Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2007, 14:50
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Zijn jullie al begonnen met leren, en zo ja wat hebben jullie al gedaan??

Mij zal dat niet lukken in ieder geval
Dus eventuele tips zijn welkom
__________________
Dus..
Advertentie
Oud 17-04-2007, 15:13
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Nauwelijks nog
In de klas oefenen we en voor filosofie heb ik een aantal weken geleden een hoofdstuk van het examenboek samengevat, en dat is het eigenlijk.

Maar ik ben ook niet van plan heel hard te gaan leren ofzo.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 17-04-2007, 17:31
avrilfan
avrilfan is offline
Eigenlijk nog niet.
In de klas zijn we veel bezig met examentraining, daar leer je ook wel veel van.
Oud 17-04-2007, 17:35
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Ja, maar ik bedoelde buiten school om

Ook niet dus
__________________
Dus..
Oud 18-04-2007, 11:53
Tripp
Avatar van Tripp
Tripp is offline
Ik ben al lang begonnen met leren, nog niet voor alle vakken, maar tot nu toe gaat het prima. Laat dat examen maar komen!
Oud 18-04-2007, 16:01
Verwijderd
Ik ben nog niet begonnen, eerst alle dingen doen die nog voor de examens moeten gebeuren.
Oud 18-04-2007, 18:04
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
nope, wel examentraining op school natuurlijk maar thuis nog niet.
Oud 18-04-2007, 22:05
Verwijderd
Nee, nog niet, eerst moet ik nog leren voor mijn herkansingen en inhaaltentamens voor volgende week.. Als dat allemaal klaar en gedaan is ga ik leren voor de examens.
Oud 19-04-2007, 21:38
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Nee.

aangezien ik deze proefwerkweek totaal niks heb uitgevreten en toch bij bijna elk vak het beste punt heb, denk ik ook niet dat ik er zo gigantisch veel voor hoef te doen.
__________________
I'm too old for this shit.
Oud 20-04-2007, 10:23
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Nee, ben net vandaag klaar met toetsweek!!
Maar ik weet ook totaal niet wat je moet leren voor natuurkunde 1 en wiskunde B1 en scheikunde enzo? Of is het de bedoeling dat je gewoon alles leert
__________________
;-)
Oud 21-04-2007, 16:19
Verwijderd
Niet echt
Oud 21-04-2007, 16:25
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Heleeeeen schreef op 20-04-2007 @ 11:23 :
Nee, ben net vandaag klaar met toetsweek!!
Maar ik weet ook totaal niet wat je moet leren voor natuurkunde 1 en wiskunde B1 en scheikunde enzo? Of is het de bedoeling dat je gewoon alles leert
Het lijkt me dat je voor die vakken beter kan oefenen met oude examens dan alles gaan zitten leren (ik weet niet, maar zo ga ik dat iig doen )
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 21-04-2007, 22:30
Rimketje
Rimketje is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 21-04-2007 @ 17:25 :
Het lijkt me dat je voor die vakken beter kan oefenen met oude examens dan alles gaan zitten leren (ik weet niet, maar zo ga ik dat iig doen )
Wat je ook kan doen is de lijsten van het internet halen met alle dingen die je moet leren.. Soms verdwijnen onderwerpen in een examen en komen er andere onderwerpen bij.. Ik had bijvoorbeeld geen lenzen etc op m'n natuurkunde examen (Vorig jaar), en zo te zien zit het dit jaar wel in het natuurkunde examen...

Gewoon op eindexamen.nl kijken, dan bij Havo, vakken en dan je vak aanklikken en het worddocumentje openen.. Daar staat dan alles in wat je moet kennen.. Wat bij mij toen erg hielp is gewoon gaan aankruisen wat je weet, en dat wat je niet weet nog even doornemen, en dan oefenexamens oefenen en de onderwerpen die je niet hoeft te kennen er ook uitlaten.. Anders ga je je daar druk om maken terwijl je dat toch niet krijgt..

Laatst gewijzigd op 21-04-2007 om 22:32.
Oud 22-04-2007, 10:15
TommY_
TommY_ is offline
Citaat:
Lúthien Alcarin schreef op 18-04-2007 @ 23:05 :
Nee, nog niet, eerst moet ik nog leren voor mijn herkansingen en inhaaltentamens voor volgende week.. Als dat allemaal klaar en gedaan is ga ik leren voor de examens.
Waarom heb jij bijna de exact zelfde avatar? ;(

Ik heb ook nog nauwelijks geleerd, mede vanwege ziekte en tentamens inhalen.

Proefexamens komen er wel aan dus dat gaat wel lukken.
Oud 22-04-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
avrilfan schreef op 17-04-2007 @ 18:31 :
Eigenlijk nog niet.
In de klas zijn we veel bezig met examentraining, daar leer je ook wel veel van.
Oud 23-04-2007, 09:08
Verwijderd
Citaat:
avrilfan schreef op 17-04-2007 @ 18:31 :
Eigenlijk nog niet.
In de klas zijn we veel bezig met examentraining.
Oud 23-04-2007, 09:41
Miek
Avatar van Miek
Miek is offline
Ik heb al wel wat geleerd voor kunstgeschiedenis
Verder had ik twee weken geleden een mondeling voor geschiedenis dus die stof beheers ik ook nog wel ongeveer ;o
En deze week heb ik proefexamens dus ik leer nog wel een beetje maar dan kan ik ook goed zien wat mijn zwakke punten nu zijn
__________________
Addicts of communication..
Oud 23-04-2007, 10:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Even verplaatst van Havo naar het algemene deel
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Ads door Google
Oud 23-04-2007, 17:47
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Wij hebben nu een week proefexamens en ik kom mezelf wel tegen geloof ik Het is toch wel duidelijk dat ik nog niet zo goed geleerd heb, ik kom er toch achter dat ik sommige vakken niet zo goed ken als ik dacht.. Dus dan maar in de meivakantie blokken.
Oud 23-04-2007, 18:11
Verwijderd
Nee.
Oud 23-04-2007, 18:59
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Examens maken doe je door het gebruik van je in de loop der jaren ontwikkelde inzicht en alles daarmee samenhangend.

Leren doe je alleen als bepaalde zaken zijn ondergesneeuwd, maar om nou te zeggen dat je 8 uur per dag moet blokken, lijkt mij een beetje ver gaan...


(al maak ik mezelf er ook schuldig aan, maar probeer jezelf maar eens te zeggen dat je het wel kent; grote kans dat je aan jezelf gaat twijfelen en ''benauwd'' weer achter je boeken kruipt...)
__________________
Never More Nevermore
Oud 23-04-2007, 19:01
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik in de vakantie echt aan de leervakken ga, alleen biologie en geschiedenis dus. De rest vind ik niet nodig om te leren omdat we al zo veel proefexamens doen.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Oud 23-04-2007, 19:12
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Citaat:
De rest vind ik niet nodig om te leren omdat we al zo veel proefexamens doen. [/B]
En vanaf dat punt ga ik twijfelen: is het maken van de proefexamens genoeg om de komende examens aan te kunnen (docenten zeggen steevast van wel) ? Mijn gevoel zegt van niet...

''Dan is het dus verstandig om alle stof opnieuw te gaan leren''

- Dat schijnt niet nodig te zijn, blijkt uit jarenlange ervaring van zowel docenten als leerlingen... -

''Waarom twijfel je dan aan die woorden?''

- Omdat er niet aan twijfelen geen rust brengt... -

''Wat brengt dan wel rust in deze periode?''

- Wist ik het maar... -
__________________
Never More Nevermore
Oud 23-04-2007, 20:59
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Het heeft meer nut om oude examens te oefenen denk ik. Want wat ik me herinner van de SE's, wordt de stof nooit letterlijk teruggevraagd, maar juist op een andere manier. Toen wij voor het eerst een proefexamen scheikunde maakten, wisten we helemaal niets, terwijl als je manier van vragen snapt, de vragen best mee blijken te vallen.

Dus ik denk dat je sowieso met examens moet oefenen om je bekend te maken met de vraagstelling. Als je dan onderwerpen tegenkomt die weggezakt zijn, kun je die in een Samengevat opzoeken. Het heeft naar mijn mening geen zin om alles weer opnieuw door te nemen.
Oud 24-04-2007, 15:42
CoalChamber
Avatar van CoalChamber
CoalChamber is offline
Ik ben inmiddels begonnen met samenvatten van Scheikunde... Ik zit nog een beetje met het leren zelf, want meestal lees ik alles gewoon over voor een toets ofzo, maar aangezien ik vorig jaar zakte, heeft dat niet echt gewerkt. Ik moet dus even zien hoe ik het moet aanpakken...
__________________
Let's Rock!
Advertentie
Oud 24-04-2007, 15:58
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Niet echt

Ik ga denk ik toch eerst oude stof herhalen, ik heb al oude examens gemaakt maar ik mer dat m'n kennis gewoon teveel is weggezakt en ik heb dit jaar ook niet echt bepaald veel uitgevoerd
Oud 24-04-2007, 18:04
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb als leervakken soweiso alleen filosofie. En ik ga in de vakantie of die week daarna wel beginnen ofzo
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 24-04-2007, 18:08
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
ja natuurlijk al 6 jaar
Oud 24-04-2007, 20:55
Jannekus
Avatar van Jannekus
Jannekus is offline
Als ik dapper ben, ga ik morgen beginnen...

Maar ja ik blijf een uitsteller...
__________________
Neti gaat studeren <3
Oud 24-04-2007, 21:40
LadyJosine
LadyJosine is offline
Jup, heb een hoofdstuk wiskunde gedaan, 2 oefenexamens voor engels. Met Nederlands zijn we al weken bezig met examens oefenen en geschiedenis ben ik ook mee begonnen.

Alleen Latijn tja daar wil ik eigk nog even niet aan denken
Oud 25-04-2007, 13:55
Verwijderd
Ik ben al begonnen, voor scheikunde oefenen we al weken met examens maari k heb gister voor het eerst een deel van een geheel examen gemaakt. Bij wiskunde heb ik er 2 gemaakt ben ik nu bezig met nummer drie, Nederlands en Engels staan op 1 of 2 examens en Natuurkunde is voor mij nu nummer 2 waar ik mee bezig ben.

Komt wel goed, maar zeker met het warme weer, en het niet door kunnen werken (een hele ochtend aan een vak) op school gaat wel irriteren.
Oud 25-04-2007, 14:43
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben deze week actief begonnen met voor de talen oefenexamens te maken. Voor elke taal (Duits, NL, Engels en Frans) al eentje gemaakt, voor NL moet ik alleen nog de samenvatting van de 2e tekst, maar dat vind ik erg moeilijk.
In de vakantie als een malle beginnen met leren voor geschiedenis en maken van oefenexamens voor wiskunde .
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 25-04-2007, 16:24
KiwiLove_xD
Avatar van KiwiLove_xD
KiwiLove_xD is offline
Ja elke les maken we al veel examens , heb bijlessen en oefen ook tussendoor maar ben ik nu ''echt'' begonnen.... liever nu dan pas over 2 weken he =P.. maar succes allemaal met leren en begin op tijd !
Oud 27-04-2007, 13:28
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ben maar eens begonnen met leren voor geschiedenis, hoofdstuk per dag ofzo moet kunnen misschien meer als ik in de mood ben, en de talen ga ik veel oefen in de vakantie.
Oud 27-04-2007, 13:55
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik ga eerst flink koninginnedag vieren en feesten en daarna begin ik pas met leren. Eerst even bijkomen van anderhalve maand drukte en stress
Oud 27-04-2007, 16:24
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik denk dat ik woensdag begin, en zo een maandban aanvraag.
__________________
I did it for teh lulz
Ads door Google
Oud 27-04-2007, 20:33
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Mijn doelstelling is om elke dag van de meivakantie minimaal één examen te maken (behalve koninginnedag dan), en om de leervakken goed door te nemen (Latijn ), en om samengevat goed door te kijken op de punten waarop ik dan op die gemaakte examens slecht heb gescoord..
Oud 28-04-2007, 09:04
Laude.
Laude. is offline
Zo wil ik het ook ongeveer gaan aanpakken inderdaad Rens.

Helaas heb ik vrijwel alle oefenexamens al gemaakt..
Oud 29-04-2007, 16:29
Verwijderd
Ik ben begonnen met examenbundel vragen te maken voor biologie, en het gaat nog best goed eigenlijk. Verder was ik van plan om samengevat voor scheikunde door te nemen, maar dat heb ik nog altijd niet gedaan. Ik heb dinsdag t/m donderdag examencursus natuurkunde, dus ik hoop dat ik dat daarna goed doorheb en er bijna niks meer aan hoef te doen.

Verder denk ik dat ik net als Magican een maandban aan ga vragen.
Oud 30-04-2007, 11:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
rensd schreef op 27-04-2007 @ 21:33 :
Mijn doelstelling is om elke dag van de meivakantie minimaal één examen te maken (behalve koninginnedag dan), en om de leervakken goed door te nemen, en om samengevat goed door te kijken op de punten waarop ik dan op die gemaakte examens slecht heb gescoord..
Ik ook!

Ik heb al een examen muziek gemaakt, heel biologie doorgelezen en een deel van scheikunde herhaald. Morgen in ieder geval een examen biologie en ik denk voor de ontspanning () een klein deel van een muziekexamen.
Oud 01-05-2007, 09:37
Knots
Knots is offline
Vandaag ga ik beginnen. Eerst maar eens een aardige planning maken
Oud 01-05-2007, 10:30
Krabs
Krabs is offline
Vandaag ga ik leren met een klasgenoot. Dan blijf je er allebei bij en ga je niet tussendoor tv kijken ofzo.
__________________
gif me candej now!
Oud 01-05-2007, 13:01
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Op je verjaardag nog wel!
__________________
Des milliers et des milliers d'années / Ne sauraient pas suffire / Pour dire / La petite seconde d'éternité / Où tu m'as embrassé
Oud 01-05-2007, 17:36
Krabs
Krabs is offline
Ye moet toch wat he Dalijk fuif hier. Mijn ouders zitten in Bangkok dus dat komt helemaal goed hier
__________________
gif me candej now!
Oud 01-05-2007, 20:52
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik voel me best schuldig dat ik me niet aan mijn planning heb gehouden vandaag. Maar morgen zet ik mijn wekker om 9 uur en begin ik echt. Ik leer over het algemeen meer als ik die ochtend brak wakker ben geworden.
Oud 01-05-2007, 22:08
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Mijn doelstelling is om elke dag van de meivakantie minimaal één examen te maken (behalve koninginnedag dan), en om de leervakken goed door te nemen (Latijn ), en om samengevat goed door te kijken op de punten waarop ik dan op die gemaakte examens slecht heb gescoord..
Zo, ik heb zojuist mijn eerste oefenexamen van de vakantie erop zitten. Ik had ervoor gekozen om Natuurkunde 1,2 2004 I te maken en ben er zeker tevreden over. Ik had een 8,4 als ik heel streng nakijk
Een teken dus dat ik voor dat vak gelukkig weinig meer hoef te doen.

En ik ben blij dat ik de afspraak met mezelf ben nagekomen
Oud 02-05-2007, 15:38
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Vandaag 2005-II van wiskunde B1,2 gemaakt. Een 8,1. Maar ik heb er 4 punten afgetrokken, omdat ik stiekem in m'n samengevat moest kijken omdat ik niet meer wist hoe de Riemann-som ging en was e ook alweer was. (hihi, vergeten dat 't hetzelfde is e^1).

Dus ik geloof mezelf nog niet en ga volgende week weer eentje maken!

Maar dit examen vond ik al iets makkelijker dan het afgelopen tentamen (ook over alle stof). Ik snapte hier de rijen (Misschien omdat het dezelfde soort vraag was als op de toets, maar daar er niet bij stond dat het een periodieke rij was. )! Omg.

Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 15:40.
Oud 03-05-2007, 23:04
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Ik ga morgen maar mijn wekker wat eerder zetten, ik moet er 2 maken omdat ik me vandaag niet aan mijn afspraak met mezelf heb gehouden
Wordt zwaar dus, maar is wel een goede oefening voor de eerste dag van het examen (nederlands en wiskunde)
Oud 05-05-2007, 16:04
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
rensd schreef op 04-05-2007 @ 00:04 :
Ik ga morgen maar mijn wekker wat eerder zetten, ik moet er 2 maken omdat ik me vandaag niet aan mijn afspraak met mezelf heb gehouden
Wordt zwaar dus, maar is wel een goede oefening voor de eerste dag van het examen (nederlands en wiskunde)
JIj bent erg streng op je zelf
Oud 05-05-2007, 16:10
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik zit nu op 1 examen per dag. Bevalt me wel. Alleen ik moet stoppen met stressen als ik iets niet kan. Dan oefen ik dat gewoon even en dan gaat het vast weer beter. Ik moet niet vanzelf gaan denken dat ik het toch nooit kan, want dat is slecht.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 Hoe gaat het leren tot nu toe?
flyaway
245 29-05-2008 16:18
VWO Wie is er al begonnen?
Magictalla
145 17-05-2006 15:28
Eindexamens 2005 Ben jij al begonnen met leren?
Phlox
92 19-05-2005 12:30
Eindexamens 2004 Al begonnen met leren?
Saycheese
239 24-05-2004 18:07
Eindexamens 2004 Al begonnen met leren? <poll>
levi's
2 11-05-2004 14:58
Algemene schoolzaken Nu nog herexamen, wat doen als ik slaag?
Verwijderd
9 14-08-2003 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.