuk? Hij mocht tenslotten mijn kamer niet betreden zonder toestemming en mijn oude huisgenoten kunnen getuigen dat hij dit heeft gedaan.

Groetjes,

Merijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2006, 09:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Nou...als ik lees "gaten in de muur" dan kan ik dat niet zo goed rijmen met "gewoon prima in orde".
Lijkt mij best redelijk dat hij de borg gebruikt om de kamer te herstellen. Zou niet direct aan onwil denken in een dergelijke situatie.

Oftewel: snel de kamer repareren, je excuses aanbieden en vragen of hij nog een keer langs wil komen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:11
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Altijd dat gezeik bij de huisbazen met die borg, heb dat zelf al 2 keer meegamaakt dat ik ondanks de huuropzegging (volgens huurcontract) mijn borg NOOIT hebt teruggekregen.

Gelukkig huur ik bij een woningstichting, en daar heb ik mijn borg ALTIJD met rente (echt waar! ) teruggekregen!

Tja huisbazen worden dan ook niet voor niks.. huisjesmelkers genoemd, en de huurders beschouwd hij als financiele melkkoeien!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 14:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Als jij zorgt dat de reparatie naar behoren voltooid is voor de kamer opnieuw verhuurd gaat worden (of eigenlijk: op de dag dat je geen huur meer betaalt) moet hij het gewoon teruggeven. Doe je dat niet, of is het niet netjes, is hij je niets schuldig.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:07
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik heb mijn borg terug
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 18:53
Verwijderd


Mijn huisbaas heeft het ook ooit geflikt zomaar binnen te komen, op een zondagochtend. Lullig voor hem waren wij toen gewoon thuis, we lagen in bed uit te slapen. Echt, ik ben daar zo boos om geworden Vervolgens heeft hij dat ook eens gedaan toen er niemand thuis was, zelf naar binnen gegaan en ook zijn twee kinderen zijn hier binnen geweest. Vooral lullig omdat ik sindsdien een spelletje mis (en ik raak nooit zoiets kwijt), nu ga ik hem niet beschuldigen daarvan (ik ga hem er in ieder geval niet op aanspreken), maar als hij gewoon buiten was gebleven, dan had ik hem (of zijn kinderen) nooit hoeven verdenken.

Huisbazen Gelukkig heeft mijn huisbaas zijn werk uitbesteed aan een bedrijf sinds deze maand.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 09:56
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Nu er toch een topic over is;

Ik ga per 1 maart samenwonen. Nu heb ik een maand huur borg betaald en ook ik ben bang dat ik het niet terug krijg. Ik heb een eikel van een huurbaas ( ), die mij het liefst er snel uit heeft, want toen hij eens langskwam plaste mijn kat zo hopla voor zijn schoenen ( en uiteraard deed dat beest dat nooit verder) .
Nu is mijn vraag; Ik moet per brief mijn huur opzeggen per 1 maart, dit betekent dat ik 31 februari mijn laaste keer huur overmaak voor de maand maart. Omdat ik dnek dat ik mijn borg niet terugkrijg om 1 of andere reden, is het dan mogelijk dat ik in de brief aangeeft dat ik de laatste maand verreken met de borg en dus de laatste maand huur niet betaal, of is dat hardstikke illegaal?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 21:49
Verwijderd
Citaat:
the exploding boy schreef op 02-02-2006 @ 10:56 :
Nu er toch een topic over is;

Ik ga per 1 maart samenwonen. Nu heb ik een maand huur borg betaald en ook ik ben bang dat ik het niet terug krijg. Ik heb een eikel van een huurbaas ( ), die mij het liefst er snel uit heeft, want toen hij eens langskwam plaste mijn kat zo hopla voor zijn schoenen ( en uiteraard deed dat beest dat nooit verder) .
Nu is mijn vraag; Ik moet per brief mijn huur opzeggen per 1 maart, dit betekent dat ik 31 februari mijn laaste keer huur overmaak voor de maand maart. Omdat ik dnek dat ik mijn borg niet terugkrijg om 1 of andere reden, is het dan mogelijk dat ik in de brief aangeeft dat ik de laatste maand verreken met de borg en dus de laatste maand huur niet betaal, of is dat hardstikke illegaal?
Ik zou zoiets doen in overleg. Zoiets van 28 februari kan je komen kijken of het goed is dat ik mijn borg terug krijg. Let wel op dat feb geen 31 dagen heeft
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 22:01
Verwijderd
Je mag nooit zomaar beslissen om een maand huur zelf maar met de borg te verrekenen. Het betalen van borg staat gewoon op papier en in principe moet je ervan uitgaan dat je huisbaas zich aan die afspraak zal houden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 12:52
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-02-2006 @ 22:49 :
Ik zou zoiets doen in overleg. Zoiets van 28 februari kan je komen kijken of het goed is dat ik mijn borg terug krijg. Let wel op dat feb geen 31 dagen heeft
was even aan het slapen toen ik dit schreef...

Nou dan moet ik maar hopen dat ik het gewoon terug krijg.
Ik weet alleen wel dat de vrouw die voor mij hier woonde , dit probleem ook had en zij heeft dit wel zo aangepakt en er werd verdergeen probleem van gemaakt, vandaar mijn vraag...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 14:33
Verwijderd
Bel even naar je huisbaas en stel het voor. Als 't geen probleem is, hoor je het meteen. Het zomaar doen, lijkt me niet netjes, ook al maakt hij er geen probleem van.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 18:45
*gaapt*
Avatar van *gaapt*
*gaapt* is offline
Toen ik een andere kamer kreeg, heb ik ook mijn borg verrekend met de laatse maand huur. Ik had ook niet zo'n fijne huisbaas en heb zonder toestemming dat gedaan. Er stond in mijn contract dat het niet mocht, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord.

Ik heb sowieso niks van die vent gehoord, heb ook nooit de sleutel teruggegeven
__________________
Er was een donder, een bliksem, een slag toen ik je zag...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 18:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Snees schreef op 02-02-2006 @ 23:01 :
Je mag nooit zomaar beslissen om een maand huur zelf maar met de borg te verrekenen. Het betalen van borg staat gewoon op papier en in principe moet je ervan uitgaan dat je huisbaas zich aan die afspraak zal houden.
Als je de kamer naar behoren hebt opgeleverd dan heeft hij geen recht op dat geld.

Oftwel, dan is jouw schuld aan hem voor die maand huur-borg=bedrag. Het is in ieder geval beter dan maatregelen moeten nemen om je borg achteraf terug te halen. Mocht er een echt conflict ontstaan dan zadel je hem op met de kosten om rechtsmaatregelen om dat geld waar hij denkt recht op te hebben, terwijl je daar zelf voor mag betalen wanneer je eerst betaald en het daarna probeert terug te halen. En zeker aangezien die kosten vaak meer zijn dan het te vorderen bedrag kun je er van uit gaan dat je die huisbaas als hij werkelijk denkt de borg te kunnen houden tot een gesprek kunt dwingen.

Dreigen is trouwens not done, je verzwakt je eigen zaak ermee, wel kan je stellen dat het uitermate onbeschoft was wat hij deed en dat er nooit een probleem was geweest als hij zich aan zijn afspraken had gehouden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:22
MB
Avatar van MB
MB is offline
Het lijkt me een beetje raar als je dat zelf zou beslissen, de borg is er immers (mede) voor dat als de kamer niet in orde is de verhuurder het geld heeft om de kapotte dingen te repareren. Als iedereen dan elke keer de laatste maand huur niet betaald, is die fuinctie van de borg weg, want ook al vindt de verhuurder dat het niet in orde is, hij kan je nergens meer mee dwingen het in orde te maken en hij heeft ook geen geld van jou om het eventueel te repareren/op te knappen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 19:34
pussinboots
pussinboots is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem
Maar een huisbaas is verplicht jouw in de gelegenheid te stellen om zelf die gaatjes te dichten, en dan moet hij, indien de kamer verder in normale staat is achtergelaten, de borg gewoon terugbetalen. Je kan een aangetekende brief sturen en daarin je borg terug eisen binnen een bepaalde termijn. anders kan je, als je echt recht op het geld hebt, een deurwaarder of advocaat inschakelen. Tis natuurlijk maar de vraag of het bedrag hoog genoeg is dat het dat waard is maar als student kan je wel in aanmerking komen voor gesubsidieerde rechtshulp enzo.
Ik ben nu begonnen met een rechtzaak tegen mijn huisbaas omdat hij beweert dat ik beschadigingen heb aangebracht die er al zaten voor ik de kamer betrok. ben benieuwd wat eruit komt,
succes ermee iig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huisgenoot wil de huur niet betalen
llell
20 10-06-2009 23:18
Werk, Geld & Recht extra kosten afschuiven op huurder?
luchtballon
6 25-03-2008 14:42
Werk, Geld & Recht probleem met ex-huisbaas over borg
pussinboots
3 13-12-2005 11:14
Werk, Geld & Recht Huisbaas en borg
Verwijderd
23 01-07-2005 12:54
Werk, Geld & Recht Hulp gevraagd, onenigheid met de huisbaas!
Verwijderd
27 22-04-2004 18:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.