Oud 22-03-2009, 11:02
anouk1994
anouk1994 is offline
Hoii,
ik ga het profiel E&M kiezen alleen ik zit heel erg te twijfelen of ik duits of aardrijkskunde moet nemen.
Dit is mijn profiel
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
KCV
Lichamelijke opvoeding
Wiskunde A
Economie
Geschiedenis
Management en organisatie

nu heb ik nog 2 modules (bronsgieten en basis BSM (bewegen,sport en maatschappij)

Ik moet nog 1 keuzevak
Ik zit heel erg te twijfelen tussen Duits en aardrijkskunde
ik houd van dingen organiseren. Dus misschien is een taal erbij wel handig, maar aardrijkskunde misschien ook wel?
Ik ben wat minder in leesteksten en luistertoetsen van duits. Maar aardrijkskunde is soms ook lastig dus ik heb niet echt dat ik in een van de twee beter ben.

Weet iemand hoe moeilijk aardrijkskunde of duits is in de bovenbouw of het examen?
en wat kan ik het besten doen duits of aardrijkskunde?
Advertentie
Oud 22-03-2009, 13:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het helpt om te vermelden welk schoolniveau je doet. Bronsgieten is nu niet echt een serieus vak dat je vaak aantreft, dus dat doet ergens VMBO beroepsgericht vermoeden.

Aardrijkskunde vinden de meesten de weersystemen en het hele blok fysische geografie schijtlastig, maar de Havo krijgt al een uitgeklede versie daarvan, en wat je ervan terugziet op het VMBO stelt al helemaal niets meer voor.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-03-2009, 15:39
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Je moet er wel rekening mee houden dat een vmbo'er de vmbostof ongeveer even moeilijk vindt als een vwo'er de vwostof
Maar misschien weet je al wat je later wilt gaan doen ongeveer?
Oud 22-03-2009, 18:10
anouk1994
anouk1994 is offline
ik doe havo/atheneum maar volgend jaar havo
en bronsgieten is een module (zelfde als ik nu handvaardigheid heb)
Ik weet nog niet precies wat ik wil worden (wel wat ik niet wil)
ik wil namelijk niks met dierenarts of tandarts worden. (dus niks met gezondheid)
meer iets met sport, economie en dingen organiseren.
Oud 22-03-2009, 20:23
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Ik zou zeggen dat je dan het best Duits kunt kiezen(je moet natuurlijk zelf bepalen). Als je iets economisch gaat doen, kom je waarschijnlijk wel in contact met buitenlandse mensen, en misschien dus ook Duitsers. Ook als je dingen gaat organiseren en je komt er ver mee, zou het kunnen dat je met Duitsers in contact komt.

Aardrijkskunde is meer iets wat te maken heeft met bijvorobeeld onderzoeken(aardbevingen, grondsoorten, vulkanen, enz.). Dat is blijkbaar niet iets waar jij iets aan hebt. Ik zou zeggen Duits.
Oud 23-03-2009, 13:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aardrijkskunde is meer iets wat te maken heeft met bijvorobeeld onderzoeken(aardbevingen, grondsoorten, vulkanen, enz.). Dat is blijkbaar niet iets waar jij iets aan hebt. Ik zou zeggen Duits.
Uhm... dat klopt niet. Er zijn verschillende varianten van. Sociale geografie gaat helemaal niet over grondsoorten e.d., dat is de fysische geografie.

Je leert daar bovendien denken in brede kaders en verbanden. Dat is iets dat men vaak niet kan in juridische en economische kringen, die als het ware door een rietje naar de werkelijkheid kijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 23-03-2009, 14:56
Verwijderd
Je leert op de middelbare school heus niet denken in brede kaders en verbanden.
Oud 23-03-2009, 16:25
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
ik doe havo/atheneum maar volgend jaar havo
en bronsgieten is een module (zelfde als ik nu handvaardigheid heb)
Ik weet nog niet precies wat ik wil worden (wel wat ik niet wil)
ik wil namelijk niks met dierenarts of tandarts worden. (dus niks met gezondheid)
meer iets met sport, economie en dingen organiseren.
ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien maar als je havo doet moet je toch ook gewoon frans of duits hebben? dus dan kan je niet eens kiezen voor duits of ak aangezien er nergens in je lijstje frans staat vermeldt. of heb ik het fout en hoef je op de havo geen frans of duits te hebben? dat moet ik hier op het VWO jammer genoeg wel. (ben in beide erg slecht)

wat DBZ zegt is overigens niet helemaal waar dat je beter duits kan kiezen omdat je contact moet hebben met duitsers. want als je met een duitser in het duits gaan praten wordt je uiteindelijk toch wel op een moeilijke positie gezet aangezien je zodra je van de middelbare school komt nog niet eens zo goed duits kan als iemand uit groep 8 die in duitsland woont. en die kennen geen ingewikkelde economische woorden in het duits. met duitsers kan je het best engels praten of laat hun lekker nederlands praten

het ligt eraan wat ik zou kiezen aan waar je goed in bent. ik heb van beide totaal geen verstand en kies daarom ook geen ak maar wel duits omdat ik MOET kiezen tussen duits en frans

als je iets met sport wilt gaan doen is het dan geen optie om er bio bij te nemen? past niet helemaal in het profiel maar ik ga dat ook doen omdat ik of naar een sport opleiding wil of meer iets voor economie. of sta je zo slecht voor bio dat het totaal geen goed idee is dat te kiezen? je kan het als je iets gaat doen met sport in ieder geval wel goed gebruiken heb ik van mn mentor gehoord (die is ook gymleraar en heeft ook EM volgens mij gedaan met bio.)
Oud 23-03-2009, 16:27
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
voor KCV heb je trouwens toch ook latijn nodig of is dat alleen bij ons op school zo?
Oud 23-03-2009, 17:00
anouk1994
anouk1994 is offline
honkballertje: ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien maar als je havo doet moet je toch ook gewoon frans of duits hebben? dus dan kan je niet eens kiezen voor duits of ak aangezien er nergens in je lijstje frans staat vermeldt. of heb ik het fout en hoef je op de havo geen frans of duits te hebben? dat moet ik hier op het VWO jammer genoeg wel. (ben in beide erg slecht).)

Op het vwo moet je frans of duits kiezen, op de havo hoeft dat niet doordat je verschillende vakken 3 uur in de week hebt en op vwo soms maar 2 uur. (maar je hebt een vak meer op het vwo (dus frans of duits) en daardoor kom je aan evenveel uren per jaar)

Ik ben eruit en ik ga duits kiezen, want de meesten mensen op dit forum en op school zeggen ook dat ik beter duits kan kiezen. Ik kies ook duits omdat als ik mijn havo diploma heb nog altijd naar het atheneum kan gaan, als ik geen duits heb kan dat niet want op vwo moet je nog een taal hebben.

iedereen bedankt!!!

Houdoe
Oud 23-03-2009, 17:51
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
goede keuze dan

succes met duits
Oud 23-03-2009, 19:51
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Goed dat je Duits hebt gekozen. Ik hoor van veel havisten dat AK echt veel theorie is en dat 't best moeilijk is hoor!
__________________
Haters gonn' hate
Oud 24-03-2009, 00:00
Noddy
Noddy is offline
Ik vond aardrijkskunde opzich wel meevallen. Maargoed, dat is bij iedereen weer anders natuurlijk.
__________________
Make that the cat wise
Oud 25-03-2009, 19:54
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
voor KCV heb je trouwens toch ook latijn nodig of is dat alleen bij ons op school zo?
Het is eigenlijk zo, dat als je Grieks en/of Latijn doet(als je gymnasium doet dus), dat je dan gedwongen bent tot de hel van KCV:
Oud 25-03-2009, 21:21
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
ja maar anders tot die van CKV dus zoveel maakt dat niet uit
Oud 25-03-2009, 21:59
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hahaha. CKV is toch minder erg. Bij mij op school hebben ze dat maar een half jaar 1 les per week, en wij KCV 2 lessen per week, en bij CKV hoeft je blijkbaar alleen maar films te kijken enzo.
Oud 26-03-2009, 18:38
Verwijderd
de TS heeft antwoord, dus ik doe een slotje hierop
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wat kan ik het beste kiezen: Duits of Biologie?
green_manalishi
16 16-08-2013 11:26
Studeren Profielkeuze havo: C&M of E&M?!
nienny
11 05-07-2012 19:19
Algemene schoolzaken Profielkeuze E&M
ADO070
22 15-11-2011 07:48
Studeren Jaartje biologie of frans
sander26
7 08-03-2011 12:43
Studeren Havo diploma halen na VMBO
Robbin.
18 16-01-2009 12:40
Studeren talen/geschiedenis/lerarenopleiding
happycat
7 05-11-2004 22:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.