Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2006, 12:14
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Hoi allemaal,


vanochtend ben ik wakker gestoken door een wesp!
ik woon gewoon in Nederland in de randstad, mn raam stond op een heel klein kiertje en de schavuit is daar gewoon doorheen gekropen om mij op 11 november nog een verlate zomertraktatie te bezorgen.

Is dit normaal? kan ik meer aanvallen verwachten, daar zou ik nl. niet bijster vrolijk van worden,het doet verdomde pijn aan mn voorhoofd nu,daar waar die gestoken heeft.

groeten,Tino
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2006, 13:09
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Je kunt voor de zekerheid je raam dicht houden 's nachts of er gaas voor doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 13:15
Hyugan
Hyugan is offline
Haha
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 23:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb ze het hele jaar amper gezien, normaal stikt het hier de moord van die beesten
Enkel toen ik drenthe was had ik er last van, maar hier in Zeeland heb ik er serieus maar 1 of 2 gezien

Niet dat ik dat erg vind, wel raar
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 23:39
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Vreemd, met deze temperaturen komen die beesten nauwelijks meer buiten. Dus nee, is niet normaal. Maar kan een keer voorkomen. Komen ook steeds meer 'mutaties' onder de wespensoorten onderling voor, de 1 is agressiever dan de ander dus zou wel oppassen en je omgeving controleren op een evt nest (kan ook ondergronds zitten).
Verder niet te druk om maken en evt een hor aanschaffen idd.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 00:11
Verwijderd
Die beesten bouwen soms ook tussen muren een nest, of in je kruipruimte, onder het dak, allemaal plekjes waar 't nog warm genoeg is voor ze nu. Hou zeker in de gaten of je er meer gaat zien!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 08:44
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Hier in de tuin staat een struik waar die beesten masaal op af komen. Dus kennelijk redden ze het nog wel. Ik moet wel zeggen dat het er aan het begin van de maand nog heel veel waren en nu een stuk of vijf.

Je hebt dus gewoon pech gehad. Gisteren zat er bij mij ook een binnen, maar ik ben niet gestoken.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 16:42
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
tja, heb al ff rondgekeken ,maar het stomme is dat ik dus echt helemaal niets zie.ook is t huis waar k woon best nieuw (<5jr) en is mijn slaapkamer op de 2e verdieping, dus ook niet in de tuin ofzo.

Maargoed, t is weer iets wat je ooit meegemaakt moet hebben he, hopelijk 1e en laatste keer meteen.

Bedankt voor jullie antwoorden.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:27
ganralph
ganralph is offline
leeftijd van het huis zegt niets over de mogelijkheid op wespennesten. maar een wesp in november is geen reden om je zorgen te maken over een nest: vooral in steden is het nog warm genoeg geweest de laatste tijd.

mocht je wel opvallend veel wespen op een bepaalde plek bij je huis zien: bel dan de gemeente om ze weg te laten halen.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:29
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik weet niet of het normaal is

maar ik heb 3 of 4 weken gehad dat er elke dag wel een paar wespen in m'n kamer zaten en dat was tot een week geleden ofzo dus gewoon je hoor nog maar even dicht houden
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:03
silhouette_x
Avatar van silhouette_x
silhouette_x is offline
11 November, rare tijd voor die rotdingen.
Hoewel ik vorige maand ook nog last had van muggen.

Raam maar dichthouden dan, of op een héél héél klein kiertje, of je moet zo'n speciaal ding erin laten zetten.
__________________
You know me, you know me all too well, My only desire - to bridge our division ~ <3
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 15:27
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
silhouette_x schreef op 14-11-2006 @ 14:03 :
11 November, rare tijd voor die rotdingen.
Hoewel ik vorige maand ook nog last had van muggen.

Raam maar dichthouden dan, of op een héél héél klein kiertje, of je moet zo'n speciaal ding erin laten zetten.
ik had vannacht nog 2 muggen

misschien rust er een insecten vloek op ons huis
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 09:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Tiño schreef op 16-11-2006 @ 16:27 :
ik had vannacht nog 2 muggen

misschien rust er een insecten vloek op ons huis
nee het klimaat verandert, dus grootmoeders tabelletje"s:
"in mei legt elke vogel een ei"
"maart roert zijn staart"
"geen wespen in november"

zijn niet meer geldig tegenwoordig
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 18:00
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
vanochtend weer een wesp in mn kamer

echt fucking vaag want mn raam staat dicht, ik heb een kleine schone kamer die 6maanden terug geverfd is...echt ik snap er niets van.

zaterdag wespendag
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 20:34
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-11-2006 @ 19:00 :
vanochtend weer een wesp in mn kamer

echt fucking vaag want mn raam staat dicht, ik heb een kleine schone kamer die 6maanden terug geverfd is...echt ik snap er niets van.

zaterdag wespendag
Ws een nest zeer dicht in de buurt. Kan ook binnen zitten, alle kamers goed controleren, ook tussen de muren, en ongediertebestrijding bellen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 18-11-2006, 20:55
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-11-2006 @ 21:34 :
Ws een nest zeer dicht in de buurt. Kan ook binnen zitten, alle kamers goed controleren, ook tussen de muren, en ongediertebestrijding bellen.
Of het is toeval
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:55
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-11-2006 @ 21:55 :
Of het is toeval
ja,daar ga ik maar vanuit. deze 2 wespen zijn echt de enige die ik gezien heb t hele jaar zowat.

Alles wat nog leeft zal een dezer dagen wel doodgaan,gezien het koudere weer en de regen nu.

(hoop ik dan maar)
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 22:47
Verwijderd
kan ook zijn dat ie er al een tijdje zat, had een tijdje geleden ook een vieze dikke wesp in mijn huis, terwijl raam al in geen weken open was geweest....

nog last gehad verder?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2006, 22:50
Hagel
Hagel is offline
Ik ben afgelopen dinsdag ook gestoken door een wesp, er zaten er 2 in de kamer van mijn vriend ze konden niet meer vliegen maar steken dus wel rotbeesten Er zit wel een wespennest daar zijn we achter gekomen.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 18:05
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Naojan schreef op 19-11-2006 @ 23:47 :
kan ook zijn dat ie er al een tijdje zat, had een tijdje geleden ook een vieze dikke wesp in mijn huis, terwijl raam al in geen weken open was geweest....

nog last gehad verder?
nee,gelukkig niet meer.

@hagel

das klote,want t deed echt de hele dag best pijn bij mij
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 20-11-2006, 22:01
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Naojan schreef op 19-11-2006 @ 23:47 :
kan ook zijn dat ie er al een tijdje zat, had een tijdje geleden ook een vieze dikke wesp in mijn huis, terwijl raam al in geen weken open was geweest....
Wel je huis luchten he
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Dit weekend ook nog een wesp gezien. T beest was wel 3 cm lang EN het zat in een kamer waar al maanden geen venster meer is opengeweest
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 00:38
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Even een kick omhoog..
Wil ik net gaan slapen, hoor ik een zoemend geluid op de overloop en na goed kijken kan ik niks anders zeggen dat het een wesp is. Aan een huisgenoot een second opinion gevraagd, en die zei dat nog een huisgenoot 'er de laatste tijd een paar (ongewenst) op z'n kamer heeft gehad'..
1) Is het fysiek mogelijk voor wespen om nog in leven te zijn deze tijd van het jaar?
2) Moet er actie ondernomen worden / is dit het begin en wordt het alleen maar erger?

Alvast bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 00:44
Verwijderd
met deze temperaturen verbaast het me dat ze niet eerder zijn opgedoken eik
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 03:30
Hourglass
Avatar van Hourglass
Hourglass is offline
Ik heb vaak dat er opeens allemaal muggen naar binnen vliegen, ook vreemd zo in de winter.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2007, 14:57
Verwijderd
wespen overwinteren een soort van... dus als het weer wat warmer wordt, zoals nu denken ze dat het voorjaar is en gaan ze een plekje voor een nest zoeken
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 15:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nick-Name schreef op 04-02-2007 @ 01:38 :
2) Moet er actie ondernomen worden / is dit het begin en wordt het alleen maar erger?
Het is niet koud genoeg geweest om die beesten kapot te vriezen, dus ben bang dat het alleen maar erger gaat worden.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2007, 20:53
homehapero
Avatar van homehapero
homehapero is offline
schavuiten! misschien wordt er een algeheel complot gesmeed door die wespen gericht tegen jou persoonlijk....
door de erg warme winter zijn er veels te weinig vzn die beesten gestorven en door het vroege warmer worden is hun bioklok ook tilt geslagen (kijk ook maar naar planten die al veel te vroeg knoppen krijgen etc.). Heb persoonlijk ook last van die rotmuggen...
__________________
"nu nog hopen dat niemand anders een verhaal instuurt en de kat is in het bakkie..."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Bijen / wespen en ik
AceSpade
8 18-08-2011 18:49
Lichaam & Gezondheid [TIPS] Tips tegen wespen en wespensteken
Raven
74 23-08-2004 17:29
Psychologie Wespen fobie
Verwijderd
17 13-09-2003 22:59
Muziek Oud liedje met wesp
Upke
2 08-06-2003 13:41
Huiswerkvragen: Exacte vakken Info over wesp
0 10-06-2001 13:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.