Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2007, 20:59
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik ben vorig jaar in Australie geweest en heb daar toen ook een Westpacrekening geopend, waar ik gewoon mijn huisadres in Nederland als correspondentieadres voor heb opgegeven.

Toen ik weer terugging naar Nederland heb ik het geld dat nog op die Australische rekening gepint en later op mijn postbank rekening gestort.

Enkele maanden geleden kreeg ik een bankafschrift en zag dat ik enkele dollars (iets van 3 euro) rood stond, omdat nádat ik al het geld van die rekening gehaald heb; ze nog een paar dollar in rekening hebben gebracht voor het gebruiken van niet-Westpac pinautomaten.

Vorige week kreeg ik weer een rekening overzicht, waarbij mijn schuld iets (niet meer dan een euro) gegroeid is door rente-toeslagen. Het zijn echter geen aanmaningen, gewoon rekeningafschriften.

Wat kan ik het beste doen? Ik kan waarschijnlijk die paar euro wel overmaken op mijn australische rekening via paypal, maar vind het eigenlijk een beetje onzinnig. Wat is het risico als ik die schuld verder laat oplopen, kan ik er ooit problemen mee krijgen?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-06-2007, 22:58
justa
justa is offline
Het lijkt me dat die schuld steeds groter wordt omdat je er steeds rente over betaald.. ik denk niet dat je er problemen mee krijgt maar je zult het toch een keertje terug moeten betalen toch? kan je maar beter meteen doen lijkt mij, voordat je steeds meer rood gaat staan
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 23:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet hoe het in Australie zit maar in Belgie betaal je echt iets van 20% rente over wat je rood staat, echt veel meer dan in Nederland dus ik zou als ik jou was wel zorgen dat je je schuld aflost omdat het bedrag alleen maar groter zal worden wat je moet betalen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 01:25
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
Doe je nou echt serieus moeite over een paar eurotjes?
Betalen die handel... je gaat echt niet failliet...
__________________
Dont dream about things you never will have...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 09:25
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Oktay-Y schreef op 10-06-2007 @ 02:25 :
Doe je nou echt serieus moeite over een paar eurotjes?
Betalen die handel... je gaat echt niet failliet...
idd, je bent ze dat geld schuldig, dus betaal gewoon en hef daarna die rekening op...wat is het punt?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 09:45
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ok, jullie hebben gelijk. Ik ga zsm het geld overmaken, het ging me ook niet zozeer om de paar euro, meer om de 'moeite' die het kost, aangezien ik eerst een paypal-account aan zal moeten maken.

Maar wat mij betreft kan dit topic nu dicht.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 14:47
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, ach als t elk jaar met een euro groeit.. ja ach zo boeiend is het niet he.

Maare met paypal kan je alleen naar andere paypal accounts overmaken,niet naar rekeningen.

De enige optie die je dus imo hebt is een pp account aanmaken met als aangekoppelde betaalrekening die australische rekening en dan via een creditcard geld overmaken naar je paypalaccount en dan via paypal regelen dat het geldvan paypal op je rekening komt(australische rekening dus).

misschien zie ik het verkeerd, heb pyapal al een tijd niet gebruikt,maar ik vrees/denk dat dit je enige optie is.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 21:53
MJM
MJM is offline
Citaat:
Breg schreef op 10-06-2007 @ 10:45 :
ok, jullie hebben gelijk. Ik ga zsm het geld overmaken, het ging me ook niet zozeer om de paar euro, meer om de 'moeite' die het kost, aangezien ik eerst een paypal-account aan zal moeten maken.

Maar wat mij betreft kan dit topic nu dicht.
Breg, maar waarom via paypal, kan je niet gewoon een overschrijving naar een buitenlandse rekening doen...>>?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 09:55
Verwijderd
Citaat:
MJM schreef op 10-06-2007 @ 22:53 :
Breg, maar waarom via paypal, kan je niet gewoon een overschrijving naar een buitenlandse rekening doen...>>?
Ik geloof dat dat geld kost (binnen Europa niet, daarbuiten wel). Maar ik kan het fout hebben...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 10:39
Verwijderd
je kan ook vragen of iemand die je kent een paypal rekening heeft en het geld voor je over wilt maken. dat is helemaal makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 11:12
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2007 @ 10:55 :
Ik geloof dat dat geld kost (binnen Europa niet, daarbuiten wel). Maar ik kan het fout hebben...
niet als je het IBAN/BIC nummer hebt, volgens mij
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:18
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
oke dus als ik het goed begrijp kan ik alleen geld via paypal overmaken als ik een paypal-account open die verbonden is aan mijn Australische rekening en daarnaast of een Nederlandse paypal-account heb of het geld met een creditcard overmaak.

Heb het gecheckt, en het is bij de Postbank ook mogelijk het geld over te maken, kosten zijn 13,50. En dat voor een bedrag van 3 euro
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 13:20
Oktay-Y
Oktay-Y is offline
En dat bedrag wordt elke keer groter, dus ja... ooit zal je het moeten betalen
__________________
Dont dream about things you never will have...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 15:47
ruben3123
ruben3123 is offline
Ik weet niet met welk doel je naar australie was gegaan, maar als je met een paar studenten er heen was gegaan zou je kunnen kijken of 1 van deze studenten ook zon rekening in australie heeft geopend. Dan zou je op de student zijn rekening die paar euro kunnen overmaken zonder extra kosten, omdat die europese rekening wel een BIC/IBAN heeft en dan zou die student via zijn australische rekening die paar euro weer over kunnen maken naar jouw rekening.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 15:52
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 11-06-2007 @ 12:12 :
niet als je het IBAN/BIC nummer hebt, volgens mij
Dat heb je sowieso nodig om geld over te maken naar een buitenlandse rekening, heeft niet zoveel met de kosten te maken.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 09:19
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Nuck schreef op 12-06-2007 @ 16:52 :
Dat heb je sowieso nodig om geld over te maken naar een buitenlandse rekening, heeft niet zoveel met de kosten te maken.
okee, dan heb ik me vergist...iets met een klok en een klepel
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 10:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Het is zoveel gedoe, en zoveel kosten om die 3 euro over te maken... Het wordt vast wel een keertje meer, maar mischien heb je tegen die tijd wel een mooie oplossing gevonden. Het lijkt me achterlijk om 13,50 te betalen voor een bedrag van 3 euro. Alhoewel een avondje klooien met paypal mischien wel gratis is.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht london
mn*
13 05-09-2010 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.