Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 13:13
Riconoscente
Avatar van Riconoscente
Riconoscente is offline
Zouden jullie je lichaam voor prostitutie aanbieden als die prostitutie na je dood zou geschieden (met mannen of vrouwen die daar interesse in hebben) en als je daar tijdens je leven al een bepaald geldbedrag (bijvoorbeeld 10.000 euro) voor zou krijgen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:18
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nee. Niet alleen omdat ik het idee van seks met een dode afkeur, maar ook omdat ik veel te veel waarde hecht aan mijn lichaam. Zelfs na mijn dood zou ik dat niet willen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:33
Verwijderd
Mijn arme familie...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:33
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik zou het zelf nooit doen.

Maar goed, ff offtopic een leuk waargebeurd verhaal.

Een vrouw moest naar de dokter omdat ze zich niet lekker voelde. Bij de dokter blijkt dat de ziekte die ze heeft alleen kan ontstaan bij dode mensen. Vraagt die dokter of ze soms ooit geslachtsgemeenschap had gehad met een overleden persoon. Nou ja dat had ze niet, maar haar man werkte in t ziekenhuis daar waar ze die lijken bewaren. En ja natuurlijk je raad het al ze had die ziekte via haar man opgelopen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:40
Flood Control
Flood Control is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-07-2003 @ 14:33:
Mijn arme familie...
Wie weet gaat er zo een heimelijke wens van een oom in vervulling... je weet maar nooit
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:43
Verwijderd
Mmmmmmmm...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:43
Methuseblah
Methuseblah is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2003 @ 14:33:
Ik zou het zelf nooit doen.

Maar goed, ff offtopic een leuk waargebeurd verhaal.

Een vrouw moest naar de dokter omdat ze zich niet lekker voelde. Bij de dokter blijkt dat de ziekte die ze heeft alleen kan ontstaan bij dode mensen. Vraagt die dokter of ze soms ooit geslachtsgemeenschap had gehad met een overleden persoon. Nou ja dat had ze niet, maar haar man werkte in t ziekenhuis daar waar ze die lijken bewaren. En ja natuurlijk je raad het al ze had die ziekte via haar man opgelopen.
en toen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:49
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Methuseblah schreef op 27-07-2003 @ 14:43:
en toen?
ik weet niet meer precies wat er met die relatie is gebeurd, het was een viavia verhaal, maar ik geloof niet dat ze nog bij elkaar zijn. (het verhaal is al een paar jaar oud)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 13:52
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Dit is echt zo'n vraag in de categorie 'mij lijkt het wel wat, even kijken wat mijn mede-forummers vinden'
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:23
poesiefox
poesiefox is offline
Ik zit er niet mee met wat er na mijn dood met mijn restanten gebeurt. Of ze nou tegen betaling van 2500 Euro aan het crematorium door mijn erfgenamen tot as vergaan, verrotten tussen zes plankjes of een gestoorde jongeling nog een koele wip bezorgen, dan kies ik denk ik nog maar liever veel geld op dit moment voor de erflater. (dat ben ik, dan.)

Maar wie garandeert mij dat mijn verscheiden niet verspoedigd gaat worden door de horny little bastard in kwestie, die graag een prompte nakoming van de overeenkomst ziet? In het kader van gelijk oversteken?
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:31
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2003 @ 14:33:
Ik zou het zelf nooit doen.

Maar goed, ff offtopic een leuk waargebeurd verhaal.

Een vrouw moest naar de dokter omdat ze zich niet lekker voelde. Bij de dokter blijkt dat de ziekte die ze heeft alleen kan ontstaan bij dode mensen. Vraagt die dokter of ze soms ooit geslachtsgemeenschap had gehad met een overleden persoon. Nou ja dat had ze niet, maar haar man werkte in t ziekenhuis daar waar ze die lijken bewaren. En ja natuurlijk je raad het al ze had die ziekte via haar man opgelopen.
Dat verhaal heb ik idd ook wel eens gehoord...beetje ranzig.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:44
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2003 @ 14:33:
Ik zou het zelf nooit doen.

Maar goed, ff offtopic een leuk waargebeurd verhaal.

Een vrouw moest naar de dokter omdat ze zich niet lekker voelde. Bij de dokter blijkt dat de ziekte die ze heeft alleen kan ontstaan bij dode mensen. Vraagt die dokter of ze soms ooit geslachtsgemeenschap had gehad met een overleden persoon. Nou ja dat had ze niet, maar haar man werkte in t ziekenhuis daar waar ze die lijken bewaren. En ja natuurlijk je raad het al ze had die ziekte via haar man opgelopen.
ok ok ok... ik ga het zeggen pas op


[SIZE=3]BROODJE AAP[/SIZE]
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:48
poesiefox
poesiefox is offline
De enige ziekte die je kunt krijgen van overleden personen is sepsis. Bloedvergiftiging, oftewel kraamvrouwenkoorts. Dat is dus dodelijk...

Boterhammetje chimpanseefilet, ja.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 14:52
Methuseblah
Methuseblah is offline
zeker op 538 gehoord =]
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:11
AXE
AXE is offline
Met mij mogen ze doen wat ze willen als ik dood ben, ik merk er toch nix meer van. Ik snap niet waarom je er wat op tegen zou kunnen hebben...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:19
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
AXE schreef op 27-07-2003 @ 16:11:
Met mij mogen ze doen wat ze willen als ik dood ben, ik merk er toch nix meer van. Ik snap niet waarom je er wat op tegen zou kunnen hebben...
Ach, wat dacht je van... je eigenwaarde? Dood of niet, ik hecht toch wel een zekere waarde aan mezelf. En stel nou dat je nog 'doorleeft' na je dood.. en er ligt iemand je te humpen terwijl je nog 'aanwezig' bent op deze wereld. Dan zou ik ik je hard uitlachen :>
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 15:22
poesiefox
poesiefox is offline
Och, als het een lekker ding is...dan humpt-ie maar een end weg!( als-ie het maar ergens doet waar niemand me kan zien natuurlijk, stel voor dat mijn haar niet goed zit.)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:17
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ja waarom niet

kom maar op met die poet

ik vraag me alleen af of ik m dan nog wel omhoog krijg
naja gebruik ik wel een voorbinddildo ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:21
poesiefox
poesiefox is offline
Een woord: lijkstijfheid! ( rigor mortis)
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 16:27
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 17:21:
Een woord: lijkstijfheid! ( rigor mortis)


wordt ie alleen heel taai van
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:48
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 17:21:
Een woord: lijkstijfheid! ( rigor mortis)
Die duurt ook niet eeuwig. Na 3 dagen is deze weer helemaal verdwenen.

Correct me if I'm wrong, maar dit is wat de arts in het Radboud ziekenhuis (Nijmegen) mij vertelde.
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 21:52
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Mezelf verkopen aan de NTC daar doe ik niet moeilijk over.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:04
Thomas
Thomas is offline
Dat is mij iets te luguber.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:41
Verwijderd
Citaat:
simsalabim schreef op 27-07-2003 @ 22:48:
Die duurt ook niet eeuwig. Na 3 dagen is deze weer helemaal verdwenen.

Correct me if I'm wrong, maar dit is wat de arts in het Radboud ziekenhuis (Nijmegen) mij vertelde.
De rigor mortis treedt zes tot twaalf uur na het overlijden in en duurt meestal 24 tot 48 uur.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 22:46
poesiefox
poesiefox is offline
Ik neem voor het gemak aan dat de kopende partij wel een vers lijk wil. Als het al een week ligt te rotten, is er weinig lol meer aan, denk ik zo. De buren gaan dan zo klagen, zeker met dit weer.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 23:52
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 27-07-2003 @ 23:46:
Ik neem voor het gemak aan dat de kopende partij wel een vers lijk wil. Als het al een week ligt te rotten, is er weinig lol meer aan, denk ik zo. De buren gaan dan zo klagen, zeker met dit weer.

lul je je knap uit
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 01:57
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Hoe moet ik me dat voorstellen? wordt ik dan op sterk water gezet ofzo?
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 03:27
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Het zou wel mijn eerste niet-tegenstribbelende sekspartner zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 09:09
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
als je dr maar genoeg voor krijgt denk ik dat iedereen t hier wel wil (naja...vrijwel iedereen...)
ook al denk k niet dat dr veel mensen voor willen betalen...
iig niet voor mij
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 09:19
Verwijderd
Sure, wil ik best doen. Ik merk er toch niets van. Als diegene het tenminste niet erg vindt dat er dan al misschien wel wat organen uit mij zijn gehaald om ervoor te zorgen dat er niet nóg meer mensen doodgaan... en als diegene mij idd niet gaat vermoorden dan, zoals poesiefox al zei.

@ poesiefox, meneer vriend en ik hebben de hele dierentuin in Emmen afgelopen, het foldertje bekeken, en we zijn overal geweest, maar er was geen lynx. Waarschijnlijk is-ie overleden, of ze hebben 'm aan een andere dierentuin gegeven in ruil voor een dier dat ze nog niet hadden. Het hok van de lynx was er wel (voor zo ver ik me herinner, ik heb de lynx daar voor 't laatst gezien toen ik een jaar of 12 was), er zat een ander soort katachtige in, die waren met z'n tweeen of drieen, ik heb ze gevraagd of ze de lynx namens mij jouw groeten wilden doen als ze die nog eens tegenkwamen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:46
LaY-D NiCoLe
LaY-D NiCoLe is offline
hmm ik zou er miss niet zo heel erge probleme mee hebben ofzo, niet dat ik het zou doen ofzo, maar welke idioot wil nu een dood persoon van waarschijnlijk boven de 70 jaar nog even een beurt geven
__________________
ik heb geen signature
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:51
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 27-07-2003 @ 14:49:
ik weet niet meer precies wat er met die relatie is gebeurd, het was een viavia verhaal, maar ik geloof niet dat ze nog bij elkaar zijn. (het verhaal is al een paar jaar oud)
Het is een broodje aap verhaal voor zover ik weet
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:57
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-07-2003 @ 10:19:
Sure, wil ik best doen. Ik merk er toch niets van. Als diegene het tenminste niet erg vindt dat er dan al misschien wel wat organen uit mij zijn gehaald om ervoor te zorgen dat er niet nóg meer mensen doodgaan... en als diegene mij idd niet gaat vermoorden dan, zoals poesiefox al zei.

@ poesiefox, meneer vriend en ik hebben de hele dierentuin in Emmen afgelopen, het foldertje bekeken, en we zijn overal geweest, maar er was geen lynx. Waarschijnlijk is-ie overleden, of ze hebben 'm aan een andere dierentuin gegeven in ruil voor een dier dat ze nog niet hadden. Het hok van de lynx was er wel (voor zo ver ik me herinner, ik heb de lynx daar voor 't laatst gezien toen ik een jaar of 12 was), er zat een ander soort katachtige in, die waren met z'n tweeen of drieen, ik heb ze gevraagd of ze de lynx namens mij jouw groeten wilden doen als ze die nog eens tegenkwamen.

Ik hoop voor hem dat hij dood is: het is al twintig jaar geleden. Al die tijd in zo'n hokje te moeten zitten, in splendid solitude...

Wat zit er nu: civetkatten?

Hoe was het op de grote stille heide? Nog wat bomen daar de groeten van mij gedaan? Ik heb heel wat afgeklommen daar!
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 13:05
deesmees
Avatar van deesmees
deesmees is offline
smerig ik zou er niet aan meedoen,ze blijven van me af
Bah das toch ranzig en die spieren werken niet dus of je krijgt m er niet eens in dan of je voelty niks als jongen dus wat heeft het voor zin
__________________
make love not war!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 13:28
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Sex met lijken, dat vind ik echt iets ongeloofelijks. Niet in de zin van, wow jippie maar nee gewoon ronduit om te kotsen! Dus dan ga ik die mensen die daar dan aan doen echt niet tegemoetkomen in het 'uitlenen' van mijn dode lichaam. Nee dan wordt ik liever donor.....
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 14:33
Verwijderd
Poesie en Sarah, hou je ff ontopic of stuur een pm
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 14:37
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
little nemo schreef op 28-07-2003 @ 10:09:
als je dr maar genoeg voor krijgt denk ik dat iedereen t hier wel wil (naja...vrijwel iedereen...)
ook al denk k niet dat dr veel mensen voor willen betalen...
iig niet voor mij
Sorry, maar bij 1 miljoen word ik vooralsnog niet enthousiast.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:33
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 28-07-2003 @ 15:37:
Sorry, maar bij 1 miljoen word ik vooralsnog niet enthousiast.
mmm....jij en de rest van je familie en vrienden een extra salaris van n ton per jaar???
owja, als je 't geld niet wil...weet je hoeveel goede doelen je daarmee kan steunen (=kindjes in africa redden)
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 15:58
Verwijderd
10000 Count me in, neuk me plat, maakt niet uit. Ze snijden me toch al open (donorcodicil) en als ik zlefs na mijn dood nog geld kan verdienen, primaaa
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:13
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Het hebben van een donorcodicile getuigd dat je waarde hecht aan het leven van anderen door delen van jezelf af te staan.

Het verkopen van je lichaam getuigd aan een gebrek aan zelfrespect. Dan kan je zeggen van: "Maar dan krijgt m'n familie lekker veel geld". Nou als je blieft zeg, geld is toch zeker stukken minder belangrijk dan eigenwaarde.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:23
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-07-2003 @ 17:13:
Het hebben van een donorcodicile getuigd dat je waarde hecht aan het leven van anderen door delen van jezelf af te staan.

Het verkopen van je lichaam getuigd aan een gebrek aan zelfrespect. Dan kan je zeggen van: "Maar dan krijgt m'n familie lekker veel geld". Nou als je blieft zeg, geld is toch zeker stukken minder belangrijk dan eigenwaarde.
Mijn donor betekent inderdaad dat ik waarde hecht aan LEVENDE lichamen van anderen...

Het verkopen van mijn DODE lichaam betekend dat ik geen waarde hecht aan mijn eigen dode lichaam. Ik zou niet weten wat ik er mee moet. Bovendien, seks is fijn, en als er mensen zijn die graag doden neuken, of zich willen laten neuken door een lijk, waarom zou ik ze dan tegenhouden?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:24
Verwijderd
Geld is trouwens meer waard dan eigenwaarde...probeer jij er maar eens een brood mee te kopen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:41
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
AePiE schreef op 28-07-2003 @ 17:24:
Geld is trouwens meer waard dan eigenwaarde...probeer jij er maar eens een brood mee te kopen
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:55
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
AePiE schreef op 28-07-2003 @ 17:23:
Het verkopen van mijn DODE lichaam betekend dat ik geen waarde hecht aan mijn eigen dode lichaam. Ik zou niet weten wat ik er mee moet.
Je lichaam is altijd iets wat je moet waarderen. Ook een dood lichaam verdient met respect behandeld te worden. Stel je nabestaanden zeggen van nou we hebben nog wat geld nodig dus laten we zijn lijk maar es gebruiken om wat te verdienen. Zelf heb je er op dat moment niks meer over te zeggen, of je het nu wilt of niet.
Als je je dode lichaam onbelangrijk vindt dan vindt je je levende lichaam net zo onbelangrijk.

Maar uhm mocht je om geld verlegen zitten moet je contact met me opnemen als je moeder dood gaat ik weet nog wel iemand die er een aardig prijsje voor over heeft

offtopic
Citaat:
Bovendien, seks is fijn, en als er mensen zijn die graag doden neuken, of zich willen laten neuken door een lijk, waarom zou ik ze dan tegenhouden?
"Een taboetje doorbreken zei Truman en hij gooide Hiroshima plat" (Herman Finkers)
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 18:01
Rioto
gatver nee ..

Niemand komt aan mij als ik dood ben
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:46
MickeyV
MickeyV is offline
Als je je dode lichaam onbelangrijk vindt dan vindt je je levende lichaam net zo onbelangrijk

Ik vind dit soort redeneringen, het spijt met dat ik het zeg, voor een aspirant-academicus volstrekt beneden niveau.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 20:59
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 28-07-2003 @ 21:46:
Als je je dode lichaam onbelangrijk vindt dan vindt je je levende lichaam net zo onbelangrijk

Ik vind dit soort redeneringen, het spijt met dat ik het zeg, voor een aspirant-academicus volstrekt beneden niveau.
Kijk dit heeft dus puur te maken met respect naar jezelf toe. Je kan toch niet zomaar zeggen: "Nou ik ben dood, nu mag iedereen met me doen wat ie wil" Dan vind ik dus dat je geen respect voor je lichaam hebt. Of het nu dood is of niet, het blijft van jou.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:00
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Flood Control schreef op 27-07-2003 @ 14:40:
Wie weet gaat er zo een heimelijke wens van een oom in vervulling... je weet maar nooit
Sterker nog: misschien wel 2!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:19
Mindfields
Mindfields is offline
Jahoor, waarom niet? Zeikerds.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 28-07-2003 @ 21:59:
Kijk dit heeft dus puur te maken met respect naar jezelf toe. Je kan toch niet zomaar zeggen: "Nou ik ben dood, nu mag iedereen met me doen wat ie wil" Dan vind ik dus dat je geen respect voor je lichaam hebt. Of het nu dood is of niet, het blijft van jou.
Dat kun je inderdaad nóóit zeggen terwijl je het meent. Zeg je het toch, dan ben je óf een leugenaar, óf een sprekend lijk.

'tuurlijk blijft mij lichaam van mij, maar wat heb ik daar aan als ik dood ben? En als het dan toch wordt gesloopt door chirurgen, op wordt gegeten door maden, dan kan er toch nog wel een neukpartijtje bij?

Kijk, tijdens je leven doe je dat niet, zomaar voor geld neuken, omdat het niet leuk is om 'genomen' te worden door een onbekende, omdat je niet gerespecteerd wordt door veel mensen als je dat doet, omdat je het in een relatie gewoon niet kunt maken, omdat het pijn kan doen, omdat je ziektes kan oplopen. Als je dood bent merk je er toch niets van, heb je niets aan respect, heb je doorgaans geen relatie, voel je niets van pijn en ziektes kunnen je niet deren, want je bent toch al dood.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.