Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 18:41
Saarah
Saarah is offline
Hoi,
Vanmorgen is m'n jongste kat Kyra, ze is nu ongeveer 8 maanden oud, gesteriliseerd. Toen ik met haar terugkwam van de dierenarts, begonnen de problemen met onze andere kat Karol al (en dat is dan notabene haar moeder!). Karol blies naar Kyra. Nu dacht ik dat dat wel zou komen omdat Kyra nog half verdoofd was, en wankelde enzo, en 'raar' rook (naar dierenarts dus). Maar het blijft aanhouden.
Ik heb Karol dan maar voorlopig buitengezet, maar net laat ik haar terug binnen, omdat Kyra eindelijk een beetje 'normaler' begint te doen. Ze reageert nog niet echt ofzo, maar ze loopt al wel normaal.
Ik liet haar binnen, en Karol begint meteen terug te blazen naar haar. Kyra reageert er echter totaal niet op, kijkt gewoon voor zich uit.
Aangezien Karol verzot is op eten, heb ik wat katteneten op een bordje gedaan en dat vlakbij Kyra gezet. Karol kwam argwanend aangeslopen, blies naar Kyra, nam één hap, blies nog eens en stoof weg. Ze begon vanaf de andere kant van de kamer te grommen en blazen, dus heb ik haar maar terug buitengezet. Ik ga haar vanavond maar buiten laten, want ik moet zodadelijk weg, en ik vertrouw haar niet alleen met Kyra.

Wat moet ik nu doen, of lost dit zichzelf op?

Het klinkt misschien stom, maar ik ben echt kwaad op Karol.
Toen zij (enkele maanden geleden) gesteriliseerd werd, keek Kyra ook wel even raar op toen haar moeder zo raar deed. Maar even later ging Kyra Karol heel lief wassen.
En Karol doet dan zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2007, 19:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dat kan heel goed komen omdat je kat naar dierenarts ruikt, grote kans dat als dat luchtje van haar af is alles vanzelf weer goedkomt. Boos worden heeft weinig zin, zolang je ene kat de andere niet enorm aanvalt kunnen ze het het best zelf oplossen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 13:52
Verwijderd
Onze katten reageerden precies hetzelfde. De jongste keek bij de oudste wel even raar op, maar deed daarna idd heel lief tegen haar. Toen de jongste daarentegen gesteriliseerd werd deed de oudste daarna heel lelijk tegen haar. Na verloop van tijd werd het wel iets minder, maar echt heel lief zijn ze niet meer tegen elkaar, helaas.

Zolang de ene kat nog suf is van de verdoving en de wond nog niet goed dicht is, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en ze als je weg gaat uit elkaar zetten. Zodra Kyra hersteld is, zou ik ze het zelf op laten lossen (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Katten die niet willen eten...
Verwijderd
23 13-06-2003 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.