Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2006, 23:44
Kayleigh
Kayleigh is offline
Hey, ik zit met een dubio.. hoop dat jullie mij kunnen adviseren..

Ik heb al eerder een topic geopend over mijn ex die mij geld schuldig is.. hij heeft toegezegd dat ik het zou krijgen zodra hij het had, wat nog wel even kan duren.. ik had toch niet verwacht dat hij het à la minuut zou geven (had uberhaupt niet verwacht dat ik t zou krijgen) Het ging me meer om het principe dat hij er niks over zei terwijl ik het terug zou krijgen.

Nu stuurde hij me laatst een mailtje of ik de spullen die ik nog van hem had terug wilde sturen. Ik kon het porto verzenden, zodat hij de kosten zou betalen. Het is niet de eerste keer dat hij ernaar vraagt en ik wil het best sturen, dus dat is het probleem niet.

Het probleem is dat iedereen zegt; je moet gelijk oversteken. Hij heeft het nooit over dat geld en mijmert alleen over zn eigen stuff. Als hij het echt zo graag terug wil, dan moet hij ook maar ns met dat geld over de brug komen.

Aan de ene kant ben ik het daar wel mee eens, miss heeft hij dan een drive om mij terug te betalen, anders komt het er never nooit van waarschijnlijk.. Kijk, voor mij was dat geld een principe kwestie; ik vond het asociaal dat hij dacht ermee weg te komen en nu heb ik weer dat idee..

Aan de andere kant; als ik hem zn spullen stuur, kweek ik miss wel wat goodwill. Het is op zich best een goede jongen (alhoewel; sinds hij denkt te weten dat ik weer verliefd ben op iemand anders [wat niet waar is] doet hij een stuk afstandelijker, godzijdank, want ik werd dat 'ik mis je zoo' een beetje zat).
Bovendien heb ik hem al toegezegd om het op te sturen, dus om daar nou weer op terug te komen..

Wat zouden jullie doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2006, 23:50
Verwijderd
Ik zou zeggen dat hij het geld over moet maken
op jou rekening, en wanneer jij t geld binnenhebt
het pakje met zijn spullen op de post doet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:09
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Chalyneoin schreef op 10-06-2006 @ 00:50 :
Ik zou zeggen dat hij het geld over moet maken
op jou rekening, en wanneer jij t geld binnenhebt
het pakje met zijn spullen op de post doet.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:09
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
"Gelijk oversteken" is in mijn ogen toch iets anders.
Hij geeft jou je centjes terug zo snel hij kan.
Jij geeft hem zijn spulletjes terug zo snel je kan.

Eigenlijk geef je me absoluut niet de indruk dat het jou om het principe gaat. Jij wil gewoon je geld terug, niet meer en niet minder, en liever gisteren dan vandaag. Mja, ik herinner me het hele verhaal niet meer, en dat hoeft ook niet... Ik krijg wel nog steeds het gevoel dat jij alles op dat geld van je betrekt. Dat is al even jammer, hoor. Vind je dat die kerel die spullen terug hoort te krijgen? Zo ja, dan zorg dat dat in orde komt. Zo neen, dan kan je ze nog altijd in een vuilcontainer opbergen. Hem zijn spullen laten terugkopen is ook maar asociaal/übermaterialistisch
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:35
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-06-2006 @ 01:09 :
Eigenlijk geef je me absoluut niet de indruk dat het jou om het principe gaat. Jij wil gewoon je geld terug, niet meer en niet minder, en liever gisteren dan vandaag. Mja, ik herinner me het hele verhaal niet meer, en dat hoeft ook niet... Ik krijg wel nog steeds het gevoel dat jij alles op dat geld van je betrekt. Dat is al even jammer, hoor. Vind je dat die kerel die spullen terug hoort te krijgen? Zo ja, dan zorg dat dat in orde komt. Zo neen, dan kan je ze nog altijd in een vuilcontainer opbergen. Hem zijn spullen laten terugkopen is ook maar asociaal/übermaterialistisch
hoe kom je daar nou weer bij?

dat ik dat geld ws niet krijg, daar heb ik me al lang bij neer gelegd.. het gaat me wel degelijk om het principe.. als hij er iets over gezegd had, dan was het een ander verhaal geweest.. maar nee, hij leent geld van mij, ik moet het zelf terugvragen, hij doet moeilijk, beloofd het terug te betalen en vervolgens hoor ik er niks meer over. Het enige waar hij het constant over heeft, zijn zijn spullen.. wie is er nu materialistisch??

de reden dat ik dit topic open is omdat iedereen mij voor gek verklaart dat ik hem zijn spullen op wil sturen..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:48
Verwijderd
Gaat het over veel geld of maar een paar euro?
En zijn, zijn spullen veel geld waard?
Anders is het toch al niet "eerlijk' oversteken'.

Maar goed, het lijkt mij niet raar dat je hem zijn spullen wilt terug geven, jij kan er verder denk ik toch niet veel mee..
(aangezien ik denk dat het om kleding end. gaat)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 00:54
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Chalyneoin schreef op 10-06-2006 @ 01:48 :
Gaat het over veel geld of maar een paar euro?
En zijn, zijn spullen veel geld waard?
Anders is het toch al niet "eerlijk' oversteken'.
het gaat om 400 euro.. dus das aardig wat ja..

die spullen van hem zijn cd's en boeken.. in euro's uitgedrukt is het miss niet veel, maar als je eraan gehecht bent is de geldwaarde niet meer zo interessant (overigens liggen die spullen al een jaar bij mij en interesseerde het hem nooit, en nu zit hij opeens te zeiken)

en hij woont in Portugal, voor jullie info, dus tis niet zo dat ik het ff langs kan droppen..

Citaat:
Chalyneoin schreef op 10-06-2006 @ 01:48 :
Maar goed, het lijkt mij niet raar dat je hem zijn spullen wilt terug geven, jij kan er verder denk ik toch niet veel mee..
(aangezien ik denk dat het om kleding end. gaat)
ze liggen ergens in een doos.. ik zou niet weten wat ik ermee moet, van mij mag hij ze terug hebben.. vind het eigk kinderachtig om te gaan zeggen; "ja maar alléén als..", dan heb ik zoiets van; laat ik maar ns de volwassene van ons tweeën zijn..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 01:01
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Stuur 'm die zooi, het kost je niets en dan ben je klaar d'rmee.
Dat geld krijg je toch niet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 01:13
Verwijderd
Jij bent drieëntwintig, hoe oud is hij dan? En hij is straatarm? Wat een zielige schraper. Ik zou die spulletjes maar mooi houden totdat hij een keer met die pieken over de brug komt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 01:14
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 10-06-2006 @ 01:35 :
hoe kom je daar nou weer bij?

dat ik dat geld ws niet krijg, daar heb ik me al lang bij neer gelegd.. het gaat me wel degelijk om het principe.. als hij er iets over gezegd had, dan was het een ander verhaal geweest.. maar nee, hij leent geld van mij, ik moet het zelf terugvragen, hij doet moeilijk, beloofd het terug te betalen en vervolgens hoor ik er niks meer over. Het enige waar hij het constant over heeft, zijn zijn spullen.. wie is er nu materialistisch??

de reden dat ik dit topic open is omdat iedereen mij voor gek verklaart dat ik hem zijn spullen op wil sturen..
Hoe ik daarbij kom... Moeilijke vraag: door wat ik nu lees, nog meer door hoe ik dat interpreteer, en een beetje omdat ik me een eerder iets op het forum daarvan kan herinneren.

** En ook vooral door dit zinnetje:

Citaat:
Als hij het echt zo graag terug wil, dan moet hij ook maar ns met dat geld over de brug komen.
Maar dat spreek je verder in jouw tekst dan ook weer een beetje tegen met:
Citaat:
Bovendien heb ik hem al toegezegd om het op te sturen, dus om daar nou weer op terug te komen..
=> ik heb de indruk dat het iets is wat je al maanden bezighoudt, maar je maar over blijft twijfelen; over dat geld dus.

** Ook omdat er nu een voorval is - zijn doos met spullen - dat je eventueel/misschien wil gebruiken als "een drive om mij terug te betalen".

** En ook: als zoiets bij mij enkel om het principe gaat, heb ik eerder een reactie van "geef me 50 euro, of trakteer me eens op een etentje, dan heb je tenminste iets van moeite gedaan, want 400 euro op een hoopje heb je nu niet en binnen vijf jaar nog niet"... dan is het tenminste een topic waar je je nooit meer zorgen over hoeft te maken.

En wie van beiden materialistisch is? Volgens mij waarschijnlijk gewoon jullie allebei, en dat wil zeker niet zeggen dat je daarnaast niet gewoon een lieve meid kan zijn, maar 't is blijkbaar voor allebei vrij belangrijk.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 03:55
Verwijderd
Met 400 euro zou het mij eerder om het geld gaan dan om het principe. Dus lekker zijn spullen houden (en gebruiken) tot hij met het geld aan komt zetten.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 05:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2006 @ 02:13 :
Jij bent drieëntwintig, hoe oud is hij dan? En hij is straatarm? Wat een zielige schraper. Ik zou die spulletjes maar mooi houden totdat hij een keer met die pieken over de brug komt.
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 07:45
Verwijderd
Ik zou ook eerst het geld terug willen, daarna kan hij zijn spullen op komen halen (of de kosten van het opsturen naar Portugal betalen).
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 07:48
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-06-2006 @ 02:14 :
** En ook: als zoiets bij mij enkel om het principe gaat, heb ik eerder een reactie van "geef me 50 euro, of trakteer me eens op een etentje, dan heb je tenminste iets van moeite gedaan, want 400 euro op een hoopje heb je nu niet en binnen vijf jaar nog niet"... dan is het tenminste een topic waar je je nooit meer zorgen over hoeft te maken.
hij woont in Portugal dus ik denk dat dat etentje niet realistisch is... ik vind 50 euro prima, dat is iig een blijk van dat hij het ook lullig vindt en iig iets probeert.. maar dat doet hij dus niet.. ja, ik weet niet hoe ik het je anders uit kan leggen hoor.. als het me om dat geld was gegaan had ik het echt wel gezegd, dit is internet, who cares hoe ik daar overkom. Jullie kennen mij niet irl dus jullie kunnen niet met achtergrondkennis tussen de regels door lezen. Dan heeft t ook geen zin om tussen die regels verborgen boodschappen te zetten. Dat geld interesseert me niet, ik heb n goede baan en heb genoeg geld zonder die 400euro van hem.. ik zou al blij zijn als hij zegt; elke maand een tientje ofzo.. maar nee, hij komt er gewoon niet op terug.. dat steekt..

hij is trouwens bijna 31..
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 07:58
Verwijderd
Vraag het hem?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 08:01
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-06-2006 @ 08:58 :
Vraag het hem?
wat?

"ik vind het eigk belachelijk om van jou eerst dat geld te eisen voor ik je spullen terugstuur, maar iedereen verklaart me voor gek, omdat ik dan geheid niets meer van je krijg, wat vind jij?"

Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 08:05
Verwijderd
Je kunt het ook wat netter doen.

Maar wat is het probleem nu eigenlijk...je zegt dat je het belachelijk vindt om van hem eerst dat geld te eisen voor je zijn spullen terugstuurt...waarom er dan zo'n probleem van maken, waarom stuur je zijn spullen dan niet gewoon terug...? Om wat andere mensen daar van denken? Daar hoef je je toch niets van aan te trekken?

Ik zou hem vragen of hij nog van plan is dat geld terug te gaan betalen. Zo ja, wanneer hij dat dan gaat doen. Zo niet, dan is het aan jou of je dat accepteert of niet en of je dus gewoon zijn spullen terug stuurt of niet. Maar als je accepteert dat hij het niet betaald, doe dat dan ook en blijf er niet steeds mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 08:33
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 10-06-2006 @ 00:44 :

Bovendien heb ik hem al toegezegd om het op te sturen, dus om daar nou weer op terug te komen..

Wat zouden jullie doen?
aangezien jij hem al heb toegezegd dat je die spullen op zou sturen, vraag ik me af waarom je dat nog niet gedaan hebt.

'O, maar hij is een aso die zn beloftes niet nakomt, dus hoef ik dat ook niet' is een idiote redenering. Hij hebt gezegd dat je dat terug zou sturen, dus doe je dat.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-06-2006, 10:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik zou geld op mijn rekening willen zien voor de verzendkosten (en natuurlijk ook die 400 euro, maar daar reken ik niet op), vervolgens stuur ik die spullen op en daarna kijk ik er niet meer naar om.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 11:23
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2006 @ 02:13 :
Jij bent drieëntwintig, hoe oud is hij dan? En hij is straatarm? Wat een zielige schraper. Ik zou die spulletjes maar mooi houden totdat hij een keer met die pieken over de brug komt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 11:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik snap de redenering van een aantal mensen niet (vooral van Nare Man, en iedereen die hem zonodig moet quoten).

ze heeft gezegd dat ze de spullen op zou sturen. of die andere gozer nou zielig is of niet, de TS is zelf ook nogal zielig als ze iets zegt en het vervolgens klaarblijkelijk niet doet.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-06-2006 @ 02:13 :
Jij bent drieëntwintig, hoe oud is hij dan? En hij is straatarm? Wat een zielige schraper. Ik zou die spulletjes maar mooi houden totdat hij een keer met die pieken over de brug komt.
Dit, en verder: je zit met een dubio?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-06-2006 @ 12:37 :
ik snap de redenering van een aantal mensen niet (vooral van Nare Man, en iedereen die hem zonodig moet quoten).

ze heeft gezegd dat ze de spullen op zou sturen. of die andere gozer nou zielig is of niet, de TS is zelf ook nogal zielig als ze iets zegt en het vervolgens klaarblijkelijk niet doet.
Maar ja, sommige mensen vinden het nu eenmaal belangrijker dat er geen misbruik van ze gemaakt wordt dan dat ze toegeven aan ziekelijk dwangmatig politiek correct gedrag.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:24
synclinorium
Avatar van synclinorium
synclinorium is offline
Ik zou het echt niet opsturen voordat ik die 400 euro terug heb. Ik vind het zelf veel geld en belachelijk dat hij wel zijn spullen terug wil maar ondertussen nog een grote schuld heeft bij jou. Denk niet dat hij sneller geld overmaakt als je het hebt opgestuurd.
__________________
Alleen citrusfruit heeft het morele recht om tegen persvrijheid te zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:26
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 10-06-2006 @ 12:37 :
ik snap de redenering van een aantal mensen niet (vooral van Nare Man, en iedereen die hem zonodig moet quoten).

ze heeft gezegd dat ze de spullen op zou sturen. of die andere gozer nou zielig is of niet, de TS is zelf ook nogal zielig als ze iets zegt en het vervolgens klaarblijkelijk niet doet.
Nou ja, niet doen, ze kan gewoon altijd zeggen: Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik wil best wel je spulletjes opsturen, maar dan vind ik wel dat jij eerst die 400 euro moet overmaken.

Lijkt me niets verkeerds aan hoor. Ik vind het nogal arrogant van iemand dat je om je spulletjes loopt te zeuren, terwijl je de ander nog 400 euro schuldig bent .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 13:53
herr renz
herr renz is offline
idem als voorgaande.

Eerst geld (400€ is niet niks) en daarna spullen. Is niks mis mee om te zeggen "ik heb nog is nagedacht, en ik vind dat..." want het is niet alsof je achteraf opeens met nieuwe eisen komt ofzo, dt geld had hij al veel eerder moeten opsturen... (n als hij dat niet kan terugbetalen, dat hij't dan in stukjes doet (50€) en jij stuurt die spullen nadat hij een eerste deel heeft terugbetaalt...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 13:59
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Als hij echt zo lastig doet over dat geld, naar ik begrijp gaat het om 400euro, zou hij van mij zijn spullen niet terugzien, vooraleer de laatste cent op mijn bankrekening gestort is. Met al te vriendelijk doen, kom je in deze situatie nergens. Soms moet je hard zijn.

Eerst jouw geld, dan zijn spullen!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 15:02
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik snap trouwens ook niet dat 'ie niet gewoon 400 euro kan overmaken. (Ik weet nog wel dat jij allerlei dingen voor hem had betaald, omdat hij geen geld had en dat jij dat geld ziet als 'voorgeschoten geld'.) Maar goed hij is 30, bijna 31 en heeft vast wel een baan, hoop ik?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 18:33
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
of hem zijn spullen laten terugkopen (en stoppen met zeikend at het o, het principe gaat, dan ben je gewoon op en top materiealistisch bezig)

of heb zijn spullen opsturen op zijn kosten
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Kayleigh schreef op 10-06-2006 @ 09:01 :
wat?

"ik vind het eigk belachelijk om van jou eerst dat geld te eisen voor ik je spullen terugstuur, maar iedereen verklaart me voor gek, omdat ik dan geheid niets meer van je krijg, wat vind jij?"

Waarom niet? En ik zou ook het geld willen, tering, 400 euro is inderdaad niet niks. Daar kun je 10 dagen voor naar Istanbul

Wat een onzin over 'spullen terugkopen', trouwens, hij is haar dat geld gewoon verschuldigd. Het zou pas terugkopen zijn als hij nooit 400 euro van haar geleend had.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 09:07
fractuur
fractuur is offline
Saat de doos in de weg? Nee? Dan gewoon wachten met opsturen tot hij het geld heeft overgemaakt. 400 euro is veel, maar zou niet heel veel moeten zijn voor een werkende van 31.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 11-06-2006 @ 10:07 :
400 euro is veel, maar zou niet heel veel moeten zijn voor een werkende van 31.
ik weet niet hoe duur het leven in Portugal is want ik ben er nog nooit geweest, en ik weet al helemaal niet hoe goed een baan in Portugal doorgaans betaalt, laat staan dat ik weet of die man iet of wat een goede job heeft, dus hierover zou ik echt geen uitspraken durven doen.

dit terzijde.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 12:55
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Jij vindt het lullig om de spullen niet terug te sturen terwijl je dit al hebt toegezegd aan hem.
Maar hij heeft jou toch ook al dat geld toegezegd? En toch ook nog steeds niet opgestuurd?
Wat dat betreft zou ik me niet al te schuldig voelen.
Eerst jij je geld, dan hij zijn spullen. Zou ik niet te moeilijk over doen.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 19:39
Bertje B.
Bertje B. is offline
Gewoon eerst die € 400 + verzendkosten op je rekening en dan krijgt hij die spulletjes, klaar.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 22:19
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 11-06-2006 @ 12:34 :
ik weet niet hoe duur het leven in Portugal is want ik ben er nog nooit geweest, en ik weet al helemaal niet hoe goed een baan in Portugal doorgaans betaalt, laat staan dat ik weet of die man iet of wat een goede job heeft, dus hierover zou ik echt geen uitspraken durven doen.

dit terzijde.
Goed, dat was een aanname. En tenzij hij van de straat of een kleine uitkering moet leven moet er toch een redelijke regeling (half jaar, jaar, whatever) te treffen zijn.. En dan nog: verandert dat een moment iets aan deze zaak?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2006, 22:44
Verwijderd
Gewoon opsturen en erboven staan. Straks gaat hij nog denken van die snol houd mijn spulletjes vast, fuck haar dat ik die 400 euro nog ga lappen, en dat wil je ook niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2006, 12:13
Experiment
Experiment is offline
Ik zou gewoon je aan je eigen principes houden.

Als jij vindt; spullen van een ander hoort de ander gewoon terug te krijgen, nou stuur het dan gewoon op.

Als 'ie echt niet van plan is jou terug te betalen doet 'ie dat vast niet ineens omdat je de spullen wel of niet terug stuurt.

Gewoon terugsturen is wel zo makkelijk en aardig. Je moet verhoudingen niet onnodig verharden imo.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:13
Bente Nerwanen
Avatar van Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Uhm ik kan me vaag dat topic nog herinneren, corrigeer me als ik het fout heb, maar dat geld ging toch over een paar etentjes en uitjes die jij op het moment dat hij geen geld had hebt betaald voor jullie twee?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 22:23
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Bente Nerwanen schreef op 12-06-2006 @ 15:13 :
Uhm ik kan me vaag dat topic nog herinneren, corrigeer me als ik het fout heb, maar dat geld ging toch over een paar etentjes en uitjes die jij op het moment dat hij geen geld had hebt betaald voor jullie twee?
Ja, dat dacht ik me ook te herinneren, vandaar dat ik het had over 'voorgeschoten geld'. Maar goed, ik zou het best eerlijk vinden als hij daarvan de helft zou betalen of zo?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 01:15
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 12-06-2006 @ 23:23 :
Ja, dat dacht ik me ook te herinneren, vandaar dat ik het had over 'voorgeschoten geld'. Maar goed, ik zou het best eerlijk vinden als hij daarvan de helft zou betalen of zo?
maakt het wat uit dan wat voor geld het is? als hij het haar beloofd heeft terug te betalen, dan heeft hij dat beloofd.. mijn part heeft hij er sigaretten van gekocht.. feit is dat het geleend geld is dat je behoort terug te geven.. ik zou gewoon die spullen houden tot hij over de brug komt.. wat n sukkel trouwens, zeg!!
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Bertje B. schreef op 11-06-2006 @ 20:39 :
Gewoon eerst die € 400 + verzendkosten op je rekening en dan krijgt hij die spulletjes, klaar.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 12:37
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 11-06-2006 @ 12:34 :
ik weet niet hoe duur het leven in Portugal is want ik ben er nog nooit geweest, en ik weet al helemaal niet hoe goed een baan in Portugal doorgaans betaalt, laat staan dat ik weet of die man iet of wat een goede job heeft, dus hierover zou ik echt geen uitspraken durven doen.

dit terzijde.
portugal bestaald poep, het leven is er ook goedkoop maar het slaris is in nederlandse maatstaven laag. Als een portugees een maand in Nederland werkt heeft hij 1.5 jaarsalaris verdiend.

Dus dat hij nhiet gelijk met 400 euro kan overkomen snap ik best
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 20:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Portugal zal wel minder betalen dan Nederland, maar een factor 18 (zoals WarSocket beweert), lijkt me overdreven, maar dat ook afhankelijk van de streek in Portugal.

Zelf zou ik ook eerst staan op die 400 euro, als compromis zou ik nog wel overwegen om zelf de verzendkosten te betalen (alsdat om een redelijk bedrag gaat), om zo goodwill te creëren, maar het hangt natuurlijk af van de persoon waarover we spreken: als het zo'n rotzak is, dan liever niet natuurlijk. Als hij problemen heeft om te betalen moet hij dat maar zeggen, en een voorstel doen om terug te betalen. Blijkbaar leeft hij toch niet in totale armoede als hij die spullen wilt laten verzenden, en op de leeftijd van 30/31 mag je toch al voor je financiële verantwoordelijkheden opkomen.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 01:07
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 13-06-2006 @ 21:13 :
Portugal zal wel minder betalen dan Nederland, maar een factor 18 (zoals WarSocket beweert), lijkt me overdreven, maar dat ook afhankelijk van de streek in Portugal.
hij is net klaar met zijn 2e studie en de banen in zijn sector liggen niet echt voor t oprapen.. maarja, ipv zielig thuis zitten wezen, kun je ook in een bar oid gaan staan.. tenminste, ik zou ander werk zoeken als ik niet aan de bak kwam..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:48
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Gewoon nooit geld lenen aan iemand, klaar. Of het nu je vriend/vriendin, moeder/vader, kennis of whatever is.. Er komt meestal alleen maar gelazer van.

En voor de rest, flikker die shit weg of stuur het op, dan ben je ervan af. Je zit je nu echt bezig te houden met onnodige bullshit. Move on, het leven gaat door..
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Gelijk oversteken!
PGWR
88 05-01-2005 12:48
Seksualiteit Jezelf post-mortuum laten prostitueren
Riconoscente
101 06-08-2003 04:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie
NN
357 03-05-2003 03:05
De Kantine [Poll] Het spoor (bij geen overgang oversteken, kan dat?
Field
21 18-07-2002 19:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD rechtser dan LPF
Rabbi Daniel
77 16-05-2002 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.