Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2007, 13:00
Adrenaline
Adrenaline is offline
Mijn ouders zijn een paar jaar geleden uit elkaar gegaan en sindsdien maakt mijn vader elke maand een bedrag over aan allimentatie. Nu las ik net dat je daar vanaf je 18e wettelijk rechtstreeks recht op hebt. Het geld werd altijd overgemaakt naar mijn moeder.
Ik word binnenkort 20 en ga weer op kamers dus kan ik mijn vader dan gewoon vragen het geld op míjn rekening over te maken? Ik weet dat mijn moeder hier niet al te blij mee zal zijn, maar is er een manier om dit 'goed' te doen? Míjn huur moet nl straks óók betaald worden...
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2007, 13:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
"geachte pa, gelieve alimentatie voortaan over te boeken op nummer [bankrekening] ten name van [naam], mvgr"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 13:06
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-04-2007 @ 14:04 :
"geachte pa, gelieve alimentatie voortaan over te boeken op nummer [bankrekening] ten name van [naam], mvgr"
ja, maar ik denk dat mijn moeder hier heel moelijk over gaat doen gezien zij vindt dat zíj er recht op heeft en hieruit ook de huur betaald.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 13:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 18-04-2007 @ 14:06 :
ja, maar ik denk dat mijn moeder hier heel moelijk over gaat doen gezien zij vindt dat zíj er recht op heeft en hieruit ook de huur betaald.
Nou, dat is simpel op te lossen, want ze heeft er geen recht op, dat heb jij.
En of zij het krijgt en er de huur mee betaald of dat jij het krijgt en er de huur mee betaald, het lijkt me weinig anders dan een formaliteit, waarom zou ze een probleem zien?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 13:22
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 18-04-2007 @ 14:06 :
ja, maar ik denk dat mijn moeder hier heel moelijk over gaat doen gezien zij vindt dat zíj er recht op heeft en hieruit ook de huur betaald.
Als jij straks op jezelf gaat wonen, heb je het zelf meer dan hard nodig. Dus als ze gaat stampvoeten en huilen? Jammer dan, want als je vader het er mee eens is, heb je er gewoon recht op naar mijn weten.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 14:55
MB
Avatar van MB
MB is offline
En als je vader het er neit mee eens is ook
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 15:00
Verwijderd
Alimentatie - kinderalimentatie dan, er schijnt ook partneralimentatie te bestaan - is bedoeld als bijdrage in de kosten van het levensonderhoud van het kind, niet als bijdrage in de kosten van het levensonderhoud van de ex-partner... Als jij het huis uitgaat (en ook als je dat niet doet ) heb jij zelf recht op dat geld, dat kan je moeder niet leuk vinden, maar dat verandert er weinig aan. Ik zou het gewoon aan je vader vragen om het voortaan rechtstreeks naar jou over te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 15:33
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 18-04-2007 @ 14:06 :
ja, maar ik denk dat mijn moeder hier heel moelijk over gaat doen gezien zij vindt dat zíj er recht op heeft en hieruit ook de huur betaald.
Als je moeder partneralimentatie heeft, blijft ze daar recht op houden, als je ouder dan 18 bent, en als je uit huis gaat.
De kinderalimentatie is "voor jou". Dat is om in de kosten van jouw levensonderhoud te voorzien, en jij mag daar vanaf je 18e aanspraak op maken, ook als je nog thuis woont (dan is het natuurlijk wel redelijk om een vorm van kostgeld te betalen). Sterker nog, volgensmij is je vader verplicht om vanaf je 18e het geld aan jou over te maken, en als je uit huis gaat natuurlijk ook. Je moeder wil misschien wel anders, maar zo is het nu eenmaal geregeld in de wet. Nadeel is natuurlijk dat je moeder dan wel vindt dat jij de huur straks zelf moet betalen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 16:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Precies, kinderalimentatie is gewoon voor jou. Eventuele partneralimentatie is voor je moeder, maar dat staat los van wat je vader voor jou betaalt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 16:58
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Gewoon dus eerst met je moeder overleggen en dan, als ze het er niet mee eens is, toch doen.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:03
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Magican schreef op 18-04-2007 @ 17:58 :
Gewoon dus eerst met je moeder overleggen en dan, als ze het er niet mee eens is, toch doen.
Dan heet dat geen overleggen maar aankondigen, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:14
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 18-04-2007 @ 18:03 :
Dan heet dat geen overleggen maar aankondigen, toch?
ja

maar soms is dat handiger. Want stel nou dat met een gesprek haar moeder het er wel mee eens word scheelt dat een hoop geruzie
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:44
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 18-04-2007 @ 18:03 :
Dan heet dat geen overleggen maar aankondigen, toch?
Mam, wat vindt u ervan als ik papa's allimentatie op mijn eigen rekening gestort krijg?
Tot hier is het overleggen
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 18-04-2007 @ 18:03 :
Dan heet dat geen overleggen maar aankondigen, toch?
In doelstelling wel, maar het lijkt me verstandiger het wat subtieler te brengen, alsof je het wilt bespreken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 09:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
In principe heb jij er recht op, maar ik weet niet hoe de relatie met je moeder is. Je moeder gebruikt dat geld voor jullie tweeen, om rond te komen. Als je uit huis gaat wordt de huur natuurlijk niet lager, en kan het toch zo zijn dat je moeder dan in financiele problemen komt. En ik weet niet of ze werkt, en of dat toereikend is, maar ik zou niet graag mijn moeder op straat zetten. In het geval dat het voor haar een leuke extra is die jij voor je kleding gebruikt, is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 11:54
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 19-04-2007 @ 10:47 :
In principe heb jij er recht op, maar ik weet niet hoe de relatie met je moeder is. Je moeder gebruikt dat geld voor jullie tweeen, om rond te komen. Als je uit huis gaat wordt de huur natuurlijk niet lager, en kan het toch zo zijn dat je moeder dan in financiele problemen komt. En ik weet niet of ze werkt, en of dat toereikend is, maar ik zou niet graag mijn moeder op straat zetten. In het geval dat het voor haar een leuke extra is die jij voor je kleding gebruikt, is er natuurlijk geen vuiltje aan de lucht.
Tja, vroeg of laat zal de TS toch het huis uit gaan. Is dat niet nu, dan wel over een paar jaar. Als weldenkende ouder moet je daarvan de gevolgen kunnen overzien en je daarop voorbereiden. Je weet dit als ouder immers op het moment dat de zwangerschap van je kind wordt bevestigd. Zolang de TS thuis woont, kan de moeder min of meer eisen dat de kinderalimentatie aan mams wordt betaald als soort van kostgeld. Gaat de TS echter het huis uit, dan heeft mams ook niet meer de kosten van haar kind, en dus het geld wat bedoeld is voor het levensonderhoud van het kind ook niet meer nodig. Heeft ze dat geld wel nodig, dan klopt er iets niet helemaal in het huishoudboekje van mams.

Als TS zometeen op kamers woont, heeft ze het geld waar we hier over praten waarschijnlijk minstens net zo hard nodig als haar moeder om de huur te betalen.

Als mams dus van mening is dat ze zonder dat geld waar ze geen recht op heeft niet kan rondkomen, moet ze gewoon eens grondig haar huishoudboekje nakijken. Ik weet dat het nogal bot kan overkomen zoals ik het hier schrijf, maar is het dan minder bot dat een moeder het haar dochter niet gunt om op kamers te gaan, en dat te betalen van geld waar dochterlief gewoon recht op heeft?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 17:29
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Waar kun je dat natrekken? Dit is wel interessant om aan me gierege geldwolf ma te vertellen. Zij koopt alleen maar sigaretten van die 'ali'.
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Luki schreef op 20-04-2007 @ 18:29 :
Waar kun je dat natrekken? Dit is wel interessant om aan me gierege geldwolf ma te vertellen. Zij koopt alleen maar sigaretten van die 'ali'.
(L)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-04-2007, 10:49
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Luki schreef op 20-04-2007 @ 18:29 :
Waar kun je dat natrekken? Dit is wel interessant om aan me gierege geldwolf ma te vertellen. Zij koopt alleen maar sigaretten van die 'ali'.
http://www.jurofoon.nl/alimentatie/h...limentatie.asp

En ik neem aan dat er ook wel een mooi wetsartikel over is, maar dat heb ik even niet bij de hand .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Recht op alimentatie?
Verwijderd
26 30-10-2005 17:48
Werk, Geld & Recht Etage huren?
Femic
33 10-03-2005 16:37
Werk, Geld & Recht Kinderbijslag
SimplyABoy19
9 14-12-2004 14:46
Werk, Geld & Recht Ouderbijdrage
SimplyABoy19
12 06-12-2004 13:46
Werk, Geld & Recht Allimentatie
Stefanie
1 03-05-2004 22:36
Werk, Geld & Recht studenten: wat is de bijdrage van je ouders?
Chloe Siere
61 06-12-2003 12:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.