Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2007, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ben maar weer eens helemaal vooraan begonnen met de serie. Nu vielen me twee dingen op:

In The Goblet of Fire komt een stukje voor waarin Voldemort geholpen wordt met het krijgen van een nieuw 'lichaam'. Dit is op de begraafplaats, als Harry vastgebonden is aan het graf van de vader van Voldemort. Voordat dit gebeurt is hij nog een klein pakketje, als een baby. Volgens mij is dit hetzelfde als Harry ziet in het gesprek met Dumbledore in boek 7, toch?

Ik vroeg me trouwens nog af of er ergens iets gezegd wordt over de opa's en oma's van Harry. Weet iemand dat?
Die misvormde baby in dat gesprek met Dumbledore is denk ik het deel Voldemort dat in Harry zat. Dus zeg maar de onbedoelde horcrux.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2007, 12:50
Verwijderd
Ja precies, dat weet ik. Maar dat komt dus al een keer eerder voor (ik heb het boek helaas niet bij de hand, dus kan geen paginanummers noemen, maar is net nadat Cedric vermoord is)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Ja precies, dat weet ik. Maar dat komt dus al een keer eerder voor (ik heb het boek helaas niet bij de hand, dus kan geen paginanummers noemen, maar is net nadat Cedric vermoord is)
Maar die bundel is gewoon Voldemort zonder lichaam, vast ook een vies verminkt iets, maar een ander deel dan die baby die Harry ziet.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 17:49
Verwijderd
Ik vond het juist wel overeenkomen! Ik denk dat ik dit weekend maar eens beide boeken naast elkaar leg en ga vergelijken

Misschien zit ik ook wel helemaal fout hoor
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 18:20
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Citaat:
Ik vond het juist wel overeenkomen!
Ik ben het met je eens.
Dat is een stukje van Voldemort een fragment van zijn ziel. Toen er nog andere fragmenten waren kon het overleven, maar nu alle andere fragmenten en het nieuwe lichaam van Voldemort vernietigd zijn zal het in een soort tussenwereld tussen levenen dood achter blijven en zal voldemort niet meer tot leven kunnen komen en nooit echt kunnen sterven.
Ik geloof dat Dumbledore het heeft over dingen die erger zijn dan sterven en gek worden zoals de ouders van Neville en zo'n stukje tussen leven en dood in zijn van die dingen die erger zijn.


SounD
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het juist wel overeenkomen! Ik denk dat ik dit weekend maar eens beide boeken naast elkaar leg en ga vergelijken

Misschien zit ik ook wel helemaal fout hoor
Natuurlijk komen ze overeen, maar 't was niet dezelfde baby ofzo, gewoon twee gore stukken ziel van Voldemort.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:27
Verwijderd
Ja ok, dat weet ik. Snap nu wat je bedoelt, en volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Ja ok, dat weet ik. Snap nu wat je bedoelt, en volgens mij bedoelen we gewoon hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 10:46
Verwijderd
http://abcnews.go.com/Entertainment/...3755544&page=1

Well, it's official. Albus Dumbledore, a hero of the phenomenally popular Harry Potter series and headmaster of the wizarding school Hogwarts, is gay.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 10:50
Krynn
Krynn is offline
...:/

Alsof elke innige vriendschap tussen twee mannen verkapte homoseksualiteit is.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:38
Verwijderd
Tsjah.
JK heeft het zelf gezegd hč.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, nu ze het zo zegt, denk ik wel: o ja, dat is eigenlijk wel logisch. Maar hé, het blijft de interpretatie van de lezer hč, het wordt immers niet ronduit in het boek gezegd.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 11:55
Verwijderd
Omdat hij zo verliefd was, zag hij de slechtheid niet.. Ik vind het wel logisch, stiekem dacht ik dat al vanaf boek 1
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 12:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ach ja, wat boeit het. Daarbij, de mensen die zo gelovig zijn dat ze een probleem hebben met die homosexualiteit mogen het boek toch al niet lezen omdat magie ook slecht is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 16:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Haha nou wat een nuttige aankondiging van d'r Ik was alweer vergeten dat het niet uit het boek kwam, waarom ze ruzie hadden.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 17:31
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
wat heb ik gemist?
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruńa ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2007, 19:25
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Tsja, nu ze het zo zegt, denk ik wel: o ja, dat is eigenlijk wel logisch. Maar hé, het blijft de interpretatie van de lezer hč, het wordt immers niet ronduit in het boek gezegd.
Lezer? Rowling heeft het zelf gezegd.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 10:30
Verwijderd
Citaat:
wat heb ik gemist?
Dit?
Citaat:
http://abcnews.go.com/Entertainment/...3755544&page=1

Well, it's official. Albus Dumbledore, a hero of the phenomenally popular Harry Potter series and headmaster of the wizarding school Hogwarts, is gay.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2007, 18:25
desperadoz
Avatar van desperadoz
desperadoz is offline
Ik heb het boek ook uitgelezen en vond het een mooi boek, een ware afsluiter, alleen ik vond dat na de dood van Voldemort iedereen wel heel erg luchtig deed, de ware blijdschap word niet weergegeven in het boek, want de epiloog komt er meteen achterna. Ook vond ik de dood van Dobby erg zielig, vind ik nog het ergste, omdat hij toch echt is gestorven door een goede daad, ook Lupin en Tonks vond ik erg zielig doordat ze nu hun zoontje alleen achterlaten, ook ben ik benieuwd of Anderling is blijven leven..die lerares van hun. En hoe gaat het met de andere dooddoeners, Beatrtix ( ik schrijf het verkeerd, I know ) en die Lucius; die moeten echt dood. En dat Hagrid opeens weer terugwas in het boek was ook vaag en RIP Hedwig! arme uil en onnodig, arme uil,
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 14:33
Verwijderd
Ik zag dat vanavond er een portet van JK Rowling in de Tros TV Show zit, misschien wel leuk?
Om 22u op Ned 1.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 22:32
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
En hoe gaat het met de andere dooddoeners, Beatrtix ( ik schrijf het verkeerd, I know ) en die Lucius; die moeten echt dood. (...) en RIP Hedwig! arme uil en onnodig, arme uil,
Spoiler

Hedwig was niet onnodig, maar dat is al uitgelegd.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2007, 14:09
tineke_88
tineke_88 is offline
Oke, ik heb gelukkig niets gelezen van dit topic, maar volgende week zaterdag komt HP 7 (de Nederlandse versie) uit en dan krijg ik hem ook gelijk! Ik kan niet wachten! Nu ik erover nadenk, word ik weer helemaal gek!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 15:46
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
In het Volskrant magazine van afgelopen zaterdag stond een interview met JK Rowling. Leuk om te lezen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 13:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Lezer? Rowling heeft het zelf gezegd.
Ja, dus? Vind jij dat Rowling het gezag heeft over hoe de boeken moeten worden begrepen, hoe de personages precies zijn? Want dan ben ik dat pertinent met je oneens, als ik bedenk dat de leerlingenkamer er zo en zo uitziet en de tekst weerspreekt dat niet, heb ik toch evenveel gelijk dan Rowling als zij zegt dat het anders is?

Ik ben nu de Nederlandse aan het lezen, toch fijner
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 21:02
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Ik heb net de Nederlandse versie uitgelezen, pf, wat een verhaal. Vind het wel één van de betere boeken uit de serie, sterk geschreven en een absolute page-turner. Op de achterkant las ik in één van de recensies iets over een "dubbel" eind, dus ik had verwacht dat Harry's litteken op het laatst zou gaan prikken of iets dergelijks, maar helaas (?).

Wel jammer dat de namen van de Potter-kids zo mega cliché zijn, dan zijn Roos en Hugo leuker. En dat Sneep uiteindelijk toch gewoon goed blijkt te zijn, ik wist het wel. Dat stukje waarin hij die brief van Lily leest en daarbij moet huilen, zo niet-Sneep maar daarom juist wel aandoenlijk. Ik smolt toen ik al die herinneringen las.

Ben benieuwd of er ooit nog iets van een vervolg komt, of hoe die encyclopedie er anders uit gaat zien!
__________________
de rest is geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 17:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik snap iets niet. Ik lees nu de Nederlandse versie (eindelijk begrijp ik wat er nu precies met Dobby gebeurt!) en op een gegeven moment zeggen ze op de radio dat als iemand iets over Daan weet, dat ze dat dan moeten melden omdat zijn ouders en zussen zich erg ongerust maken. Maar hoe kunnen ze het over ouders hebben als Daans vader zijn moeder al vlak na zijn geboorte heeft verlaten? Is er meer over Daans gezinssituatie bekend, heeft hij bijvoorbeeld een stiefvader die wel tovenaar is en zijn zijn zussen dan halfzussen, die daarom niet hoeven te vluchten? Of wat?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 19:05
Nyawa
Citaat:
Ik snap iets niet. Ik lees nu de Nederlandse versie (eindelijk begrijp ik wat er nu precies met Dobby gebeurt!) en op een gegeven moment zeggen ze op de radio dat als iemand iets over Daan weet, dat ze dat dan moeten melden omdat zijn ouders en zussen zich erg ongerust maken. Maar hoe kunnen ze het over ouders hebben als Daans vader zijn moeder al vlak na zijn geboorte heeft verlaten? Is er meer over Daans gezinssituatie bekend, heeft hij bijvoorbeeld een stiefvader die wel tovenaar is en zijn zijn zussen dan halfzussen, die daarom niet hoeven te vluchten? Of wat?
Van de website van J.K. Rowling:

"He has been raised by his mother and his stepfather; his father walked out on the family when Dean was very young. He has a very happy home life, with a number of half-brothers and sisters.

Naturally when the letter came from Hogwarts Dean's mother wondered whether his father might have been a wizard, but nobody has ever discovered the truth: that Dean's father, who had never told his wife what he was because he wanted to protect her, got himself killed by Death Eaters when he refused to join them. The projected story had Dean discovering all this during his school career. I suppose in some ways I sacrificed Dean's voyage of discovery for Neville's, which is more important to the central plot."

Ik denk dat ze met ouders gewoon zijn moeder en stiefvader bedoelden. De enige verklaring lijkt me inderdaad dat zijn moeder een Muggle is, zijn stiefvader een tovenaar en het van zijn vader onbekend is.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 19:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nu ben ik nog meer in de war Als zijn moeder geen tovenaar is, zal die stiefvader dat toch ook niet zijn? Maar mijn vermoeden dat er dus over een moeder+stiefvader gesproken werd, klopte in elk geval wel
En bedankt voor de hulp.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Nu ben ik nog meer in de war Als zijn moeder geen tovenaar is, zal die stiefvader dat toch ook niet zijn? Maar mijn vermoeden dat er dus over een moeder+stiefvader gesproken werd, klopte in elk geval wel
En bedankt voor de hulp.
Ik denk ook dat moeder + stiefvader muggles zijn en Dean's echte vader een tovenaar die niet voor de Death Eaters wilde werken en daarom vermoord werd.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 11:26
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Van de website van J.K. Rowling:

"He has been raised by his mother and his stepfather; his father walked out on the family when Dean was very young. He has a very happy home life, with a number of half-brothers and sisters.

Naturally when the letter came from Hogwarts Dean's mother wondered whether his father might have been a wizard, but nobody has ever discovered the truth: that Dean's father, who had never told his wife what he was because he wanted to protect her, got himself killed by Death Eaters when he refused to join them. The projected story had Dean discovering all this during his school career. I suppose in some ways I sacrificed Dean's voyage of discovery for Neville's, which is more important to the central plot."

Ik denk dat ze met ouders gewoon zijn moeder en stiefvader bedoelden. De enige verklaring lijkt me inderdaad dat zijn moeder een Muggle is, zijn stiefvader een tovenaar en het van zijn vader onbekend is.
Volgens mij wordt er in deel 1 ongeveer dit gezegd door Daan: Ma is een heks, ze vertelde het pas aan pa toen ze getrouwd waren, dat was wel even schrikken.
Maar ik kan nu ook in de war zijn met Simon Filister, heb het boek niet bij de hand dus kan het niet controleren

Ik heb deel 7 in 2 dagen uitgelezen, vond het zo spannend! Jammer dat al die mensen doodgingen: Fred, Lupos, Tops.....
En die herinneringen van Sneep.....echt zo zielig. Nu wel iets beter te snappen waarom hij Harry niet mocht, gelukkig leerde Harry de waarheid kennen.
Ik heb er trouwens wel even over gedaan om uit te vogelen hoe het nou kon dat Voldemort de Zegevlier had, maar Harry de eigenaar was.
Had namelijk het verband nog niet gelegd dat Harry gewoon Malfidus' eigen stok kon afpakken en dat het bezit van de Zegevlier dan ook automatisch op hem overging............wel een beetje vergezocht vond ik. Kan ook best zijn dat het ergens uitgelegd stond en ik dit gemist heb.
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 14:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Zegevlier
OMG, heet dat ding in het Nederlands 'zegevlier'? Wat klinkt dat dom
Wat was het in het Engels ook alweer?

[edit] Even opgezocht. In het Engels is het 'the elder wand'. Klinkt een stuk beter...
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 30-11-2007, 16:04
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Volgens mij wordt er in deel 1 ongeveer dit gezegd door Daan: Ma is een heks, ze vertelde het pas aan pa toen ze getrouwd waren, dat was wel even schrikken.
Maar ik kan nu ook in de war zijn met Simon Filister, heb het boek niet bij de hand dus kan het niet controleren
Nee, volgens mij heb je gelijk

En het is gewoon ingewikkeld met die toverstokken, heb hem net in het Nederlands uitgelezen en ik moest toch wéér even goed nadenken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 00:34
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Ik vond de dood van Fred het allerergst. Vooral omdat hij doodging terwijl hij een grap maakte. En gwn omdat het fred was. Waarom hoor ik niemand over de dood van Fred?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 08:50
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Volgens mij wordt er in deel 1 ongeveer dit gezegd door Daan: Ma is een heks, ze vertelde het pas aan pa toen ze getrouwd waren, dat was wel even schrikken.
Maar ik kan nu ook in de war zijn met Simon Filister, heb het boek niet bij de hand dus kan het niet controleren
Ik dacht juist wel dat dat door Simon gezegd werd (maar ook hier geen boek bij de hand) Want Daan werd juist altijd neergezet als de Dreuzel, met een poster van West Ham boven zijn bed waar Simon dan met een stok tegenaan ging meppen om te proberen de voetballers te laten bewegen
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 09:59
tineke_88
tineke_88 is offline
Citaat:
Rowling wist op het moment dat ze dat schreef natuurlijk allang dat ze Harry & co door het bos ging laten rondtrekken, een uil in een grote kooi meenemen is dan niet handig. Ze moest dus van Hedwig af. Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe ze het deed, maar de dood had wel een reden.



vind jij Snape goed? De enige reden dat hij Dumbledore hielp was omdat hij om Lily gaf. Voor de rest is het een klootzak die een hekel heeft aan halfbloed tovenaars.
Sneep had niet echt een hekel aan halfbloedtovenaars! In ieder geval niet zo erg als de Dooddoeners Lilly was ook een halfbloedje en hij hield van haar.
Ik vond die karakterwisseling van Knijster zo geniaal! Hij boog zelfs een beetje voor Hermelien. Opeens was Knijster een schat. Je kon in ieder geval wel merken dat als hij eenmaal een meester heeft geaccepteerd hij die dan ook echt aanbidt. Ben benieuwd wat er van hem is geworden.
Het was niet zo leuk dat Dobby doodging of Hedwig, ik had echt zo iets van : NEE!
Harry Potter was eigenlijk maar een middelmatige tovenaar, daarom deed hij aan het eind niet zulke heel ingewikkelde vloeken. Dat kon hij namelijk niet.
En dat Perkamentus gay is, ach.. voor mijn gevoel is dat niet waar.
Als die encyclopedie uit komt, dan ben ik de eerste die hem koopt!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 14:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond de dood van Dobby veel erger, eigenlijk... En Lily was toch juist een 'Dreuzeltelg'?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ja, dus? Vind jij dat Rowling het gezag heeft over hoe de boeken moeten worden begrepen, hoe de personages precies zijn? Want dan ben ik dat pertinent met je oneens, als ik bedenk dat de leerlingenkamer er zo en zo uitziet en de tekst weerspreekt dat niet, heb ik toch evenveel gelijk dan Rowling als zij zegt dat het anders is?
En als ze dan eindelijk die Potter-encyclopedie heeft geschreven, en daar staat in hoe de leerlingenkamer er precies uitziet, en dat is anders dan hoe jij 'm je voorstelt, vind je dat je dan nog steeds evenveel gelijk hebt als Rowling? Ik neem aan van niet, want de tekst weerspreekt dan wel jouw beeld.
Vind je dan dus dat Rowling, die de tekst schrijft, alleen autoriteit heeft als ze hetgeen ze zegt ook op papier heeft geschreven?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 09:56
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik lees de boeken nu in het Engels. Maar wie is Justin Finch-Fletley in het Nederlandse boek?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 14:52
Verwijderd
Citaat:
En als ze dan eindelijk die Potter-encyclopedie heeft geschreven, en daar staat in hoe de leerlingenkamer er precies uitziet, en dat is anders dan hoe jij 'm je voorstelt, vind je dat je dan nog steeds evenveel gelijk hebt als Rowling? Ik neem aan van niet, want de tekst weerspreekt dan wel jouw beeld.
Vind je dan dus dat Rowling, die de tekst schrijft, alleen autoriteit heeft als ze hetgeen ze zegt ook op papier heeft geschreven?
Als je een boek leest, dan creeer je er zelf een beeld bij; ik kan me voorstellen dat zo'n beeld steeds completer wordt hoe meer boeken je in de serie leest. Je eigen voorstellingen zijn nooit fout, natuurlijk, maar het blijft een soort wereld waarin dingen aangepast kunnen worden. Als een kamer beschreven wordt, vorm je een soort beeld, misschien zie jij voor je dat er een spiegel boven de schouw hangt, ook al wordt die spiegel niet benoemd. Zodra blijkt dat er daadwerkelijk een schilderij boven de schouw hangt, vervaagt jouw spiegel.
Zelf had ik al heel lang bv. het gevoel dat Dumbledore homoseksueel was, geen idee waarom, in mijn hoofd was hij dat gewoon. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat idee niet hebt en dat je ook niet vindt dat het uit de boeken blijkt; dan kan Rowling best zeggen wat zij in gedachten had, maar dat maakt weinig uit. ls in eel 8 ( ) Dumbledore uit te kast komt, is het een feit, maar 'vermoedens' van Rowling maken het niet 'waar', vind ik zelf.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ik lees de boeken nu in het Engels. Maar wie is Justin Finch-Fletley in het Nederlandse boek?
Klik!
Joost Flets-Frimel dus
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:13
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Aah, dankjewel!

Wat een handige lijst, het meeste weet ik trouwens wel
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 23:18
Verwijderd
Ik vond HP super, mede o.a. omdat iedereen weer even terugkwam. Maar nu bedenk ik me net.. je hoort niks meer over Jammerende Jenny. Dat is wel beetje minder, zou leuk geweest zijn als zij ook mee zou vechten op het eind (voor zover een geest dat kan).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.