Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2007, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 30-07-2007 @ 22:29 :
Fascinerend ja, en hilarisch in de films (zeker de laatste twee).
"Obviously"

omg <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2007, 06:07
ps2martin
ps2martin is offline
Citaat:
En wie degene is die later in zijn leven magie kon heb ik ook niet kunnen achterhalen.
Waar haalt iedereen dit vandaan? Waar zou iets gestaan hebben over iemand die magie zou leren? Ik heb het in het boek nergens gezien, gaat het om een uitspraak van Rowling?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 10:38
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Van een interview met JK Rowling:

Superhans: What was duldeys worst memory?
J.K. Rowling: I think that when Dudley was attacked by the Dementors he saw himself, for the first time, as he really was. This was an extremely painful, but ultimately salutory lesson, and began the transformation in him.

Allie: What did dumbledore truly see in the mirror of erised
J.K. Rowling: He saw his family alive, whole and happy - Ariana, Percival and Kendra all returned to him, and Aberforth reconciled to him.

Snapedinhalf: You promised that someone will do magic late in life in book 7. I've now read it three times but cant work out who it might have been! Please help!!
J.K. Rowling: I'm sorry about this, but I changed my mind!
J.K. Rowling: My very earliest plan for the story involved somebody managing to get to Hogwarts when they had never done magic before, but I had changed my mind by the time I'd written the third book.

Lechicaneuronline: Do you think snape is a hero
J.K. Rowling: Yes, I do; though a very flawed hero. An anti-hero, perhaps. He is not a particularly likeable man in many ways. He remains rather cruel, a bully, riddled with bitterness and insecurity - and yet he loved, and showed loyalty to that love
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 12:33
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Hier nog wat nieuwe informatie over de andere personages:

J.K. said the world was a sunnier, happier place after the seventh book and the death of Voldemort.

Harry Potter, who always voiced a desire to become an Auror, or someone who fights dark wizards, was named head of the Auror Department under the new wizarding government headed by his friend and ally, Kingsley Shacklebolt.

His wife, Ginny Weasley, stuck with her athletic career, playing for the Holyhead Harpies, the all-female Quidditch team. Eventually, Ginny left the team to raise their three children -- James, Albus and Lily -- while writing as the senior Quidditch correspondent for the wizarding newspaper, the Daily Prophet.

When asked "What child did harry give the marauders map to if any," J.K. said, "I've got a feeling he didn't give it to any of them, but that James sneaked it out of his father's desk one day."

Contrary to a quote in an earlier interview, J.K. says Ron Weasley joined his brother, George, as a partner at their successful joke shop, Weasley's Wizard Wheezes. George named his first child and son Fred, and he goes on to have a very successful career, helped by Ron.

Hermione Granger, Ron's wife, furthered the rights of subjugated creatures, such as house elves, in the Department for the Regulation and Control of Magical Creatures before joining the magical law enforcement squad. The couple had two children -- Rose and Hugo.

Harry and his friends have their own history depicted on Chocolate Frogs cards. Ron will describe this as his finest hour.

A new, improved Percy ended up as a high-ranking official in the new Ministry of Magic under Kingsley. Dolores Umbridge was arrested, interrogated and imprisoned for crimes against Muggleborns.

Teddy Lupin grew up living with his grandmother Andromeda. However, unlike Neville, who was also raised by his grandmother, Teddy had his godfather, Harry, and all his father's friends in the Order, to visit and stay with.

Luna Lovegood, Harry's airily distracted friend with a love for imaginary animals who joins the fight against Voldemort in the Order of the Phoenix, becomes a famous wizarding naturalist who eventually marries the grandson of Newt Scamander, author of "Fantastic Beasts and Where to Find Them."

Scorpius Malfoy has a lot going against him, not least that name. However, J.K. said she thinks Scorpius would be an improvement on his father.

Winky the House-Elf is still at Hogwarts, and she was one of the oncoming house-elves who attacked the Death Eaters in the final battle.

After the battle, Firenze was welcomed back into the herd. The rest of the herd was forced to acknowledge that Firenze's pro-human leanings were not shameful, but honourable. And Mr. weasley did eventually get around to fixing Sirius' motorbike. Of course, it ended up in Harry's possession.

When asked would Lockhart ever recover, J.K. replied, "No. Nor would I want him to. He's happy where he is, and I'm happier without him!"


http://www.beyondhogwarts.com
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 13:29
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ohja, hij is jarig.

Mooie site.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 16:53
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
lawallan schreef op 30-07-2007 @ 19:40 :
Rowling wist op het moment dat ze dat schreef natuurlijk allang dat ze Harry & co door het bos ging laten rondtrekken, een uil in een grote kooi meenemen is dan niet handig. Ze moest dus van Hedwig af. Je kunt je vraagtekens zetten bij hoe ze het deed, maar de dood had wel een reden.

--------------------------------------------------------------------------------


Citaat:
yavanna schreef op 30-07-2007 @ 22:58 :
Ze hadden haar toch ook gewoon bij de Weasleys achter kunnen laten omdat ze zo snel daar weg moesten komen vanwege de aanval?
ze hadden toch ook die kooi achter kunnen laten? hedwig kan vliegen...
dus ze had gewoon mee gekund.. dat ze hun soms had opgezocht ofzo

dus t was niet zo zeer nuttig.. maar ik vond t wel heel sneu!
zoals volgens mij ook al in t boek stond, hedwig was de vriendin (raar om te zeggen over een dier.. maarja, ze was nou eenmaal een meisjes-uil ( hi hi... toch?) ) die er altijd was.. ook in de zomers als ie verplicht naar de dursleys moest.
dus is t gewoon vet erg dat zij dood ging
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 19:05
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Me-ke schreef op 31-07-2007 @ 17:53 :
quote:
ze hadden toch ook die kooi achter kunnen laten? hedwig kan vliegen...
dus ze had gewoon mee gekund.. dat ze hun soms had opgezocht ofzo
Als je je aan het verstoppen bent voor voldemort en zijn death eaters lijkt het me niet handig als er een sneeuwwitte uil rond vliegt boven de tent waarin je je verstopt....
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 00:33
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
lawallan schreef op 31-07-2007 @ 20:05 :
Als je je aan het verstoppen bent voor voldemort en zijn death eaters lijkt het me niet handig als er een sneeuwwitte uil rond vliegt boven de tent waarin je je verstopt....
Lijkt mij inderdaad niet zo handig nee.

Twinkletoes: Why did you feel that hedwigs death was necessary
J.K. Rowling: The loss of Hedwig represented a loss of innocence and security. She has been almost like a cuddly toy to Harry at times. Voldemort killing her marked the end of childhood. I'm sorry... I know that death upset a LOT of people!
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 13:38
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 01-08-2007 @ 01:33 :
Lijkt mij inderdaad niet zo handig nee.

Twinkletoes: Why did you feel that hedwigs death was necessary
J.K. Rowling: The loss of Hedwig represented a loss of innocence and security. She has been almost like a cuddly toy to Harry at times. Voldemort killing her marked the end of childhood. I'm sorry... I know that death upset a LOT of people!
Cuddly toy...? Trouw was ze wel ja, maar volgens mij was ze de helft van de tijd pissig op hem. Omdat ze haar kooi niet lang uit mocht, omdat hij chagrijnig was, omdat ze op moest schieten met brieven... Niet zo knuffelig als je het mij vraagt.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 18:17
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
Citaat:
lawallan schreef op 31-07-2007 @ 20:05 :
Als je je aan het verstoppen bent voor voldemort en zijn death eaters lijkt het me niet handig als er een sneeuwwitte uil rond vliegt boven de tent waarin je je verstopt....
okeee
maargoed, he, t is magic, dus daar had je gewoon wat aan kunnen doen
een metamorphos spreuk ofzo
ja hee, je doet aan magic of niet

maargoed, de reden die jkRowling gaf in het stukje interview hierboven is op zich n goeie.
en ik vond het ook gewoon vet zielig!
dus voor mij had t sowieso een 'reden'.. maar dit was dus even om maar te zeggen dat wat de vorige als nuttigheid (..) aangaf, dat dat dus niet persee nodig was geweest

hm ik ben nu the half blood prince opnieuw aan het lezen en daarna doe ik dan nog een keer deathly hallows. want het is eigenlijk toch wel echt één verhaal in twee boeken.. dus ga t lekker nog n keer gelezen, want net zoals wel meer mensen hier heb ik het beetje haastig gelezen, want je wil zo graag dooor! en uitvinden hoe het nou afloopt, dus ik sjeesde echt door de blz's heen, maar dan mis je meestal wel de wat subtielere hints en verwijzingen enzo, dus daar ga ik t nu nog maar es n keer voor lezen
leuk leuk leuk!!
ben echt benieuwd ook al naar de laatste twee films
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 22:05
Verwijderd
Ik snap niet goed waarom Harry nou de Master of the Elder Wand was? En waarom Draco daarvoor? Snape had toch Dumbledore vermoord? Kan iemand dat uitleggen?

En ik vind 't wel gaaf dat Harry Voldemort niet echt vermoord heeft, maar dat Voldemorts eigen curse weerkaatste op zichzelf. Dus dat Harry niemand echt dood heeft gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 22:31
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:
Mala schreef op 01-08-2007 @ 23:05 :
Ik snap niet goed waarom Harry nou de Master of the Elder Wand was? En waarom Draco daarvoor? Snape had toch Dumbledore vermoord? Kan iemand dat uitleggen?

En ik vind 't wel gaaf dat Harry Voldemort niet echt vermoord heeft, maar dat Voldemorts eigen curse weerkaatste op zichzelf. Dus dat Harry niemand echt dood heeft gemaakt.
Draco had Dumbledore ontwapend, waardoor hij dus de nieuwe eigenaar werd van de Elder Wand. Toen Harry Draco later versloeg en zijn wand meenam, werd hij automatisch ook de eigenaar van de Elder Wand.

Tenminste, als ik het goed heb begrepen dan.
__________________
Wark!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2007, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Flowtje schreef op 01-08-2007 @ 23:31 :
Draco had Dumbledore ontwapend, waardoor hij dus de nieuwe eigenaar werd van de Elder Wand. Toen Harry Draco later versloeg en zijn wand meenam, werd hij automatisch ook de eigenaar van de Elder Wand.

Tenminste, als ik het goed heb begrepen dan.
Idd. Als een tovenaar in een magisch duel verslagen wordt, gaat het eigenaarschap van een toverstaf over naar de overwinnaar. Draco heeft Dumbledore ontwapend en dus de Elder wand afgepakt van hem. Vervolgens heeft Harry Draco ontwapend en zijn gewone toverstok afgepakt, maar blijkbaar maakt dat niet uit, gaat het gewoon om het ontwapenen en gaan dan alle stokken die evt. in bezit zijn van die tovenaar, over op de overwinnaar. Vandaar dat Harry dus de eigenaar was en niet Voldemort - die had het ding wel in zijn handen, maar hij had hem nooit overwonnen en de staf erkende hem dus ook niet als eigenaar.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 10:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Mala schreef op 01-08-2007 @ 23:05 :
En ik vind 't wel gaaf dat Harry Voldemort niet echt vermoord heeft, maar dat Voldemorts eigen curse weerkaatste op zichzelf. Dus dat Harry niemand echt dood heeft gemaakt.
Dat vond ik inderdaad ook wel mooi (al moest ik wel twee keer lezen). Het ligt ook netjes op één lijn met de opmerking van Harry in het derde jaar, dat zijn vader niet had gewild dat zijn twee beste vrienden moordenaars zouden worden. Dus waarom dan wel zijn zoon?
Ik vond het gedurende het boek wel vreemd dat Harry niet stil leek te staan bij de gedachte dat hij misschien een ander zou moeten gaan doden. Nu had hij natuurlijk ook wel wat anders aan zijn hoofd, laten we zeggen zelf niet dood gaan, maar dan nog leek het me echt iets om over na te denken.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 10:22
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Alleen een beetje jammer dat Harry van 'Expelliarmus' zijn signatuur-spreuk heeft gemaakt. Ik vind 't een beetje zwak overkomen om een tweedejaars spreuk te blijven gebruiken als beste aanval...
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 02-08-2007 @ 11:22 :
Alleen een beetje jammer dat Harry van 'Expelliarmus' zijn signatuur-spreuk heeft gemaakt. Ik vind 't een beetje zwak overkomen om een tweedejaars spreuk te blijven gebruiken als beste aanval...
Het is geen Dungeons and Dragons Het spreekt juist voor hem dat hij overwint met enkel een ontwapeningsspreuk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 16:50
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
pfff.. wat een boek..
Ik was op vakantie dus pas vandaag uitgelezen.

Wat ik er uiteindelijk van vind weet ik nog niet, zal nog even moeten bezinken.

Bepaalde dingen die ik had verwacht kwamen niet uit.

1) Percy sterft geen heldhaftige dood na een hereniging met zijn familie. Ben ik blij om want ik vond het nogal voor de hand liggen.

2) Draco en Neville spelen een relatief kleine rol. Ik dacht dat ze veel meer in het boek voor zouden komen.

3) "Voiceless spells" speelden geen rol en ik had verwacht dat het in boek 7 een stapje verder zou gaan naar "wandless spells". Een toverstaf is slechts een geleider en katalysator voor de magie die een tovenaar in zich heeft, dus ik zal Harry zonder staf tegenover Voldemort staan en toch een spreuk uit voeren.
Jammer, had het een leuk extra stapje gevonden in de magie.

4) Ik had een echt dramatische dood verwacht van een echt hoofdpersonage ofzo. Vanaf boek vier sterft er elk boek iemand die dichterbij Harry staat of belangrijker is voor het verhaal en dat mis ik hier wel, hoewel er een reeks bijfiguren sterft (waarvan de meeste me minder doen).


Er zijn dingen die ik niet zo sterk vind aan het boek.

1) De Epiloog is nogal suf, echt een beetje zonde om het boek zo te eindigen vind ik.

2) De personages raken een beetje bedolven in al het vluchten en doen en actie. Daardoor had ik minder binding met personages en deed de dood van bijvoorbeeld Fred me helemaal niets.

3) Hogwarts speelt slechts helemaal aan het einde een rol, ik miste de school toch wel een groot deel van het boek. Het voelde echt minder een Harry Potter boek doordat veel van de standaard elementen ontbraken. Naar hogwarts was voor mij altijd het teken dat het verhaal nu echt begonnen was.

4) Het langdradige geplan en het terugvallen op oude dingen zoals altijd maar cloak en polyjuice potions ging me een beetje vervelen.

5) Weinig delen of gebeurtenissen die er echt uitstaken. Van het ene op het andere hoofdstuk liep het verhaal gewoon helemaal door als één uitgesmeerde keten van gebeurtenissen. Van mij had er wat meer verschil tussen mogen zitten en er wat meer afgesloten of afwijkende delen mogen zijn


Dingen die ik erg raar vond:

1) Harry zegt dat de toverstaf van Bellatrix Sirius vermoord heeft met Avada Kedavra (net als in de film), maar ik zou toch zweren dat Siruis sterft door een portaal door te vallen.

2) Polyjuice potion kost een maand om te maken en heeft speciale ingrediënten, maar zelfs zonder vaste plek hebben Harry, Ron and Hermione een bijna oneindige voorraad. Het lijkt ook een keer alsof ze in een week een plan inclusief polyjuice voorbereid hebben.

3) In het grote gevecht op Hogwarts valt Charlie Professor Slughorn aan. Kort daarna is Slughorn samen met twee andere leraren in gevecht met Voldemort. Vecht Slughorn dan aan beide kanten of is dit een foutje?

4) Ik dacht dat Dobby begraven werd in de jas van Harry, maar later heeft Harry zijn jas nog aan, hoewel er ook wel vaak over zijn robes gesproken wordt. Komt beetje over alsof Harry nogal veel kleding bij zich heeft en wisselt.

Schokkend vond ik:

1) De dood van Hedwig. Ik heb nooit veel om de uil gevonden, maar het deed me toch wel wat (misschien omdat ik zelf net een huisdier verloren heb).

2) De dood van Dobby. Dit vond ik echt het ergste wat er in het boek gebeurden. Ik vond Dobby zo leuk en dit was echt zo ontroerend, het kleine Dobby lichaampje dat ze aan gaan kleden en begraven.


Echt super:

1) Alle puzzels en onderdeeltjes die in elkaar vallen. Ik houd daar enorm van en ik ben blij dat dit ook in het zevende boek zit (meestal zat dit vooral in de even boeken en kreeg je in de oneven boeken bijna geen info om dan in het laatste hoofdstuk een stortvloed van afgeraffelde ontknopingen over je heen gestort te krijgen).

2) De misinformatie en de vrij ingewikkelde dingen rond toverstaf bezit bijvoorbeeld. Van die dingen die toch anders in elkaar bliken te zitten dan je zou denken en waar je soms echt even voor terug moet lezen en over na moet denken. Mooi geplanned.

3) Het hoofdstuk met het verhaal van Snape. Mijn vermoedens over hem en de dood van Dumbledore klopten en ik vond dit het beste hoofdstuk van het boek.



SounD
__________________
SounD of Silence
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 02-08-2007 @ 17:50 :
2) Polyjuice potion kost een maand om te maken en heeft speciale ingrediënten, maar zelfs zonder vaste plek hebben Harry, Ron and Hermione een bijna oneindige voorraad. Het lijkt ook een keer alsof ze in een week een plan inclusief polyjuice voorbereid hebben.
Ze hebben de volledige voorraad van Mad-Eye Moody meegestolen, staat ergens in het begin. Ze hadden het dus en hebben het niet lopen maken ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 18:44
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
SounD schreef op 02-08-2007 @ 17:50 :


[...]

3) "Voiceless spells" speelden geen rol en ik had verwacht dat het in boek 7 een stapje verder zou gaan naar "wandless spells". Een toverstaf is slechts een geleider en katalysator voor de magie die een tovenaar in zich heeft, dus ik zal Harry zonder staf tegenover Voldemort staan en toch een spreuk uit voeren.
Jammer, had het een leuk extra stapje gevonden in de magie.

[...]


SounD
Oh wat grappig, dat vond ik nou ook! Vond het steeds erg ongemakkelijk dat Harry zo afhankelijk was van zijn toverstaf.

Verder zijn er al zoveel dingen gezegd, dat ik alleen even wil toevoegen: hoe gaaf was Molly! Ik vond het zo leuk dat ze eindelijk eens wat serieus en krachtig spreukwerk liet zien
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 18:51
Nyawa
Citaat:
SounD schreef op 02-08-2007 @ 17:50 :
1) Harry zegt dat de toverstaf van Bellatrix Sirius vermoord heeft met Avada Kedavra (net als in de film), maar ik zou toch zweren dat Sirius sterft door een portaal door te vallen.
Maar bij het gevecht tussen Bellatrix en Mrs. Weasley sterft Bellatrix door de rode lichtstraal van Molly, terwijl er niet iets als een veil in de buurt is. Haar dood moet dus wel iets met die jinx te maken hebben. Ik vermoed dus dat die jinx ook als een soort van Killing Curse fungeert, maar dan misschien minder direct. Maar Bellatrix gebruikte toch ook geen Avada Kedavra om Sirius te doden? Als ik me het goed herinner was het een rode en geen groene lichtstraal, en ik kan me ook niet herinneren dat Harry specifiek zei dat het met Avada Kedavra was gebeurd - maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen hoor .
Met citaat reageren
Oud 02-08-2007, 19:17
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 02-08-2007 @ 19:51 :
Maar bij het gevecht tussen Bellatrix en Mrs. Weasley sterft Bellatrix door de rode lichtstraal van Molly, terwijl er niet iets als een veil in de buurt is. Haar dood moet dus wel iets met die jinx te maken hebben. Ik vermoed dus dat die jinx ook als een soort van Killing Curse fungeert, maar dan misschien minder direct. Maar Bellatrix gebruikte toch ook geen Avada Kedavra om Sirius te doden? Als ik me het goed herinner was het een rode en geen groene lichtstraal, en ik kan me ook niet herinneren dat Harry specifiek zei dat het met Avada Kedavra was gebeurd - maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen hoor .
De rode stralen zijn de 'stunners'. Maar een krachtige stunner kan best dodelijk zijn. Denk maar even terug aan Mcgonagall, die vier stunners in haar maag kreeg en weken mocht doorbrengen in st Mungo's.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 10:23
Verwijderd
Citaat:
SounD schreef op 02-08-2007 @ 17:50 :
3) "Voiceless spells" speelden geen rol en ik had verwacht dat het in boek 7 een stapje verder zou gaan naar "wandless spells". Een toverstaf is slechts een geleider en katalysator voor de magie die een tovenaar in zich heeft, dus ik zal Harry zonder staf tegenover Voldemort staan en toch een spreuk uit voeren.
Jammer, had het een leuk extra stapje gevonden in de magie.
Rowling heeft al jaren geleden gezegd dat de tovenaars geen magie konden beoefenen zonder toverstok. (Behalve 'accio wand', denk ik, want die wordt toch wel gebruikt zonder toverstok? Of ben ik nu in de war). Dat er geen wandless magic zou komen, was dus wel logisch.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 10:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-08-2007 @ 11:23 :
Rowling heeft al jaren geleden gezegd dat de tovenaars geen magie konden beoefenen zonder toverstok. (Behalve 'accio wand', denk ik, want die wordt toch wel gebruikt zonder toverstok? Of ben ik nu in de war). Dat er geen wandless magic zou komen, was dus wel logisch.
Accio wand kan geloof ik wel, en lumos werkte voor zover ik het begreep niet als magie. Dat mocht in ieder geval ook tijdens de vakanties.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 03-08-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 02-08-2007 @ 19:51 :
Als ik me het goed herinner was het een rode en geen groene lichtstraal, en ik kan me ook niet herinneren dat Harry specifiek zei dat het met Avada Kedavra was gebeurd - maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen hoor .
Ik dacht dat Sirius gestund werd en toen in de veil viel?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 12:04
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-08-2007 @ 17:42 :
Ik dacht dat Sirius gestund werd en toen in de veil viel?
Klopt. Beetje jammer dat het in de film wel avada kedavra was, bovendien leek hij in de film na de vloek nog even te leven voordat hij door dat ding viel terwijl je eh 'normaal gesproken' dan meteen dood zou moeten zijn. Vage shit.

Ik vond Slughorn trouwens inderdaad ook een beetje vaag doen, leek idd net alsof hij steeds van partij wisselde, maar ik zal wel gewoon niet goed gelezen hebben ofzo. En ik moest dik janken om Dobby.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 14:55
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
SounD schreef op 02-08-2007 @ 17:50 :

2) De dood van Dobby. Dit vond ik echt het ergste wat er in het boek gebeurden. Ik vond Dobby zo leuk en dit was echt zo ontroerend, het kleine Dobby lichaampje dat ze aan gaan kleden en begraven.
Ik vond dit ook het meeste heftige wat gebeurde. Dat hele stuk, met de totale ontsnapping erbij, heb ik wel twee keer overgelezen, want ik geloofde het gewoon niet. Dobby was zo lief..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2007, 21:29
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik heb het ook uit inmiddels en ben nu dit topic een beetje door aan het lezen GOD ik vond het echt een supermooi / spannend boek

.. zou JK Petunia eerst 'late in life' naar Hogwarts hebben willen laten komen? Ze schreef niet 'zomaar' of ze naar Hogwarts mocht als kind Dat was zo leuk geweest .. ik vond het sowieso wel sterk dat Lily en Snape elkaar kenden als kind.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 21:19
SounD
Avatar van SounD
SounD is offline
Citaat:
Morgan schreef op 03-08-2007 @ 11:23 :
Rowling heeft al jaren geleden gezegd dat de tovenaars geen magie konden beoefenen zonder toverstok. (Behalve 'accio wand', denk ik, want die wordt toch wel gebruikt zonder toverstok? Of ben ik nu in de war). Dat er geen wandless magic zou komen, was dus wel logisch.
Ik heb niet alle interviews gelezen en soms kunnen dingen later nog veranderen natuurlijk.

Kreeg sterk het idee dat er naartoe gewerkt werd toen ik boek 6 las en door het wisselen van toverstaffen werd ook bewezen dat het meer aan de persoon dan aan het stokje ligt en daarbovenop nog teksten van Ollivander in de trant van als je in jezelf gelooft dan kan in principe elke staf voor je werken, staf geleidt slechts je eigen magie.

Ik zie het een beetje als een gemiste kans op een spectaculair iets.. een expelliarmus zonder dat je zelf een staf in handen hebt lijkt me wel leuk als nieuwe kenmerkende spreuk voor Harry.

SounD
__________________
SounD of Silence

Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 13:00
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
hahaha lolz
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 06-08-2007 @ 14:00 :
[afbeelding] hahaha lolz
<3333
Met citaat reageren
Oud 06-08-2007, 21:10
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 06-08-2007 @ 14:00 :
[afbeelding] hahaha lolz
zat er aan te komen...
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 10:48
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 06-08-2007 @ 22:10 :
zat er aan te komen...
dat maakt dat ik er alleen maar harder om moet giechelen
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 17:12
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
By the way, hoe komt het dat Cho (die een jaar ouder dan Harry is) nog op school zit in deel 7 (ze wordt even vermeld als Harry & co terug in Zweinstein binnendringen)? Gebuisd het jaar ervoor? Ik heb nog nooit gehoord van iemand die z'n jaar overdeed op Zweinstein..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 17:59
lysias
lysias is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 07-08-2007 @ 18:12 :
By the way, hoe komt het dat Cho (die een jaar ouder dan Harry is) nog op school zit in deel 7 (ze wordt even vermeld als Harry & co terug in Zweinstein binnendringen)? Gebuisd het jaar ervoor? Ik heb nog nooit gehoord van iemand die z'n jaar overdeed op Zweinstein..
Ze was een van de leden van de DA, die door de geheime gang kwam vanaf de Hogshead. Ze had het nieuws gekregen via de muntjes.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 18:44
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
lysias schreef op 07-08-2007 @ 18:59 :
Ze was een van de leden van de DA, die door de geheime gang kwam vanaf de Hogshead. Ze had het nieuws gekregen via de muntjes.
Fair enough
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 19:26
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Wat ik overigens vreemd vond is dat de Death Eathers niet allemaal standaard de Avada Kevadra spreuk gebruikten.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 19:59
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Magican schreef op 07-08-2007 @ 20:26 :
Wat ik overigens vreemd vond is dat de Death Eathers niet allemaal standaard de Avada Kevadra spreuk gebruikten.
Misschien omdat 'Stupefy' een stuk korter is om uit te spreken.

Daarnaast moet je 't écht menen
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 20:47
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
als ik een tovenaar was ontwierp ik een STFU spreuk. 'schtfoo!' klinkt mooi.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Tonsillitis schreef op 07-08-2007 @ 21:47 :
als ik een tovenaar was ontwierp ik een STFU spreuk. 'schtfoo!' klinkt mooi.
Dat klinkt als "Shut up, foo!" Whaha, een Mr. T spreuk
Met citaat reageren
Oud 07-08-2007, 23:26
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
“You can’t do it if I don’t cooperate, you need me to give you some hair.”
“Well, that’s that plan scuppered,” said George. “Obviously there’s no chance at all of us getting a bit of your hair unless you cooperate.”
“Yeah, thirteen of us against one bloke who’s not allowed to use magic: we’ve got no chance,” said Fred.
Hehe, briljant
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 10:10
Verwijderd
en een stukje verder, als ze de Polyjuice Potion ingenomen hebben, en dus beide op Harry lijken:

Citaat:
Fred and George turned to each other and said together, "Wow- we're identical!"
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 14:09
Aine
Avatar van Aine
Aine is offline
Geweldig ja <3
__________________
Love is blind, but friendship closes its eyes.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 17:45
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Is het jullie niet opgevallen dat in de laatste boeken er constant dezelfde spreuken gebruikt worden? Komop, 6 jaar magisch onderwijs en het enige wat ze kunnen is een aantal basisspreuken plus expecto patronum. En dan zijn ze in staat de Death Eaters te verslaan (opnieuw met een hoop Deus-Ex-Machinas van Rowling).
De Onvergeeflijke vloeken waren zo indrukwekkend toen ze geïntroduceerd werden in boek 4, maar in boek 7 ergerde ik me eraan dood hoe vaak ze wel niet gebruikt werden. En Harry had niet eens moeite met "imperio" toen hij het voor het eerst probeerde.
Ik had ook gehoopt dat toverdranken en transfiguratie een grotere rol hadden gespeeld. DADA nam de lead role en liet alle andere soorten magie ver achter zich. Best wel jammer.

Had Rowling trouwens niet eens gezegd dat "Ravenklauw z'n moment nog zal krijgen"? Wat was dat moment dan precies (als het er dan al was-?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 18:15
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
luna lovegood? of misschien de ravenclawdiadeem? kweenie, kan niet echt iets specifieks benoemen.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:51
Me-ke
Avatar van Me-ke
Me-ke is offline
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 08-08-2007 @ 18:45 :

De Onvergeeflijke vloeken waren zo indrukwekkend toen ze geïntroduceerd werden in boek 4, maar in boek 7 ergerde ik me eraan dood hoe vaak ze wel niet gebruikt werden. En Harry had niet eens moeite met "imperio" toen hij het voor het eerst probeerde.
harry had het toch al eerder gebruikt? (in boek 5, bij de ministry of magic) tenminste geprobeert te gebruiken bij bellatrix. En toen lukte het dus niet en was ze helemaal van "ha ha ha dacht je dat je dat kon doen, je moet het wel echt menen"
dus en nu was het vet oorlog, en meende hij het dus gewoon echt, dus dat vond ik niet heel raar.

en dat ze vaak gebruitk werden.,.. door wie wordt dat onvergeeflijk genoemd. door het ministerie en de magic-wetten
maarja, het ministerie was gevallen enzo, dus daar hoefde geen rekening mee gehouiden te worden en op zich waren in boek 7 de death eaters nog steeds over t algemeen de enigen die die spells gebruikten.. en die hadden er sowieso toch altijd al maling aan dat ze onvergeeflijk waren!

denk ik....
(en sorry voor de engelse potter-woorden soms zo tussendoor.. )
__________________
Zeg 't zegt 't ... Deportivo de la Coruña ... ah!!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2007, 21:51
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-08-2007 @ 11:10 :
en een stukje verder, als ze de Polyjuice Potion ingenomen hebben, en dus beide op Harry lijken:

Fred and George turned to each other and said together, "Wow- we're identical!"
dat vond ik ook een geweldig stukje
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 11:16
Aine
Avatar van Aine
Aine is offline
Ligt misshien aan mij, maar zo makkelijk ging die imperio vloek toch niet toen hij hem gebruikte in de bank? Meerdere keren opnieuw proberen etc.
__________________
Love is blind, but friendship closes its eyes.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 12:30
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 30-07-2007 @ 16:27 :
Oh en ben ik de enige die Dobby's dood echt het ergste vond?
Nee.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 17:18
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
Citaat:
Me-ke schreef op 08-08-2007 @ 22:51 :
[...]
Ja, daar heb je volkomen gelijk. Ik bedoelde gewoon dat die vloeken plots goedkoop aanvoelde omdat ze zo vaak gebruikt werden. IMO dan.

Citaat:
Aine schreef op 09-08-2007 @ 12:16 :
Ligt misshien aan mij, maar zo makkelijk ging die imperio vloek toch niet toen hij hem gebruikte in de bank? Meerdere keren opnieuw proberen etc.
Dat wel. Maarja, ik schat die vloeken in als ongeveer van hetzelfde niveau als occlumency en expecto patronum, dus ik verwachtte dat Harry ze zou moeten aanleren met veel moeite.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Charlesworth999 schreef op 09-08-2007 @ 18:18 :
Ja, daar heb je volkomen gelijk. Ik bedoelde gewoon dat die vloeken plots goedkoop aanvoelde omdat ze zo vaak gebruikt werden. IMO dan.



Dat wel. Maarja, ik schat die vloeken in als ongeveer van hetzelfde niveau als occlumency en expecto patronum, dus ik verwachtte dat Harry ze zou moeten aanleren met veel moeite.
Dat denk ik niet... iig niet zoals occlumency, want dat kon bijna niemand. Alle death eaters konden die vloeken en was het Mad-eye Moody die ze liet zien op die spin? Dus dan kon de Order of the Phoenix het ws. ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.