Oud 25-01-2007, 16:19
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 25-01-2007 @ 12:20 :
Nou jij komt met de bewering dat iets wat nagelvast zit, best verwijderd kan worden zonder het te beschadigen. Dan vraag ik me dus af hoe je dat in gedachte hebt.
De vraag óf iets nagelvast zit is juridisch gezien totaal niet meer belangrijk. Dat een dergelijke term nog steeds in de praktijk wordt gebruikt komt omdat de helft van de verhuurders hun standaardcontract jaren geleden eens heeft laten nakijken en het toen nog wel een geldend criterium was.

Daarbij ook het volgende: als ik een parketvloer koop, deze vastlijm aan de betonnen ondergrond. Dan is het voor in de praktijk totaal niet meer interessant hoe ik tot het oordeel ben gekomen (als deze juridisch correct is) dát er sprake is van natrekking. De verhuurder wordt eigenaar van de vloer en dezelfde verhuurder is schadeplichtig jegens de huurder voor het verlies in zijn vermogen.

Die vloer die toch al vast zat en die je niet kon meenemen, kan je dus nog wel geld opleveren.
__________________
Whatever

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 16:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2007, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Grimmetje schreef op 25-01-2007 @ 17:19 :
De vraag óf iets nagelvast zit is juridisch gezien totaal niet meer belangrijk. Dat een dergelijke term nog steeds in de praktijk wordt gebruikt komt omdat de helft van de verhuurders hun standaardcontract jaren geleden eens heeft laten nakijken en het toen nog wel een geldend criterium was.

Daarbij ook het volgende: als ik een parketvloer koop, deze vastlijm aan de betonnen ondergrond. Dan is het voor in de praktijk totaal niet meer interessant hoe ik tot het oordeel ben gekomen (als deze juridisch correct is) dát er sprake is van natrekking. De verhuurder wordt eigenaar van de vloer en dezelfde verhuurder is schadeplichtig jegens de huurder voor het verlies in zijn vermogen.

Die vloer die toch al vast zat en die je niet kon meenemen, kan je dus nog wel geld opleveren.
Jullie proberen me van alles in de mond te leggen, terwijl mijn bewering is: Voor dingen die nagelvast zitten, hoeft door de nieuwe huurder geen overnamekosten betaalt te worden. Dat dit ook voor sommige 'losse' dingen geldt, dat het begrip verouderd is (hoewel het natuurlijk wel erg kortzichtig is om te beweren dat sommige organisaties al 10 jaar hun voorwaarden niet gecontroleerd hebbem), of dat de vloer naar de huurder gaat doet allemaal niet terzake.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 13:08
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 25-01-2007 @ 17:19 :


Die vloer die toch al vast zat en die je niet kon meenemen, kan je dus nog wel geld opleveren.
Alleen in het geval van een schaapachtige domme nieuwe huurder. Een huurder die zijn rechten kent zal er geen cent voor betalen, want dat hoeft niet volgens de wet.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 26-01-2007, 13:20
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 26-01-2007 @ 14:08 :
Alleen in het geval van een schaapachtige domme nieuwe huurder. Een huurder die zijn rechten kent zal er geen cent voor betalen, want dat hoeft niet volgens de wet.
Ik had het dan ook niet over een nieuwe huurder maar juist over de verhuurder. Deze kan schadeplichtig zijn t.o.v. de oude huurder.
__________________
Whatever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Probleem met via internet bestelde mobiel
*amélie*
8 17-09-2009 17:52
Werk, Geld & Recht Problemen met @Home
Verwijderd
1 21-04-2008 13:45
Verhalen & Gedichten De visie en het visioen
Reynaert
3 06-01-2005 23:29
Algemene schoolzaken Enquête {opzet}: verhouding tussen de Nederlanders en de Moslims
Spray rebel
3 06-12-2004 21:21
Vrije tijd hooliganisme
Kuzushi
65 15-03-2004 20:58
Software & Hardware [Netwerk] WiFi - draadloos netwerk
pimomes1987
34 05-04-2003 13:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.