Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2007, 12:14
FerrariR
FerrariR is offline
Wie kan deze vragen voor me beantwoorden of nakijken??????????????????????????????

2/30
Beoordeel de juistheid van onderstaande stellingen.
I Met een WA-verzekering voor een auto ben je verzekerd tegen schade van je eigen auto.
II De verzekeringsagent ontvangt doorgaans provisie voor elke verzekering die hij afsluit, hij staat over het algemeen niet op de loonlijst van de verzekerings-maatschappij.
Mrkzvrg: b. Stelling 1 & 2 zijn juist
c. Stelling 1 is juist
d. Stelling 1&2 zijn onjuist (deze heb ik)

3/30
Ikea verkoopt aan de heer Peters een nieuwe tafel €350,- De koop wordt gesloten op 15 mei, de tafel zal op 15 juni geleverd worden van hetzelfde jaar .Peter overlijdt op 1 juni van dat jaar. Kunnen de kinderen de koop ongedaan maken?
a. Nee, de erfgenamen(de kinderen) treden in alle rechten en plichten v/d overledene (deze heb ik)
b. Ja, als er nog niet geleverd is kan je zonder reden de koopovereenkomsten ongedaan maken.
d. Nee, de bestelling van Ikea kan niet meer geannuleerd worden.

5/30
Als de verkoper het product niet op de afgesproken tijd levert geldt het volgende:
a. de koper kan zijn eigen verplichtingen opschorten
b. geen van de genoemde alternatieven is juist. (deze heb ik)
d. de overeenkomst is teniet gegaan door het niet tijdig nakomen van de kant v/d verkoper.

8/30
Mag de verhuurder zonder afspraak binnenkomen in het pand dat hij verhuurt heeft om reparaties te verrichten?
A, nee, de verhuurde hefet de plicht de huurder een rustig genot v/h gehuurde te verschaffen.
c. Ja, de verhuurder blijft eigenaar en daarmee heeft hij het recht ongevraagd de reparaties in het pand uit te voeren. (deze heb ik)
d. ja de verhuurder moet voor het groot onderhoud zorgen.

10/30
Wat is juist met betrekking tot een aanbetaling?
b. een aanbetaling is niet mogelijk bij roerende goederen.
c. er mag v/d koper nooit meer dan 50% worden gevraagd aan te betalen van de verkoopprijs (deze heb ik)
d. een aanbetaling kan je niet meer terugvorderen

16/30
Beoordeel de juistheid van onderstaande stellingen.
I Onder de sociale verzekeringen valt onder andere de WW, je hebt alleen recht op een uitkering als je deze verzekering zelf heb afgesloten bij een verzekeringsmaatschappij.
II Bij het afsluiten van een verzekering moet het gaan om een onzekere gebeurtenis, overlijden is geen onzekere gebeurtenis, inbraak wel.
a. 1&2 zijn juist
b. 2 is juist
d 1&2 zijn onjuist (deze heb ik)

18/30
Bij koop op afbetaling word je eigenaar…
a. bij aflevering (deze heb ik)
b. na het betalen van 50% v/d koopprijs.
c na het betalen van de laatste termijn

22/30
Tijdens een vakantie wordt Maartje ziek. Ze had een reisverzekering afgesloten en was daardoor verzekerd tegen onder andere diefstal en ziektekosten. De gemaakte ziektekosten vielen echter ook onder de dekking van haar ziekenfondsverzekering.
De reisverzekering weigert uit te keren, is dit juist?
a Nee, beide verzekeringen zijn te goede trouw aangegaan, de kosten moeten dan betaald worden door de maatschappij waar de laatste verzekering (reisverzekering) is afgesloten. (deze heb ik)
b. Ja, de 1ste ziekenfondsverzekering moeten de kosten betalen.
d. Ja, het wettelijk verboden meer dan 1 ziektekostenverzekering af te sluiten, ook als je dit niet met opzet doet. De betalingsverplichting voor de reisverzekering vervalt hierdoor.

24/30
Wat wordt bedoeld met leverancierskrediet?
a. de leverancier betaalt, daarna worden de goederen pas geleverd. (deze heb ik)
b. de afnemer levert de goederen, op een later moment wordt door de leverancier betaald
c. De leverancier levert de goederen, op een later moment wordt door de afnemer betaald

27/30
een verpleegster, werkzaam op de intensive care afdeling, sluit op diverse patiënten een levensverzekering af. Als daadwerkelijk kort na het afsluiten v/d verzekering een patiënt overlijdt wil de verzekeringsmaatschappij niet uitbetalen. Waarom niet?
a. je mag niet meer dan 1 levensverzekering afsluiten (deze heb ik)
b. de verzekerde heeft geen emotionele band met de patiënt
c. de patiënt is te snel overleden na het afsluiten v/d verzekering.

29/30
Wat is factoring?
a. het verstrekken van een krediet aan afnemers.
b. het verstrekken van een krediet aan leveranciers.
d. het overnemen van vorderingen op afnemers door een factoormaatschappij (deze heb ik)

30/30
De inboedel van een huis is verzekerd tegen diefstal. Bij een inbraak wordt onder andere apparatuur meegenomen. De totale schade bedraagt €4000,- de verzekerde waarde van de inboedel was €60.000,- en de werkelijke waarde €80.000,-
Welk bedrag zal de verzekeringsmaatschappij uitkeren?
a. € 0,-
b. 5.333,33 ((deze heb ik) berekening 80000/60000=…*4000=5333,33)
c. €3000,-
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2007, 16:27
Barry K
Barry K is offline
2/30: Beiden onjuist

3/30: a.

5/30: Weet ik niet zeker

8/30: Volgens mij mag dat niet zomaar, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wetl dat de verhuurder verplicht is het groot onderhoud te verzorgen. Maar het lijkt me aannemelijk dat dit gebeurd in overleg met de huurder

10/30: Nooit meer dan 50% van aankoopbedrag

16/30: Beiden onjuist. (levensverzekering is geen schadeverzekering maar desondanks wel een verzekering)

18/30: Direct bij aankoop.

22/30: Weet ik niet

24/30: De leverancier levert de goederen, op een later moment wordt door de afnemer betaald.

27/30: Als dit de enige antwoorden zijn moet het c zijn

29/30: Het overnemen van vorderingen op afnemers door een factoormaatschappij

30/30: (60 000 / 80 000) * 4 000 = 3 000

Je hebt volgens mij niet alle antwoorden overal opgeschreven, dat maakt het wat onduidelijk.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 18:18
FerrariR
FerrariR is offline
Dankje wel.
DD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hulp nodig?
Jade_Angel
1 21-01-2005 22:47
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Muziek dringend hulp nodig
gekkedoozzz
56 14-01-2004 17:05
Software & Hardware Hulp nodig bij 'n MS Excel formule
Slither
0 11-03-2003 19:41
Algemene schoolzaken heel dringend hulp nodig
rubidoll
9 03-05-2002 18:06
Software & Hardware DRINGEND hulp nodig voor KAZAA
miep
16 28-01-2002 11:37
Games Heb hulp nodig
mik-mak
13 24-12-2001 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.