Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 11:55
Verwijderd
Hoi,
Weet iemand welke groenten en kruiden geschikt zijn om te kweken in een normaal formaat bloempot? En dan ook nog in de schaduw, want het balkon zit aan de noordkant. Ik was uiteraard niet van plan om daar deze maand aan te beginnen maar ik dacht er nu aan. Ik heb al peterselie geprobeerd, maar dat groeide niet goed, en radijsjes, die ook erg klein bleven. Tuinkers doet 't wel goed, want tuinkers doet 't overal, maar alleen tuinkers is ook zo saai.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 12:20
juno
Avatar van juno
juno is offline
De aloude klassieker: basilicum? Verder peterselie, selderij, bieslook, kattegras, lavas, (maggiplant).
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:33
Verwijderd
Van basilicum weet ik vrij zeker dat het zon nodig heeft. En peterselie lukte dus al niet
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:17
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb zelf een peperplantje staan, die doet het erg goed, ook in het halfduister van mijn studentenhok, dus misschien kun je dat eens proberen?
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 23:43
Verwijderd
Ik weet dat kervel een voorkeur heeft voor schaduw.
Verder kan je idd bieslook en selderij proberen.
Maggiplant valt te proberen, maar dan heb je vaak aan één genoeg omdat die van zichzelf vrij groot worden.
Basilicum heeft over het algemeen een vrij hoge temperatuur nodig, dus zou voor bijv. binnen wel een optie zijn.
Verder kan je qua groenten kiezen voor sherrytomaatjes (je hebt van die balkon/potplanten, knoflook kan ook op potten en sla doet het opzich ook wel redelijk op potten, mits je het voldoende water blijft geven.
Dat radijsjes niet lukt is vrij normaal, die hebben liever een stevige klei/zandgrond dan een humusrijke potgrond. Het het zelf ook wel vaker geprobeerd maar werd niets.
Verder kan je bijv. als je wat stokken in een grotere pot zet ook peultjes kweken, maar dat zullen nooit grote hoeveelheden worden, dus alleen leuk voor wokgerechten ofzo.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2006, 20:54
Verwijderd
ja dank je
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 12:42
Verwijderd
Heb je geen vensterbank die wat zon vangt? Ik heb op dit moment peterselie, rucola en basilicum in mijn vensterbank staan en dat groeit wel (vooral de peterselie) maar daar komt nu nauwelijks meer direct zondlicht. Wel gewoon daglicht dus. En het is binnen wat warmer dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Afgelopen zomer heb ik tomaatjes gekweekt maar die hebben best wat zon nodig om rood te worden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 15:32
Verwijderd
Binnen in huis wel, maar mijn vensterbanken staan eigenlijk al aardig vol.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 01:04
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Tuinkers

een tuinbonenplantje groeit zelfs goed in een spons, dus moet een bloempot ook wel werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.