Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wie wint de verhalenwedstrijd?
Soms hoor ik een schaterlach 1 3.03%
Morituri te salutant 1 3.03%
Er stond “boeven” 3 9.09%
Daglicht 1 3.03%
Zladko Vladcik 5 15.15%
Van tweede naar eerste viool 0 0%
Een leven ondersteboven 0 0%
Paarse en witte lentebloemen 10 30.30%
De wakkere wolf werd een slapend lam 1 3.03%
Als een sprong in het diepe 0 0%
Ik mis je voor altijd 3 9.09%
Verlost 2 6.06%
Ondersteboven 4 12.12%
Het land van OM 2 6.06%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2006, 20:56
Verwijderd
50!
Advertentie
Oud 21-03-2006, 16:22
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Paarse en witte lentebloemen.

Zit goed in elkaar. Boeit. Verrast.

Ik vond veel verhalen goed, trouwens. Maar je moet toch iets kiezen, dus dan deze, omdat 'ie toch iets extra had.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 21-03-2006, 17:02
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 21-03-2006 @ 17:22 :
Paarse en witte lentebloemen.

Zit goed in elkaar. Boeit. Verrast.

Ik vond veel verhalen goed, trouwens. Maar je moet toch iets kiezen, dus dan deze, omdat 'ie toch iets extra had.
ik denk niet dattie nog ingehaald wordt
Oud 21-03-2006, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 21-03-2006 @ 18:02 :
ik denk niet dattie nog ingehaald wordt
Waarschijnlijk niet, omdat ik hem ook ga spekken met mijn stem.
Oud 21-03-2006, 20:46
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik zit er ook over te denken. Maar nu is het zo meeloperig erop te stemmen. Maarja, als het het beste verhaal is.. Ik ga ze nog een keer opnieuw lezen iig.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 21-03-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 21-03-2006 @ 21:46 :
Ik zit er ook over te denken. Maar nu is het zo meeloperig erop te stemmen.
Die meeloperigheid werpt in ieder geval geen vruchten af. Heb nog nooit meegemaakt dat er hier ineens iemand populair werd door het stemmen op het juiste verhaal, of zoiets. ik zit persoonlijk ook niet van 'Wauw, je stemt daarop, jij bent echt goed!'.
Oud 21-03-2006, 21:33
Verwijderd
Je moet de stemmen van anderen niet mee laten wegen in jouw eigen stem. Als jij dat verhaal het beste vond, stem je daarop, ongeacht of het nu al alle of geen stemmen kreeg, rite?

LUH-3417
Oud 22-03-2006, 05:49
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 21-03-2006 @ 22:33 :
Je moet de stemmen van anderen niet mee laten wegen in jouw eigen stem. Als jij dat verhaal het beste vond, stem je daarop, ongeacht of het nu al alle of geen stemmen kreeg, rite?

LUH-3417
Alleen mensen met ballen kunnen dat bewerkstelligen. Bovendien neig ik er naar, als ik echt niet kan kiezen, op het verhaal met de minste stemmen, te stemmen, zodat de competitie erin blijft.

Bovendien: NOOOO, ik ben mijn 15000 feestje vergeten
Oud 22-03-2006, 12:56
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nee nee, zo bedoelde ik het niet. Maar dat verhaal hoort wel bij mijn favorieten. Maar ik ga nog wel even kijken welke ik het beste vind.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 22-03-2006, 17:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Grimm schreef op 22-03-2006 @ 06:49 :
Alleen mensen met ballen kunnen dat bewerkstelligen. Bovendien neig ik er naar, als ik echt niet kan kiezen, op het verhaal met de minste stemmen, te stemmen, zodat de competitie erin blijft.

Bovendien: NOOOO, ik ben mijn 15000 feestje vergeten
Mja, dat heb ik ook een beetje.. Maar ik stemde nog voordat hij op zo'n voorsprong stond
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-03-2006, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Tink* schreef op 22-03-2006 @ 13:56 :
Nee nee, zo bedoelde ik het niet. Maar dat verhaal hoort wel bij mijn favorieten. Maar ik ga nog wel even kijken welke ik het beste vind.
Da's allemaal achteraf!
Oud 22-03-2006, 18:10
Verwijderd
Ik ga toch stemmen, maar commentaar post ik als de winnaar bekend is. Ik heb zelf ook meegedaan nl. en ik wil wel graag de rest commentaar geven, maar dan verraad ik mezelf.
Oud 22-03-2006, 18:37
Verwijderd
Allereerst commentaar op de verhalen. Sommige mensen moeten beter en kritischer nalezen. Laat desnoods iemand anders de boel nalezen.






Soms hoor ik een schaterlach

“Dan sluit ik mijn ogen en dan lacht ze me toe vanuit de hemel, een helderblauwe hemel.”
2x dan en de zin loopt niet lekker.

“Maar ze vergaf het me onmiddellijk en zelf was ze ook geen heilige.”
Beginnen met ‘maar’, imho niet mooi.

“Als je iemand mist, moet je huilen en denk je steeds terug aan de gelukkige momenten, toch?”
Nee, ik niet. 

“Ik weet het niet meer, dus het zal wel geweldig zijn geweest.”
Als ik geweldige avonden meemaak, onthou ik het doorgaans.

“Ik heb vragen, vragen wil ik stellen.”
Brakke zin. (imho)

“Maar toen was mijn verlangen vaag en ongedefinieerd, terwijl nu…”
Je begint met ‘maar’ en als je de zin af wilt maken, krijgen we bijvoorbeeld:
Maar toen was mijn verlangen vaag en ongedefinieerd, terwijl nu de wereld op z’n kop staat.
Maar toen was mijn verlangen vaag en ongedefinieerd, terwijl nu het heel stom is?
Nouja, dit laat toch wel de onmogelijkheid van de zin zien? Of in ieder geval de lelijkheid. Hij loopt mijns inziens niet lekker.

Het thema heb je er goed in verwerkt, in theorie kan ik me het heel goed voorstellen, maar ik kan me niet in het verhaal inleven. Ik heb geen gemeende sympathie voor de hoofdpersoon, hij of zij komt over als een klagende, miserabele, karakterloze idioot die zich maar al te graag mee laat sleuren in ellende en verdriet over een dode.



Morituri te salutant

“‘U zei dat ik u kon bellen als ik van gedachte veranderd was”
Is het niet: van gedachten veranderd was?

“Opeens hoorde hij iets omvallen, een groot gevaarte, misschien een rek. Daarna was het stil en hoorde hij de professor met haastige stappen d”
Vanaf hier begin ik het erg leuk te vinden. 

“de warrigheid sloeg toe”
Hm, dit klinkt niet zo mooi.

“Dat heeft u me wel duidelijk gemaakt ja, ik heb nog nooit iemand zo zien tegenstribbelen als u. Ligt het nu anders dan? Wilt u toch meedoen? Kan altijd hoor, ik heb nog genoeg exemplaren over.”
De prof spreekt zijn student ineens aan met u, terwijl het hiervoor alleen maar je/jij was.

“Aha, ja zoiets dacht ik al.”
Hm, dit staat niet mooi. Kan er bij “ja” niet nog een komma?

“word ik chagrijnig van”
Ah, eerst praatte hij zo leuk en dan ineens dit. Hm, niet mooi gezegd.

“profesoor Rius”
Nalezen!

“Voor hij zich kon realiseren wat er gebeurd was werd zijn lichaam stijf.”
Wellicht een komma na 'werd'?


Vet verhaal. Heel erg leuk, fijn geschreven, hoewel er meer tijd aan het nalezen kon worden besteed. Pluspunt: elektronschokken is goed geschreven.


Er stond “boeven
“Er was niemand die het doorhad en ik zette de kandelaar neer.”
Beetje plompverloren geschreven.

“Opeens haperde mijn hand, stokte en mijn wijsvinger bleef tegen één van de ruggen gedrukt.”
“en” hoort hier niet, denk ik.

“Ik vond het apart geschreven,”
Dit vind ik geen mooie zin.

Bij het lange cursieve stuk ben ik afgedwaald, de motivatie ontbrak om verder te lezen. Tsja.


Daglicht
“toe, en ik merkte niets meer”
Komma hoort hier niet voor en.

Wat een raar verhaal. Op een gegeven moment vind ik het een heerlijk verhaal, denk ik te lezen over: een meisje, eerst een kaartspel aan het spelen, maar zakt dan lekker weg in een fijne roes. Ik verwacht te lezen dat ze op een gegeven moment haar vriend hoort praten. Hij vertelt haar dat ze in een ziekenhuis ligt en een hersenbloeding heeft gekregen.
Dit gebeurde niet, het einde stelt me teleur. Ik had veel meer verwacht, dit lijkt zo... abrupt.


Zladko Vladcik

Leuke intro. Ik hou van fantasy, dus ik verwacht er veel van.

“Een hypermoderne raketlanceerbasis, geheimgehouden voor vrijwel iedereen behalve de directe betrokkenen”
Ja, hoe hou je die geheim dan? Je hoeft maar even harder te rijden, een paar afslagen te missen en je ziet het gebouw. Ik had ene vermelding van guards die de boel in de gaten houden of hekken wel gewaardeerd.

Ik ben inmiddels een aantal alinea’s verder en het is nog steeds erg leuk.
Nu heb ik het uitgelezen en ik vind het wel leuk, niet echt een supereinde, maar wel tof.

Van tweede naar eerste viool

“ze was altijd zo voorzichtig geweest op haar daden”
Is dit correct Nederlands? Het loopt in ieder geval niet zo lekker, imho.

“Buiten, achter het raam, leek het regenen alsof alles een grote schoonmaak nodig had.”
Dit loopt ook niet lekker.

Deze schrijfstijl staat me denk ik niet aan, het leest niet prettig.

“, en haalde het onderste van”
Komma en mag hier niet.

“Omdat dat jullie op hetzelfde moment ter wereld zijn gekomen”
Keizersnede? Dan komt er toch ook maar één kind tegelijkertijd naar buiten? Verder had ik een komma na “gekomen” mooi gevonden.

Beetje voorspelbaar einde, niet leuk. Niet mijn ding, dit verhaal.


Een leven ondersteboven

“of dit zonder problemen gaat” ”
Punt vergeten.

“Dat is daar bij de fontein”
Geen fijne zin.

“rest, en dat is”
Komma en hoort hier niet.

Deze dialoog weet mij niet te boeien, als er nu nog spel- of stijlfouten inzitten, negeer ik hen.

Hij (?) scheldt haar voor doos uit en noemt haar verderop in het verhaal “mevrouw”. Beetje raar. Het hele verhaal trekt me ook niet, het is vrij kinderlijk geschreven, onduidelijke dialogen, niet mijn ding.
Waarschijnlijk kom ik beledigend over, maar dat bedoel ik niet zo.
Oké, nee, dit is echt niet mijn verhaal. Er was geen clue, geen verrassing, helemaal niets wat mij weet te boeien. Sorry.

Paarse en witte lentebloemen
“Steriel witte muren en plafonds,”
Steriele witte muren.

Oh. Dat is een onverwacht einde. Mooi einde. Fijn geschreven, ik heb het aan één ruk door uitgelezen. Erg mooi. Prettig geschreven.

De wakkere wolf werd een slapend lam
Net het eerste stuk gelezen, droevig. Die knul lijkt dood en je beschrijft zo mooi hoe de rest van de mensen doen. Het einde is me veel te filosofisch, het lijkt teveel gelul in de leegte. Niet leuk.


Als een sprong in het diepe
“Vrolijk als altijd rende ik naar buiten want het was weer pauze”
Komma na buiten.

“Nog steeds ben ik er van overtuigd dat ik die naam heb bedacht maar wie ben ik”
Komma na ‘bedacht’.

“Wat bezielde haar toentertijd om zoiets in haar hoofd te halen.”
Dit is een vraag, dan krijgt de zin een vraagteken, geen punt.

“Terwijl ik mijn spieren spanden”
Na-le-zen!

“, en zei had gelijk de juffrouw gewaarschuwd”
De komma! “zei”? Zei het meisje iets?

Hm, saai verhaal, het boeit me niet echt. Niet mijn ding.


Ik mis je voor altijd
“vertrouwt”
Het voelde vertrouwd. Met een D.

Mooi. Droevig. Heel, heel, heel mooi. Woah.


Verlost
Meegesleurd worden door een steen die je in je hand kan houden? Lijkt me sterk.
Wel fijn geschreven, het leest lekker, ik kan me verplaatsen in de hoofdpersoon.
Het idee spreekt me echter niet aan, de hoofdpersoon komt over als een zeer zwak, willoos persoon en dat maakt het geheel toch wat minder.

Ondersteboven
“, en jij geloofde ze”
Komma en hoort niet, vervang “ze” door “hen”.

Bizar verhaal. Raar, niet mijn stijl.


Het land van OM
“iedereen die zij eerder in dit land zagen,”
Is het niet: die zij eerder in dit land hadden gezien?

Wel aardig, maar niet mijn soort verhaal. Lijkt een beetje op die serie die ‘vroeger’ op tv kwam, dat mensen op vakantie gingen, een of andere wijze les leerden en dan weer teruggingen. En het eiland werd geleid door dezelfde man die Lelaunt (?) Gaunt speelde in de verfilming van ‘De Noodzaak’ van King.




---
Afvallers zonder twijfel:
Ondersteboven
Verlost
Het land van OM
Als een sprong in het diepe
De wakkere wolf werd een slapend lam
Een leven ondersteboven
Van tweede naar eerste viool
Daglicht
Er stond "boeven"
Soms hoor ik een schaterlach


Dan houden we over:
Zladko Vladcik
Paarse en witte lentebloemen
Morituri te salutant
Ik mis je voor altijd

Zladko is leuk, maar het einde vind ik niet spetterend genoeg, in ieder geval niet leuker dan de andere drie verhalen. Valt dus af.

De lentebloemen... wel leuk, ontroerend, apart einde, maar niet beter dan de andere twee.

Dan houden we Morituri te salutant en Ik mis je voor altijd over.
Ik voel me op dit moment meer aangetrokken tot Ik mis je voor altijd, morgenochtend is dat waarschijnlijk anders en zou ik voor het andere verhaal kiezen.
Dus, ik ga voor Ik mis je voor altijd.


Groetjes.
Oud 22-03-2006, 18:38
Verwijderd
Jezus, ik bekijk net (voor het eerst) de stemmen. Wat stemmen jullie naar, zeg.
Oud 22-03-2006, 18:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-03-2006 @ 19:38 :
Jezus, ik bekijk net (voor het eerst) de stemmen. Wat stemmen jullie naar, zeg.
Naar? Of raar?

Het valt me op dat Zladko nog geen stem heeft, dat had ik wel verwacht. Ongezouten commentaar geef jij trouwens.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-03-2006, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 22-03-2006 @ 19:50 :
Naar? Of raar?

Het valt me op dat Zladko nog geen stem heeft, dat had ik wel verwacht. Ongezouten commentaar geef jij trouwens.
Naar.

Ik ook, eigenlijk, het is zo leuk geschreven.

Ongezouten commentaar geven dat doe ik zeker, aan commentaar censureren zodat het lief overkomt heeft niemand iets. Op deze manier ben ik er zeker van dat de boodschap goed overkomt.
In het begin van mijn post deed ik nog moeite om er "imho" bij te zetten, maar na verloop van tijd ben ik daarmee opgehouden.
Het commentaar is op de verhalen, niet op de schrijvers. En ik wil er niemand mee beledigen, slechts mijn mening, in ongezouten formaat, verkondigen.
Oud 22-03-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 22-03-2006 @ 19:54 :
Naar.

Ik ook, eigenlijk, het is zo leuk geschreven.

Ongezouten commentaar geven dat doe ik zeker, aan commentaar censureren zodat het lief overkomt heeft niemand iets. Op deze manier ben ik er zeker van dat de boodschap goed overkomt.
In het begin van mijn post deed ik nog moeite om er "imho" bij te zetten, maar na verloop van tijd ben ik daarmee opgehouden.
Het commentaar is op de verhalen, niet op de schrijvers. En ik wil er niemand mee beledigen, slechts mijn mening, in ongezouten formaat, verkondigen.
We geilen op billenkoek, dus we vinden dit niet erg.
Oud 22-03-2006, 18:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-03-2006 @ 19:54 :
Naar.

Ik ook, eigenlijk, het is zo leuk geschreven.

Ongezouten commentaar geven dat doe ik zeker, aan commentaar censureren zodat het lief overkomt heeft niemand iets. Op deze manier ben ik er zeker van dat de boodschap goed overkomt.
In het begin van mijn post deed ik nog moeite om er "imho" bij te zetten, maar na verloop van tijd ben ik daarmee opgehouden.
Het commentaar is op de verhalen, niet op de schrijvers. En ik wil er niemand mee beledigen, slechts mijn mening, in ongezouten formaat, verkondigen.
Haha, oké

Hm... Mja, op zich ben ik het wel met je eens
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 22-03-2006, 19:02
Verwijderd
Ik weet nog dat ik in topics waarin ik mijn verhalen postte, zat te zeuren om negatief, opbouwend commentaar in plaats van "mooi" en "leuk joh!!111"

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=665187
Oud 22-03-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Piloff schreef op 22-03-2006 @ 20:02 :
Ik weet nog dat ik in topics waarin ik mijn verhalen postte, zat te zeuren om negatief, opbouwend commentaar in plaats van "mooi" en "leuk joh!!111"

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=665187
Hehe, mijn reacties van toen ook Da's drie jaar geleden.

En offtopic maar ik ben nog steeds voor het idee.
Oud 22-03-2006, 21:18
Verwijderd
Ik heb alles becommentarieërd en dat komt later, maar ik heb wel een selectie gemaakt waar ik uit ga kiezen en daarvan wilde ik jullie het commentaar niet onthouden.

Door naar de volgende ronde:

De wakkere wolf werd een slapend lam
Erg goed geschreven, met gevoel voor taal. Het einde, het thema dat er zo in wordt gegooid vind ik een groot nadeel, maar verder heb ik niets te miepen.

Ik mis je voor altijd
Goede verwerking van het thema! Goede schrijfstijl ook, met hier en daar wat schoonheidsfoutjes. Mooiste zinnetje is ‘Andere mensen kusten elkaar omdat het zo hoorde, wij deden het omdat het straks niet meer kon.’ Hier en daar had het verhaal nog wel wat beter uitgewerkt kunnen worden, vooral bij het stukje waarin de ikpersoon het nieuws hoort en de zin ‘Toen kwam dat ene telefoontje’ vind ik slecht. Maar voor de rest is het goed.

Zladko Vladcik
Erg goede inleiding, goed geschreven en duidelijk. Het verhaal zelf loopt iets minder vlot (meer beschrijvingen) maar blijft wel boeiend. Leuk dat de alwetende verteller rept over ‘we’. Zo voel je je wel betrokken! Het einde, met de conversatie tussen computer en Zladko, vind ik minder. Het leest heel onnatuurlijk hoe zij spreken. Het einde is wel goed bedacht en bij vlagen grappig. Verdoemski!

Uiteindelijk ging de eindstrijd tussen Zladko Vladcik en Ik mis je voor altijd en ga ik nu stemmen op die laatste. Het deed me verhaaltechnisch en dergelijke gewoon het meest.
Oud 23-03-2006, 15:39
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Ten eerste; persoonlijk vind ik het zo jammer dat alles zo kort is. De inhoud wordt er vaak niet beter op.
Toch zijn een paar verhalen zeer goed geschreven. Vooral 'Er stond 'boeven' vind ik zeer apart. Mijn complimenten.
Voor de mensen die afhaken doordat die juist wat langer is, mijn advies is om toch door te lezen.
Paarse en witte lentebloemen heeft een goed einde. Ook boeiend geschreven. Het begin vind ik alleen beetje slap. Het kan compleet aan mij liggen maar het komt erg kinderlijk over. Het einde is veel beter.
De rest spatte er niet zo erg uit in mijn ogen. Zaten wel leuke verhalen tussen maar niet echt iets opvallends.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 15:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij word het nog werkelijk ook, dat ik laatste word (dan wel gedeeld).
Oud 23-03-2006, 16:01
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Welk verhaal is dan van jou duivelaartje?
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 16:16
Verwijderd
Ssst! Niet zeggen!

LUH-3417
Oud 23-03-2006, 16:31
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Wanneer sluit de stemming eigenlijk?
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 16:33
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Laat maar, al gevonden. De 26ste. Nog 3 dagen en dan zullen we het allemaal weten.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 18:22
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 17:33 :
Laat maar, al gevonden. De 26ste. Nog 3 dagen en dan zullen we het allemaal weten.
Het zou op zich wel een wonder zijn als paarse en witte lentebloemen nu nog ingehaald wordt, maar you never know...
__________________
Just living my reality
Oud 23-03-2006, 18:33
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hoe quote je trouwens? Jaja, ik ben nog een broekie.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 18:38
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 19:33 :
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hoe quote je trouwens? Jaja, ik ben nog een broekie.
Door op quote te klikken, rechts boven in het gebied van degene die je wilt quoten. Of, je doet beantwoorden en dan op Quote klikken en dan de tekst invoeren.
__________________
Just living my reality
Oud 23-03-2006, 19:07
Verwijderd
Klikklik voor broekie.
Oud 23-03-2006, 20:08
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 17:01 :
Welk verhaal is dan van jou duivelaartje?
Dat zeg ik niet?
Oud 23-03-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-03-2006 @ 21:08 :
Dat zeg ik niet?
Aleen wij, ingewijde Letteraars, weten dat. Ook jij kunt ingewijde Letteraar worden! Laat dan hier je emailadres achter. Mail ons niet, wij mailen jou!
Oud 23-03-2006, 21:16
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik moet nog steeds lezen en heb daar eigenlijk veel te weinig tijd voor
Hopelijk lukt het me morgen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 23-03-2006, 21:27
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 23-03-2006 @ 22:16 :
Ik moet nog steeds lezen en heb daar eigenlijk veel te weinig tijd voor
Hopelijk lukt het me morgen.
Niet zoveel tijd besteden aan de DK/Onzin discussie
Offtopic: Maar ik steun je wel
Oud 23-03-2006, 21:29
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Kerboga schreef op 23-03-2006 @ 19:38 :
Door op quote te klikken, rechts boven in het gebied van degene die je wilt quoten. Of, je doet beantwoorden en dan op Quote klikken en dan de tekst invoeren.
Dank je wel kerboga. Eens even testen. Trouwens wanneer is de volgende verhalen wedstrijd. Eens zien of ik op jullie niveau kan schrijven.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 21:31
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 22:29 :
Dank je wel kerboga. Eens even testen. Trouwens wanneer is de volgende verhalen wedstrijd. Eens zien of ik op jullie niveau kan schrijven.
De volgende columnwedstrijd is nu in bespreking, de volgende verhalenwedstrijd zal wel begin Juni worden, als de columnwedstrijd niet te laat uitvalt.
Oud 23-03-2006, 21:32
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 22:31 :
De volgende columnwedstrijd is nu in bespreking, de volgende verhalenwedstrijd zal wel begin Juni worden, als de columnwedstrijd niet te laat uitvalt.
A column it will be.
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 22:32 :
A column it will be.
Bovenin hebben we Schrijftips! staan, misschien kun je daar iets bruikbaars uit halen. Bovendien ga ik je spammen met PM's, zodra je offline bent.
Oud 23-03-2006, 21:35
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-03-2006 @ 22:33 :
Bovenin hebben we Schrijftips! staan, misschien kun je daar iets bruikbaars uit halen. Bovendien ga ik je spammen met PM's, zodra je offline bent.
Veel plezier, volgens mij heb ik uitgezet dat die verschijnen zodra ik er 1 binnen heb. DOE JE BEST!
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 23-03-2006, 21:36
Verwijderd
Citaat:
deliana schreef op 23-03-2006 @ 22:35 :
Veel plezier, volgens mij heb ik uitgezet dat die verschijnen zodra ik er 1 binnen heb. DOE JE BEST!
Inbox van maximaal 500 berichten. Ik zou 500 minuten bezig zijn met het volspammen van je inbox. Tenzij ik wat hulp krijg.

We gaan gruwelijk offtopic, iets wat hier bestraft wordt met een nekschot. Laten we verder PM'en, en kijken of je eventueel kunt stemmen.

Fucking newbees altijd

Laatst gewijzigd op 23-03-2006 om 21:39.
Oud 23-03-2006, 21:37
Azaelia
Avatar van Azaelia
Azaelia is offline
Grimm toch, beperk je hier tot het commentaar geven op de verhalen. Niet het oproepen van een kruistocht om mijn inbox te spammen alsjeblieft! (hypocriet)
__________________
In a world, in which what we want, is only what we want, untill it is ours.
Oud 24-03-2006, 12:41
Verwijderd
Ik heb (lekker tegendraads) gestemd op Zladko Vladcik. Tekst en uitleg volgt nog (over een week), ik zit nu midden in een toetsweek.

Laatst gewijzigd op 24-03-2006 om 12:46.
Oud 24-03-2006, 13:02
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga nu alles lezen en weiger uit recalcitrantie om Paarse en witte lentebloemen goed te vinden.

Maar goed, dat is wat ik nu zeg.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 24-03-2006, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 24-03-2006 @ 14:02 :
Ik ga nu alles lezen en weiger uit recalcitrantie om Paarse en witte lentebloemen goed te vinden.

Maar goed, dat is wat ik nu zeg.
join the club!
Oud 24-03-2006, 13:26
Verwijderd
Jullie laten je toch niet leiden door de mening van anderen?

niet dat ik er wel op gestemd heb ofzo
Oud 24-03-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-03-2006 @ 14:26 :
Jullie laten je toch niet leiden door de mening van anderen?
juist niet dus, ik ben gewoon ''heel orgineel''.
Oud 24-03-2006, 13:32
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ja, dat doen we wel. En ik ben al bij het vijfde verhaal van onderen, geloof ik. Maar ik ben ook onderaan begonnen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 24-03-2006, 14:22
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Het land van OM.
Leuk verhaal. Er zitten een paar verwijsfouten in en bij nader inzien vind ik het ietwat abrupt eindigen, maar het idee van allemaal dezelfde mensen staat me ergens wel aan. Niet dat ik in zo’n wereld zou willen leven, maar het gaat om het idee en dat is goed. Leuk bedacht, hoewel ik niet van de naam Petra houd. Maar oké, ik ben moeilijk met namen, dus wat dat betreft zullen maar weinig mensen me kunnen bekoren.

Ondersteboven.
Ik kick voornamelijk op de eerste en laatste, schuin gedrukte alinea’s. Athanasia doet me erg denken aan euthanasie, wat overigens “goede dood” betekent, is dat bewust? Ik vermoed van wel, maar weet het niet zeker. Verder vind ik het op zich wel een leuk verhaaltje, maar niet… het is het nèt niet, laat ik het daarop houden. Hoewel er een aantal heel mooie zinnen in zitten, ben ik niet zo van de dialogen. En ik vind Elvira een afgezaagde naam, maar vraag me maar niet waarom.

Verlost.
(Na de als/dan fout besloot ik officieel dat ik dit géén leuk verhaal vond.)
Goed, gelezen. Wat een kutverhaal, zeg. Sorry voor de ongenuanceerde bewoordingen, maar dit doet me behoorlijk denken aan de immer geweldige Carry Slee. Alles komt samen: een eetstoornis, automutilatie en uiteindelijk zelfmoord. Op zich allemaal, eh, interessante onderwerpen, maar besteed dan alsjeblieft iets meer aandacht aan je verhaal zelf en probeer niet alles in een luttele negenhonderdvijfenzeventig woorden te gooien. Ik denk dat dat te kort is voor zo’n scala aan problemen. Verder vind ik het ook niet goed geschreven, hoewel het juist daardoor mijn aandacht vasthoudt. Ach ja. Te cliché voor woorden.

Ik mis je voor altijd.
Op zich vind ik dit wel een leuk verhaal. Ergens vind ik het te van-de-hak-op-de-tak-springerig, maar goed, dat komt vaker voor en de schrijver weet ook weer goed terug te gaan naar de rode draad van het verhaal.
En toch, het spreekt me niet aan. Misschien ben ik te kieskeurig, maar ik vind dit verhaal te “koel” beschreven. Alsof de verteller alles vanaf een afstandje bekijkt, wat misschien ook wel zo is, maar dan nog. Liever zou ik een verhaal als dit lezen vanuit de letterlijk lijdende persoon.

Als een sprong in het diepe.
Hm, ik denk dat ik dit tot nu toe het meest boeiende verhaal vind. Waarom weet ik niet, want eigenlijk vind ik het niet heel goed geschreven, maar het interesseert me wel. Het idee van de rekstokken vind ik leuk bedacht en de ~ zijn inderdaad erg tof, wat Vogelvrij ook al zei. Jammer alleen dat de schrijver ergens “zei” heeft geschreven, in plaats van “zij”. Doet direct afbreuk aan het verhaal, ik kan niet zo goed tegen spellingsfouten, geloof ik. Verder missen er in een aantal zinnen wat komma’s enzovoort, er zitten fouten in die de schrijver er vermoedelijk uit had kunnen halen. Maar goed, ik erger me er niet eens heel erg aan.

De wakkere wolf werd een slapend lam.
Ik snap de laatste alinea niet en ik vind hem te verwarrend om nogmaals te lezen, wat misschien niet heel slim is. Waarom zijn de wolven en schapen er in godsnaam bij gehaald? Op zich een leuk idee, maar dat moet mijns inziens meer genoemd worden dan in dit verhaal, waar het alleen ergens in een laatste alinea gepropt is. Jammer, erg jammer. En in het begin was het voor mij al direct duidelijk dat de jongen dood was, ik weet niet of dat de bedoeling was, maar het kwam niet zo over. Nou ja, als je zo’n verhaal leest, is dat natuurlijk wel een logische gevolgtrekking. De laatste paar zinnen, vanaf “sommigen” ongeveer, vind ik echter wèl leuk.

Paarse en witte lentebloemen.
Misschien toch beter dan verwacht. Jaja, Roos die haar ongelijk toegeeft. Ik begon dit verhaal echter pas goed te vinden bij de laatste twee alinea’s en het daaropvolgende dagboekstukje. Toen stond het plotseling als een verhaal, als men begrijpt wat ik daarmee bedoel. Ervoor was het alleen maar standaard gemiep, depressief meisje, allemaal goedwelenaardig, automutilatie, alles bij elkaar, zoals gewoonlijk, maar uiteindelijk werd alles omgedraaid. Ondersteboven, inderdaad. Wel laat dit verhaal veel vragen open. Wat is er precies gebeurd? Nergens is het duidelijk waarom er uiteindelijk toch zelfmoord – althans, dat is waar ik vanuit ga – wordt gepleegd. Dat vind ik jammer, ik denk dat het beter zou zijn geweest als er onderhuidse signalen werden afgegeven die je eruit kon halen, óók bij een eerste keer lezen. Nu weet ik niet of ze erin zitten.

Halfweg.
Er zit nog niet één verhaal tussen dat voor mij echt de beste is. Als ik nu zou moeten stemmen, zou het Ondersteboven zijn geweest. Op de tweede plek staat tòch Paarse en witte lentebloemen, hoezeer ik dat ook niet verwacht had, aangezien mijn geest erg goed is in dingen omdraaien. Alors, ik zal braaf verder lezen.

Een leven ondersteboven.
Stiekem vind ik dit verhaal ontzettend grappig, maar vraag me maar niet waarom. Het is zo… ik weet niet, het komt erg sarcastisch op me over en dat ligt vast aan mij, of juist niet natuurlijk, maar ik vind het leuk. Sarcasme is over het algemeen erg tof. Leuk verhaal in elk geval, niet bijzonder geschreven, maar het is leuk en dat is denk ik belangrijker. Ik heb geen fouten kunnen vinden, al moet ik daar wel bij vermelden dat ik er ook niet bijster goed op gelet heb. Niet echt betrouwbaar dus.

Van tweede naar eerste viool.
Tof verhaal.
Veel meer kan ik er niet over zeggen, maar ik zal een poging doen tot.
Ik vind het jammer dat het van meet af aan al duidelijk is dat de ik-persoon de koningin zal worden, maar misschien is dat maar beter ook. Als Regina immers de koningin geworden was, zou ik dit geen leuk verhaal hebben gevonden. Het is zo’n zalig happy-end-en-toen-was-iedereen-behalve-de-slechteriken-gelukkig-sprookje. Leuk, goed gedaan ook.

Zladko Vladcik.
Verdoemski!
Werkelijk één van de betere verhalen, wilde gok dat ik weet wie dit geschreven heeft, maar goed, dat doet er niet toe, dat zal ik braaf geheim houden tot overmorgen. Of zo. De geniale oplossing met het beeldscherm.
Nee, serieus, leuk verhaal.
(Er mogen natuurlijk geen … achter een komma, maar goed, ik heb geen zin om te gaan mierenneuken. Voor de verandering.)

Daglicht.
Wel een leuk verhaal, laat ik het daarop houden. Ik apprecieer de afwisseling tussen schuin en normaal gedrukte tekst. Vooral leuk dat het verhaal over het algemeen cursief is geschreven; dat geeft me wel echt het gevoel van een wattenwereld. Ik vermoed dat de schrijver het ook daarom gedaan heeft?
Verder vind ik het wel een beetje warrig. Waarom weet ik niet, eigenlijk vind ik het best helder geschreven – voor zover je dat kunt zeggen bij zo’n verhaal –, maar goed, zo komt het dus niet op mij over. Nou ja, dat zal dan vast wel weer een krom hersenspinsel van mijn hoofd zijn, zoals wel meer. De herhaling van “het meisje dat altijd stilletjes in een hoekje zat te lachen” vind ik wel leuk.
Wel vind ik dat de schrijver zichzelf forceert om maar extra “mooi” te schrijven, wat het verhaal niet ten goede komt.

Er stond “boeven”.
Vreemd verhaal. Ik begrijp er niet veel van, maar dat kan ook komen doordat ik al een uur redelijk druk bezig ben met lezen en becommentariëren, zodat mijn concentratie ietwat begint te verdwijnen.
Vandaar dat ik niet zo goed weet wat ik hiervan moet vinden. (Ik heb trouwens laatst nog geschaakt, dat wel.) Het is wel leuk, maar voor mij te onbegrijpelijk om echt interessant of goed te vinden. Jammer, want ik denk dat ik het een beter verhaal had gevonden als ik m’n hoofd erbij zou hebben gehad.

Morituri te salutant.
Niets dan lof voor de titel. Latijn is leuk.
Maar goed, de titel is natuurlijk niet het hele verhaal. Wat niet betekent dat ik het verhaal zò slecht vind – dat is namelijk niet zo. Het is leuk, het is wel grappig, maar erg veel meer dan dat kan ik er niet van maken. Het omdraaien-der-wereld vond ik te voorspelbaar, al weet ik niet exact waar dat door komen kan. Wel een soepel geschreven verhaal, het is niet bijzonder moeilijk of iets in die trant.

Soms hoor ik een schaterlach.
De titel doet me denken aan het verhaal Daglicht, maar dat komt vast door die schaterlach.
Verder vind ik het wel een leuk verhaal, evenals Morituri te salutant. Niets bijzonders, gewoon iets leuks voor tussendoor. Of zo. Wat ik er wel tof aan vind, is dat de verteller zichzelf tegenspreekt en later weer verbetert. Er worden eerst dingen weer beweerd, waar later weer op teruggekomen wordt. Dat vind ik goed.
En het is een monoloog. Een leuke monoloog, hij leest lekker vlot. Ik zou hem zo voor me kunnen zien op toneel en ja, dat is een compliment.

Fini.
En toen had ik alles gelezen en ik heb besloten dat ik moet kiezen tussen Ondersteboven en Zladko Vladcik en ik heb geen idee welke meer stemmen heeft en om heel eerlijk te zijn interesseert dat me niet eens en ik stem toch maar op Ondersteboven, omdat ik verhalen als Zladko Vladcik vaker gelezen heb en Ondersteboven niet. Jammer alleen van de titel.
Sorry als ik te hard ben geweest in mijn commentaar, dat was onbewust en niet naar de schrijver bedoeld, maar wel naar het verhaal. Hihi. En er was nog iets, namelijk dat ik geloof ik wel èrg streng heb gekeken. Eigenlijk vind ik dat er een aantal heel goede verhalen tussen zitten.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 24-03-2006, 15:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Lekker uitgebreid commentaar Roos

En Wolter: lezen jij, en stemmen!
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Een Duik in het Verleden
flyaway
0 30-05-2009 20:49
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Duisternis
WolterB
8 16-01-2009 11:58
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Duisternis
flyaway
0 14-11-2008 12:57
Verhalen & Gedichten Wie wint de verhalenwedstrijd?
Verwijderd
142 10-07-2006 11:11
Verhalen & Gedichten Winnaar verhalenwedstrijd: Lieveling
Reynaert
56 19-04-2004 11:54
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Lieveling
Ieke
0 20-02-2004 09:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.